Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Grillibileet ja epämääräinen rahanmeno

Vierailija
28.04.2024 |

Eli naapurin kanssa sovittu, että grillaillaan yhdessä vappuna. Itse syön kasvispainotteista ja kalaa ja asun yksin, ja naapurissa 2 aikuista. He ottivat nyt vetovastuun grillistä, ja kertoivat minulle mitä minun pitää ostaa ja tuoda, että saataisiin yhdessä kaikki tarjottavat. Tehtäväni oli siis tuoda herkkusienet, tuorejuusto, koskenlaskija, pekoni, jättikatkaravut ja jälkiruoka. He kuulemma hoitavat kaikki loput (eli perunan ja salaatin ja itselleen vielä pihvit?). Onko tämä nyt reilu jako, vaikka heidän grilliä käytettäisikin? Juomat ostetaan itselleen.

Kommentit (226)

Vierailija
141/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13.46 sulle kyssäri: mitä kaikkea muuta on pöydässä? Kerro ihmeessä.

No, lue vaikka se ap:n viesti!

Ap ei tiedä yhtään mitään. Kunhan kuspäämäisyyttään arvelee ja trollaa...

Se ei tiedä mitä muuta on tulossa

Ohis

No osasihan aloittaja arvella, mitä kaljaveikot todennäköisesti hankkii bileisiin. Sellaista, jota aloittaja ei syö.

Mistä tiedät osasiko? Sehän selviää vasta sitten kun ovat grillaamassa. 

Ihan selvä perisuomalainen asshole, joka jo etukäteen varmuuden vuoksi haukkuu ihmiset, joiden seuraan on kuitenkin pakko mennä mielistelemään ja esittämään.

Sinä jankutat ja jurnutat siellä samaa mantraasi alvariinsa ip- osoitteesta päätellen. Ottaaks pattiin, kun aloittaja ei ryhdy kynnysmatoksi?

Vierailija
142/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

140, jos oli tarkoitus kommentoida mulle, niin voit tarkistaa asian ihan itse googlettamalla

Just olin ruokakaupassa. 

Ja btw, jälkkäriksi vaikka pakastemunkit, ei maksa paljoa 

Osa ihmisestä haluaa ratkaista ongelmat, osa vain käpertyä valittamaan.

137

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä: olisiko teistä törkeää, jos esittäisinkin vastakysymyksen ja pyytäisin naapurit puolestaan luokseni grillaamaan? Kumpikaan meistä ei ole vielä edes ehtinyt ottaa varastosta grilliä pihalle tai käynyt kaupassa, niin eivät ole ehtineet vielä nähneet vaivaa tai tuskin siivotakaan. Ainakin eilen mitä parkkipaikalla juteltiin, niin kiirettä on kuulemma ollut. Eivät toki ole aiemminkaan niin siisteydestä välittänyt, kun olen heillä vieraillut. Mutta siis: Pyytäisin heitä tuomaan noi ostokset (jättikatkaravut, pekonit, koskenlaskija, tuorejuusto ja jälkiruoka) + lisäksi 20€:lla vielä jotain yhteistä pöytään, kuten kalaa ja salaattia. Ja sitten itselleen toki ne pihvit tai mitä lihaa itselleen haluaa ja omat juomat. Katsoisin, että mitä he vastaavat? Mielelläni panostaisin itse kattaukseen ja koristeluun ja ostan tietty 20€:lla maissia, vesimelonia, kastikkeita, grillipaprikoita, pihvitomaatteja jne. Yhteiseksi ja tietty grillihiilet.

Vierailija
144/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä: olisiko teistä törkeää, jos esittäisinkin vastakysymyksen ja pyytäisin naapurit puolestaan luokseni grillaamaan? Kumpikaan meistä ei ole vielä edes ehtinyt ottaa varastosta grilliä pihalle tai käynyt kaupassa, niin eivät ole ehtineet vielä nähneet vaivaa tai tuskin siivotakaan. Ainakin eilen mitä parkkipaikalla juteltiin, niin kiirettä on kuulemma ollut. Eivät toki ole aiemminkaan niin siisteydestä välittänyt, kun olen heillä vieraillut. Mutta siis: Pyytäisin heitä tuomaan noi ostokset (jättikatkaravut, pekonit, koskenlaskija, tuorejuusto ja jälkiruoka) + lisäksi 20€:lla vielä jotain yhteistä pöytään, kuten kalaa ja salaattia. Ja sitten itselleen toki ne pihvit tai mitä lihaa itselleen haluaa ja omat juomat. Katsoisin, että mitä he vastaavat? Mielelläni panostaisin itse kattaukseen ja koristeluun ja ostan tietty 20€:lla maissia, vesimelonia, kastikkeita, grillipaprikoita, pihvitomaatteja jne. Yhteiseksi ja tietty grillihiilet.

