Grillibileet ja epämääräinen rahanmeno
Eli naapurin kanssa sovittu, että grillaillaan yhdessä vappuna. Itse syön kasvispainotteista ja kalaa ja asun yksin, ja naapurissa 2 aikuista. He ottivat nyt vetovastuun grillistä, ja kertoivat minulle mitä minun pitää ostaa ja tuoda, että saataisiin yhdessä kaikki tarjottavat. Tehtäväni oli siis tuoda herkkusienet, tuorejuusto, koskenlaskija, pekoni, jättikatkaravut ja jälkiruoka. He kuulemma hoitavat kaikki loput (eli perunan ja salaatin ja itselleen vielä pihvit?). Onko tämä nyt reilu jako, vaikka heidän grilliä käytettäisikin? Juomat ostetaan itselleen.
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä: ongelma on ratkaistu. Sanon, että grillailkaa ihmeessä kahdestaan, voin liittyä seuraan juominkeihin kun olette syöneet. Ja sitten tulen paikalle omien viinien ja viinilasin kanssa ja tuon tervehdyksi vaikka sipsipussin, juustolajitelman ja serpentiiniä. Näin en aiheuta heille ylimääräistä tiskiä/vaivaa ja saan syötyä kotona just sitä ruokaa kun haluan/tai käydä ulkona ravintolassa syömässä.
Näin mäkin voisin tehdä. Jos kuitenkin olette vain tuttavia niin seurustelu on vapaamuotoisempaa eikä tarvi siellä naapurin pihalla koko iltaa hengailla.
14.57 sulle: Sinä olet pihalla kuin lumiukko. Otan osaa. Aloittaja ei syö rasvamakkaroita tai lihaa tai juo halpiskaljaa.
Kilauta aloittaja sille naapurille kertoaksesi, että suunnitelma muuttui. Tee se heti. Tule kertomaan, mitä vastasivat. Odotan mielenkiinnolla.
Itse pyytäisin kaverin mukaan ja menisin vapputorin kautta ravintolaan syömään ihania buffetruokia! Saat enemmän vaihtoehtoja, ja saletisti parempaa kuin joku kännisen naapurin polttama grilliperuna. Pääset kans maistelemaan kaikkee hyvää esim. Parsaa ja erilaisia leivoksia, sillä samalla hinnalla kun tarjoat naapurin oluen juojille niiden grillieväät. Menet naapurin luo sit jatkoille kun vatsa täynnä herkkuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14.34 _ituttaako sinua, kun et pääse lokkeilemaan toisten ruokia? Ja missä määrin?
Päinvastoin! Meille ei tarvitse koskaan tuoda mitään. Kaikki tulee talon puolesta aina. Ja runsaasti onkin tarjolla.
Sitä kyllä toivoisin, että kaksinaamaiset pysyvät poissa. Toivottavasti kaikki jotka tulevat, tulevat myös hyvillä mielin eikä puhu paskaa selän takana.
No miksi sinä vaadit, että aloittajan tulee toimittaa grillattavaa naapuriin?
Laitatko suoran lainauksen, jossa vaadin tällaista?
Kyse on ap:n ja naapureiden välisestä sopimisista. Aikuisten ihmisten välisestä neuvottelukyvystä.
Ap käyttäytyy monessakin mielessä typerästi. (Voi olla että naapuritkin, sitä emme voi tietää näillä tiedoilla)
Tosin ap:n viimeisin ratkaisu jättäytyä pois grillauksesta ja liittyvä myöhemmin seuraan, oli sentään jonkinlainen osoitus selkärangan olemassaolosta.
Mä oon ihan poikki aloituksiin joissa pohditaan rahaa ja kaiken tasan menemistä. En aukaise enää yhtäkään sellasta. #mobilepay
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14.45 sulle tiedoksi, että ap ei syö lihaa. Olet yksinkertainen lukihäiriöstä kärsivä lokinpaska.
Mutta ne muut syö
Niin no miksi aloittajan pitäisi sun mielestä viedä heille lisää syötävää, kun eihän ne muut järkkää aloittajalle syötävää?
