Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kyllästynyt huonosti käyttäytyviin lapsiin

Vierailija
28.04.2024 |

Jos kohtaan huonoa käytöstä yhdeltäkään lapselta, sanon aina heille suoraan. Monet ovat pahoittaneet mielensä, ja onpa joku alkanut itkemäänkin. 

Kannattaa siis vanhemmat itse kasvattaa ne lapsensa, oma "kasvattamiseni" menee vaan ikävämpään suuntaan, kun en vaan enää jaksa.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisissa näitä näkyykin paljon. Ihmettelen kuitenkin, mikä niitä oikeasti vaivaa, kun opettajat ja vanhemmatkin yrittää niille sanoa, että ei esimerkiksi saa potkia muita matkustajia tai mitä tahansa, mutta jatkavat samaan tahtiin. Onko vika kognitiivisissa kyvyissä vai missä, kun kasvatus ei mene perille?

Lapset tietävät, että opettajat ja vanhemmat eivät voi heille viime kädessä yhtään mitään. Lastenoikeudet kieltävät fyysisen puuttumisen, ja sanalliset komennot taas voi päästää yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
22/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sanottiin, että (koko) kylä kasvattaa penskat.

Ja niin se olikin.

Muistan kun pienenä mentiin vaikka yökylään, niin vanhemmat laittoivat terveisiä, että meidän lapsia sitten saa komentaa

niin kuin omianne.

Sellaiseen perheeseen minä luotan, jonne laitan lapseni yöksi. Silloin kun luottaa, niin voi myös antaa komentaa. En todellakaan  yökylään laittaisi kenelle tahansa.

Mutta joku satunnainen "kyläläinen"? Just joo. Ei todellakaan. Mistä hemmetistä minä tiedän että mikä zaakelin ihmispaskajäte siellä on lapsiani komentelemassa. Sinäkin voit olla vaikka minkälaista lapsille vaarallista paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin! Viimeksi tänään kun tulin bussilla kaupungista niin yks teini istui vanhusten paikalla käytävän vieressä ettei kukaan päässy siihen toiselle paikalle. Kävin kysymässä että anteeksi, oletko maksanut kahdesta paikasta, sitten älysi siirtyä ikkunan viereen ja vanhempi nainen pääsi istumaan. Jos olisi ollut muita vanhuksia seisomassa olisin kyllä sanonut että nämä paikat ovat vanhuksia varten!

Ihme, kun tai jos et saanut uhkauksia ja haistattelua osaksesi tämän johdosta. 

Vierailija
24/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus sanottiin, että (koko) kylä kasvattaa penskat.

Ja niin se olikin.

Muistan kun pienenä mentiin vaikka yökylään, niin vanhemmat laittoivat terveisiä, että meidän lapsia sitten saa komentaa

niin kuin omianne.

Kylä kasvatti ja sitä uskottiin. Nykymukulat räkyttää vastaan ja juoksee karkuun. 

Joskus muinoin siihen kylään ehkä saattoi luottaa. Luotanko minä tänä päivän kaikkiin kylänmiehiin ja naisiin? No en helevetissä todellakaan luota. Siellä pörrää vaikka minkälaista sekopäätä vapaana. 

Vierailija
25/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisissa näitä näkyykin paljon. Ihmettelen kuitenkin, mikä niitä oikeasti vaivaa, kun opettajat ja vanhemmatkin yrittää niille sanoa, että ei esimerkiksi saa potkia muita matkustajia tai mitä tahansa, mutta jatkavat samaan tahtiin. Onko vika kognitiivisissa kyvyissä vai missä, kun kasvatus ei mene perille?

Ziisus ristus. Jos joskus joudun käyttämään julkisia ja joku pentu tulee minua potkaisemaan, luulen, että refleksinomaisesti potkaisen takaisin. Onneksi en itse ole törmännyt tällaisiin lapsiin. Tuttavapiirissäni hyvä kotikasvatus kuuluu automaattisesti asiaan.

Vierailija
26/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepsy diagnoosilla ei voi selittää huonoa käytöstä eikä riehumista. Tiedän useita nepsyjä, eräskin asperger dg omaava nuori on ollut yksi kohteliaimmista ja hyväkäytöksisimmistä lapsista mitä tiedän.

