Kuinka moni nainen leikkaa itse omat hiuksensa?
Kommentit (86)
En todellakaan leikkaa itse ja kampaajankin valinnan suhteen olen todella tarkka siitä kenen annan koskea hiuksiini. En luota siihen, että mitenkään olisi mahdollista, että minä saisin aikaan parempaa jälkeä kuin kampaaja, joka on leikannut tuhansia hiuksia. Itsellä vielä kerrostetut hiukset mikä tekee vielä vaikeammiksi.
Minäkin leikkaan aina itse. Olen saanut jopa kehujakin. Kannattaa katsoa netistä Brad Mondo butterfly cut ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En leikkaa, kun on varaa maksaa kerran vuodessa muutama kymppi kampaajalle. Itse leikatut hiukset on aina vähän kotikutoisen näköiset.
Eipä etätöissä haittaa, vaikka olisikin vähän sinnepäin.
Miksi sitten edes leikkaat, jos hiusten ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä? Ja etkö muuten poistu kotoa?
Onko kuukautiset vai miksi olet noin helv.. kireä ja töykeä ?
Vierailija kirjoitti:
Arpapeliä miten kampaamoleikkaus onnistuu.
- Etsi kampaamo ja kampaaja, joka on voittanut alan palkintoja
- Varmista, että kampaamolla on paljon loistavia arvosteluja netissä.
- Jos jollain tutullasi on aina upeat hiukset kysy kuka on hänen kampaajansa tai kysy vaikka vieraalta ihmiseltä jos ihastut hänen tukkaansa.
Naps keittiösaksilla poikki vaan.
Vierailija kirjoitti:
Arpapeliä miten kampaamoleikkaus onnistuu.
Tuo on totta, yleensä sieltä lähtee pois pettyneen raivon vallassa. Ei osata leikata edes polkkaa nykyään, pätkitään ja kerrostellaan, vaikka latvojen tasausta pyydän, minulla on melko paksu tukka, että volyymia kerrostuksilla en halua. Jos löytyisi hyvä kampaaja, niin varmasti menisin. Tällä hetkellä leikkaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Aina, mutta se johtuu vaan siitä, että kampaajat eivät osaa leikata tosi kiharaa hiusta ja leikkaan itse paremmin. Nyt on onneksi tullut myös kihariin erikoistuneita, mutta heitä ei ole täällä meilläpäin. Sellaiseen menen vielä joskus, niin saan purettua vanhat kampaajatraumani. Traumat, missä kiharat väen vängällä suoristetaan ja sitten porukalla ihmetellään, miten voi olla näin kuiva ja huonokuntoinen hius, hyvä kun ei huudella ohikulkijoita katsomaan. Sitten leikataan kuin suoraa ja lopputulos on epäonnistunut hattara, joka föönataan kuin suora tukka ja lopuksi on pakko suoristaa raudalla ja siitä vasta ihana tuleekin.
Mä oon matkustanut Keski-Suomesta Helsinkiin kun halusin kampaajan, joka osaa leikata kiharaa. Nyt olen löytänyt yhden Jyväskylästäkin. Vaikeaa on.
Olen leikannut itse yli 25 v. Puolipitkät hiukset joita käännän muotoon, helppo malli. Aloitin kun kotona oli vauva ja taapero, en viitsinyt harvoja hetkiä ilman lapsia käyttää kampaajassa istumiseen. Peilikaapit ovat hyviä, näkee mitä tekee myös takahiuksille. Ja värjään myös itse, kokoväriä ja raitoja. Säästyvät rahat ovat menneet puutarhanhoitoon ja muuhun josta nautin. Hiukset ovat aina perussiistit, niinkuin virkanaisella pitää. Eikä tarvitse marista kampaajista, kahvipöytäkeskusteluissa aiheesta myhäilen hiljaa...
En leikkaa koska en osaa leikata hiuksiani saatikka toisten,vinoon menee jos leikkaan.
Luonnonkiharat hiukset mullakin, olen leikannut itse noin 10 vuotta. Näyttää paremmalta kuin yleensä kampaamokäyntien jälkeen.
Olen 46v. ja käynyt kampaajalla viidesti elämäni aikana:
- Kotipermisten jälkeen menin 16-vuotiaana kokeilemaan, tulisiko kampaajalla parempi. Lopputulos oli hirveä ja puoleen selkään ulottuvat hiukseni kärähtivät huonokuntoisiksi
- Olin vaalentanut tukkaani ja parikymppisenä halusin palata omaan maantienharmaaseen sävyyni, jota oli juurikasvussa nähtävissä n. 3cm edestä. Kampaaja värjäsi hiukset tummanruskeiksi. Olin järkyttynyt ja tein reklamaation, uusinta käsittelyn tulos oli silti huono
- N. 22-vuotiaana sain lahjakortin kuuluisuuksien hiuksia laittavalle kampaajalle. Hän leikkasi minulle väkisin hirveän otsatukan ja pulisongeilta näyttäneet liehukkeet. Takaisin kasvattamiseen meni toista vuotta
- 30-vuotiaana kokeilin ekokampaajaa ja kasvivärjäystä. Lähdin kampaamosta räikeän oranssinkeltaisilla hiuksilla, joille työkaverini nauroivat katketakseen
- Pari vuotta sitten oli kasvattanut oman värin ulos ja hiukseni olivat hyväkuntoiset ja vahvat. Menin kampaajalle, jonka tarkoitus oli raidoittaa hiuksia vaaleammiksi. Juuriin jäi ihmeellisiä vaakasuoria viivoja ja hiukset menivät todella huonoon kuntoon, minkä jäljiltä katkeilivat
Lopputuloksena en usko meneväni pilaamaan hiuksiani ammattilaisille enää koskaan. Osaan itse leikata, värkätä ja hoitaa niitä niin, että ne pysyvät päässä ja näyttävät hyvältä.
60 e x 4 = 240 e. 240 e säästö vuodessa kun leikkaa itse. Sillä saa puolen kuun ruoat.
Käyn 2 kk:n välein kampaajalla ja hän leikkaa puolipitkät hiukseni. Jos hiukseni olisivat paksummat, kävisin harvemmin. Hiukseni alkava näyttää lehmän nuolemalta luirulta, jos aikaa leikkauksesta kuluisi kauemmin.
Leikkaus maksaa 46 euroa. Aikaa kuluu lähes tunti, vaikka mallia ei muuteta.
Ensin aloin leikkaamaan yhden YouTuben ohjevideon mukaan ja tulin aika mestariksi siinä. Sitten kun tuo sujui lisäisin vielä toisesta videosta pari juttua ja varmaan seuraavalla kerralla saan leikattua vihdoinkin kerralla sellaisen mitä olen aina halunnut. Vuosien projekti tämä on ollut ja välillä oli kausia, jolloin olen joutunut pitämään ne kiinni sen aikaa, että kasvavat sen verran, että voin korjata virheeni kunnolla.
Leikkaan ja värjään itse. Jostain syystä Suomessa kampaamoliikkeet eivät suostu myymään hiusvärejä kuluttajille, joten tilaan värit halvemmalla Saksasta.
Hiukset eivät ole tärkeimpiä juttujani, mutta olen nuorena harmaantuvaa sorttia ja haluan peittää harmaat hiukseni. Netistä kun tilaa saa juuri niitä sävyjä mitä haluaa, kampaajalle kun menee niin laitetaan jotain niistä sävyistä mitä sattuu olemaan hyllyssä. Lisäksi harmaat hiukset on vaikeampaa saada ottamaan pigmentti sisäänsä, joten silloin väriseokseen tulee lisätä enemmän (kalliimpaa) väriä ja vähemmän (halvempaa) hapetetta. Itse kun värjää niin saa ihan haluamansa seoksen vaikka maksaakin euron enemmän. 😆 Tuntuu että kampaajat on vähän liikaakin opetettu käyttämään värejä säästeliäästi ja taloudellisesti. Kerran minun päähäni kampaajalla piti käydä kaksi kertaa sekoittamassa lisää väriä kun se loppui kesken. Missään nimessä ei väriä sekoiteta niin paljon että varmasti riittäisi, ja vähät siitä että osassa päätä on värit vielä 15 minuuttia pitempään sen vuoksi että välillä sekoitetaan lisää väriä ja sitten jatketaan levitystä.
Kampaajalla täytyy aina tehdä myös lisämyyntiä eli ei voi värjätä vaikka vain tyveä vaan aina täytyy olla vähintään muutama lisäraita ja taatusti on latvat siinä kunnossa että PAKKO leikata. Ja kun joka kerta laitetaan niitä raitoja niin saadaan kätevästi lisää tarvetta tehohoidoille jne.
Hiukseni ovat kampaajien mielestä aina huonossa kunnossa ja pitäisi ostaa sitä ja tätä. Laitan aina värin sekaan Olaplex 1:ä ja käytän kerran viikossa Olaplex 2:a, jotka ovat kampaajien tekemiä tehohoitoja ja yhden hoidon hinnalla voi ostaa isot pullot samoja aineita. Tamän jos mainitsee kampaajalle niin sitten onkin hiuksissa rakenne kunnossa vaan pitäisi tehdä kosteuttava tehohoito ja ostaa latvaöljyä ja kokonainen tuotesetti hiustenlähtöön kun on liian vähän hiuksia.
Nykyisin leikkaan itse. En ole löytänyt enää sellaista kampaajaa joka osaa leikata kerrostetun ja rikotun mallin.
Etsin poikaystävälle mielestäni hyvän ohjevideon youtubesta ja nyt hän leikkaa hiukseni n. kahden kuukauden välein. Otsahiukset leikkaan itse. Asiaa helpottaa jokseenkin kiharat hiukset niin epätasaisuudet eivät näy yhtä hyvin kuin täysin suorissa hiuksissa.
Opettelin youtubesta leikkaamaan omani, yksikään kampaaja ei ole osannut leikata minulle mieleiset hiukset ja nyt vihdoinkin kun itse leikkaan olen hiuksiini tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
En leikkaa, kun on varaa maksaa kerran vuodessa muutama kymppi kampaajalle. Itse leikatut hiukset on aina vähän kotikutoisen näköiset.
Aijaa. Itse olen leikannut ja värjännyt omat hiukseni yli 15 vuoden ajan, ja viimeksi eräs työkaveri, joka oli ennen nykyistä työpaikkaa parturi-kampaajana 20 vuotta, kysyi, missä käyn kampaajalla. Kehui kovasti ja kiitin, ja kerroin värjääväni ja leikkaavani itse. Hän käy itse kampaajalla värjäyttämässä ja leikkuuttamassa säännöllisesti.
35 vuotta tuli täyteen, että en ole kampaajalla käynyt. Pienten tulojen takia tuo jäi pois ja nyt en menisi kampaajalle, vaikka olisi rahaa. Aina joutui maksamaan useita satasia siitä, että hiukset oli leikattu liian lyhyeksi tai hiukset käsitelty kuivaksi korpuksi. Suuri syy tyytymättömyyteen oli tietenkin minun ohut hius, joka ei käyttäytynyt samoin kuin normaali vahvuinen hius.
Kun pitää hiuksia nutturalla, niin on ihan sama, onko latvat hyvin leikattu vai itse saksilla pätkäisty. Eikä koskaan tule leikattua hiuksia liian lyhyeksi.