Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kyllästynyt huonosti käyttäytyviin lapsiin

Vierailija
28.04.2024 |

Jos kohtaan huonoa käytöstä yhdeltäkään lapselta, sanon aina heille suoraan. Monet ovat pahoittaneet mielensä, ja onpa joku alkanut itkemäänkin. 

Kannattaa siis vanhemmat itse kasvattaa ne lapsensa, oma "kasvattamiseni" menee vaan ikävämpään suuntaan, kun en vaan enää jaksa.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyttävät äipät voisivat edes yrittää pitää lapsensa kurissa 

Vierailija
62/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Busseissa ja junissa teinit pitävät tosi usein paskaisia lenkkareitaan vastakkaisella penkillä. Eikö äiti ole opettanut, että jalat pidetään lattialla ja penkit ovat istumista varten?

Olen täti-ihminen itse mutta kyllä monet tädit varaa käsilaukullaan sen vieruspaikan bussissa. Ihan yhtä itsekästä kuin nuorison touhu.

Jos täti varaa laukullaan vieruspaikan,on aiheellista huomauttaa, että laukku varmaan on jo levännyt tarpeeksi, jotta voin istahtaa sen paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan luonnollista oikaista vierastakin lasta, jos hän käyttäytyy huonosti. Samoin teen esim. bussissa jos aikuinen ei huomioi kanssamatkustajia. En ole kiukkuinen, mutta jämäkkä, ja hyvin on toiminut kaikkien kanssa.

Vierailija
64/107 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen lapseton nainen ja joskus oon ihan huutanut tuntemattomille lapsille, jotka hölmöilee meidän kotikulmilla. Oon ensin kuuluvalla äänellä sanonut, että mitähän te oikeen teette, ja jos ei tuu mitään reaktiota ja häröily jatkuu, niin sitten karjaisen topakasti että nyt loppuu se hölmöily ja helvetin äkkiä. 

Jos lapsesi käyttäytyy julkisella paikalla niin huonosti että siihen joutuu muut puuttumaan, niin semmoista sattuu, lapset hölmöilee. Mutta jos lapset ei usko aikuista joka puuttuu tilanteeseen, niin sitten on kyllä kotona mokattu. 

Vierailija
65/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
66/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vain voimaantuneen urpon tuomarointia mitä on huono käytös ja vielä kirjoitusvirhein höystettynä. Se kertoo jo varsin puolueellisen lähtökohdan tälle typeryydelle. Jatka toki ihan lutunen pikku kiukkupylly olet. Sinusta kun ei muuhun ole kuin täällä uhoamaan.

Vierailija
67/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus sanottiin, että (koko) kylä kasvattaa penskat.

Ja niin se olikin.

Muistan kun pienenä mentiin vaikka yökylään, niin vanhemmat laittoivat terveisiä, että meidän lapsia sitten saa komentaa

niin kuin omianne.

Sellaiseen perheeseen minä luotan, jonne laitan lapseni yöksi. Silloin kun luottaa, niin voi myös antaa komentaa. En todellakaan  yökylään laittaisi kenelle tahansa.

Mutta joku satunnainen "kyläläinen"? Just joo. Ei todellakaan. Mistä hemmetistä minä tiedän että mikä zaakelin ihmispaskajäte siellä on lapsiani komentelemassa. Sinäkin voit olla vaikka minkälaista lapsille vaarallista paskaa.

Et nyt tainnut ihan ymmärtää tuota sanontaa.

Sillä tarkoitetaan, että yleensä  ihmiset saivat komenta

Joku häirikkölasten mutsi kimpaantui :D

Vierailija
68/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vain voimaantuneen urpon tuomarointia mitä on huono käytös ja vielä kirjoitusvirhein höystettynä. Se kertoo jo varsin puolueellisen lähtökohdan tälle typeryydelle. Jatka toki ihan lutunen pikku kiukkupylly olet. Sinusta kun ei muuhun ole kuin täällä uhoamaan.

Olet selkeästi täällä jo aiemmin kommentoinut sairas ihminen. Huono käytös on esim. sitä, että lapset huutelevat törkeyksiä vieraille aikuisille.

Ap

Vierailija
69/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä joudutte tekemisiin nin huonosti käyttäytyvän porukan kanssa? Minä saan olla rauhassa, ja usein tapaan kivoja ihmisiä, niin lapsia kuin aikuisia. 

