Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiminko huonosti kuten miesystävä sanoo?

Vierailija
29.04.2024 |

Lapseni eivät pidä kumppanista ja sanoin nyt, etten enää painosta ja vaadi olla yhdessä mutta halutessaan toki ja minä olen mieluusti hänen lasten kanssa mikäli he haluavat viettää aikaa yhdessä. Tarkoitan tällä, ettei painostusta vaan nuorten omat fiilikset huomioiden.

Mies otti pahasti nokkiinsa ja totesi minulle, että haluan pitää lapset erossa suhteestamme ja koska vihaamme häntä, meidän näkemiset vaikeutuvat huomattavasti. _Vihaamme_, minäkin siis, särähti pahasti. Näinkö suhtautuu minuun?

Yritän avata asiaa, että pakottamalla ei hyvä tule ja että haluan toki kaikkien olevan yhdessä. Enkä halua rajata lapsia ulkopuolelle vaan puhun jokaisen omasta itsemääräämisoikeudesta, pätee myös nuoriimme. 

Tähän mies vastasi, että lopeta hänen manipulointi.

Olen ihmeissäni. Tuntuu, etten osaa vastata enää mitään, enkä nähdä. Tuntuu kuin hän ei pitäisi minusta lainkaan, vaikka sanoo että rakastaa ja haluaa vaan olla yhdessä. Hän suree, kun on niin vaikeaa. Mutta miksi kääntää mun puheet noin?

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ajatusmaailma. Ehkä hän tottuisi ja sopeutuisi jos vaan alat tuoda nykyistä uudelleen osaksi elämäänne, välillä, ja nuori näkisi ettei tämä niin paha olekaan. Lapsi vaan jäänyt jumiin vanhoihin mielikuviin. Vaatetus ei ole peruste jättää miestä.

Vierailija
122/146 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla aika epätoivoisia nää nostoyritykset. Melko yksimielisesti on porukka ollut sitä mieltä, että homma ei toimi, ja lapset näkevät selvemmin miehen oikean luonteen kuin ap. Nyt lapsilta muka yhtäkkiä irtosikin "perusteluja", jotka tietenkin ovat aivan naurettavia pukeutumiseen ym. liittyviä. Vaikka aiemmin lapset ovat olleet todella ahdistuneita miehen takia, ja jopa häipyvät kotoaan miehen tullessa paikalle. Tuskinpa noin reagoisivat pelkkien vaatteiden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
124/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo olivat nuoreni sanat. Luonteesta ja puhuiko jotain mikä ahdisti kysyttyäni sanoi ei muista, siitä niin pitkä aika. Mutta äänikin ärsyttävä ja tulee kylmät väreet jos kuulee sen puhuvan jossain.

Minusta tuntuu, että vanha lukko jäänyt päälle. Mutta itse kyseenalaista suhteen nyt vahvasti, eritoten kun olen saanut täältä vahvistusta ajatuksilleni. Haluan kuitenkin perustaa tosiasioihin, koska tässä on myös monella tapaa minulle sopiva ihminen. Ap

Vierailija
125/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yrität nyt ja katsot sopeutuuko? Puoli vuotta rajaksi ja sitten annat olla.

Vierailija
126/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies jatkaa omituisten kuviensa laittelua? 

Vierailija
127/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ketjussa maalataan hieman kärjistettyä kuvaa normaalisti miehestä.

Tämä. Suorastaan epäilen trolliksi aloittajaa, koska edellisessä ketjussa hän vannoi haluavansa tutkia tilannetta ja omaa osuuttaan ja maalasi itsestään kuvan rehellisenä ja vakavana luonteena. Seuraavaksi hän nosti nokan pystyyn ja häipyi muutaman kriittisen mutta terävänäköisen trolliviestin jälkeen. Yrittämättä edes vastata. Jos hän hallinnoi suhdettaan samalla tapaa poistuilemalla samaan aikaan kun ei ilmeisesti opasta lapsiaan ollenkaan kun nämä kieltäytyvät kiittämästä lahjoista ollenkaan tai puhumasta miehen lapsille, niin kyllä hän joko manipuloi tai pitää itseään ja omaisiaan muita arvokkaampina ihmisinä. Sellaisen seurauksena kuka tahansa kadottaa joko suhteen tai arvokkuutensa, kun aikaa kuluu neljä vuotta.  Tai sitten ei ole ollutkaan suhdetta vaan kevyempää seuraa vailla.

Nimittäin tosiaan, suhde oli viimeksi kestänyt neljä vuotta, nyt kolme. Se siitä rehellisyydestä sitten. Tässä ketjussa manipuloija on ap, joka kertoo asetelman niin, että kaikki kaltoinkohdellut hyökkäävät hurjasti projisoiden pelastamaan häntä kaikelta maailman pahalta. Josta he näkevät ehdottoman varmat merkit vaikka miehen ex vaikuttaa olevan ok ja ovat keskustelleet ilman draamaa. No, jatkakaa. Minä lähden töihin ja takaisin en tähän keskusteluun tule. Ei ole sen väärti. Yleensä suhtaudun huvittuneesti miesvihamääkijöihin täällä, mutta tämänkaltaiset keskustelut saavat miettimään, ettei tässäkään asiassa olisi savua ilman tulta.

Vierailija
128/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo olivat nuoreni sanat. Luonteesta ja puhuiko jotain mikä ahdisti kysyttyäni sanoi ei muista, siitä niin pitkä aika. Mutta äänikin ärsyttävä ja tulee kylmät väreet jos kuulee sen puhuvan jossain.

Minusta tuntuu, että vanha lukko jäänyt päälle. Mutta itse kyseenalaista suhteen nyt vahvasti, eritoten kun olen saanut täältä vahvistusta ajatuksilleni. Haluan kuitenkin perustaa tosiasioihin, koska tässä on myös monella tapaa minulle sopiva ihminen. Ap

Edelleen, typerää puhua jostain vanhasta lukosta, kun kyse on itsesuojeluvaistosta. Terve ihminen välttelee itselleen haitallista ihmistä, jatkossa koko ajan/aina kuin mahdollista, havaittuaan tämän haitallisuuden. Lisäksi on mahdollista, että nuori oikeasti muistaa, mutta ei halua kertoa sinulle, että et loukkaantuisi tai kertoisi asiasta miehelle.

Ja tottakai sen manipuloivan/narsistisen tms. tyypin kanssa välillä kaikki on täydellistä ja ihanaa, ja välillä hemmetin kummallista p*skaa, koska jos se olisi pelkästään sitä kummallista p*skaa, ei siinä suhteessa olisi sellainenkaan jolta puuttuu/on huono tuo aiemmin mainittu itsesuojeluvaisto

Vierailija
129/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei tunnu narsistilta lainkaan. Hyvin tunteellinen ihminen.

Vierailija
130/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa olla yhdessä, rakentaa normaalia parisuhdetta ja vielä pitää lapsistakin. Sinä välttelet ja lapsesi myös. Tehän tässä outoja olette, normaali mies tietysti reagoi voimalla huonosti. Kukapa ei.

Vierailija
131/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteja on monenlaisia, on myös ns. ohutnahkaisia narsisteja. 

Vierailija
132/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaile.

Vierailija
133/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaile.

Googleta

Vierailija
134/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsesi eivät hyväksy miestä? Onko tähän joku perusteltu syy? Mitä ovat sanoneet syyksi?

Näistä lähtisin liikkeelle. Jos lapsilla ei ole selvää syytä kertoa, vaan tilanne ennemmin se, ettei heitä huvita tutustua mieheen tai ovat jopa mustasukkaisia äidistä, niin ymmärrän miehen tuohtumuksen asiasta. Kyse kuitenkin teineistä, näin käsitin.

Tässä maailmassa kun pitää sietää ihmisiä monissa tilanteissa, jo lapsesta asti, niin hoidossa, koulussa ja työelämässä. Aina ei kaikkien kanssa niin viihdy, mutta kuuluu ihan peruskohteliaisuuteen kommunikoida ja vaikka istua hetken aikaa samassa kahvipöydässä.

Lapset eivät päätä vanhempiensa parisuhteesta, se on lähtökohta. Ei tietysti voi pakolla alkaa kaveraamaan, mutta kyllä itse odottaisin teineiltä hyvää käytöstä.

Kyse on äidin kumppanista ja minusta on jopa loukkaavaa myös äitiä kohtaan tuollainen käytös. Jos äiti kerran rakastaa kumppaniaan, niin eikö lasten pitäisi olla iloisia äidin puolesta? Jos mies on kerran kaikin puolin kunnollinen.

Aapee voisi kysyä teineiltään, että miltä heistä mahtaisi tuntua, kun tuovat joskus tyttö-/poikaystävän kotiinsa ja äiti ei hyväksyisi, vaan alkaisi käyttäytymään samoin.

Haluaako lapset vanhempiensa palaavan yhteen? Miten lasten isä, onko hänellä puolisoa ja onko lasten elämässä mukana?

Vierailija
135/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuossa edellä kuvasin, en ole saanut enempää irti. Uskon, että mies tuli lasten elämään liian nopeasti eron jälkeen ja liikaa vaatien. Hän haluaisi rakentaa yhteisen elämän, ja syyllistääkin meitä kun lyömme raja-aitoja. Vanhimmainen lapsista sanoo ettei pidä miehestä, ja että mun pitäisi löytää joku rikas: eli siis ok olisi kuitenkin seurustelukumppani olla.

Vierailija
136/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytös sen sijaan on hyvinkin narsistista.

Teillä molemmilla taitaa olla pakkomielle olla toistenne kanssa yhdessä. Kummastakaan ei tunnu mukavalta, mutta kumpikaan teistä ei kykene toimimaan kuin vastuuntuntoinen aikuinen.

Sinä ruikutat kun toinen heittäytyy pelleksi ja kohtuuttomaksi. Hän ruikuttaa kun sinä et alistu. Molemmat heitätte vastuun elämästänne toisillenne ja öli öli. 

Toisaalta sun provo meni läskiksi jo monta sivua sitten, mutta  mikäs siinä kun huomioo saa silti. :) 

Vierailija
137/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovinkaan oleellista ruotia miksi lapset eivät pidä miehestä. Kyllä sinun pitäisi aikuisena ihmisenä kantaa vastuusi ja tehdä itse omat päätöksesi sanoi kuka mitä hyvänsä. 

Vierailija
138/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin teinien fiiliksille ei tule laittaa suurta painoarvoa. Jos hän on hyvä mies niin sinähän sen elämän hänen kanssa vietät.

Vierailija
139/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta normaali ihminen ei vaihtele kuvakkeita toisen puheiden/tekojen mukaan, se on manipulointia! Vai tekeekö teidän puolisonne niin? Varmasti lapset vaistonneet.

Vierailija
140/146 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on herkän miehen tapa osoittaa surua ja ikävää? Kun ei voi olla kuten haluaa.