Olen kyllästynyt huonosti käyttäytyviin lapsiin
Jos kohtaan huonoa käytöstä yhdeltäkään lapselta, sanon aina heille suoraan. Monet ovat pahoittaneet mielensä, ja onpa joku alkanut itkemäänkin.
Kannattaa siis vanhemmat itse kasvattaa ne lapsensa, oma "kasvattamiseni" menee vaan ikävämpään suuntaan, kun en vaan enää jaksa.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Busseissa ja junissa teinit pitävät tosi usein paskaisia lenkkareitaan vastakkaisella penkillä. Eikö äiti ole opettanut, että jalat pidetään lattialla ja penkit ovat istumista varten?
Olen täti-ihminen itse mutta kyllä monet tädit varaa käsilaukullaan sen vieruspaikan bussissa. Ihan yhtä itsekästä kuin nuorison touhu.
Käsilaukku harvemmin on paskainen ja tartuta likaa penkkiinkin. Tai en tiedä sinun laukustasi.
Minäkin olen täti-ihminen ja pyysin täydessä bussissa toista täti-ihmistä nostamaan laukkunsa syliin, että pääsen istumaan. Ei nostanut, katsoi äkäisesti ja kääntyi katsomaan ikkunasta. Istuin tyynen rauhallisesti laukun päälle, enkä noussut ihan heti vaikka huusi aika lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus sanottiin, että (koko) kylä kasvattaa penskat.
Ja niin se olikin.
Muistan kun pienenä mentiin vaikka yökylään, niin vanhemmat laittoivat terveisiä, että meidän lapsia sitten saa komentaa
niin kuin omianne.
Sellaiseen perheeseen minä luotan, jonne laitan lapseni yöksi. Silloin kun luottaa, niin voi myös antaa komentaa. En todellakaan yökylään laittaisi kenelle tahansa.
Mutta joku satunnainen "kyläläinen"? Just joo. Ei todellakaan. Mistä hemmetistä minä tiedän että mikä zaakelin ihmispaskajäte siellä on lapsiani komentelemassa. Sinäkin voit olla vaikka minkälaista lapsille vaarallista paskaa.
Et nyt tainnut ihan ymmärtää tuota sanontaa.
Sillä tarkoitetaan, että yleensä ihmiset saivat komentaa ja valvoa lasten tekemisiä, ilman että joku "tuuttuu", kun hänen lastaan ojennetaan oikeassa asiassa.
Nykysuomeksi: Jos kakarasi perseilee, minä katson velvollisuudekseni nuhdella ja oikaista hänen käytöstään.
Piste,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Busseissa ja junissa teinit pitävät tosi usein paskaisia lenkkareitaan vastakkaisella penkillä. Eikö äiti ole opettanut, että jalat pidetään lattialla ja penkit ovat istumista varten?
Olen täti-ihminen itse mutta kyllä monet tädit varaa käsilaukullaan sen vieruspaikan bussissa. Ihan yhtä itsekästä kuin nuorison touhu.
Käsilaukku harvemmin on paskainen ja tartuta likaa penkkiinkin. Tai en tiedä sinun laukustasi.
Minäkin olen täti-ihminen ja pyysin täydessä bussissa toista täti-ihmistä nostamaan laukkunsa syliin, että pääsen istumaan. Ei nostanut, katsoi äkäisesti ja kääntyi katsomaan ikkunasta. Istuin tyynen rauhallisesti laukun päälle, enkä noussut ihan heti vaikka huusi aika lujaa.
Loistavaa, upeeta, mahtavaa! Tarttee koittaa itekin ens kerralla. Kiitos vinkistä ja loistavaa iltaa Sulle!!!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllästynyt aikuisiin jotka elää jossain kaikki voipaisuus harhassa, kyllä te täälä keskustelupalstalla elvistelette, mutta kun teitä pääsee todistaan livenä niin ei jää epäselväks kuka se kuriton pikku kakara oikesti on.
Sen verran koen reiluks varoittaa että jos minä näen ensimmäisenkään aikuisen hyökkivän lapsen päälle, oli se sit fyyisesti tai henkisesti, niin minä retuutan ja nöyryytän sua kuin vain aikuinen toista voi, henkisesti tai fyysesti.
