Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

New Agesta kristinuskoon

Vierailija
27.04.2024 |

Mitä mieltä olet tästä ilmiöstä, että uushenkisyydestä kääntyy porukkaa kristinuskoon ja ikään kuin herää sille, että new age on harhautusta ja valhetta? Itse olen ihan äskettäin alkanut tutkia tätä asiaa enemmän ja aihe kiinnostaa. Onko täällä ketään jolla olisi omaa kokemusta tästä? 

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnyin uudestaan Pyhästä Hengestä joulun aikoihin. Sitä ennen olin mukana New age-jutuissa ihan täysin. Uskoin valaistumiseen enkä tiennyt, että uudesti syntyminen on todellinen asia. Monella New age-piireissä olijalla on selkeää traumataustaa, se laittaa ilmeisesti ihmisen etsimään syvempää totuutta elämästä. Uskon todellisuuden luonteen ymmärtämisen kaipuun olevan kuitenkin ihmisille yleensäkin luontaista. 

Kun on saanut uskonlahjan, ei ole väliä vaikka muut kyseenalaistaa oman uskon. Kyseenalaistin kristinuskon ennen itsekin täysin - ilman uskoa kristinusko näyttää yhdeltä uskonnolta muiden joukossa.

N31

(ps. Ev.lut. kirkko ei seuraa enää Raamattua. Katolinen tai Ortodoksinen kirkko on hyviä vaihtoehtoja - täytyy vain kuunnella minne Jumala sinua ohjaa. Kaste, ehtoollinen ja muut sakramentit ovat asioita, joilla on todellinen merkitys, jonka voi nähdä ja tuntea.)

Vierailija
42/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä useampi kristitty jättää kristinuskon New Agen/spirituaalisuuden vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei olla oltu todellisessa uskossa.

Vierailija
44/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta. Tulin uskoon ja sitä ennen olin New age jutuissa mukana. Nyt vasta ymmärrän kuinka pimeydessä olin. Se mitä luulin sillon valoksi, olikin pimeyttä ja mitä rakkaudeksi, olikin valheellinen tunne. Nyt on Jeesuksessa todellinen valo, rakkaus ja rauha. 

Näillä "rakkautta ja valoa" jakavilla uushenkisillä voi olla mahdoton käsittää miten valo ja rakkaus vois olla pahaa tai vahingollista, jos intentio on kuitenkin hyvä. Niin kuin raamatussakin sanottiin, en muista sanantarkasti, mutta että eksyttäjä/pimeys tekeytyy valoksi.

Vierailija
45/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta. Tulin uskoon ja sitä ennen olin New age jutuissa mukana. Nyt vasta ymmärrän kuinka pimeydessä olin. Se mitä luulin sillon valoksi, olikin pimeyttä ja mitä rakkaudeksi, olikin valheellinen tunne. Nyt on Jeesuksessa todellinen valo, rakkaus ja rauha. 

Näillä "rakkautta ja valoa" jakavilla uushenkisillä voi olla mahdoton käsittää miten valo ja rakkaus vois olla pahaa tai vahingollista, jos intentio on kuitenkin hyvä. Niin kuin raamatussakin sanottiin, en muista sanantarkasti, mutta että eksyttäjä/pimeys tekeytyy valoksi.

Niinpä, "rakkaudesta se hevonenkin potkii". Pitäneekö sanalasku kuitenkaan paikkansa?

Ei kaikki ole rakkautta vaikka sitä rakkaudeksi väitettäisiin. Olisiko hevonen kuitenkin vain eksyttäjä ja antikristus.

Ikuisuuskysymys, mitä on rakkaus.

Rakkaudesta Jumalaan ne juutalisetkin tuomitsivat Jeesuksen kuolemaan?

Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi". Joh. 10:33

Vierailija
46/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, "rakkaudesta se hevonenkin potkii". Pitäneekö sanalasku kuitenkaan paikkansa?

Ei kaikki ole rakkautta vaikka sitä rakkaudeksi väitettäisiin. Olisiko hevonen kuitenkin vain eksyttäjä ja antikristus.

Ikuisuuskysymys, mitä on rakkaus.

Rakk

Joo just tuota olin kans kirjottamassa aiempaan viestiin mutta jätin sanomatta, eli mistä ihminen tunnistaa rakkauden. Mistä tietää, että se kiva fiilis on just rakkautta, jonka kautta mitään pahaa ei voi tapahtua, kun ollaan tekemisissä henkimaailman kanssa

Vierailija
47/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan olisi loogista, että se teidän Eksyttäjä on tekeytynyt Jeesukseksi. Mikäs se valoisampaa kuin se Jeesus itse. 

Vierailija
48/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas eniten ihmetyttää kuinka uskovat voivat pitää Raamatun Jumalaa rakastavana kun hän oli erittäin kostoinhimoinen ja tappoi ihmisiä (mukaanlukien lapsia ja eläimiä) aivan mielivaltaisesti. Oman logiikkani mukaan hyvä käyttäytyy hyvän lailla ja paha käyttäytyy pahan lailla, mutta ehkä teillä kristityillä on sitten erilainen ajatuksenjuoksu.

Vierailija
49/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelastavassa uskossa , uudestisyntynyt ei menetä uskonsa. Tapakristityt eivät ole pelastavassa uskossa olevia, nämä voivat loikata toiseen uskontoon tai tulla täysin ateisteiksi. Huomaa ero!

Vierailija
50/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo just tuota olin kans kirjottamassa aiempaan viestiin mutta jätin sanomatta, eli mistä ihminen tunnistaa rakkauden. Mistä tietää, että se kiva fiilis on just rakkautta, jonka kautta mitään pahaa ei voi tapahtua, kun ollaan tekemisissä henkimaailman kanssa

Kuulostaa todella ahdistavalta elämältä tuollainen, että et uskalla tuntea hyvää fiilistä ja rakkautta, koska pelkäät että pahat henget ovat antaneet sinulle sen hyvän fiiliksen. Mielestäni silloin kun ihminen on koko ajan pelon vallassa eikä uskalla rakastaa vapaasti, ihminen on nimenomaan pahan vallassa. Ja sitten kun uskallat rakastaa vapaasti pelkäämättä paholaista jokaisen kulman takana, olet löytänyt sen oikean Jumalan.

Vierailija
51/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan, kun oman elämän vastoinkäymiset ovat luokkaa "toksinen parisuhde ja vaikea ero" tai "ammatillinen turhautuminen", niin on helppo viisastella, että karma, tämän elämän opetukset, sielun oppiläksyt jne jne. Moni vuosia tuuliajoilla ollut, parisuhde-/opiskelu-/työelämäänsä pettynyt saa noista new age -touhuista voimaa, kun voi ajatella, että ne hukkaan heitetyt vuodet ovat olleet aivan välttämättömiä ja hirveän tärkeitä. Elämään saa kivasti sisältöä, kun märehtimiseen ja itsekeskeiseen piehtarointiin tulee henkinen näkökulma mukaan. Mutta sitten, kun oikein todella osuu tuulettimeen; esim. lapsen parantumaton syöpä osuu tarpeeksi lähelle perhepiiriin, niin tulee yleensä "parantuminen" uushenkisyydestä, kun kaikki karmapaska saa lähinnä häpeän punan poskille. Tuo on myös pohjimmiltaan syy uushenkisyyden nousuun viimeisen kymmenen vuoden aikana pullamössölänkkäreiden keskuudessa; ei ole kosketusta elämän raadollisuuteen, epäoik

Ja sekö sitten ei ole kauheaa ajatella, että se sun Jumalasi on päättänyt antaa sille lapselle syövän?

Vierailija
52/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on harhautusta ja juutalaisuuden alalahko, joka tähtää valkoisten ihmisten sielun ja kohtalon tuhoamiseen. Kristinusko ei ole valkoisten eli eurooppalaisten uskonto vaan globaali alistús- ja hallintakoneisto!

