Mitähän se Miina Äkkijyrkkä oikeasti teki, et joutu Farmilta ulos?
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Linnea on aivan sikarasittava päsmäri.
Kyllä! Pilaa koko ohjelman!
Ei oo pakko katsoa jos noin kiukuttaa.
"Jos MÄ olisi tuollainen ihminen, se ei olisi kansainvälinen taiteilija. Mutta lumihiutaleiden maailmassa kuka tahansa muu on ihan paska, jos ei osaa mielistellä ja kulkea rivissä. Jo on sakeaa ajattelua semmoinen, että ihmisen ainoa arvo tulee siitä, että näyttävästi arvostaa sinunkaltaistasi ihmistä ja niitä, jotka sinä lasket meihin? Ja jos ei suostu tai onnistu, niin ei mitään arvoa? Teidän olisi nyt korkea aika vähitellen aikuistua. Meitä on moneen junaan, ja kuuluukin. Jos halutaan olla individualisteja, sitten niitä indiviidejä on syytä sietää. Varmasti karmea ihminen läheisilleen, mutta silti mittaamattoman arvokas. "
Ok, samat sinulle. Miksi mielistelisin ja arvostaisin sinua? Aikuistu, on jo korkea aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian särmikäs oma itsensä. Ei sovi nyky formaatteihin. Nykyään vaaditaan mukautuvaisuutta , joustoa ja nöyryyttä. Ei Miina Äkkijyrkän kaltainen ihminen siihen voi taipua.
No siis, mitä jos kaikki meistä olisi samanlaisia?
Jos aikoo olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä, sitä on ikään kuin pakkokin joustaa ja ottaa muidenkin tunteet huomioon. Jos haluaa arvostusta osakseen, opettelee ihan vain arvostamaan muita ja kohtelemaan heitä ystävällisesti. Helppoa kuin heinän teko. Miksi kukaan muuten olisi itselle ystävällinen, jos ei itseä kiinnosta pätkän vertaa?
Mitä jos kaikki olisi kaikinpuolin keskinkertaisia?
Älykkäillä / lahjakkailla (autisteilla) on usein epätasainen kykyprofiili eli kehittymätön tunne-elämä on sen lahjakkuuden hinta.
Mun mielestä Miina oli tuolla ihan paras. Rakastan! Mun sielunsisko <3 Ja täällä on ihan raukkamaista kirjottelua. En ymmärrä teitä.
Miina poistettiin. Itse osasin odottaa sitä. Ei nykyajan kermaperseet voi sietää aitoa ihmistä joka puhuu asioista niiden oikeilla nimillä. Perseitä pitää nuolla ja olla auki joka suuntaan, muuten oot paska ja vaikea ihminen. Miina sitä paitsi on taiteilijasielu. Arvostan kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian särmikäs oma itsensä. Ei sovi nyky formaatteihin. Nykyään vaaditaan mukautuvaisuutta , joustoa ja nöyryyttä. Ei Miina Äkkijyrkän kaltainen ihminen siihen voi taipua.
No siis, mitä jos kaikki meistä olisi samanlaisia?
Jos aikoo olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä, sitä on ikään kuin pakkokin joustaa ja ottaa muidenkin tunteet huomioon. Jos haluaa arvostusta osakseen, opettelee ihan vain arvostamaan muita ja kohtelemaan heitä ystävällisesti. Helppoa kuin heinän teko. Miksi kukaan muuten olisi itselle ystävällinen, jos ei itseä kiinnosta pätkän vertaa?
Mitä jos kaikki olisi kaikinpuolin keskinkertaisia?
Älykkäillä / lahjakkailla (autisteilla) on usein epätasainen kykyprofiili eli kehittymätön tunne-elämä on sen lahjakkuuden hinta.
Vain murto-osa älykkäistä/lahjakkaista on autisteja.
Vierailija kirjoitti:
Miina poistettiin. Itse osasin odottaa sitä. Ei nykyajan kermaperseet voi sietää aitoa ihmistä joka puhuu asioista niiden oikeilla nimillä. Perseitä pitää nuolla ja olla auki joka suuntaan, muuten oot paska ja vaikea ihminen. Miina sitä paitsi on taiteilijasielu. Arvostan kovasti.
Minä ymmärrän että Miina poistettiin, on niin jäätävä suustaan. Sen sijaan olen huvittunut, että suurin osa suomalaisesta somekansasta on asiasta aivan raivona 😅 On täällä sentään vielä sitä perinteistä väkeä, joka ei pikkuvituista säikähtele ja aloita silmät ymmyrkäisinä tunnesössötystä tautoitu käsi täristen. Mutta joo, Miina tarjosi aikansa ruudun täydeltä tehokkaan akan tohinaa! Hyvä Miina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän että Miina poistettiin, on niin jäätävä suustaan. Sen sijaan olen huvittunut, että suurin osa suomalaisesta somekansasta on asiasta aivan raivona 😅 On täällä sentään vielä sitä perinteistä väkeä, joka ei pikkuvituista säikähtele ja aloita silmät ymmyrkäisinä tunnesössötystä tautoitu käsi täristen. Mutta joo, Miina tarjosi aikansa ruudun täydeltä tehokkaan akan tohinaa! Hyvä Miina!
