Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tk-lääkäri vai psykiatri tässä tilanteessa?

Vierailija
28.04.2024 |

Olen kärsinyt masennuksesta ja unettomuudesta jo kauan. Haluaisin hetkeksi sairauslomalle, voin niin pahoin etten jaksa mitään. Onko eroja kumpi kirjoittaa helpommin sairausloman? Hoitoa olen aiemmin hakenut terveyskeskuksesta, mutta en ole ollut sairauslomalla aiemmin. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tk alkuun, niin voidaan sulkea pois muutkin syyt. Jos tuntuu että et saanut apua tai tarvitset vielä lisää saikkua niin mene yksityiselle. Ja jos olo on tuo niin varaudu siihen, että saikusta tulee pidempi kuin luulet. Tosin sitä määrätään vain vähän kerrallaan ja vaatii useamman käynnin tai kontrollipuhelun lääkäriltä.

Jos lääkityksiä aloitetaan, niillä saattaa mennä parikin kuukautta ennenkuin ne alkavat vaikuttaa. Niitä pitää vain kokeilla, mikä niistä lääkkeistä itselleen sopii. Ja voi olla että sen itselleen hyvän tai huonon lääkkeen saa tk:sta tai psykiatrilta. moni kokee, että psykiatrilta sai paremman, koska oli ensin kokeillut tk:n määräämää ja sitten psykiatrin ja jälkimmäinen sopi paremmin. Tosiasiassa psykiatri olisi saattanut määrätä saman lääkkeen kuin tk, ensimmäiseksi kokeilulääkkeeksi ja kun se ei sovi, olisi kokeillut tätä sseuraavaa. Joten jos lääkitystä aloitetaan tk:saa niin kokeile sopiiko se siulle. 

Vierailija
42/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole työterveyshuoltoa vaan terveyskeskus tai yksityinen omalla kustannuksella. Ap 

Laitonta.

Ei ole ei, minimitaso on juuri noin ja se voidaan järjestää terveyskeskuksen kautta. 

Paitsi jos työnantaja vaatii sairas todistusta, niin työnantajalla on velvollisuus osoittaa paikka mistä haet sairasloma todistuksen, koska työantajan myös maksaa sen.

Tämä työnantaja on vaatinut hakemaan yksityiseltä todistuksen flunssan takia, kun terveyskeskuksesta ei ole annettu aikoja lääkärille vaan sairaanhoitajalle. Ja työntekijän pitää siis itse maksaa lääkärikulut aina. Joo, nostan kytkintä tuolta heti kun voin paremm

Sairausloman kirjoittaminen flunssaoireitten perusteella on julkisella puolella sairaanhoitajan työtä. Moni lääkäri pitää mielellään tk-työnsä lisäksi vastaanottoa myös yksityisellä, koska siellä voi tehdä myös kovaa rahaa vastaan noita sairaanhoitajan hommia, kuten juuri esim. flunssasaikkujen kirjoittelua. Jos työnantaja vaatii flunssasta lääkärintodistuksen, niin työnantajan kuuluu se maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan kaikista neuvoista. Ei teidän mua kuitenkaan tarvitse alkaa hoitamaan täällä. Tiedän kyllä itse mistä ongelmani johtuvat ja lääkärikin sen tietää kunhan pääsen kertomaan. Verikokeet on muista syistä otettu ja ajantasalla. Ap 

Vierailija
44/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiselle psykiatrille, jos sinulla on rahaa. Terveyskeskuslääkärit ovat yleislääkäreitä, he eivät ymmärrä psykiatriasta mitään, määräävät sinulle mahdollisesti huonot lääkkeet. Yksityinen psykiatri osaa määrätä paremmat lääkkeet. Voitte keskustella Kelan kuntoutuspsykoterapiasta ja yksityiseltä psykiatrilta saat helpommin sairauslomaa. Katso psykiatrien kuvia netistä ja mene ystävällisimmän näköiselle. 

