Kuinka moni nainen leikkaa itse omat hiuksensa?
Kommentit (86)
Minulla on pitkät suorat hiukset ja ns. verho-otsatukka. Otsatukan leikkaan itse ja takahiusten latvat tasoittaa mieheni. Lopetin kampaajalla käynnin siksi koska jostain ihmeen syystä kampaajat eivät osaa leikata vain 2cm, vaan leikkaavaat aina liikaa vaikka asiakas sanoo että leikkaa vain 2cm!! Mieheni, jolla ei ole minkäänlaista hiusalan koulutusta, osaa leikata vain 2cm, joten miksi maksaisin kampaajalle jolta en saa haluamaani lopputulosta?
Olen n. 15 vuotta leikannut pitkät hiukseni itse. Leikkaan ne peilikaapin (jossa peilit molemmin puolin ovipuoliskoja) edessä parturisaksilla polkkamittaan. Siis teen päälaelle keskijakauksen, joka jakaa hiukset tasan molemmille olkapäille ja sitten peilin avulla yritän leikata molemmin puolin saman verran pois. Tästä tulee hieman v-mallinen kampaus takaa. Otsatukkaa lyhennän hieman useammin ja minulla on siihen myös harvennussakset.
Leikkaan myös koneella perheen miespuolisten hiuksia tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkät suorat hiukset ja ns. verho-otsatukka. Otsatukan leikkaan itse ja takahiusten latvat tasoittaa mieheni. Lopetin kampaajalla käynnin siksi koska jostain ihmeen syystä kampaajat eivät osaa leikata vain 2cm, vaan leikkaavaat aina liikaa vaikka asiakas sanoo että leikkaa vain 2cm!! Mieheni, jolla ei ole minkäänlaista hiusalan koulutusta, osaa leikata vain 2cm, joten miksi maksaisin kampaajalle jolta en saa haluamaani lopputulosta?
Kampaajakoulutuksessa opastetaan, että pitää tehdä ensisijaisesti sellaisia muutoksia jotka kaunistavat asiakasta ja vasta toissijaisesti kuten asiakas toivoo. Lopputulos on sitten niin upea että asiakas on tästä kiitollinen ja ihastunut.
Ei tosin taida oikeassa elämässä aina mennä ihan noin kuin opetetaan. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajakoulutuksessa opastetaan, että pitää tehdä ensisijaisesti sellaisia muutoksia jotka kaunistavat asiakasta ja vasta toissijaisesti kuten asiakas toivoo. Lopputulos on sitten niin upea että asiakas on tästä kiitollinen ja ihastunut.
Ei tosin taida oikeassa elämässä aina mennä ihan noin kuin opetetaan. 😁
Selkeä opetusvirhe suomalaisissa kampaajakouluissa.
Teeveestä tuli joskus jokin kampaamosarja usalaisesta tai monestakin kampaamosta, jossa suosittu ja julkkistenkin käyttämä kampaamo kertoi että leikkaavat aina asiakkaiden toiveiden mukaan, jos asiakas haluaa vain sen 2 cm tasoituksen niin se tehdään, ei yhtään enempää ja se oli heille tärkeää, korostivat asiaa.
Leikkaan itse, pitkät hiukset, ihan hyvätuloinen eli olisi varaa käydä kampaajalla: syynä se etten pidä siitä että kampaajat eivät osaa olla höpöttämättä. Jos olisi hiljainen kampaamo, kävisin.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan itse, pitkät hiukset, ihan hyvätuloinen eli olisi varaa käydä kampaajalla: syynä se etten pidä siitä että kampaajat eivät osaa olla höpöttämättä. Jos olisi hiljainen kampaamo, kävisin.
Joissain kampaamoissa saa valittua aikaa varatessa hiljaisen palvelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En leikkaa, kun on varaa maksaa kerran vuodessa muutama kymppi kampaajalle. Itse leikatut hiukset on aina vähän kotikutoisen näköiset.
Aijaa. Itse olen leikannut ja värjännyt omat hiukseni yli 15 vuoden ajan, ja viimeksi eräs työkaveri, joka oli ennen nykyistä työpaikkaa parturi-kampaajana 20 vuotta, kysyi, missä käyn kampaajalla. Kehui kovasti ja kiitin, ja kerroin värjääväni ja leikkaavani itse. Hän käy itse kampaajalla värjäyttämässä ja leikkuuttamassa säännöllisesti.
Kysyi, kun halusi tietää että mikä kampaaja tekee noin kauheaa jälkeä. Ei tuollaista kysytä, jos on asiallisesti leikatut hiukset..
minä leikkaan mieheni kiharat ja hän tasaa minun pitkät hiukseni, näin on menty jo vuosikymmenet
Netistä löytyy paljon ohjevideoita omien hiusten leikkaamiseen. Joskus laitan pään alaspäin kylpyammeen päälle ja harjaan ja sidon hiukset tiukalle poninhännällä ja siitä hännän päästä leikkaan muutaman sentin pois.
Yleensä mies leikkaa mun hiukset ja itsekin leikkasin miehen hiukset k-aikana.
Ihan kehuja olen saanut kampauksestani.
Peilin avulla. Myös yritys ja erehdys-metodi toiminut hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En leikkaa, kun on varaa maksaa kerran vuodessa muutama kymppi kampaajalle. Itse leikatut hiukset on aina vähän kotikutoisen näköiset.