Testaa nyt niitä naapurin kaljaparia, että mitä vastaavat sulle sun tekemään suunnitelman muutokseen. Haluan todellakin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan poikki aloituksiin joissa pohditaan rahaa ja kaiken tasan menemistä. En aukaise enää yhtäkään sellasta. #mobilepay
Kuka sinua reppanaa on käskenyt alun alkaenkaan lukemaan sellaisia aloituksia?
Vierailija kirjoitti:
Itse pyytäisin kaverin mukaan ja menisin vapputorin kautta ravintolaan syömään ihania buffetruokia! Saat enemmän vaihtoehtoja, ja saletisti parempaa kuin joku kännisen naapurin polttama grilliperuna. Pääset kans maistelemaan kaikkee hyvää esim. Parsaa ja erilaisia leivoksia, sillä samalla hinnalla kun tarjoat naapurin oluen juojille niiden grillieväät. Menet naapurin luo sit jatkoille kun vatsa täynnä herkkuja!
Asiaa asiaa! Näin minäkin tekisin. Miksi vaivata omaa päätä muitten syömisiin, kun ravintolasta saa tilata sitä, mikä maistuu just sillä hetkellä. Ei kokkailua, ei kohkailja, ei vaivaa, ei siivottavaa...
Mun mielestä on hölmöä että pitäisi viedä samanverran kaikkien ruokaa. Itse jaksan syödä illan aikana ehkä puolikkaan perunan ja puolikkaan makkaran ja hieman salaattia (painan 44kg) ja alkoholi täyttää. Ja sitten minua 2 kertaa isompi hotkaisee siitä grilliltä suihinsa samalla kertaa kaksikin makkaraa ja hakee myöhemmin vielä lisää ruokaa. Parempi, että kaikki tuo jotain semmoista mitä itse haluaa syödä ja toki reilummin, että kaikille riittää maistiaisia muiden tuomisesta. Mutta ei kai kukaan mene muutenkaan kylään nälissään isäntäväki laittakoot halpaa popcornia tarjolle jos näyttää että ruoka loppuu.
Minä olen kasvissyöjä, ja sanon aina, että maksan oman osuuteni summasta, josta on jo vähennetty lihatuotteiden osuus. Minä en ala maksaa tuotteista, joiden syömiseen en lainkaan osallistu, ja jotka ovat yleensä aterian hintavin osuus.
Yleensä nyyttäreissä sanon myös, etten ota hoidettavakseni lihatuotteiden ostamista, koska en voi yli 25 v. kasvissyönnin jälkeen olla vastuussa siitä, että tulee juuri oikeanlaisia. Tietty jos joku sanoo tyyliin "Voitko tuoda paketin Kabanossia? Maksan takaisin", niin sitten voin kyllä tuoda.
Yks käy kaupassa ja lasku kolmeen osaan. Muuten jokainen tuo omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä: olisiko teistä törkeää, jos esittäisinkin vastakysymyksen ja pyytäisin naapurit puolestaan luokseni grillaamaan? Kumpikaan meistä ei ole vielä edes ehtinyt ottaa varastosta grilliä pihalle tai käynyt kaupassa, niin eivät ole ehtineet vielä nähneet vaivaa tai tuskin siivotakaan. Ainakin eilen mitä parkkipaikalla juteltiin, niin kiirettä on kuulemma ollut. Eivät toki ole aiemminkaan niin siisteydestä välittänyt, kun olen heillä vieraillut. Mutta siis: Pyytäisin heitä tuomaan noi ostokset (jättikatkaravut, pekonit, koskenlaskija, tuorejuusto ja jälkiruoka) + lisäksi 20€:lla vielä jotain yhteistä pöytään, kuten kalaa ja salaattia. Ja sitten itselleen toki ne pihvit tai mitä lihaa itselleen haluaa ja omat juomat. Katsoisin, että mitä he vastaavat? Mielelläni panostaisin itse kattaukseen ja koristeluun ja ostan tietty 20€:lla maissia, ve
meillä on myös tällainen. En polta, en juo. En välittänyt muiden kodeissa, mutta kun mun luona alkoi pummimaan, sanoin aseman alepa on auki, mene sinne. Kun narisi, sanoin perkele, mikä ihme siinä on, ettet voi edes omaa osuuttas tuua, aina oot kerjäämässä muilta. Sanoin uudestaan jos haluat syyä ja juua, aseman alepa on auki. Mene sinne. Seuraaviin bileisiin taas tuli ilman mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14.34 _ituttaako sinua, kun et pääse lokkeilemaan toisten ruokia? Ja missä määrin?
