Mitä tuli teidän ylästeluokkien priimuksista?
Mulla äidinkielen opettaja ja kahden lapsen äiti, joka mukana kuntapolitiikassa.
Kommentit (119)
Lääkäri. Joutui eläkkeelle mielenterveyssyistä 45-vuotiaana.
Toinen sai burnoutin lukiossa ja päätyi duunariksi, toinen taas teki harrastuksestaan menestyvän työn.
Kärsii mielenterveysongelmista. Narsistinen persoonallisuus. Halveksuu muita itseään "tyhmempiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työtön yh-äiti huumeongelmalla.
Taidat valehdella.
Aivan. Tämä on taas niitä ketjuja, joissa yritetään todistella, että koulumenestyjät tulee epäonnistumaan elämässään. Syynä mikäs muu kuin kateus. Tutkimukset isoittavat toista: koulumenestys korrelloi hyvin vahvasti älyn ja elämässä menestymisen kanssa. Aina on yksilöitä, jotka tästä poikkeavat.
Ortopedi. Kiusaaja oli koulussa.
Ihan hyvin ovat menestyneet. Perhe ja hyväpalkkaiset asiantuntija- tai johtotason työt. Eniten rahaa ovat kuitenkin tehneet tyypit joista ei olisi ikinä ennalta uskonut.
Psykologi? Oli vähän hukassa itsensä kanssa.
Itse taisin olla toiseksi paras. Taloushallinnossa, pieni palkka. Olen silti järjestänyt itselleni mukavan elämän, joten ei valittamista, vaikkei minusta uraohjukseksi ollutkaan.
Sen sijaan mielenkiintoista on se, että yhdestä pikku sadistista tuli nuorisotoimen johtaja. Ei ihme, että kiusaamistapauksia käsitellään oikeudessa asti siellä tuppukylässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin ala-asteella koko koulun paras keskiarvolla 9,5. Minusta tuli työkyvyttömyyseläkeläinen mielenterveyssyistä.
Yllättäen tämä on saanut tällä palstalla vain tykkäyksiä😂. Joopa joo.
Lukuaineiden keskiarvo ysin keväällä 10, elätän itseni vapaana taiteilijana. Terveisiä Kaisalle, joka heitit minua kivellä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun luokkani priimus oli koulukiusaaja. Hänestä tuli kirjailija, joka kirjoittaa tervehenkisiä nuortenromaaneja ja kiertää kouluissa pitämässä tekopirteitä positiivisuussaarnojaan.
Usein nuo kirjailijat ja luennoitsijat ovat narsisteja.
Varsinkin huomiohakuista, menestyvää narsistityyppiä on vaikea tunnistaa . Pyrkivät julkisuuteen ja julkisuuden henkilöksi. Mitä enemmän mediatilaa saavat, sitä onnellisempia ovat.
Meni valtiotieteitä opiskelemaan. Opinnot kesken olleet monta vuotta. En tiedä, mistä saa rahan elämiseen. Välillä jotain töitä tekee.
Ei aavistustakaan, en ole yhteyksissä entisten luokkakavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun luokkani priimus oli koulukiusaaja. Hänestä tuli kirjailija, joka kirjoittaa tervehenkisiä nuortenromaaneja ja kiertää kouluissa pitämässä tekopirteitä positiivisuussaarnojaan.
Kupittaan tämän. Juuri noin.
Asianajaja ja ilmeisesti tekee ihan hyvää uraa alalla Helsingissä. Eipä ole paljon nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työtön yh-äiti huumeongelmalla.
Taidat valehdella.
Aivan. Tämä on taas niitä ketjuja, joissa yritetään todistella, että koulumenestyjät tulee epäonnistumaan elämässään. Syynä mikäs muu kuin kateus. Tutkimukset isoittavat toista: koulumenestys korrelloi hyvin vahvasti älyn ja elämässä menestymisen kanssa. Aina on yksilöitä, jotka tästä poikkeavat.
Näin se on. Itse olin tosi hyvätasoisella luokalla yläasteella. Ne ketä tiedän, menestyvät tosi hyvin. Pari lakimiestä, toisella oma yritys. Lääkäri, pari insinööriä, opettaja, biologi.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri. Joutui eläkkeelle mielenterveyssyistä 45-vuotiaana.
Hmmmm ettei nyt ois satuilua
Ensin teki urheilu-uraa, sen jälkeen meni lääkikseen. Nyt varmaankin lääkäri, en enää oo ollut yhteyksissä. Itse pärjäsin myös ihan ok, minusta tuli toimintaterapeutti.