Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kyllästynyt huonosti käyttäytyviin lapsiin

Vierailija
28.04.2024 |

Jos kohtaan huonoa käytöstä yhdeltäkään lapselta, sanon aina heille suoraan. Monet ovat pahoittaneet mielensä, ja onpa joku alkanut itkemäänkin. 

Kannattaa siis vanhemmat itse kasvattaa ne lapsensa, oma "kasvattamiseni" menee vaan ikävämpään suuntaan, kun en vaan enää jaksa.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen että tämä keskustelu poistetaan asap, täällä ei saa keskustella lapsista yhtään negatiiviseen sävyyn

Toivottavasti ei poisteta, koska on tärkeä aihe. Mun mielestä lasten kasvattamatta jättäminen on niiden lastenkin pahoinpitelyä, pahempaa kuin moni asia, mikä pahoinpitelyksi lasketaan.

Ap

Lapseton katkera Vanhapiika taas muka tietävänä. Mene sormettamaan. 🤣🤣🤣

Juuri näin.. Tämä sama mouruaa mullonkin muiden Lapsista. Keskittyisi läskeihinsä ja tyhmyyteesä. 

Tänne tuli selkeästi jotain yhteiskunnan tukipilareita viettämään päiväänsä. Ihmekään, ettei tuollaisia töihin huolita.

Vierailija
82/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa tämän huomaa. Aloitin urani opettajana 25 vuotta sitten, ja silloin ei tarvinnut juurikaan opettaa nuorille, että aikuisen sanoma "ei" tosiaan tarkoittaa että ei käy. Nykyisin tämä ei ole ollenkaan selvää ja asiasta joutuu hyvin usein vääntämään ja kuuntelemaan samalla nuoren uhmakasta pään aukomista.

"Älä viitsi heittää roskia tahallaan lattialle, vaan laita ne roskikseen"

"Siivojaan homma siistiä lattiat"

"Laita toi roska nyt vaan roskikseen"

"Mistä v*tusta niille siivoojille sit maksetaan?"

"Poimi se roska ja lopeta toi turha vastaan väittäminen"

"V*ttu tääl on natsimeininki. Etkö oo saanu miestä viime aikoina?"

Ja tällaista hauskaa päivittäin. 

Järkyttävää. Eihän noille jatkossa löydy opettajia. Kuka tuollaista jaksaa työssään kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen että tämä keskustelu poistetaan asap, täällä ei saa keskustella lapsista yhtään negatiiviseen sävyyn

Toivottavasti ei poisteta, koska on tärkeä aihe. Mun mielestä lasten kasvattamatta jättäminen on niiden lastenkin pahoinpitelyä, pahempaa kuin moni asia, mikä pahoinpitelyksi lasketaan.

Ap

Lapseton katkera Vanhapiika taas muka tietävänä. Mene sormettamaan. 🤣🤣🤣

Mene sinä nolo juntti hakemaan apua. Et ole terve päästäsi. Juuri tuollaisten lapset käyttäytyvät huonosti.

Ap

Voi ap, yritä ymmärtää pientä. On just oppinut uuden sanan (sormettaa) ja piti  saada brassailla vähän.

Vierailija
84/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4-luokkalainen lapsi. Heidän luokkansa on saanut jo yhden opettajan jäämään burn outin takia pois kokonaan. Toinen ilmoitti juuri, että siirtyy ensi vuonna opettamaan ykkösiä, koska tämä luokka on niin raskas. Enkä kyllä yhtään ihmettele. Olen ollut kerran valvomassa luokkaretkeä ja voi luoja mitä menoa se oli. Kun sitä katseli, ihmettelin miten tuo opettaja on kestänyt näinkään pitkään.

Oma tyttö on sellainen peruskiltti ja osaa kyllä vanhempien kanssa ollessa käyttäytyä. Mutta en tiedä mihin kaikkeen intoutuu lähtemään mukaan tuon apinalauman mukana. Tuskin on ihan viaton hänkään. Mutta olen kyllä huomannut, että yleinen lasten kasvattamatta jättäminen on johtanut siihen, että joillain aikuisilla on ihan kohtuuttomia aggressioita kaikkia lapsia kohtaan.   Minunkin tytölle on junassa suoraan huudettu, että pitää ottaa iso laukku pois edestä, että muut mahtuu istumaan, sen sijaan, että oltaisiin kysytty, että voiko auttaa sen laittamisessa ylös. (Tyttö ei itse saanut sitä sinne hyllylle). Oikeasti vähän pelottaa välillä päästää tyttöä itsekseen kulkemaan, kun tuolla pyörii kaikenmaailman raivopäitä.