Päinvastoin! Meille ei tarvitse koskaan tuoda mitään. Kaikki tulee talon puolesta aina. Ja runsaasti onkin tarjolla.
Sitä kyllä toivoisin, että kaksinaamaiset pysyvät poissa. Toivottavasti kaikki jotka tulevat, tulevat myös hyvillä mielin eikä puhu paskaa selän takana.
No miksi sinä vaadit, että aloittajan tulee toimittaa grillattavaa naapuriin?
Laitatko suoran lainauksen, jossa vaadin tällaista?
Kyse on ap:n ja naapureiden välisestä sopimisista. Aikuisten ihmisten välisestä neuvottelukyvystä.
Ap käyttäytyy monessakin mielessä typerästi. (Voi olla et
Samaa mieltä. Naapurien listassa vain tuo pekoni on hämmentävä. Mutta tarjottavat ostaa kuitenkin 15 eurolla, ei siinä ihan kovasti miinukselle voi jäädä. En ymmärrä näitä ihmisiä, joilla kaikki pitää mennä eurolleen tasan.
Eri asia, jos sama toistuu monta kertaa, mutta sitähän ei voi tietää.
15.33 sinulle: ei osta kyllä 15 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä: olisiko teistä törkeää, jos esittäisinkin vastakysymyksen ja pyytäisin naapurit puolestaan luokseni grillaamaan? Kumpikaan meistä ei ole vielä edes ehtinyt ottaa varastosta grilliä pihalle tai käynyt kaupassa, niin eivät ole ehtineet vielä nähneet vaivaa tai tuskin siivotakaan. Ainakin eilen mitä parkkipaikalla juteltiin, niin kiirettä on kuulemma ollut. Eivät toki ole aiemminkaan niin siisteydestä välittänyt, kun olen heillä vieraillut. Mutta siis: Pyytäisin heitä tuomaan noi ostokset (jättikatkaravut, pekonit, koskenlaskija, tuorejuusto ja jälkiruoka) + lisäksi 20€:lla vielä jotain yhteistä pöytään, kuten kalaa ja salaattia. Ja sitten itselleen toki ne pihvit tai mitä lihaa itselleen haluaa ja omat juomat. Katsoisin, että mitä he vastaavat? Mielelläni panostaisin itse kattaukseen
Itse taas rakastan ostaa ruokia ja valmistaa ja laittaa tarjolle monenlaista herkkua. Viimeksi tosin kävi hassusti, kun lapsuustuttuni tuli käymään tyhjin käsin (oli tarjolla tapaksia, pitsaa, herkkuja, skumppaa, olutta, viiniä ja röökitkin tarjosin) Niin päissään lähtiessään oli sitten napannut mun pöydällä olleen 10€ ihan pokkana. Ei ole ikinä kutsunut mua luokseen kylään, mutta mun luona kaikki tuntuu maistuvan. Eikä se sinänsä haittaa, tykkään kattaa ja kestitä ja tarjota, mutta joskus hämmentää joidenkin vieraiden käytös.
Vierailija kirjoitti:
15.33 sinulle: ei osta kyllä 15 eurolla.
Koskenlaskija 3,3
Herkkusienet 1
Tuorejuusto 0,95
Pekoni 1,35
Munkit 1,5
Jättikatkat 6,35
Yhteensä 12,95€. Tuossa joutuu valitsemaan halvimmat tuotteet, jos ap haluaa ostaa suomalaista niin menee 20 €.
Mutta kertokaa, mitä pahaa tapahtuu, jos töissäkäyvä ap käyttää yhtenä iltana 20 € ruokaan ja olettaen, etteivät naapurit tuo mitään syötävää ap:lle, niin jää huimat 13 euroa tappiolle?
14.45 sulle: Eihän se naapuri aikonut hankkia täytettyjä herkkusieniä, vaan ne ostattaa aloittajalla ne.
Voi sentään onko sulla kehitysvamma?