Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni nainen leikkaa itse omat hiuksensa?

Vierailija
28.04.2024 |

Miten teette sen?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia vaikuttaa siihen että ihmiset ovat alkaneet leikkaamaan hiuksia itse. Yllä on hyviä kommentteja ja lisäksi valitettavasti maailman meno on aiheuttanut loven monen kukkaroon ja palvelut kärsivät väistämättä sillä esimerkiksi asuminen, ruoka ja vaatteet menevät hiustenleikkuun edelle. Rahaa ei ole kaikilla kaikkeen tai edes mielenkiintoa.

Hyvä kampaaja, varmista että toimintasi on kannattavaa, teet työsi rakkaudella asiakasta palvellen ammattinaisesti, myy ja markkinoi itseäsi tehokkaasti ja toivo että saat pitää työsi.

Vierailija
22/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://feyeselftrim.livejournal.com/

Ite oon leikannu näillä ohjeilla. Jutun lopussa ohjeet  joko v-malliin, u-malliin tai tasamalliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikaan leikkasin itse. Mulla on luonnontaipuisat hiukset ja napsin vaan kiharoita pois joka puolelta. En käynyt siis kahteen vuoteen kampaajalla, mutta ei haitannut, kun tein etätöitä koko tuon ajan. Nykyään käyn taas toimistolla kerran tai kaksi viikossa ja tykkään, kun hiukset ovat kuitenkin hieman paremmin leikattu muotoon vaikka kiharoiden takia ne on vähän kyllä miten sattuu. 

Vierailija
24/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpapeliä miten kampaamoleikkaus onnistuu. 

Vierailija
25/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arpapeliä miten kampaamoleikkaus onnistuu. 

Ei ole kun löytää hyvän kampaajan.

Vierailija
26/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikannut kun ei ole ollu rahaa. Puolipitkillä onnistuu ihan ok.

Vierailija
27/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En leikkaa, kun on varaa maksaa kerran vuodessa muutama kymppi kampaajalle. Itse leikatut hiukset on aina vähän kotikutoisen näköiset.

Kyllä omat hiukset tulee kivemmiksi kuin itse leikkaa. Kampaajat onnistuu aina tekemään lovia hiuksiini niin en enää mielelläni mene. Raidatkin osaan nykyään tehdä itse eikä eroa kampaajan raidoista.

En minäkään ole kampaajalta saanut sellaista kuin olen pyytänyt kuin yhden kerran. Olisin käynyt ko. paikassa sen jälkeen aina, mutta muutin useamman sadan kilometrin päähän. Enkä ole mitään mahdottomia vaatinut ikinä. Tiedän hyvin, ettei omaan tukkaan pysty mitä tahansa mallia taikomaan ja olen etukäteen aina katsonut valmiiksi malleja, joiden pitäisi käydä hiuslaatuun ja onnistua ammattilaiselta vaikka silmät ummessa. Vaan ei. Joka kerta ovat olleet vähän sinne päin, monesti on näyttänyt kuin ei olisi tehty mitään, vaikka olisin sanonut, että saa leikata ihan reilusti.

Nykyään leikkaan itse. Ei sekään aina onnistu, muttei toisaalta maksa reilua satasta se vähän niin ja näin oleva leikkaus. YouTubesta löytyy hyviä ohjevideoita ja marketin halpishiussaksillakin pärjää yllättävän pitkälle. 

Vierailija
28/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät, leikkaan itse. Tasaan ensin edessä vyötäröllä, jolloin tulee loiva V muoto taakse. Sitten vielä teen kevennyksen niin että hiukset tiukalle ponnarille pään päälle otsalle, vedän hiukset suoraksi eteen, ja suora naps poikki. Näin tulee päälyhiuksiin kevennys kun ne laskee alas. Otsis välillä on ja välillä kasvatan pois.

Miksi? Kyllästyin kuuntelemaan kampaajien haukkumista. Olen nuorena allergisoitunut tavallisille hiusväreille ja kynsilakoille. Joka kerta keskustelu meni näin;

- sinullapa on kauniit ja paksut ja sileät hiukset, mikä väri näissä on?

- henna

- ai kauheaa pilaat kyllä hiuksesi tippuvat pois ja menevät pilalle jos jatkat. Meillä on täällä ihan oikeita hiusvärejäkin

- no olen nyt 15 vuotta jo värjännyt hennalla ja tykkään

- ai kauhea hiukset tippuvat pois varmaan jo huomenna

Ja sitten ne ekohiusvärit maksaisi 350e per värjäys ekokampaamossa. Pussi hennaa maksaa 7e.