Menetät muutaman satasen, mutta pitemmän päälle se kannattaa.

Minulla oli reilu vuosi sitten masennusoireita, olin ollut jo pitkään tosi väsynyt, nukuin huonosti enkä jaksanut innostua mistään, ja menin yksityiselle psykiatrille. Vastaanotosta jäi tosi miellyttävä kokemus ja sain lääkettä, Brintellixiä ja ohjeet miten sitä pitää ottaa. Ei se vaikuttanut. En saanut tuota lääkäriä enää kiinni, oli vaihtanut työpaikkaa, niin tein sitten kuitenkin parin kuukauden päästä yhteydenoton terveysasemalle. Sieltä hoitaja soitti ja varasi labrat ja laittoi lääkärille. Sokeri oli ihan liian korkeat ja kolesterolit ja joku muukin pielessä, maksa-arvo ainakin. Vastaanotolla kävi ilmi että verenpainettakin on. Nyt on Metforemit sokereihin, ja olen saanut kaikenlaista tukiryhmää ja ohjausta ja apua laihduttamiseen, tehnyt muutoksia ruokailuun ja liikuntaan, niin paino on pudonnut melkein 10 kg ja verenpaineet ja kolesteroolit alkaa olla normaalit ilman lääkkeitä. Enkä alun perinkään mitenkään erityisen lihava ollut. 

Menetin muutaman satasen tuossa että menin ensin yksityiselle erikoislääkärille, enkä voi sanoa että olisi kannattanut. 

Vierailija
45/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan en suosittele julkista psykiatria. Kirjoittaa sellaiset lääkkeet, ettet voi kävellä, lukea tai ajatella. Suosittelen TK tai yksityinen.

Vierailija
46/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan en suosittele julkista psykiatria. Kirjoittaa sellaiset lääkkeet, ettet voi kävellä, lukea tai ajatella. Suosittelen TK tai yksityinen.

Hah, mitä väliä jos ei voi, jos ne lääkkeet auttaa ja on saikulla, ettei tarvi töitä tehdä. 

Vierailija
47/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole työterveyshuoltoa vaan terveyskeskus tai yksityinen omalla kustannuksella. Ap 

Laitonta.

Ei ole ei, minimitaso on juuri noin ja se voidaan järjestää terveyskeskuksen kautta. 

Kunnan terveyskeskuksen on järjestettävä työterveyshuollon palvelut niitä haluaville työnantajille. Yrittäjä voi halutessaan järjestää työterveyshuollon myös itselleen. Kela korvaa työnantajalle työterveyshuollon järjestämisestä aiheutuneet tarpeelliset ja kohtuulliset kustannukset sairausvakuutuslain nojalla.

Ei se noin mrene.

Vaan yritys ostaa  ne työterveyspalvelut, joko julkiselta puolelta terveyskeskuksesta.

Tai yksityiseltä lääkäkäriasemilta: Aava, Mehiläinen, Pihlajalinna, Terveystalo.

Älä puhu paskaa, että terveyskusten muka pitäis pakosta järjestää yrityksille työterbeys hoito.

Kun terveyskeslukset eivät selviä edes omien potilaodensa hoidosta.

Vierailija
48/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, mitä väliä jos ei voi, jos ne lääkkeet auttaa ja on saikulla, ettei tarvi töitä tehdä. 

Siis mitä väliä, ettei voi kävellä?, lisänä, etteivät auta vaan pahentavat ahdistuksen miljoonakertaiseksi ja lisäksi et voi kävellä.

Vierailija
49/49 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että on laitonta. Luulen että vakituisilla työntekijöillä tuolla on joku työhöntulotarkastus, mutta osa-aikaisena minulla ei ole koskaan ollut mitään ja sairaslomaa ei saa päivääkään kuin itse hakeutumalla lääkäriin. Ap 

Paljastit juuri olevasi trolli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä