Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni nainen leikkaa itse omat hiuksensa?

Vierailija
28.04.2024 |

Miten teette sen?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikannut kolmisen vuotta itse. Rahaa säästyy ja pääsee aina heti "kampaajalle", kun siltä tuntuu. Leikkaamisessa kehittyy ja rohkaistuu myös koko ajan.

Vierailija
82/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, mutta se johtuu vaan siitä, että kampaajat eivät osaa leikata tosi kiharaa hiusta ja leikkaan itse paremmin. Nyt on onneksi tullut myös kihariin erikoistuneita, mutta heitä ei ole täällä meilläpäin. Sellaiseen menen vielä joskus, niin saan purettua vanhat kampaajatraumani. Traumat, missä kiharat väen vängällä suoristetaan ja sitten porukalla ihmetellään, miten voi olla näin kuiva ja huonokuntoinen hius, hyvä kun ei huudella ohikulkijoita katsomaan. Sitten leikataan kuin suoraa ja lopputulos on epäonnistunut hattara, joka föönataan kuin suora tukka ja lopuksi on pakko suoristaa raudalla ja siitä vasta ihana tuleekin.

Jännä kun noin vaihtelee, omat luonnonkiharat taas on saatu aina hyviksi ensin suoristamalla ja sitten leikkaamalla. Käynyt lukuisia kertoja eri kampaajilla ja aina tulos hyvä tuolla menetelmällä.

Mutta viimeksi uusi kampaaja leikkasi ilman suoristamista ja tulos järkyttävän kamala, toinen puoli hiuksista monta senttiä pidempi ja välissä pidempiä ihmeellisiä suikeroita, piti itse leikata uudelleen kun kampaaja kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on pitkät hiukset puoliselkään. Tarve on lähinnä välillä tasata latvoja, sen voi hyvin tehdä itsekin. Nyt opiskelijana ei ole todellakaan varaakaan mihinkään kampaajiin. Ottavat siitä puolen tunnin työstä vähintää 50 euroa. Nou thänks.

Lisäksi laitan usein yöksi tukan kihartumaan. Ei siitä näe kiharana, onko piikkisuoraan leikattu ja täydellinen lopputuloa. Eikä kampaajaltakaan saa priimaa. Kun mulla oli pitkä polkka, jouduin muutaman kerran viimeistelemään itse kotona leikkausta paremmaksi kampaajan jäljiltä. Isoja eroja kampaajien tasoissakin.

Vierailija
84/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tää kampaajien juttu on ettei hiuksia saisi leikata keittiösakseilla?

Tietääkö tukka mitkä sakset on kyseessä.

Tietää. Latva rikkoontuu, kun sitä leikataan liian rajuilla saksilla. Sen takia moni kotileikkaaja joutuu jatkuvasti siistimään latvojaan, kun ne menevät huonoksi vääränlaisista saksista.

Joo, kantsii kyllä ostaa hiussakset. Maksaa tyyliä kympin. Komppaan tätä. Mulla on ohut hiuslaatu, mutta määrällisesti paljon hiusta ja latvat lähtee helposti hapsottamaan, jos on yhtään tylsillä saksilla leikattu.

Vierailija
85/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein leikannut itse. Lisäksi leikkaan miehen ja lasten hiukset. 

Välillä käyn myös kampaajalla. On minulla siihen varaa, kun muuten en liikoja tuhlaa.

Vierailija
86/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat toimineet hyvin, kunhan ei käytä muuhun:

https://www.fiskars.com/fi-fi/askartelu/tuotteet/sakset/classic-hiussak…