Ihan siellä missä sinäkin. Julkisilla paikoilla, puistoissa, kaupoissa, liikennevälineissä jne.   Kaikki eivät kulje laput silmillä ja korvilla.

Vierailija
70/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itkeminen huonoa käytöstä? Lapsi ei kykene vielä hallitsemaan tunteitaan. 

Itkevää lasta mulkoillaan julkisella paikalla, mutta aika vaikea pienen vauvan tai taaperon on ymmärtää, ettei saa olla surullinen tai itkeä, koska jotkut pitävät sitä huonona käytöksenä. 

Vierailija
71/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis NYT,   pitää olla KYLLÄSTYNYT  AVUTTOMIIN vanhempiin,  VARSINKIN     ÄITEIHIN  ! 

Äidit ovat lopulta useimmiten eniten perheen lasten  kanssa. 

Äidit ovat saamattomia kasvattavia. 

He eivät osaa, eivät jaksa,  eivät USKALLA  komentaa eikä laittaa kuriin lapsiaan.

Äidit eivät saa edes  4vuotiasta  lastaan kuriin.

ÄIDIT OVAT lasten käytöksiin se syy ja seuraus 

Vierailija
72/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkevää lasta mulkoillaan julkisella paikalla, mutta aika vaikea pienen vauvan tai taaperon on ymmärtää, ettei saa olla surullinen tai itkeä, koska jotkut pitävät sitä huonona käytöksenä. 

Ei tietenkään ole huonoa käytöstä. Ehkä jotkut vaan ovat herkkiä äänille, niin siksi mulkoilevat. Ei liity lapsiin mitenkään, vaan mulkoilisivat myös aikuista huutajaa.

Ap

Vierailija
73/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähistöllä asuu melko paljon erääseen uskontoon kuuluvia lapsia. Niitä on niin paljon, että äiti ei nuorimmaisen imettämiseltään ehdi vahtia tai ohjeistaa heitä. Aivan varmasti niihin tulee puuttua, sen verran huonoa käytöstä jatkuvasti: naapurin polkupyörän ottaminen ilman lupaa, naapurin trampoliinilla hyppiminen, naapureiden istutusten tallominen, roskien helttely, kiroilu, kivien heittely yms näyttävät kuuluvan tapoihinsa.

Rajat on välittämistä ja aikuisen huomiotahan nuo lapset on vailla kun vanhempien aika menee ihan muuhun. Monessa perheessä olis aihetta varmaan ihan lasulle mutta kun ei ole riittävästi tietoa ilmoituksen tekoon. Säälittää.

Ja kyllä, kiellän heitä koska välitän esim kaikkien turvallisuudesta, jonka nämä vaarantavat mm kivien nakkelulla.

Vierailija
74/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei se ole huonoa käytöstä. Tässä varmaan muutenkin puhutaan vähän isommista lapsista kuin vauvoista ja taaperoista. Sellaisista, joilla on jo omaa harkintakykyä, tai ainakin pitäisi olla.

Vierailija
75/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei haluta tai jakseta kasvattaa omia lapsia, ja siitä kärsii sitten kaikki. Nykyään vanhemmat eivät myöskään häpeä sitä omaa lapsen huonoa käytöstä; jos omassa lapsuudessa joku olisi käyttäytynyt niin huonosti kuin nykyajan penskat, niin vanhemmat olisivat varmasti hävenneet, koska se huono käytös olisi kertonut kaikelle, että kasvatuksessa on mennyt jokin pieleen. Okei, lapsi tarvitsee kuria ja rajoja paitsi kotona, niin myös koulussa - ja nykyäänhän koulussa ei ole mitään auktoriteettia, joita lasten pitäisi kunnioittaa. Mutta lapsen kasvatus alkaa kotoa. Vanhemmat ei kiinnitä lasten kasvatukseen mitään huomiota, vaan yhä nuoremmille isketään vaan älylaite eteen, ja vanhemmat näyttävät itse esimerkkiä tuijottamalla omaa älylaitettaan tuntikausia. 

Kyllä omassa lapsuudessakin 20v sitten oli joku yksittäinen hankala tapaus, mutta ne eivät silti olleet yhtään näin hulluja ja huonokäytöksiä, mitä lapset ovat nyt. Ennen kaikkea meille - eikä edes niille huonokäytöksille - olisi tullut mieleenkään käyttäytyä huonosti virkavaltaa, vartijoita yms. vieraita kohtaan. Nykyään lapset saattavat aukoa päätään esim. kauppakeskuksen vartijoille. Lapset ovat tottuneet siihen, että heillä ei ole mitään rajoja eikä sääntöjä, ja saa käyttäytyä miten huonosti haluaa, koska seurauksia ei tarvitse pelätä. 