Miksi sinä haluat olla vittumainen? Ja jos ja kun haluat olla, miksi sinä haluat välttämättä toisten seuraan? 

Eikö kannattaisi lopettaa tuo asenne ja olla hyvällä mielellä vilpittömästi toisten kanssa? TAI vaihtoehtoisesti olla vaan ihan yksin ja katkeroitua keskenään?

Vierailija
145/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä kaikin puolin ankeilta grillibileiltä. Itse menisin sinne max juomaan sitä omaa viiniäni ja rupattelemaan, mutta söisin kotona. 

Vierailija
146/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuorejuusto ja koskenlaskija tarvitaan, patongin päällekö? Kuka tuo patongin?

Nuo naapurit olisivat voineet hoitaa tuon jälkiruoan.

Epäilen että siihen herkkusieneen ja pekoniin, mitä ap ei edes syö

Aurajuustoa niihin kuuluu laittaa. Ap kertoi syövänsä kasvispainotteisesti, joten ilmeisesti syö ilmeisesti noita peroni-juusto-herkkusieniä.

Mutta aika köyhät grillattavat vaikuttaa olevan.

Mäkin voisin syödä grillattuja herkkusieniä ja juustoa. Peronin joisin ihan pullosta :)

Mutta joo, vaikka tykkään syödä yhdessä niin ikuisuuskysymys, kuka maksaa mitä maksaa. Kun aina on joku joka yrittää laistaa maksamisesta. Ja sekin on vaivaannuttavaa jos joku tarjoaa monta kertaa, en ole tottunut ja tekisi mieli kysyä että voinko maksaa jotain. Vieläpä kalliimpi erikoisruokavalio ja parit tutut oikeasti laittavat ruokaa sen mukaan. Moneen paikkaan vien kyllä omat eväät niin ei satu vahinkoja eikä lisäkuluja. Kummallisilta kuulostavat kyllä naapurit ja annospalat jälkkäriä. 

Vierailija
147/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä olikin oleellista se rahan määrä, että kaikki menee sentilleen oikein. 

Ei mitään väliä, mitä sillä 20 eurolla ostaa, kunhan on käytetty se 20 euroa

Muista vaatia kuittia! Voihan olla, että penteleet saavat vaikka jostain ilmaiseksi jotain tai löytävät tarjouksesta. Tai kotoa valmiina. 

Ei totta vie käy! Se on 20 euroa laitettava ja sillä hyvä! Sienetkin olis hyvä olla kalliimmasta päästä, etteivät retaleet pääse vähemmällä!

Vierailija
148/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä: olisiko teistä törkeää, jos esittäisinkin vastakysymyksen ja pyytäisin naapurit puolestaan luokseni grillaamaan? Kumpikaan meistä ei ole vielä edes ehtinyt ottaa varastosta grilliä pihalle tai käynyt kaupassa, niin eivät ole ehtineet vielä nähneet vaivaa tai tuskin siivotakaan. Ainakin eilen mitä parkkipaikalla juteltiin, niin kiirettä on kuulemma ollut. Eivät toki ole aiemminkaan niin siisteydestä välittänyt, kun olen heillä vieraillut. Mutta siis: Pyytäisin heitä tuomaan noi ostokset (jättikatkaravut, pekonit, koskenlaskija, tuorejuusto ja jälkiruoka) + lisäksi 20€:lla vielä jotain yhteistä pöytään, kuten kalaa ja salaattia. Ja sitten itselleen toki ne pihvit tai mitä lihaa itselleen haluaa ja omat juomat. Katsoisin, että mitä he vastaavat? Mielelläni panostaisin itse kattaukseen ja koristeluun ja ostan tietty 20€:lla maissia, vesimelonia, kastikkeita, grillipaprikoita, pihvitomaa

----

Olet vajaa kaikin puolin. Aito ja oikea lokinpaska.