Miinahan on itse tunnettu raivoamisesta. Kilahtelee täristen milloin mistäkin. Kohtelee kaikkia huonosti, mutta itse ei ota kritiikkiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
"Jos MÄ olisi tuollainen ihminen, se ei olisi kansainvälinen taiteilija. Mutta lumihiutaleiden maailmassa kuka tahansa muu on ihan paska, jos ei osaa mielistellä ja kulkea rivissä. Jo on sakeaa ajattelua semmoinen, että ihmisen ainoa arvo tulee siitä, että näyttävästi arvostaa sinunkaltaistasi ihmistä ja niitä, jotka sinä lasket meihin? Ja jos ei suostu tai onnistu, niin ei mitään arvoa? Teidän olisi nyt korkea aika vähitellen aikuistua. Meitä on moneen junaan, ja kuuluukin. Jos halutaan olla individualisteja, sitten niitä indiviidejä on syytä sietää. Varmasti karmea ihminen läheisilleen, mutta silti mittaamattoman arvokas. "
Ok, samat sinulle. Miksi mielistelisin ja arvostaisin sinua? Aikuistu, on jo korkea aika.
Kalahtiko kalikka? Syytä olisikin. Minulle sinun arvonantosi olisi ikävä asia, koska en arvosta laumasielupäsmäreiden ihastelua. Pikkusieluiset kurinpitäjät ovat sitä aina, vaikka miten pukeutuisivat pitsiin ja viattoman vaaleanpunaisiin.
Jos oikeasti arvostetaan yksilöllisyyttä, niin tuossa on oivallinen tilaisuus osoittaa se. Arvosta Äkkijyrkkää ja jos et pysty, tunnusta, että ymmärryksesi on rajallinen. Jos olet hänen lapsensa, ok, saat vapautuksen. Mutta ei silti tarvitse olla ylpeä tyhmyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Ai hellanlettas kun on mummu haistattanut veetä. Siis ihan kauheeta! Terapiaa kaikille!
Kyllä. Tatskahihat terpiaan ja tutti suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miinalla on käsittääkseni sekä Asperger että ADHD.
Lääkäri itse paikalla kertomassa potilaansa diagnooseja?
Wikipediassa lukee, että on asperger. On itse kertonut olevansa adhd. Myös julkisesti myöntänyt olevansa egoisti.Niistä saa lisäpisteitä taideoppilaitoksiin pyrittäessä.
Miina on 74-vuotias. Tuskin diagnooseja edes ollut olemassa hänen oppivuosinaan.
Ainakin asperger keksittiin jo 1930-luvulla...
Joo, mutta eipä Suomessa sitä diagnoosia haluta antaa tytöille vieläkään.
Mikä on tämä kamala "jeesustelu", "tunnesössötys", "lässytys" ja "tunnepuhe".
Tarkoitetaanko tässä tosiaan sitä, että osaa SÄÄDELLÄ tunteitaan ja PUHUA niistä, on lässytystä?
Ehkä tekisi ihan hyvää opetella muillekin AIKUISIKSI itseään kutsuville mokomaa "lässytystä", ettei tarviste käyttäytyä kuin pahainen kakara ja hävetä ja SELITELLÄ puheitaan ja tekojaan ITSE jälkikäteen.
Yleisesti näin, en ota kantaa tähän tapaukseen.
Müstan lapseedessa kattoneeni uutisia ja jotain ajankohtaisohjelmaa. Rouva Raija "miina äkkijyrkkä" virtanen oli saanut léhmineen häädöt jostain itähelsingin tontilta.
Siellä se mekasti ja huusi. Juoksi poliiseja karkuun. Jatko usean päivän.
Mä luulin, että olisi silloin joku 70+ v.. no, lehmät saivat turvaan. Ja muija vihasen ravas tiluksila.
Sen jälkeen siitä ei näkynytkään vuosiin. Kun vaihto nimen ja tais saada jonkun palkinon. Nyt sitten Farmia kattelin. On se kuitenki mielenkiintoinen hahmo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miinalla on käsittääkseni sekä Asperger että ADHD.
Lääkäri itse paikalla kertomassa potilaansa diagnooseja?
Wikipediassa lukee, että on asperger. On itse kertonut olevansa adhd. Myös julkisesti myöntänyt olevansa egoisti.Niistä saa lisäpisteitä taideoppilaitoksiin pyrittäessä.
Miina on 74-vuotias. Tuskin diagnooseja edes ollut olemassa hänen oppivuosinaan.
Ainakin asperger keksittiin jo 1930-luvulla...
Joo, mutta eipä Suomessa sitä diagnoo
Suomessa ensimmäiset Asperger-diagnoosit asetettiin1990-luvulla.
Samanlaista tunnesössötystä tämä ketju on pullollaan, yritetään selitellä ruma käytös kauniiksi ja oikeutetuksi.
Ruma käytös on sitä itseään. Turha selitellä.
Vierailija kirjoitti:
Müstan lapseedessa kattoneeni uutisia ja jotain ajankohtaisohjelmaa. Rouva Raija "miina äkkijyrkkä" virtanen oli saanut léhmineen häädöt jostain itähelsingin tontilta.
Siellä se mekasti ja huusi. Juoksi poliiseja karkuun. Jatko usean päivän.
Mä luulin, että olisi silloin joku 70+ v.. no, lehmät saivat turvaan. Ja muija vihasen ravas tiluksila.
Sen jälkeen siitä ei näkynytkään vuosiin. Kun vaihto nimen ja tais saada jonkun palkinon. Nyt sitten Farmia kattelin. On se kuitenki mielenkiintoinen hahmo.
Liina Lång oli jossain vaiheessa.
Tätkeintä oli se että toi ohjelmaan särmää. Ei ollut tylsä katsottava.
Ojasta allikkoon. Tai sitten ihan vain siellä ojassa...