Sama juttu. Odotan oikein että joku lapsivihaaja erehtyy marahtamaan jostain turhasta lapsille. Enkä minä varoittele! Asetelma ei ole reilu sillä olen kalibeeria kaappi, mutta vielä epäreilumpaa on hyökätä lasten silmille ja vielä täällä ylpeillä sillä. Toivottavasti tavataan ap, silloin itket sinä
Vierailija kirjoitti:
Jos minun lapselle tulisit jotain tuommoista sanomaan niin et omilla jaloilla kotiin kyllä kävele.
Niin mitä sinun lapsellesi ei saa ulkopuolinen sanoa, jos on aihetta?
Vierailija kirjoitti:
Jos minun lapselle tulisit jotain tuommoista sanomaan niin et omilla jaloilla kotiin kyllä kävele.
Olet sairas, ja lapsistasi kasvaa yhtä sairaita. Hanki apua ensin itsellesi ja sitten lapsillesi.
Ap
Sinä ap et tietenkään ole ollut koskaan huonosti käyttäytyvä lapsi. Eivätkä sinun omat lapsesi käyttäydy huonosti. Täydellisiä olette kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan uhoat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllästynyt aikuisiin jotka elää jossain kaikki voipaisuus harhassa, kyllä te täälä keskustelupalstalla elvistelette, mutta kun teitä pääsee todistaan livenä niin ei jää epäselväks kuka se kuriton pikku kakara oikesti on.
Sen verran koen reiluks varoittaa että jos minä näen ensimmäisenkään aikuisen hyökkivän lapsen päälle, oli se sit fyyisesti tai henkisesti, niin minä retuutan ja nöyryytän sua kuin vain aikuinen toista voi, henkisesti tai fyysesti.
Sama juttu. Odotan oikein että joku lapsivihaaja erehtyy marahtamaan jostain turhasta lapsille. Enkä minä varoittele! Asetelma ei ole reilu sillä olen kalibeeria kaappi, mutta vielä epäreilumpaa on hyökätä lasten silmille ja vielä täällä ylpeillä sillä. Toivottavasti tavataan ap, silloin itket sinä
Miten joku voi olla noin vialla päästään? Sinusta on siis ok, että pershedelmäsi esim.huutelee täysin sivulliselle aikuiselle törkeyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen täti-ihminen ja pyysin täydessä bussissa toista täti-ihmistä nostamaan laukkunsa syliin, että pääsen istumaan. Ei nostanut, katsoi äkäisesti ja kääntyi katsomaan ikkunasta. Istuin tyynen rauhallisesti laukun päälle, enkä noussut ihan heti vaikka huusi a
Ihan tietysti olisi oikein toimittu, mutta muistattehan, että tämä tarina on urbaanilegenda 80-luvulta. Ei ole siis tapahtunut oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Siis sanomaan mitä? Ja mitä tarkoitat, etten kävele omilla jaloilla kotiin?
Uhkailetko sinä?
Säälin lastasi, uhkailu taitaa olla kasvatusmetodisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi olla
Tässä on vain voimaantuneen lapsia vihaavan ap:n tuomarointia mitä on huono käytös ja hielä käyttää sanaaa pershedelmä. Se kertoo jo varsin puolueellisen lähtökohdan tälle tyrannialle Mutta se on sitten voi voi jos se on sinusta epäreilua mutta kokeilkaapa marahtaa lapsille minun vahtivuorolla jotain, lupaan että ette täällä kehu voimaantuneena siitä kuinka saitte lapsen itkemään. Ja sinä vielä puhut että minän olen sairas hyi vttu. Lupaukseni pitää, se olet sinä joka itket jos itketät lapsia minun nähteni se on ihan selvä juttu
Ahtaaseen rautalaatikkoon määräajaksi, laitaan sormen mentävä reikä, saa raapia vierellä olevan ällösokerisen kakun kylkeä, ulos ei pääse ennen kuin kakkualusta on tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Odotan oikein että joku lapsivihaaja erehtyy marahtamaan jostain turhasta lapsille. Enkä minä varoittele! Asetelma ei ole reilu sillä olen kalibeeria kaappi, mutta vielä epäreilumpaa on hyökätä lasten silmille ja vielä täällä ylpeillä sillä. Toivottavasti tavataan ap, silloin itket
Oletko ihan oikeasti tasapainoinen ja terve? Et ainakaan kuulosta siltä. Minulla on lapsia ja on täysin selvää, että niitä saa ulkopuolisetkin komentaa, jos pöllöileevät jotain silloin, kun en itse huomaa. Niin minäkin teen muiden lapsille, jotka törttöilevät. Vanhemmat voisivat ihan ensimmäiseksi kaivaa silmät irti niistä kännyköistä ja seurata, mitä lapsukaiset yleisillä paikoilla tekevät. Seurata niiden lasten tekemisiä, olla välistä lasten kanssa. Ja tosiaan, iteskin olen vanhempi,
Kyllä se kuule ap menee niin että lapset nykyään määrää. Kun vanhemmat hakee lapsen päiväkodista niin ne kyselee lapselta että lähdetäänkö jo? Mitäs haluat tänään syödä? Jne. Lapset on nykyään niitä jotka määrää eikä toisinpäin. Tähän se kasvatus on mennyt ja tulokset näkyvät. Lapset ovat täysin rajattomia!