Itselle opetettiin jo pienenä, miten yleisillä paikoilla käyttäydytään. Jos joskus tuli kapinavaihde päälle, ei sitä huonoa käytöstä siedetty yhtään. Siitä oppi heti, että huonolla käyttäytymisellä on seurauksia. Ja nyt kun katsoo nykymenoa, oon kiitollinen, että vanhemmat kiinnittivät huomiota meidän kasvatukseen. Nykyään penskat käyttäytyvät todella töykeästi täysin vieraita kohtaan. Älkää tehkö lapsia, jos ette jaksa kasvattaa niitä. Ja ei, se kasvatus ei ole vain muutaman kuukauden juttu - se jatkuu vuosia. Jos et jaksa sitoutua siihen, tee meille kaikille palvelus ja älä lisäänny. 

Vierailija
76/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miksi vanhemmat ei yhtään enää viitsi kasvattaa. Poikkeuksia on mutta harvassa.

Vierailija
77/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedän lääkärin lapsen naamaan jos tulee veetuilemaan. Tai otan puhelimen pois ja isken sen lattiaan. Saavat oikeat syyt itkeä 

Vierailija
78/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus sanottiin, että (koko) kylä kasvattaa penskat.

Ja niin se olikin.

Muistan kun pienenä mentiin vaikka yökylään, niin vanhemmat laittoivat terveisiä, että meidän lapsia sitten saa komentaa

niin kuin omianne.

Sellaiseen perheeseen minä luotan, jonne laitan lapseni yöksi. Silloin kun luottaa, niin voi myös antaa komentaa. En todellakaan  yökylään laittaisi kenelle tahansa.

Mutta joku satunnainen "kyläläinen"? Just joo. Ei todellakaan. Mistä hemmetistä minä tiedän että mikä zaakelin ihmispaskajäte siellä on lapsiani komentelemassa. Sinäkin voit olla vaikka minkälaista lapsille vaarallista paskaa.

Et nyt tainnut ihan ymmärtää tuota sanontaa.

Sillä tarkoitetaan, että yleensä  ihmiset saivat komenta

Siis et luota vieraisiin ihmisiin, loska et tiedä, mikä lie mielenvikainen se on. Opeta myös lapsellesi, että tuntemattomille ihmisille ei kande aukoo päätään tai huudella, koska ei voi tietää, mikä hullu se on - voi käydä käsiksi ja tirvasta oikein kunnolla puolustaessaan joko itseään tai lastaan eli kandee jättää tuntemattomat aikuiset sekä lapset rauhaan. 

Vierailija
79/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen että tämä keskustelu poistetaan asap, täällä ei saa keskustella lapsista yhtään negatiiviseen sävyyn

Toivottavasti ei poisteta, koska on tärkeä aihe. Mun mielestä lasten kasvattamatta jättäminen on niiden lastenkin pahoinpitelyä, pahempaa kuin moni asia, mikä pahoinpitelyksi lasketaan.

Ap

Lapseton katkera Vanhapiika taas muka tietävänä. Mene sormettamaan. 🤣🤣🤣

Mene sinä nolo juntti hakemaan apua. Et ole terve päästäsi. Juuri tuollaisten lapset käyttäytyvät huonosti.

Ap

Vierailija
80/107 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa tämän huomaa. Aloitin urani opettajana 25 vuotta sitten, ja silloin ei tarvinnut juurikaan opettaa nuorille, että aikuisen sanoma "ei" tosiaan tarkoittaa että ei käy. Nykyisin tämä ei ole ollenkaan selvää ja asiasta joutuu hyvin usein vääntämään ja kuuntelemaan samalla nuoren uhmakasta pään aukomista.

"Älä viitsi heittää roskia tahallaan lattialle, vaan laita ne roskikseen"

"Siivojaan homma siistiä lattiat"

"Laita toi roska nyt vaan roskikseen"

"Mistä v*tusta niille siivoojille sit maksetaan?"

"Poimi se roska ja lopeta toi turha vastaan väittäminen"

"V*ttu tääl on natsimeininki. Etkö oo saanu miestä viime aikoina?"

Ja tällaista hauskaa päivittäin.