Grillibileet ja epämääräinen rahanmeno
Eli naapurin kanssa sovittu, että grillaillaan yhdessä vappuna. Itse syön kasvispainotteista ja kalaa ja asun yksin, ja naapurissa 2 aikuista. He ottivat nyt vetovastuun grillistä, ja kertoivat minulle mitä minun pitää ostaa ja tuoda, että saataisiin yhdessä kaikki tarjottavat. Tehtäväni oli siis tuoda herkkusienet, tuorejuusto, koskenlaskija, pekoni, jättikatkaravut ja jälkiruoka. He kuulemma hoitavat kaikki loput (eli perunan ja salaatin ja itselleen vielä pihvit?). Onko tämä nyt reilu jako, vaikka heidän grilliä käytettäisikin? Juomat ostetaan itselleen.
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaisesta asiasta alat tässä kohtaa jo mieltäsi pahoittamaan ja valittamaan, muutamasta hassusta eurosta, niin eiköhän ole paras että perut koko jutun!
Ei teillä ainakaan hauskaa tule olemaan, kun muutaman skumppalasin jälkeen alat avautumaan, että menikö nämä tarjoilut nyt tasan vai ei!
Kerro mullekin, että mistä saa 3:lle henkilölle muutamalla eurolla jättikatkaravut, herkkusienet, pekonit, tuorejuustot, koskenlaskijajuustot ja jälkiruoat. Mulla menis 30 euroa vähintään, kun noi ostan kolmelle ihmiselle. Kiinnostaisi tosiaan, mitä saisin sit lisänä 60€:lla takaisin näiltä naapureilta, jos kaikkien tarkoitus siis ostaa 30€:lla per naama yhteiseksi ruokaa.
No eikä menis 30 euroa noihin
Pliis nyt.
Miksei juhlien järjestäjä voi ostaa valmiiksi niitä kaikkia ruokia mitä tarvitsee? Jos vieras tuo ylimääräistä, niin sehän jää vaan isännälle/emännälle tuleviin päiviin (tai voi pakastaa). En ymmärrä että vieraalle annetaan ostoslista.
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä lopulta kävi?
Viestissä 208 ap kertoo eli edellisellä sivulla
Tästä tulee nyt väkisinkin mieleen, että onko reilua, että aina se rikkaampi tai parempipalkkainen joutuu maksumieheksi? On varmasti aikoja, kun hän ollut opiskelija ja syönyt pelkkää makaronia ja ketsuppia että saa hyvän koulutuksen ja ammatin. Samaan aikaan ne muut on saattanut juoda kaljaa työttöminä jos ei ole ollut halua menestyä elämässä.
Kommuunissa lapsuuden viettäneenä sanon ettei tuollainen toimi.