Missä joudutte tekemisiin nin huonosti käyttäytyvän porukan kanssa? Minä saan olla rauhassa, ja usein tapaan kivoja ihmisiä, niin lapsia kuin aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Missä joudutte tekemisiin nin huonosti käyttäytyvän porukan kanssa? Minä saan olla rauhassa, ja usein tapaan kivoja ihmisiä, niin lapsia kuin aikuisia.
Ihan vaikka ostoskeskuksessa tai Prisman pihalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin se olikin.
Muistan kun pienenä mentiin vaikka yökylään, niin vanhemmat laittoivat terveisiä, että meidän lapsia sitten saa komentaa
niin kuin omianne.
Sellaiseen perheeseen minä luotan, jonne laitan lapseni yöksi. Silloin kun luottaa, niin voi myös antaa komentaa. En todellakaan yökylään laittaisi kenelle tahansa.
Mutta joku satunnainen "kyläläinen"? Just joo. Ei todellakaan. Mistä hemmetistä minä tiedän että mikä zaakelin ihmispaskajäte siellä on lapsiani komentelemassa. Sinäkin voit olla vaikka minkälaista lapsille vaarallista paskaa.
Sillä tarkoitetaan, että yleensä ihmiset saivat komentaa ja valvoa lasten tekemisiä, ilman että joku "tuuttuu", kun hänen lastaan ojennetaan oikeassa asiassa.
Nykysuomeksi: Jos kakarasi perseilee, minä katson velvollisuudekseni nuhdella ja oikaista hänen käytöstään.
Piste,
Minä tiedän ihan tasan tarkkaan, mitä tuo sanonta tarkoittaa. Se sanonta on siltä ajalta, kun oli oikeasti se kylä, jossa ihmiset pääsääntöisesti tunsivat toisensa ja oli hyvin luontevaa, että lasten tekemisiäkin pystyi vahtimaan se koko kylä ja oli ihan luontevaa, että typeryyksistä poissa oli ojentamassa vaikkapa naapuri.
Newflash - se kylä meni jo. Minä en tunne sinua enkä minä myöskään millään tasolla luota sinuun. Siksi sinä saat pysyä hevon v kaukana minun lapsistani. Minulla ei ole nimittäin ensimmäistäkään syytä luottaa sinuun, kun en sinua tunne. Sinä voit olla vaikka minkälalainen lapsille vaarallinen jäte ja jos sinä lähestyt lapsiani, sinä voi olla aivan yhtä hyvin lapsille vaaraksi kuin ojentamassa "oikeasta" asiasta. Minä en myöskään voi mistään tietää, onko se sinun ojennuksesi myös minun mielestäni oikea asia.
Nykysuomeksi: pysy hevon v kaukana lapsistani ojentelemasta yhtään mitään. Jos nimittäin minä satun siihen paikalle, niin sinä lähdet siitä aivan helevatan nopeasti ja et todellakaan kauniiden sanojen saattamana pois. Ja erehdyhän koskemaan, niin sitten sinuun sattuu ja lujaa.
Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin se olikin.
niin kuin omianne.
Sillä tarkoitetaan, että yleensä ihmiset saivat komenta
Säälittävä sekopää olet.
Jep, lapset oppii matkimalla aikuisia, aika päätöntä yrittää kääntää sen kasvatuksen vastuu toisinpäin.
Mitä isot edellä sitä pienet perässä.
Onpa yllättävää et kukkahattutädille tarvii selittää tääkin erikseen.