Aijaa. Itse olen leikannut ja värjännyt omat hiukseni yli 15 vuoden ajan, ja viimeksi eräs työkaveri, joka oli ennen nykyistä työpaikkaa parturi-kampaajana 20 vuotta, kysyi, missä käyn kampaajalla. Kehui kovasti ja kiitin, ja kerroin värjääväni ja leikkaavani itse. Hän käy itse kampaajalla värjäyttämässä ja leikkuuttamassa säännöllisesti.
Kysyi, kun halusi tietää että mikä kampaaja tekee noin kauheaa jälkeä. Ei tuollaista kysytä, jos on asiallisesti leikatut hiukset..
Aha palstan venäläinen naisviha ilkeilijätrolli löysi tämänkin ketjun. Ei ole niin pientä aihetta etteikö jotain keksi trollattavaa. Voin ennustaa että kohta tänne tulee sitä "kuvottavaa näin prismassa pullealla naisella selvästi itse leikatut hiukset ja vilkaistiin ohikulkijan kanssa toisiamme ja molemmat nauroimme ja osoittelimme naisen hiuksia"-trollausta.
Toivottavasti ymmärrät ettei kukaan noille jutuille lotkauta korvaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule erota kukaan. Kaveri vain esim tasottaa latvat.
Mulla sama, ja leikkaankin aina itse hiukseni. Välillä voi tulla vähän sinnepäin jos kokeilee jotain uutta, mutta yleensä olen ollut paljon pettyneempi kampaamoiden lopputuloksiin.
Käytän usein pompulakikkoja - pitkät hiukset otsalle pompulalle, pompulan siirto etuviistoon kunnes haluttu pituus, naps vain ja kerrostettu v-mallinen tukka on valmis. Polkkamitan laitoin kolmelle pompulalle (kaksi sivuille ja yksi taakse) ja tuli oikein hyvä joka kerta. Otsatukka yhdelle pompulalle keskelle, venytys tarpeeksi pitkäksi ja leikkaus, tulee sivuille pitenevä malli. Vastaavia löytää netistä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, ja leikkaankin aina itse hiukseni. Välillä voi tulla vähän sinnepäin jos kokeilee jotain uutta, mutta yleensä olen ollut paljon pettyneempi kampaamoiden lopputuloksiin.
Käytän usein pompulakikkoja - pitkät hiukset otsalle pompulalle, pompulan siirto etuviistoon kunnes haluttu pituus, naps vain ja kerrostettu v-mallinen tukka on valmis. Polkkamitan laitoin kolmelle pompulalle (kaksi sivuille ja yksi taakse) ja tuli oikein hyvä joka kerta. Otsatukka yhdelle pompulalle keskelle, venytys tarpeeksi pitkäksi ja leikkaus, tulee sivuille pitenevä malli. Vastaavia löytää netistä helposti.
Jaaha, en onnistunut lainaamaan. Viittasin siihen että minullakin on luonnonkiharat hiukset, jotka aina joka tapauksessa menevät vähän minne sattuu joten tasainen lopputulos ei ole niin millin päälle.
Laitan ensin hiukset poninhännälle ja napsaisen enimmät pois, loput tasaan peilin edessä. Minulla on sen verran pitkä tukka että sen saa hyvin kiinni, en pidä sitä koskaan auki eli ei haittaa vaikka ei olisi ihan täydellisesti leikattu.
En halua maksaa siitä että hiuksista leikataan kaksi kertaa enemmän mitä pyysin ja saan kuulla että minulla on huonot hiukset. Tiedän liiankin hyvin että niitä lähtee paljon ja ne ovat ohuet, mutta tiedän myös että heidän kalliit tuotteensa eivät asiaa muuta. Pelottaa että joskus tulee aika jolloin eivät enää kasva näin pitkiksi ja sitten joudun leikkauttamaan jollain toisella.
Mikäs tää kampaajien juttu on ettei hiuksia saisi leikata keittiösakseilla?
Tietääkö tukka mitkä sakset on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Laitan ensin hiukset poninhännälle ja napsaisen enimmät pois, loput tasaan peilin edessä. Minulla on sen verran pitkä tukka että sen saa hyvin kiinni, en pidä sitä koskaan auki eli ei haittaa vaikka ei olisi ihan täydellisesti leikattu.
En halua maksaa siitä että hiuksista leikataan kaksi kertaa enemmän mitä pyysin ja saan kuulla että minulla on huonot hiukset. Tiedän liiankin hyvin että niitä lähtee paljon ja ne ovat ohuet, mutta tiedän myös että heidän kalliit tuotteensa eivät asiaa muuta. Pelottaa että joskus tulee aika jolloin eivät enää kasva näin pitkiksi ja sitten joudun leikkauttamaan jollain toisella.
Nuoret akat tekotukissaan arvostelemassa toisten hiuksia
Keittiösaksetkin on varmaan ihan ok kunhan ne on terävät. Tylsillä saksilla nyrhiessä leikkauspinnasta ei tule hyvä vaan se saattaa haljeta/haaroittua eli latvoihin tulee helpommin kaksihaaraisia.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tää kampaajien juttu on ettei hiuksia saisi leikata keittiösakseilla?
Tietääkö tukka mitkä sakset on kyseessä.
Tietää. Latva rikkoontuu, kun sitä leikataan liian rajuilla saksilla. Sen takia moni kotileikkaaja joutuu jatkuvasti siistimään latvojaan, kun ne menevät huonoksi vääränlaisista saksista.