Oma lukunsa sitten nämä "nepsyt" joita ei ikinä komenneta eikä kielletä, mitään ennakointia ei tehdä siirtymissä, rutiineja ei ole ja lapsi pelaa kännykällä tai pleikalla tuntikausia päivässä. Sitten tätä kasvatuksen puutetta, riehumista ja keskittymiskyvyn puutetta selitellään nepsyllä kun vanhempien pitäisi katsoa peiliin.

Vierailija
27/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busseissa ja junissa teinit pitävät tosi usein paskaisia lenkkareitaan vastakkaisella penkillä. Eikö äiti ole opettanut, että jalat pidetään lattialla ja penkit ovat istumista varten?

Vierailija
28/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Busseissa ja junissa teinit pitävät tosi usein paskaisia lenkkareitaan vastakkaisella penkillä. Eikö äiti ole opettanut, että jalat pidetään lattialla ja penkit ovat istumista varten?

Olen täti-ihminen itse mutta kyllä monet tädit varaa käsilaukullaan sen vieruspaikan bussissa. Ihan yhtä itsekästä kuin nuorison touhu.

Vierailija
29/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täti-ihminen itse mutta kyllä monet tädit varaa käsilaukullaan sen vieruspaikan bussissa. Ihan yhtä itsekästä kuin nuorison touhu.

Käsilaukku harvemmin on paskainen ja tartuta likaa penkkiinkin. Tai en tiedä sinun laukustasi.

Vierailija
30/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla pitäisi olla oikeus pistää riehuvat lapset kuriin. Tarvittaessa vaikka remmin avulla.

Kyllä tekisi hyvä monelle vanhemmallekin

Vierailija
31/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin pidän usein laukkua viereisellä penkillä mutta otan sen syliin kun istumapaikat alkavat täyttyä.

Vierailija
32/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla pitäisi olla oikeus pistää riehuvat lapset kuriin. Tarvittaessa vaikka remmin avulla.

Kyllä tekisi hyvä monelle vanhemmallekin

"Nyt olette kiltisti, ettei äiti saa remmistä" :DD

Vierailija
33/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suakin varmaan saa vetää turpaan lupia kyselemättä. Ja ap:tä kans. Taatusti ette käyttäydy aina hyvin.

Vierailija
34/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien toiminnan tulos se on - tai useimmiten toimimattomuuden. Välinpitämättömyyden ja laiskuuden silloin, kun olisi tilanne jossa lasta voisi ohjata.

Lasta kuuluu ohjata ja vanhemman kuuluu tehdä se. Lapselle ohjaaminen luo turvallisuutta, vaikka se joskus itkettäisi.

Vierailija
35/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suakin varmaan saa vetää turpaan lupia kyselemättä. Ja ap:tä kans. Taatusti ette käyttäydy aina hyvin.

Aikuisia ei enää kasvateta. Vanhemmat taas ovat vastuussa oman lapsensa kasvattamisesta.

Vierailija
36/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole törmännyt huonosti käyttäytyviin lapsiin aikoihin. Aikuisiin käytöstavattomiin kyllä törmää, mutta niihinkin aika harvoin.

Tuntuu että ihmisten omat reviirit on kasvaneet egon mukana. Tässä aloituksessa ap:kin höpäjää, muttei se kerro oikeasti mitään. Väitteitä voi esittää, mutta ne olisi hyvä myös perustella ja toteen näyttää.

Vierailija
37/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisia ei enää kasvateta. Vanhemmat taas ovat vastuussa oman lapsensa kasvattamisesta.

Niin että aikuiset saa käyttäytyä miten vaan?

Vierailija
38/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ilkeät mummot. T. Kiltti mummo.

Vierailija
39/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllästynyt aikuisiin jotka elää jossain kaikki voipaisuus harhassa, kyllä te täälä keskustelupalstalla elvistelette, mutta kun teitä pääsee todistaan livenä niin ei jää epäselväks kuka se kuriton pikku kakara oikesti on.

Sen verran koen reiluks varoittaa että jos minä näen ensimmäisenkään aikuisen hyökkivän lapsen päälle, oli se sit fyyisesti tai henkisesti, niin minä retuutan ja nöyryytän sua kuin vain aikuinen toista voi, henkisesti tai fyysesti.

Vierailija
40/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset vois hoitaa oman käytöksensä kuntoon ennen alkavat pälättämään muista.

Eli lapsena ja nuorena saa tehdä mitä vaan, koska joku aikuinenkin tekee?

Kiva oravanpyörä.