Ystävä on kateellinen ja vielä myöntää sen
Mitä mieltä olette ystävästä, joka väittää että minulla menee paremmin kuin hänellä itsellään? Hän on siis eläkkeellä, ja minä olen työtön. Ruikuttaa ettei hän saa mitään tukia, ja kaikki pitää maksaa itse. Olen koettanut selittää että en saa kuin pieniä roposia toimeentulotukea. Yhtä tyhjän kanssa. Hän on silti katkera. Olen jollain tasolla kyllästynyt tähän, ja tekisi mieleni paukauttaa suorat sanat.
Kommentit (11)
No ihan sama, eläkeläinen saa kumminkin enemmän rahaa käyttöönsä. Sä voit kadehtia sit sitä.
Mikä sinua estää sanomasta suoraan? Voit sanoa miten asia on tiukan asiallisesti, ei tarvitse räyhätä.
Sitä nyt voi olla kateellinen mistä vaan. Ehkä sitä ottaa päähän, että joutuu maksaa reseptilääkkeensä itse, nehän saa ilmaiseksi, jos saa roposenkaan toimeentulotukea.
Jos on vain ystävä, niin miksi pitäisi verrata häneen ja puheisiinsa. Voihan jokainen toisinaan ruikuttaa omaan laskuunsa. Pitää kanavaa auki jollain pöhinällä?
jos on jo myöntänyt, että on kateellinen, niin mikäs siinä. ole iloinen siitä, että ystäväsi on rehellinen ja kertonut syyn käytökselleen.
Mun mieheni serkku on mulle kateellinen. Sanonut, että kun sulla on niin helppo elämä. No mä olen menettänyt omaisuuteni, lapseni, terveyteni. Olen syrjäytynyt yms mutta kaipa tämä sitten on helppo elämä.
Minusta on suoraselkäistä myöntää olevansa kateellinen!
Olisiko parempi salata ja olla katkera ja sen myötä ainakin pilata välinne?
No voit kysyä mitä hän kadehtii? Onko sillä väliä mistä se raha tulee jos sen eteen ei teemutään? Ja saahan hänkin toimeentulotukea jos käyttöön jää vähemmän kuin sinulla. Eli kysy mitä hän tarkoittaa.
Inhottaa sellaiset eläkeläiset jotka mainostaa pientä eläkettään ja haluavat siksi hyötyä muista. Eivät ymmärrä että ei muillakaan enempää tule.
Vierailija kirjoitti:
jos on jo myöntänyt, että on kateellinen, niin mikäs siinä. ole iloinen siitä, että ystäväsi on rehellinen ja kertonut syyn käytökselleen.
Minä aina sanon, että olen kateellinen kavereilleni, vaikka olisi kyse uudesta laukusta. Näin suon itselleni vapauden olla katkeroitumatta , mutta samalla kerron että olen iloinen että hänellä on. Tämä on reilua kaveruutta.
Sano suoraan vaan. Ei sitä tosiaan tarvi huutamaan alkaa, kun ihan vaan jämptisti kertoo kuinka on. Mun mielestä aika ala-arvoista ja todella ajattelematonta jotenkin kadehtia toimeentulotuella elävää taloudellisin perustein, varsinkaan ystävää.
Ystäväsikin saisi ihan samalla tavalla toimeentuotukea, jos ne köyhyyden kriteerit täyttyy, kun lähettää kelan laskettavaksi ne pakolliset menonsa ja tulonsa. Ei ole mitään järjellistä syytä kadehtia. Hänellä todennäköisesti jää enemmän rahaa elämiseen kuin sinulla.
Puntaroisin itse tuota ystävyyttä kokonaisuudessaan, jos on tuollaista käytöstä ja ajattelua. Itse en oikein ymmärrä edes ns. "oikeasta syystä" ystävän kadehtimista, kun ystävän saamasta hyvästä tulisi oikean ystävän olla iloinen itsekin.
Hänhän saa enemmän rahaa kuin sinä 🙄