Miksi jotkut akateemiset ihmiset vaikuttavat yksinkertaisilta?
Kommentit (129)
Varmaan samasta syystä kuin jotkut ei-akateemisetkin.
Ihmisiä on moneen lähtöön.
Koska pitkä koulutus tuhoaa kaiken tunneälyn ja luovuuden.
Kummallisia kakistelijoita ja änkyttäjiä paljon koulutetuissa. Luulisi että menisi toisinpäin.
Mä olen varmaan monien mielestä tylsä (ja olen akateeminen). Olen aina ollut aika vakava luonne, ei kauheasti huumori kiinnosta. Lisäksi en ole niinkään suuntautunut ihmisten miettimiseen vaan asioihin, mikä tekee varsinkin naisten silmissä tylsäksi koska monet tykkää jutella ihmisistä ja niiden tekemisistä ja sanomisista.
Toisaalta ei oma mieheni pidä minua tylsänä ollenkaan, vaan äärimmäisen kiehtovana persoonana. Se on lähinnä kiinni siitä, miten persoonallisuudet sopii yhteen, että kuka tuntuu tylsältä ja kuka ihanalta.
Tuo on pääsyvaatimus insinööriksi haettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Kummallisia kakistelijoita ja änkyttäjiä paljon koulutetuissa. Luulisi että menisi toisinpäin.
Akateemiset on sen verran fiksuja, etteivät välitä tällaisista asioista, vaan se asiasisältö on tärkeintä. Ei jossain yliopistolla olla esiintymässä esiintymis- tai puhetaidon vuoksi, vaan tieteen takia. Ketään ei kiinnosta, jos se huippututkija änkyttää tai puhuu hiljaa hassulla äänellä tms. Sisältö kiinnostaa, ei esiintymistapa tai ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on pääsyvaatimus insinööriksi haettaessa.
Insinöörit eivät ole akateemisia.
Ap oma huumorintajusi ei välttämättä ole ollenkaan hyvä. Huonot jutut eivät naurata.
Ne pääsee todelliseen maailmaan opiskelukuplastaan siinä kolmekymppisenä, totta kai ne on ihan naaiveja uuvatteja, niillä on noin 10 vuoden sosiaalinen kiri hoidettavana.
Huumorintaju on tosi henkilökohtainen juttu, jokaisella on oma. Olen huomannut että sen perusteella tuomitseminen menee usein pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset on sen verran fiksuja, etteivät välitä tällaisista asioista, vaan se asiasisältö on tärkeintä. Ei jossain yliopistolla olla esiintymässä esiintymis- tai puhetaidon vuoksi, vaan tieteen takia. Ketään ei kiinnosta, jos se huippututkija änkyttää tai puhuu hiljaa hassulla äänellä tms. Sisältö kiinnostaa, ei esiintymistapa tai ulkonäkö.
Tiedettäkin on popularisoitu iät ja ajat.
Vierailija kirjoitti:
Ap oma huumorintajusi ei välttämättä ole ollenkaan hyvä. Huonot jutut eivät naurata.
Tän takia teidä kykyä ajatella pidetään vajavaisena, annas kun selitän.
Miten sinä mittaat huumorintajua jotta voit kutsua sitä hyväks?
Sinä et voi sitä laadullisesti tehdä koska se on subjektiivista, joten hyvä huumorintaju tarkoittaa kykyä ymmärtää huumoria laajasti.
Heikon itsetunnon omaavat ihmiset tykkäävät teeskennellä että heidän maku ei ole suppea, vaan elitistinen ja hienostunut ja tää pätee niin musiikki kuin leffamakuunkin.
Ja koska sinä et osaa päätellä näitä juttuja vaan luotat oman ensisijaisen mutusi paikkaansa pitävyyteen kun olet erityisen fiksu ettei sun muka tarvi, niin muut pitää sua aika tyhmänä ja heikkona, mitä sillä hetkellä oletkin.
Suurin osa ihmisistä vaikuttaa yksinkertaisilta, koulutustaustasta huolimatta. T. Älykäs
Naapurustossamme asuu akateeminen korkeakoulutettu perhe. Molemmat ovat töykeitä eikä rouva anna edes lastensa leikkiä matalamman koulutuksen saaneiden vanhempien lasten kanssa. Mies on joskus mukava, toisinnan taas jutut karkaavat yli hilseen.Kerran kertoi pienessä sievässä olevansa naimisissa vain vaimon tahdosta. Sanoisin että moukkia koulutuksesta huolimatta, tai siitä johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä vaikuttaa yksinkertaisilta, koulutustaustasta huolimatta. T. Älykäs
Tuo on itseasiassa merkki siitä että olet merkittävästi heikkolahjaisempi kuin muut, niin heikko älyllisesti ettet osaa arvioida omaa älykkyyttäsi ollenkaan ja projisoit sitä omaa kyvyttömyyttäsi muihin.
Jossain määrin samanlainen ilmiö kun se että psykoottinen ihminen luulee olevansa ainoa järkevä ja kaikki muut on tullu hulluks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on itseasiassa merkki siitä että olet merkittävästi heikkolahjaisempi kuin muut, niin heikko älyllisesti ettet osaa arvioida omaa älykkyyttäsi ollenkaan ja projisoit sitä omaa kyvyttömyyttäsi muihin.
Jossain määrin samanlainen ilmiö kun se että psykoottinen ihminen luulee olevansa ainoa järkevä ja kaikki muut on tullu hulluks.
Voi sinua. Meni jotenkin tunteisiin?
Riikka Purra? Sitten kun yrittää jotain huumoria niin se on köyhien pilkkaamista saksia heiluttelemalla.
Joillakin se kuuluu ihan ammattiin. Psykologien työtä voi hieman haitata, jos potilas on kovin vitsikkäällä tuulella ja ilveilee. Saattaapa jäädä moodi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedettäkin on popularisoitu iät ja ajat.
Kyllä, mutta sitä popularisointia yleensä tekee ne vähän supliikimmat tyypit. Kukaan ei edellytä, että jokaisen tieteentekijän täytyy olla sellainen. Olen itse ollut yliopistolla tutkijana, ja minusta oli valtavan vapauttavaa, että esim. tieteellisissä konferensseissa kun esittelee tutkimuspaperiaan, ei ole mitään painetta siitä, millainen esiintyjä on, eikä siitä miltä näyttää.
Koulutus ei takaa sydämen sivistystä eikä myöskään yleissivistystä. Joillakin muu sivistys, huumorintaju ja normaali kanssakäyminen rajoittuu kirjojen oppeihin.
Akateeminen ihminen saattaa olla hyvinkin moukkamainen käytökseltään.