Tuskanlieska terkuin saatana. 

Juutalaiset eivät usko mihinkään saatanaan tai helvettiin. Teille syöttivät toki jännittävän sadun sarvipäästä.

Jeesus oli ja on juutalainen. Hän puhuu helvetistä ja saatanasta enemmän kuin Taivasten Valtakunnasta. 

Koska tie Isän luo kulkee helvetin lieskojen läpi. Jeesus on myös helvetti.

Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan

Itseasiassa paljon alkuperäisiä tekstejä tulkinneilla tulee juuri tämä vastaan ja siitä uskonkriisi.

Niissä kerrotaan paljon enemmänkin Jeesuksen tuhotöistä ja vihasta ennenkuin huomasi ettei valta johda kuin tyhjyyteen ja teki täyskäännöksen.

Näiden tuhotöiden johdosta sitten ristiinnaulittiin kun siihen tuli mahdollisuus.

Toisaalta raamattu on täynnä piilotettua tietoa chakroista ja ylläoleva on osa niistä.

Monestikohan siinä viitataan eri yhteyksissä lukuun 7 ? Seitsemän sinettiä jne. Ihmisellä on tässä hmm.. perusvaiheessa 7 chakraa  toiminnassa.

Ja pahan luvulla voisi periaatteessa olla jokin chakra pois käytöstä, ehkä se ylin..

Vierailija
53/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä synnyin uudestaan Pyhästä Hengestä joulun aikoihin. Sitä ennen olin mukana New age-jutuissa ihan täysin. Uskoin valaistumiseen enkä tiennyt, että uudesti syntyminen on todellinen asia. Monella New age-piireissä olijalla on selkeää traumataustaa, se laittaa ilmeisesti ihmisen etsimään syvempää totuutta elämästä. Uskon todellisuuden luonteen ymmärtämisen kaipuun olevan kuitenkin ihmisille yleensäkin luontaista. 

Kun on saanut uskonlahjan, ei ole väliä vaikka muut kyseenalaistaa oman uskon. Kyseenalaistin kristinuskon ennen itsekin täysin - ilman uskoa kristinusko näyttää yhdeltä uskonnolta muiden joukossa.

N31

(ps. Ev.lut. kirkko ei seuraa enää Raamattua. Katolinen tai Ortodoksinen kirkko on hyviä vaihtoehtoja - täytyy vain kuunnella minne Jumala sinua ohjaa. Kaste, ehtoollinen ja muut sakramentit ovat asioita, joilla on todellinen merkitys, jonka voi nähdä ja tuntea.)

Hei! Ihana kuulla että sinäkin olet saanut ottaa uskoa vastaan Jumalalta, ja uudestisyntyä. Samoin minä, 3 v sitten.

Haluaisin  kommentoida seuraavaa: 

On totta että evl kirkkomme on eksytyksen tiellä, ja on luopunut Jumalan Sanasta, suurilta osin. Uskomattoman kauheata. Maamme evl kirkko ei kuiteinkaan ole yhtä kuin Raamatullinen protestanttisuus.  

Mainitset katolilaisuutta ja ortodoksisuutta, että ne olisivat Raamatun mukaisia. Molemmissa näissä on erittäin paljon ei Raamatullista, suoranastaan Raamatun ulkopuolisia ja Raamatun kieltämiä asioita. Katolilaisuudessa vielä enemmän kun ortodoksisessa kirkossa. Uudestisyntymää ei tunnisteta näissä ollenkaan. Uudestisyntyminen on protestanttisuudessa tunnistettu asia ja Jeesuksen oma asettama ehto pelastukseen; Joh 3.

Olen itse vielä evl jäsen mutta eroamassa. Tulen etsimään ja olen pyytänyt Jumalan johdatusta löytämään konservatiivinen protestanttinen yhteisön.

Kaikkea hyvää! 