Vierailija
29/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla nyt 12v etten oo käynyt parturissa. Silloin tällöin itse napsaisen latvoista tarvittavat pois. Eihän näissä hiuksissa mitään kaunista muotoa tai kerroksia ole ja parturin jälki varmasti olisi paljon kauniimpaa ja tasaisempaa. En edes tiedä miksen ole käynyt parturissa, ei siihen ole mitään erityistä syytä. Ehkä en vaan pidä hiuksiani niin tärkeässä osassa, että kaipaisi ammattilaista. Jos värjäsin hiuksiani, teettäisin sen parturissa ja siinä samalla kyllä leikkauksetkin, mutta kun on oma väri niin ei pelkän trimmaamisen takia viitsi mennä parturiin

Vierailija
30/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reilu puoli vuotta ajanut itse koneella hiukseni. Ei siis siiliksi, vaan pukeva lyhyt malli. Kuten pari ylläolevaa, kyllästyin maksamaan siitä ammattitaidon puutteesta kiharan leikkaamisessa ja hiusteni ihmettelystä. Plus ei tarvitse varata aikaa ja sovitella muita aikatauluja parturiajan mukaan.

Vierailija
31/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En leikkaa, kun on varaa maksaa kerran vuodessa muutama kymppi kampaajalle. Itse leikatut hiukset on aina vähän kotikutoisen näköiset.

Eipä etätöissä haittaa, vaikka olisikin vähän sinnepäin.

Miksi sitten edes leikkaat, jos hiusten ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä? Ja etkö muuten poistu kotoa?

Olen eri, mutta mulle on ihan sama miltä näytän muuten kodin ulkopuolella, mutta töihin yritän hieman laittautua. Etätöitä tehdessä ei tarvitse pitää kameraa päällä, mutta toimistolla meillä kävi joku aika sitten ihan arvovaltaisia vieraita, joten siellä ei nyt kehtaa ihan tukka sekaisin olla. 

Vierailija
32/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan kuivia latvoja joskus. Hanurimittaiset hiukset on helppo napsia. Kampaajalla hiukset aina vedetään märäks ja kammataan ja tulos on se mikä muillakin kiharahiuksisilla (mulla on laineet, ei lammaskikkara). Ne pitää leikata kuivina jos ei halua naksia liikaa.

Vierailija
33/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Toisaalta on kyllä sen näköisetkin😁Mutta kun helppo malli niin eipä sitä kovin pieleen saa. Jos taas on jokin lyhyempi kampaus niin onkin jo huomattavasti hankalampi. Ohjeita löytyy netistä vinot pinot eli sieltä vaan kokeileen. Valmistaudu tosin siihen että jos menee metsään saattaa olla luvassa huomattavasti lyhyemmät hiukset jos joudut vielä lopuksi menemään kampaajalle.

Vierailija
34/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan itse nykyään Brad Mondon ohjeilla. Hyvä on tullut.

Vierailija
35/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona opetti leikkaamaan itse ja totesin että tämähän on käytännöllisempää näin ja sillä tiellä mennään. Jonkin verran vaatii käden ja silmän koordinaatiota peilien kanssa pelaaminen mutta äkkiä sen oppii.

Vierailija
36/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin siinä uskossa (ennen nettiä) että hiustenleikkuu on jotain rakettitiedettä. Eipä ole, ja säästöä kertyy vuodessa oikein kivasti. 

Vierailija
37/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 7 vuotta leikannut itse tai antanut alakouluikäisen lapseni leikata. 

Vierailija
38/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan menen peilin eteen ja otan sakset käteen.

Olen aina persaukinen niin ei riitä rahat maksamaan kampaajalle 60€ LEIKKAUKSESTA.

puhumattakaan että 200-300€ jostain VÄRJÄYKSESTÄ tai raidoista..

Olkoon kampaajalka kuluja, mutta me saamme tuolla 60€ rahalla 3 päivän ruoat.

Ja 200-300€ onkin jo puolen kuukauden ruoat.

Maksakoot kampaamopalveluista ne keillä on rahaa.

Vierailija
39/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni leikkaa mun hiukset. Hänestä on tullut hyvä siinä vuosien mittaan. Hän myös kuuntelee toiveeni ja katsoi tarkasti mallikuvat, sekä suunnittelee miten saa leikattua kerrokset niin, että kiharat hiukseni eivät näytä komiolta.  

Kampaajat vilkaisee mallikuvaa ja alkaa sitten saksia omaa visiotaan. Lopuksi muotoilevat hiukseni ihmeelliseksi pöheiköksi. Yksi kampaaja onnistui tekemään tosi kauniin wavy-bob kampauksen ja kun hiukset oli kuivat, hän vetäisi jostain kumman syystä kamman esiin ja alkoi kampaamaan. Melkein kirkaisin! Jokainen kiharahiuksinen tietää miten siinä käy. Kiharat erkanivat ja hiukset nousivat puoliafroksi. Näytin sähköiskun saaneelta. Teki oikeasti mieli kysyä mitä hittoa hän ajatteli. 

Vierailija
40/86 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee, niin huomaa, että kampaajalla, joka erikoistuisi kihariin ja perustaisi kunnollisen kiharakampaamon, olisi takuuvarma menestys! vinkvink