Mitä tuli teidän ylästeluokkien priimuksista?
Mulla äidinkielen opettaja ja kahden lapsen äiti, joka mukana kuntapolitiikassa.
Kommentit (119)
Priimuksista tuli kauppatieteiden maistereita ja yhdestä kympin tytöstä tuli kätilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun luokkani priimus oli koulukiusaaja. Hänestä tuli kirjailija, joka kirjoittaa tervehenkisiä nuortenromaaneja ja kiertää kouluissa pitämässä tekopirteitä positiivisuussaarnojaan.
Usein nuo kirjailijat ja luennoitsijat ovat narsisteja.
Onko jotain tutkimusta aiheesta, en ole ikinä kuullut moista, että kirjailijoissa ja luennoitsijoissa olisi keskimääräistä enemmän narsisteja. Taisit mutulla heittää
Yksi 9-10 tyttö ei päässyt lääkikseen, Niin hän opiskeli sairaanhoitajaksi.
pieni yläaste. A-luokan priimuspojasta tuli kirjanpitäjä (tradenomi), B-luokan priimustytöstä lääkäri, ja C-luokan priimuspojasta (eli minusta) AMK-inssi, DI ja sähköarska.
Koko yläasteen aikaisesta porukasta todnäk tienaan kolmanneksi parhaiten. Parhaat tienestit sillä yhdellä keskitason jepellä jolla jo 15v ikäisenä kerrostalollinen perittyjä vuokra-asuntoja. Toiseksi paras tienaaja peri yrityksen faijaltaan ja sai sen kukoistamaan, myi firman ja muutti Jenkkeihin missä elää pääomatuloilla.
Meidän luokka-asteella oli yläasteella viisi rinnakkaisluokkaa. Jos nyt oikein muistan priimukset (ainakin meidän koulussa siihen aikaan, ysärille tultaessa, priimukset saivat jonkin stipendin ja heidän nimensä kerrottiin kevätjuhlassa), niin yhdestä tuli KTM ja hän on asunut yli 20 vuotta Brittein saarilla, on töissä isossa kansainvälisessä firmassa. Kaksi on dippainssejä, toinen näistä on asunut jo kauan USAssa ja toimii tutkijana, ja toisen työuraa en tunne. Yksi ei jatkanut lukioon ja hänestä tuli artesaani, mutta sen tarkemmin en tiedä. Itse olin se viides, olen dosentti ja tutkija yliopistomaailmassa.
Sen mitä tiedän ja itsekin joukkoon kuulun, minkä ka oli ya:lla 9,8-10 ja kirjoitti 5-6 L, tuli meistä ainakin useampi lääkäri, ekonomi, asianajaja, toimittaja, diplomi-insinöörejä useampi, fyysikko, matemaatikko... Toki siitä 9 sakista tuli myös tohtoreita, dosentteja, diplomi- insinöörejä, ehkä ne kaikista parhaiten taloudellisesti menestyneet tulk siitä 8-9 ryhmästä, joka kirjoitti M paperit.
Psykiatrian erikoislääkäri. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 9,7.
Vierailija kirjoitti:
Meni valtiotieteitä opiskelemaan. Opinnot kesken olleet monta vuotta. En tiedä, mistä saa rahan elämiseen. Välillä jotain töitä tekee.
Jaa mää vai? Kyllä mä lopulta valmistuinkin. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, etten jää köyhäksi. Hyvä niin, sillä se syö sielun. Haihattelin hiukan liikaa, mutta on aika raskas taustakin. Kesti aikansa saada pää kasaan.
En tiedä ketkä oli priimuksia, meillä ei nostettu ketään paremmaksi. Eräs luokkakaveri on yliopiston rehtori, näin linnanjuhlissakin.
Minusta tuli IT-nörtti, vastaan firman verkkokaupan toiminnasta.
Yks kympin tyttö lyöttäytyi jonkun lipevän huijarin matkaan ja lähti verkostomarkkinointiin. Yritti muakin mukaan siihen pesuainehuijaukseen.
Meillä oli todella paljon huippuja, koska opiskelin SYKissä. Näistä aivan parhaista tuli: hammaslääkäri, lääkäri, juristi ja tuta-DI. Sitten oli kaksi matikkaneroa, joista toisesta tuli tutkija ja toisesta opettaja. Nyt kun miettii niin koko luokalta kenestäkään ei tainnut tulla amista. Aika mieletöntä.
Mun serkku oli kympin oppilas ja hän lähti peruskoulun jälkeen opiskelemaan ammattikouluun puutarha-alaa. Nykyään hän työskentelee maatilalla lehmien parissa .
Yläasteen priimuksesta tuli lakimies, on töissä julkisella puolella. Itse olin toiseksi paras ja olen yläkoulun aineopettaja.
Lukion priimuksesta tuli puutarhuri ja toinen valmistui lääkäriksi, mutta kuoli nuorena.
Kympin poika meni opiskelemaan ammattikouluun raksalle, vaikka opettajat vastustivat. Pitkään teki niitä töitä, mutta en tiedä mitä nykyään tekee.
Erikoispsykologi ensin. Sitten kansainvälisen kehitysyhteistyöjärjestön asiantuntija. Hyvin mielenkiintoinen globaali elämä ja ura, joskaan ei kultakaivos.