Hoikat, onko teillä alkanut nelikymppisten jälkeen paino nousta?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, koska kävin 40-vuotiaana menopaussin läpi.
Tekosyy.
Vaihdevuodet aiheuttavat monenlaisia muutoksia aina unenlaadun ja keskittymiskyvyn heikentymisestä hikoilun lisääntymiseen ja mielialan aaltoiluun.
Yksi näkyvimmistä muutoksista on painonhallinnan hankaloituminen: etenkin kun vaihdevuodet alkavat olla pikkuhiljaa takanapäin, rasvaa alkaa kertyä aiempaa herkemmin keskivartaloon.
Housut alkavat usein puristaa myös heitä, joilla painonhallinta on aiemmin ollut helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heh.... mitä väliä
nelikympiset enää ketään miestä kiinnosta
parasta ennen meni jo
Hah hah, sinä olet väärässä.
Totta, kyllä nelikymppisillä lihavilla yksinhuoltajilla kysyntää riittää.
En ole lihava yh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiminen usea kerta viikossa paino putoaa varmasti kun yrittää kestää kauan
Mitä? 😂 Me kyllä nussitaan ja rakastellaan useasti, jopa pari kertaa viikossa mutta ei läskit tolla lähde.
Miten? Päälle ei pysty kiipeämään, alle ei uskalla mennä ja takaapäin ei yllä. Mahdottomaksi menee.
Ei. Vasta 58v ja silloinkin lääke sekoitti aineenvaihdunnan. 8kg tuli ja sitä pudotan yhä 5v myöhemmin
Noudattakaa pötkäpaastoa, esim. 8/16. Voi syödä mitä huvittaa ja paino laskee silti. Aika helppo tapa laihtua. Ei tarvitse edes harraataa liikuntaa välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heh.... mitä väliä
parasta ennen meni jo
En ole lihava yh.
Niin no sitten.. alaks oleen? 🤭
Muutamia vuosia sitten julkaistiin meta-analyysi eli hyvin monen vuosikausia trhtyjen tutkimuksien yhteenveto jossa todettiin yksimielisesti, että ikääntyminen ei vaikuta painonhallintaan tai lihomiseen/laihtumiseen ennen 60 ikävuotta. Syyt ovat muualla. Liikkuminen vähenee mitä vanhemmaksi tullaan, stressi saattaa kasvaa, mukavuudenhalua, varallisuus ja elämäntavat muuttuvay ja näin ihmiset sitten lihovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiminen usea kerta viikossa paino putoaa varmasti kun yrittää kestää kauan
Mitä? 😂 Me kyllä nussitaan ja rakastellaan useasti, jopa pari kertaa viikossa mutta ei läskit tolla lähde.
Miten? Päälle ei pysty kiipeämään, alle ei uskalla mennä ja takaapäin ei yllä. Mahdottomaksi menee.
Oho, te olette sitten todella läskejä kun seksi ei onnistu teillä.
Tässä on tuosta mainitusta meta-analyysistä suomenkielistä mediajuttua.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/tulokset-kaanteentekevia-tutkimus-haas…
Vierailija kirjoitti: Niin no sitten.. alaks oleen? 🤭
Olen parisuhteessa. Eikä mua kiinnosta sinunlaiset ilkeät henkilöt.
Vierailija kirjoitti:
heh.... mitä väliä
parasta ennen meni jo
Voitko uskoa että ihminen voi olla motivoitunut muustakin?
On se pikkuhiljaa noussut noin 35-vuotiaasta lähtien, kilon vuodessa keskimäärin. Stressaava elämäntilannekin on varmaan vaikuttanut. Painan nyt n. 58 kg (BMI 21).
Ei ole noussut, pysynyt samana suurimman osan elämääni, eli noin 50 kiloa. Ikää on 50+
55 v ja nyt vähän herkemmin paino nousee. Ja sekin johtuu enemmän elämäntilanteen muutoksesta, esim. liikkuminen on vähäisempää johtuen sairaudesta. Toki tiedän, että syöminen on 80 % painonhallinnasta. Joten tässä nyt yritän syödä pienempiä annoksia.
Vierailija kirjoitti:
On ja laihtuminen tuntuu ihan epätoivoisen vaikealta. Olin hoikka tuohon neljäänkymppiin asti, eikä mun tarvinnut koskaan sen suuremmin miettiä koko asiaa.
Paljonko haluat laihtua ja miksi?
Olen toki alkuvaiheessa neljääkymppiä, mutta painonhallinta ei tunnu erityisen vaikealta. Toisaalta mulle riittääkin bmi 23-24 nuoruuden 20-21 sijaan. Liikun eikä ole vatsaa ja olen normaalipainossa, joten en jaksa stressata vaikken enää varsinaisesti hoikka olekaan; ihan ok silti.
Aika huoletta saa syödä edelleen kaikkea ja paljon, mutta jos ei yhtään rajoittaisi esim sokerin ja roskaruokien syöntiä niin kyllä paino myös nousisi, toisin kuin nuorena
N45 164 55
Ei, eikä viidenkympinkään jälkeen. Katsotaan miten ens kesänä kun täytän 60. Syön mitä tykkään, nytkin istun Hesessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heh.... mitä väliä
parasta ennen meni jo
En ole lihava yh.
Laatu ratkaisee. 👍