T. N 53v

Vierailija
54/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

(ps. Ev.lut. kirkko ei seuraa enää Raamattua. Katolinen tai Ortodoksinen kirkko on hyviä vaihtoehtoja - täytyy vain kuunnella minne Jumala sinua ohjaa. Kaste, ehtoollinen ja muut sakramentit ovat asioita, joilla on todellinen merkitys, jonka voi nähdä ja tu

Hei, kiitos vastauksesta! Ihanaa kuulla muista uudesti syntyneistä.

Katolisesta sekä ortodoksisesta uskosta on monia väärinkäsityksiä. Jos asiaa ei ole tutkinut syvemmin, voi näyttää siltä, että väärällä tiellä ollaan. Asia ei kuitenkaan ole näin.

Jumalan siunausta uskonyhteisön löytämiseksi ja kaikkea hyvää myös sinulle! 

N31

Vierailija
55/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

(ps. Ev.lut. kirkko ei seuraa enää Raamattua. Katolinen tai Ortodoksinen kirkko on hyviä vaihtoehtoja - täytyy vain kuunnella minne Jumala sinua ohjaa. Kaste, ehtoollinen ja muut sakramentit ovat asioita, jo

Kiitos ystävällisestä viestistäsi! 

Olen perehtynyt näihin kahteen, eli tiedän mistä puhun. Pidän kantani. Raamattu on Jumalan Sana, mitään lisäämättä ja mitään poistamatta.

T. vuonna 2021 uudestisyntynyt, konservatiivi protestantti N 53v.

Vierailija
56/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostaa todella ahdistavalta elämältä tuollainen, että et uskalla tuntea hyvää fiilistä ja rakkautta, koska pelkäät että pahat henget ovat antaneet sinulle sen hyvän fiiliksen. Mielestäni silloin kun ihminen on koko ajan pelon vallassa eikä uskalla rakastaa vapaasti, ihminen on nimenomaan pahan vallassa. Ja sitten kun uskallat rakastaa vapaasti pelkäämättä paholaista jokaisen kulman takana, olet löytänyt sen oikean Jumalan."

Nythän oletat, että kyse olis pelosta kivoja fiiliksiä kohtaan. Ihan simppeli kieltäytyminen asioista joiden luotettavuus on kyseenalainen olis kuvaavampi, kuin pelko. Etkö sitten usko, että pahat henget ei vois antaa ihmiselle hyvää olotilaa? Ja nimenomaan Jeesuksen avulla ja hänen oppiensa mukaan vapaasti rakastaminen on mahdollista. Hänen kanssaan paholaistakaan ei tarvi pelätä, vaikka voikin olla tietoinen sen olemassaolosta ja eksytyksestä.

Vierailija
57/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Dr Owuor new agelainen? New agen rajat on kai aika hämärät. Tarkemmin kun ajattelee niin kaikki nämä ovat pahoihin henkiin yhteyksissä, vaikka eivät itse niitä pahoina pidäkään. Se mua hirvittää että jotkut pääsevät pois jostain eksytyksestä niin sitten menevät toiseen harhaan.

Entä sitten nämä jutut että nuoria miehiä tulee uskoon? Yksi haastateltu osoittautui menneensä seurakuntaan joka seuraa Dr Owuorin oppeja. Ihan demonista. Voi itku. Haluavat kuitenkin olla uskossa. Miten käy?

Vierailija
58/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko ja islam on kaikkein oksettavimpia oppirakennelmia mitä maa päällään kantaa. Mielen vakavia Sairauksia. Minä oksensin juuri kun ajattelin noita...hyi!

Vierailija
59/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko ja islam on kaikkein oksettavimpia oppirakennelmia mitä maa päällään kantaa. Mielen vakavia Sairauksia. Minä oksensin juuri kun ajattelin noita...hyi!

Nii varmaan, kuitenkin sun pitää tulla lukemaan tätäkin ketjua. Hohhoijaa. En minäkään mene ketjuihin jotka minua oksettaa. Ei mitään tarvetta avata sellaisia keskusteluja. Kerropa mikä kiinnostaa tässä ketjussa? New Agesta kristinuskoon?

Vierailija
60/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."