Vierailija
149/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä: ongelma on ratkaistu. Sanon, että grillailkaa ihmeessä kahdestaan, voin liittyä seuraan juominkeihin kun olette syöneet. Ja sitten tulen paikalle omien viinien ja viinilasin kanssa ja tuon tervehdyksi vaikka sipsipussin, juustolajitelman ja serpentiiniä. Näin en aiheuta heille ylimääräistä tiskiä/vaivaa ja saan syötyä kotona just sitä ruokaa kun haluan/tai käydä ulkona ravintolassa syömässä.

Vierailija
150/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.34 _ituttaako sinua, kun et pääse lokkeilemaan toisten ruokia? Ja missä määrin?

Vierailija
151/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

herkkusienet, tuorejuusto, koskenlaskija, pekoni, jättikatkaravut ja jälkiruoka. 

heekkusieni laatikko ei paljoa maksa, tuorejuusto 2 e, koskenlaskija 3, samoin pekoni, osta xtra, katkaravut, en tiedä, jälkkäri joku valmis kakku pakasteesta, 6-7 e.

20 e, ihan ok

Jättikatkaravut on Prismassa 6 euroa. Jälkkäriksi yksi vaihtoehto on myös vaniljakermajäätelö ja marjat. Vaikka ihan pakastemansikat. Tai sitten munkit, kun on vappu. 20-25 euroa tuo maksimissaan maksaa! Ja henkilö valittaa, että hän osallistuu nyt paljon suuremmalla summalla, kun muut tarjoiluihin.

Mua kiinnostaa tietää, mistä Prismasta saa kolmelle ihmiselle pääruoaksi grillattavan jättikatkarapuja 6 eurolla! 2€ rapuja per naama grilliin ja vatsa sillä täyteen. Aika halpaa kyllä jos noin on 

Siellä oli ainakin pekoniin kierretyt herkkusienet koskenlaskija täytteellä, perunat, salaatit  ja liha tulossa myös! Kaikkea varmuutta ei ole mitä ne naapurit noiden päälle vielä hankkii. Päälle jälkiruoka! Kyllä vaikka 

https://www.lidl.fi/p/grillimaisteri-jattikatkaravut/p10010519

250g, 5,49 euroa riittää kolmelle, koska se ei ole ainut asia, mitä syödään!

Vierailija
152/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan sinulle aloittaja, että sopikaa mieluummin niin, että kukin ostaa/tuo omat grillattavat. Tällä tavalla hävikkiä ei synny. Jokainen saa mieleistään sapuskaa. Jos tämä ei sovi naapuriparille, niin antaisin olla koko jutun. Kerro meille, miten kävi.

Vierailija
153/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää: näin naapurien ei tarvitse myöskään kokea huonoa omaatuntoa, kun mussuttavat sitä makkaraa minun katsoessa vain vierestä. Ja nyt saavat itse suunnitella kauppalistansa (pekoneineen ja jättikatkarapuineen). Toisin kaiken kukkuraksi kuitenkin jotain väärää merkkiä tms. Niin nyt jokainen saa ostaa just ne tuotteet kotiinsa, mistä tykkää. Ja kyllä siinä on koko päivä ja ilta aikaa viettää silti yhdessä musiikkia kuunnellen ja pihalla istuen.

Vierailija
154/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14.34 _ituttaako sinua, kun et pääse lokkeilemaan toisten ruokia? Ja missä määrin?

Päinvastoin! Meille ei tarvitse koskaan tuoda mitään. Kaikki tulee talon puolesta aina. Ja runsaasti onkin tarjolla. 

Sitä kyllä toivoisin, että kaksinaamaiset pysyvät poissa. Toivottavasti kaikki jotka tulevat, tulevat myös hyvillä mielin eikä puhu paskaa selän takana. 

Vierailija
155/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.45 sulle tiedoksi, että ap ei syö lihaa. Olet yksinkertainen lukihäiriöstä kärsivä lokinpaska.

Vierailija
156/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin! Meille ei tarvitse koskaan tuoda mitään. Kaikki tulee talon puolesta aina. Ja runsaasti onkin tarjolla. 