Vierailija
85/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 4-luokkalainen lapsi. Heidän luokkansa on saanut jo yhden opettajan jäämään burn outin takia pois kokonaan. Toinen ilmoitti juuri, että siirtyy ensi vuonna opettamaan ykkösiä, koska tämä luokka on niin raskas. Enkä kyllä yhtään ihmettele. Olen ollut kerran valvomassa luokkaretkeä ja voi luoja mitä menoa se oli. Kun sitä katseli, ihmettelin miten tuo opettaja on kestänyt näinkään pitkään.

Oma tyttö on sellainen peruskiltti ja osaa kyllä vanhempien kanssa ollessa käyttäytyä. Mutta en tiedä mihin kaikkeen intoutuu lähtemään mukaan tuon apinalauman mukana. Tuskin on ihan viaton hänkään. Mutta olen kyllä huomannut, että yleinen lasten kasvattamatta jättäminen on johtanut siihen, että joillain aikuisilla on ihan kohtuuttomia aggressioita kaikkia lapsia kohtaan.   Minunkin tytölle on junassa suoraan huudettu, että pitää ottaa iso laukku pois edestä, että muut mahtuu istumaan, sen sijaan, että oltaisiin kysytty, että

Hyviä pointteja. Itse kyllä pyrin auttamaan mukavan oloisia lapsia esim. tuollaisissa kuvaamasi kaltaisissa tilanteissa. Kyllä sillä yleisellä lasten kasvattamattomuudella kuitenkin on vaikutusta aikuisten suhtautumisessa kaikkiin lapsiin. Oikeasti kurja juttu niitten hyvin kasvatettujen lasten kannalta.

Ap

Vierailija
86/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Busseissa ja junissa teinit pitävät tosi usein paskaisia lenkkareitaan vastakkaisella penkillä. Eikö äiti ole opettanut, että jalat pidetään lattialla ja penkit ovat istumista varten?

Olen täti-ihminen itse mutta kyllä monet tädit varaa käsilaukullaan sen vieruspaikan bussissa. Ihan yhtä itsekästä kuin nuorison touhu.

Sotkeeko se käsilaukku penkin kuten paskaiset lenkkarit? 

Vierailija
87/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomattomia kommentteja täällä. Kyllä lapsen pitää saada ilmaista itseään vaikka nyrkeillä. 

T. KukkaHattu

Vierailija
88/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus sanottiin, että (koko) kylä kasvattaa penskat.

Ja niin se olikin.

Muistan kun pienenä mentiin vaikka yökylään, niin vanhemmat laittoivat terveisiä, että meidän lapsia sitten saa komentaa

niin kuin omianne.

Kylä kasvatti ja sitä uskottiin. Nykymukulat räkyttää vastaan ja juoksee karkuun. 

Näinhän sen pitäisikin olla, että vastuullinen aikuinen saa tarvittaessa ohjata myös vieraita lapsia, jos ovat vaarassa tai muuten älyttömyyksiä tekemässä. Jos meillä lasten kavereita kylässä, kaikkia komennan yhtä lailla, jos syytä on. Turhasta en nipota, mutta asiasta sanon. Jos siitä loukkaantuu, saa katsoa vanhempi ja sitten se vieras lapsi itseään peilistä.

Vierailija
89/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun lapselle tulisit jotain tuommoista sanomaan niin et omilla jaloilla kotiin kyllä kävele.

Ihanaa, että on joku rehellinenkin täällä! Tästä syystä en auta lapsia ja nuoria mitenkään ja on vain hyvä, että säännöt ovat kaikille osapuolille selvät. Jos penskat ovat eksyksissä ja parkuvat, niin siitä vain, en puutu, en auta. Jos näen, että namusetä kyttäilee tai juottaa nuoria, en puutu mitenkään. Kun näen, kuinka jotain lasta retuutetaan koulumatkalla muiden lasten toimesta, en puutu mitenkään, jatkan tyytyväisenä matkaani. 

Vierailija
90/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvää, että lapsivihamielisyys ja heikko syntyvyys osaltaan johtuu myös rajattomista ja huonosti käyttäytyvistä lapsista. Lapset eivät ole kivoja, vaan ilkeitä ja tylsiä kiukuttelijoita, haukkujia, näsäilijöitä. Ei sellaisia haluta mihinkään, ei sellaisia halua auttaa, kannustaa, eikä sellaisia haluta itselle vastuksiksi ja elämää pilaamaan.

Se entisaikojen kurissa kasvattamisen oli tarkoitus helpottaa arkielämää ja lapsille oli selkeät raamit elämälle ja niitä vastaan sitten murrosiässä noustiin ja ponnistettiin omaan elämään. Sitten tuli kaikesta mielensä pahoittajat ja pistivät säpäleiksi koko systeemin ylilyöntien takia ja lapsi meni pesuveden mukana -  eli kaikki se hyvä, mikä vanhoilla kasatusmetodeilla saatiin aikaiseksi, vanhempia aloitettiin pelottelemaan mielistelijöiksi ja matelijoiksi, ettei vain tule traumoja, nih. 

Ja hirveästi on sellaista muiden ansioilla ratsastamista (omimista), joka taas sallitaan lapsille ja nuorille - se  on ikään kuin palannut jostain 1920- ja 1930-luvuilta, ilmeisesti oikeistolaistumisen myötä, takaisin. On muka rikkaiden penskoja, jotka nyrpistelevät nenäänsä vähän huonommin pukeutuville 'köyhille', vaikka itse eivät ole tienanneet vielä senttiäkään. Tai rehvastellaan oman sukupuolen tekemillä keksinnöillä, ja ilkutaan toisia, vaikkei itse ole keksinyt vielä yhtään mitään, hyvä kun kengännauhat osaa solmia. Saadaan tietokone ja kuvitellaan, että itse se on myös keksitty, vaikkei osata kuin tiktokia käyttää.

Vierailija
91/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun lapselle tulisit jotain tuommoista sanomaan niin et omilla jaloilla kotiin kyllä kävele.

EI tulla kasvattamaan lastasi, jos kasvatat ne itse. Yksinkertaista, eikö?

Muista, että lapset oppii helposti mallioppimisella, eli  kannattaa kiinnittää huomiota omaankin käytökseen.

Hyvät käytöstavat on todella arvokas ja ilmainen meriitti, helpottaa mm. työnhakua. Ei tarvitse syyttää rikkaiden penskoja, jotka suhteillaan vievät kesätyöpaikat. Käytöstavat ovat ensiarvoisen tärkeitä, ja niiden puute on kyllä varma punalippu työnantajalle.

Vierailija
92/107 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Busseissa ja junissa teinit pitävät tosi usein paskaisia lenkkareitaan vastakkaisella penkillä. Eikö äiti ole opettanut, että jalat pidetään lattialla ja penkit ovat istumista varten?

Olen täti-ihminen itse mutta kyllä monet tädit varaa käsilaukullaan sen vieruspaikan bussissa. Ihan yhtä itsekästä kuin nuorison touhu.

Sotkeeko se käsilaukku penkin kuten paskaiset lenkkarit? 

Ei tietenkään, mutta se laukku vie istumapaikan joltakin tarvitsevalta ruuhkabussissa. 

Vierailija
93/107 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa tämän huomaa. Aloitin urani opettajana 25 vuotta sitten, ja silloin ei tarvinnut juurikaan opettaa nuorille, että aikuisen sanoma "ei" tosiaan tarkoittaa että ei käy. Nykyisin tämä ei ole ollenkaan selvää ja asiasta joutuu hyvin usein vääntämään ja kuuntelemaan samalla nuoren uhmakasta pään aukomista.

25 vuotta sitten oli jo yksittäisiä oppilaita jotka puhuivat opettajille tuohon sävyyn. Mutta siihen aikaan opettajan auktoriteetin kyseenalaistaminen tuolla tavalla otettiin äärimmäisen vakavasti. 2 tunnin jälki-istunto oli minimiseuraus sellaisesta ja tietysti rehtorin ja muiden puhuttelut päälle. Nykyään jälki-istuntojakaan ei saa enää useimmissa kouluissa antaa.

Vierailija
94/107 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin huomaa kaikissa ryhmissä miten niitä "Pekka-Eerikkejä" hyysätään. Kaikki per*eilykin kuitataan vaan että "antaa lapsien ja nuorien elää", ja mussunmussun ja lässynläsyyn. Varmasti jos näen per*eilyä niin sanon siitä enkä näitä "kultahanipuppeleita" säästele!

Vierailija
95/107 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tollaista on, on nuorella paha olo. (tosin tää keskustelu viittasi lapsiin)

Mitä pitäis tehdä? Annetaanko koulussa nykyään edes jälki-istuntoa?

Vierailija
96/107 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaikea yhdistelmä aikuisellakin, oikein kökkö meininki ja itkuherkkyys. Kökkö menee sitten itkemään toisille kököille ja tuttu soppa on valmis.

Vierailija
97/107 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että on joku rehellinenkin täällä! Tästä syystä en auta lapsia ja nuoria mitenkään ja on vain hyvä, että säännöt ovat kaikille osapuolille selvät. Jos penskat ovat eksyksissä ja parkuvat, niin siitä vain, en puutu, en auta. Jos näen, että namusetä kyttäilee tai juottaa nuoria, en puutu mitenkään. Kun näen, kuinka jotain lasta retuutetaan koulumatkalla muiden lasten toimesta, en puutu mitenkään, jatkan tyytyväisenä matkaani. 

Aivan.  Näin se on tehtävä.  Jos näen, että nyt lapsi tipahti jään läpi järveen, nii ei passaa mennä auttamaan, vaikka olisin metrin päässä.  Ei tiedä minkälainen raivoäiti siellä on vastassa kun lapsen kotiin veisin.  Saan vielä syytteen jostakin enkä pääse kotiin omin jaloin.

Eikun....  eikun siis ihan totta.  

Vierailija
98/107 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä uhkailija ollut sitä mieltä, että hänen lapsiaan ei ulkopuoliset saa ojentaa sanallisesti, jos lapset käyttäytyvät huonosti.

Muu apu varmaan kelpaisi, mutta torua ei saa.

Vierailija
99/107 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus sanottiin, että (koko) kylä kasvattaa penskat.

Ja niin se olikin.

Muistan kun pienenä mentiin vaikka yökylään, niin vanhemmat laittoivat terveisiä, että meidän lapsia sitten saa komentaa

niin kuin omianne.

Sellaiseen perheeseen minä luotan, jonne laitan lapseni yöksi. Silloin kun luottaa, niin voi myös antaa komentaa. En todellakaan  yökylään laittaisi kenelle tahansa.

Mutta joku satunnainen "kyläläinen"? Just joo. Ei todellakaan. Mistä hemmetistä minä tiedän että mikä zaakelin ihmispaskajäte siellä on lapsiani komentelemassa. Sinäkin voit olla vaikka minkälaista lapsille vaarallista paskaa.

Ehkä olen ihmispaskajäte mielestäsi.

Mutta jos lapsesi käyttäytyy huonosti, saa kai hänelle kohteliaasti mainita, että muita ihmisiä ei saa lyödä, huutaa rumia, naarmuttaa kivellä autoja, tms.

Vai eikö?

Ja jos ei, kerrothan meille miksi ei.

Vierailija
100/107 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siivooja ja teen välillä iltavuoroja kauppakeskuksessa,järjestään häiriötä aiheuttavat teinilaumat varsinkin poikalaumat, on kyl välillä todella pelottavaa se kielenkäyttö ja väkivallanuhka, vartijat joka ilta melkeinpä juoksevat niiden perässä etteivät roskaa ja tee muuta ilkivaltaa ennenkuin kauppakeskus menee klo 22 kiinni. Varsinkin eräs teinipoikalauma ovat kuukausien ajan kiusanneet ja tehneet ilkivaltaa,silti niille ei lätkäistä porttikieltoa.

No ei kai ne porttikieltoa saa,ne kun on kuulemma tulevia asiakkaita. Näin kuulin pomo ihmisen puhuvan .