Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuli teidän ylästeluokkien priimuksista?

Vierailija
27.04.2024 |

Mulla äidinkielen opettaja ja kahden lapsen äiti, joka mukana kuntapolitiikassa.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen mitä tiedän ja itsekin joukkoon kuulun, minkä ka oli ya:lla 9,8-10 ja kirjoitti 5-6 L, tuli meistä ainakin useampi lääkäri, ekonomi, asianajaja, toimittaja, diplomi-insinöörejä useampi, fyysikko, matemaatikko... Toki siitä 9 sakista tuli myös tohtoreita, dosentteja, diplomi- insinöörejä, ehkä ne kaikista parhaiten taloudellisesti menestyneet tulk siitä 8-9 ryhmästä, joka kirjoitti M paperit.

No hyvä, että on näitä todentuntuisiakin juttuja tässä ketjussa. Minä kun jo pelkäsin, että tämä on vastoin tilastotiedettä. Että kaikista kympin oppilaista on muka tullut raksamiehiä, mielenterveysongelmaisia ja nuorena kuolleita alkoholistilääkäreitä. Mielellään etenkin näin keväisin täällä viljellään semmoista kympin oppilaista tulee luusereita saagaa. 

Vierailija
82/119 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi muutti Helsinkiin kun pääsi kauppakorkean ja oikeustieteelliseen samalla kertaa. Nykyään on jonkin ison firman osakkaana, en ole pitänyt yhteyttä. Varmaan ainakin taloudellisesti ihan hyvin pyyhkii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen mitä tiedän ja itsekin joukkoon kuulun, minkä ka oli ya:lla 9,8-10 ja kirjoitti 5-6 L, tuli meistä ainakin useampi lääkäri, ekonomi, asianajaja, toimittaja, diplomi-insinöörejä useampi, fyysikko, matemaatikko... Toki siitä 9 sakista tuli myös tohtoreita, dosentteja, diplomi- insinöörejä, ehkä ne kaikista parhaiten taloudellisesti menestyneet tulk siitä 8-9 ryhmästä, joka kirjoitti M paperit.

No hyvä, että on näitä todentuntuisiakin juttuja tässä ketjussa. Minä kun jo pelkäsin, että tämä on vastoin tilastotiedettä. Että kaikista kympin oppilaista on muka tullut raksamiehiä, mielenterveysongelmaisia ja nuorena kuolleita alkoholistilääkäreitä. Mielellään etenkin näin keväisin täällä viljellään semmoista kympin oppilaista tulee luusereita saagaa. 

Raksamies ei ole mikään luuseri, ei myöskään puutarhuri tai lastenhoitaja tai kukaan muukaan minkään tärkeän työn ammattilainen.

Vierailija
84/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raksamies ei ole mikään luuseri, ei myöskään puutarhuri tai lastenhoitaja tai kukaan muukaan minkään tärkeän työn ammattilainen.

Ei ehkä omalta kannaltaan, saattaa olla itselleen sopivimmassa hommassa. Mutta yhteisön kannalta lahjat menee hyvin todennäköisesti haaskuun. Niitä kun ei ole perinteisesti ajateltu olevan maassa liikaa. Ja kun älykkäät tekevät hommia, joista muutkin suoriutuvat, se tarkoittaa että joku tekee älykkään hommia vähemmin eväin eikä välttämättä edes ymmärrä sitä itse. Nykyisin tästä ei ole oikein soveliasta puhua kun kaikki voivat tehdä kaikkea kun vain kiinnostusta riittää, mutta ei epämuodikkuus sitä silti epätodeksi tee.

Minäkin ajattelin mennä raksapuolelle jo lukiossa kun kaksoistutkinnot keksittiin. Olisin sitten osannut remontoida itselleni asumuksen tai tehdä sellaisen vaikka tulot todennäköisesti yliopistomaailmassa olisivat jääneet epäluotettaviksi. Annoin puhua itseni ympäri, ei olisi ehkä pitänyt. 

Vierailija
85/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän ällän ylioppilas ja kauppatieteiden ylioppilas. Avoliitto päättyi eroon viidessä kuukaudessa. Opinnot tyssäsi pian masennukseen. Pian sen jälkeen kela hengitti niskaan takaisinperinnän merkeissä ja ajattelin että mielummin hu**a kuin ulosoton asiakas. Sillä tiellä olen edelleen, kolmen vuoden jälkeen.

Vierailija
86/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ja perheenäiti.

Vierailija
87/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi tuli, en tiedä missä töissä nykyään. Tosi sympaattinen tyttö. Toisesta tuli professori matematiikan laitoksella.

Vierailija
88/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri, asianajaja, tohtori. 

Vierailija
89/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella taisi luokallani olla reilu 20 henkeä. Muistan ehkä kolmen ihmisen nimen ja ainoastakaan ei ole hajua mitä ovat peruskoulun jälkeen tehneet. 

Vierailija
90/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöistä musiikinopettaja, matikan opettaja/lastenhoitaja, joku viestintäpäällikkö ministeriöön. Pojista yhdestä pankkiirimiljonääri, sitten jotain insinöörejä. 

Vierailija
91/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmasiaa opiskeli, liekö farmaseutti vai proviisori nykyään.

Vierailija
92/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla

1. Spurgu. Jäi opiskelu Otanniemessä kesken

2. Apuraha taiteilija. PhD

3. Kotiäiti. Eläinlääkikseen pääsykokeet hajoitti pään, Taevitsi psykiatrista hoitoa.

4. Yrittäjä. PhD fysikasta. (Minä)

Nämä ja yksi muu päätyivät yrittämään tai sisään yliopistoon.

5.Kielenkääntäjä

Vierailija
93/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanope

Vierailija
94/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei tullut "mitään". Itsestä riippumattomasta syystä. Ei edes "luuseria" tai mt-ongelmaista.

Vierailija
95/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion lehtori, kohta rehtori, toinen on DI, maanrakennuspuolella. 

Vierailija
96/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaseläkeläinen ja oli siinä vaiheessa alle 30. Käsittääkseni paha ja nopeasti edennyt reuma, ei kulkenut missään ilman rollaattoria tai sauvoja.

Ja joku kyseli mistä tiedetään luokan priimus, niin kyllä meillä melko avoimesti puhuttiin keskenään arvosanoista. Ja hän oli silloin yksi parhaista kavereistani, niin tiedän hänen oikeasti saaneen kaikista lukuaineista arvosanaa 9 tai 10.

Vierailija
97/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma oliko hän luokkansa priimus, mutta loistavasti koulussa suoriutunut ystäväni kuoli syöpään kesken yliopisto-opintojensa alle kolmikymppisenä.

Vierailija
98/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin koko kouluajan luokkani priimus, myös lukiossa, ja minusta tuli perhepäivähoitaja. Ehkä jonkin asteinen alisuorittaja olen.

Kiinnostaa, miksi et yrittänyt mitään? Miksi et pyrkinyt yliopistoihin?

Vierailija
99/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokonenörtti, myöhemmin pikkupomo alalla.

Vierailija
100/119 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin priimus. Tuli työtön paska.