Sitä kyllä toivoisin, että kaksinaamaiset pysyvät poissa. Toivottavasti kaikki jotka tulevat, tulevat myös hyvillä mielin eikä puhu paskaa selän takana. 

No miksi sinä vaadit, että aloittajan tulee toimittaa grillattavaa naapuriin?

Vierailija
157/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en isäntänä/emäntänä ikinä kehtais käskyttää vierasta tuomaan jotain tiettyä. Sanoisin tyyliin, että tuo mukanas itsesi ja mitä haluat, mutta teemana tosissaan grillijuhlat pihalla eli grillin saa kuumaksi.

Vierailija
158/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää: näin naapurien ei tarvitse myöskään kokea huonoa omaatuntoa, kun mussuttavat sitä makkaraa minun katsoessa vain vierestä. Ja nyt saavat itse suunnitella kauppalistansa (pekoneineen ja jättikatkarapuineen). Toisin kaiken kukkuraksi kuitenkin jotain väärää merkkiä tms. Niin nyt jokainen saa ostaa just ne tuotteet kotiinsa, mistä tykkää. Ja kyllä siinä on koko päivä ja ilta aikaa viettää silti yhdessä musiikkia kuunnellen ja pihalla istuen.

Nyt sinulla ap on järkipuhetta. Aivan oikein teet. Annahan kaljaveikot grillata sen paketin lidlin halvinta rasvamakkaraa. Sen jälkeen, jos pyytävät juominkeihin, niin vois piipahtaa. Laita viini vaikka vesileiliin, josta hörppäät juomasi. Muutenhan ne käy sun viiniin käsiksi, kun niillä on vaan rapakaljaa.

Vierailija
159/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä: olisiko teistä törkeää, jos esittäisinkin vastakysymyksen ja pyytäisin naapurit puolestaan luokseni grillaamaan? Kumpikaan meistä ei ole vielä edes ehtinyt ottaa varastosta grilliä pihalle tai käynyt kaupassa, niin eivät ole ehtineet vielä nähneet vaivaa tai tuskin siivotakaan. Ainakin eilen mitä parkkipaikalla juteltiin, niin kiirettä on kuulemma ollut. Eivät toki ole aiemminkaan niin siisteydestä välittänyt, kun olen heillä vieraillut. Mutta siis: Pyytäisin heitä tuomaan noi ostokset (jättikatkaravut, pekonit, koskenlaskija, tuorejuusto ja jälkiruoka) + lisäksi 20€:lla vielä jotain yhteistä pöytään, kuten kalaa ja salaattia. Ja sitten itselleen toki ne pihvit tai mitä lihaa itselleen haluaa ja omat juomat. Katsoisin, että mitä he vastaavat? Mielelläni panostaisin itse kattaukseen ja koristeluun ja ostan tietty 20€:lla maissia, vesimelonia, kastikkeita, grillipaprikoita, pihvitomaa

Ehdotan sinulle aloittaja, että sopikaa mieluummin niin, että kukin ostaa/tuo omat grillattavat. Tällä tavalla hävikkiä ei synny. Jokainen saa mieleistään sapuskaa. Jos tämä ei sovi naapuriparille, niin antaisin olla koko jutun. Kerro meille, miten kävi.

Tuohan on se pahin ratkaisu. Se pihi (ap) ei tuo itselleen juuri mitään ja sitten kun muut kolmatta tuntia siinä istuu ja syö, niin pihi katsoo vierestä ja niiden muiden on pakko ryhtyä sille tarjoamaan omistaan, koska mikään ei ole niin inhottavaa, kun yrittää syödä oikein kunnolla samaan aikaan, kun toinen katsoaa nälissään vierestä

Aikoinaan, kun oltiin nuorempia, niin meillä oli nyyttäreissä yksi pariskunta, joka ei tuonut koskaan juomia itselleen. Heidän selityksensä oli, etteivät he osta alkoholia, mutta voivat kyllä sitä juoda, jos joku muu tarjoaa. No, aamuyöhön asti ne sitä sitten aina joivat. Koska muut olivat tottakai luontaisen kohteliaita. Eli kun oli juhlat, niin oli pakko varata myös heille juomiset omien päälle.

Vierailija
160/226 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14.45 sulle tiedoksi, että ap ei syö lihaa. Olet yksinkertainen lukihäiriöstä kärsivä lokinpaska.

Mutta ne muut syö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme