Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

New Agesta kristinuskoon

Vierailija
27.04.2024 |

Mitä mieltä olet tästä ilmiöstä, että uushenkisyydestä kääntyy porukkaa kristinuskoon ja ikään kuin herää sille, että new age on harhautusta ja valhetta? Itse olen ihan äskettäin alkanut tutkia tätä asiaa enemmän ja aihe kiinnostaa. Onko täällä ketään jolla olisi omaa kokemusta tästä? 

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko on harhautusta ja juutalaisuuden alalahko, joka tähtää valkoisten ihmisten sielun ja kohtalon tuhoamiseen. Kristinusko ei ole valkoisten eli eurooppalaisten uskonto vaan globaali alistús- ja hallintakoneisto!

Vierailija
22/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on nykyään niin hukassa mikä on oikein ja mikä väärin, kun joka puolelta pusketaan ihan kummallisia ideologioita. Kuinkas monta sukupuolta nykyään olikaan. Kristinuskossa viehättää perinteiset vanhat arvot. Mutta on jokaisen valinta meneekö hurahtamaan lahkoon vai ajatteleeko itse.

Vanhat perinteet ja arvot eivät pelasta, vaan Jeesus Kristus! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on harhautusta ja juutalaisuuden alalahko, joka tähtää valkoisten ihmisten sielun ja kohtalon tuhoamiseen. Kristinusko ei ole valkoisten eli eurooppalaisten uskonto vaan globaali alistús- ja hallintakoneisto!

Tuskanlieska terkuin saatana. 

Vierailija
24/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaiset eivät usko mihinkään saatanaan tai helvettiin. Teille syöttivät toki jännittävän sadun sarvipäästä.

Vierailija
25/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko new agen/uushenkisyyden brändääminen ja ev lutin korruptoituminen liittyvät samaan päämäärään: uuden ihmisyyden muokkaamiseen, uuteen yhteiskuntajärjestykseen jossa yltiöindividualismi syrjäyttää yhteisöt, nimenomaan luonnolliset omaehtoiset yhteisöt, ei siis kulttiyhteisöt mitä vaikkapa transideologia tuottaa.

Pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan, mutta Saatanan täytyy koska se ei voi sietää alkuperäisen vaativuutta. Sen on muokattava pyörä omia harhojaan vastaavaksi, mitä nyt todistamme vaikka tässä sairaassa tasa-arvo- maniassa.

Juu voi olla. Mutta joku muu ei määrää saako joku olla henkinen vai ei. Ei ole pakko mennä mihinkään lahkoon tai gategoriaan. Ymmärrättekö että on olemassa myös vapaata uushenkisyyttä (miksi sitä ikinä kutsuukaan), ei minkään muokkauksen alle tarvitse mennä tai aivopesuun. Herranen aika! Käyttäkää aivoja, ei syyt

Miksi kiroat Herraa, huutamalla turhaan hänen nimeään, sinä näsäviisas ihminen??!! 

Vierailija
26/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaiset eivät usko mihinkään saatanaan tai helvettiin. Teille syöttivät toki jännittävän sadun sarvipäästä.

Jeesus oli ja on juutalainen. Hän puhuu helvetistä ja saatanasta enemmän kuin Taivasten Valtakunnasta. 

Vierailija
27/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös itämaiset henkiset opit ole paljon vanhempia kuin kristinusko? näin mä olen ainakin käsittänyt. Eli siis kristinusko on oikeasti new age

Ei todellakaan ole.

Kristinusko alkoi siitä, kun Jumala = Isä, Poika Jeesus ja Pyhä Henki loi maailmankaikkeuden.

Vierailija
28/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli ja on juutalainen. Hän puhuu helvetistä ja saatanasta enemmän kuin Taivasten Valtakunnasta. 

Koska tie Isän luo kulkee helvetin lieskojen läpi. Jeesus on myös helvetti.

Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!

Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Vierailija
29/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on nykyään niin hukassa mikä on oikein ja mikä väärin, kun joka puolelta pusketaan ihan kummallisia ideologioita. Kuinkas monta sukupuolta nykyään olikaan. Kristinuskossa viehättää perinteiset vanhat arvot. Mutta on jokaisen valinta meneekö hurahtamaan lahkoon vai ajatteleeko itse.

Kristinuskossa on muutakin kuin mainitsemasi lahkot. Luterilainen kirkko ei hassahda eikä hurahda lahkojen tyyliin. Mitä nyt muutama kapinapappi, muttei heidän messuissa kukaan järkevä ihminen käy.

Vierailija
30/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös itämaiset henkiset opit ole paljon vanhempia kuin kristinusko? näin mä olen ainakin käsittänyt. Eli siis kristinusko on oikeasti new age

Kristinusko alkoi Jeesuksen syntymästä. Isä Jumala on ollut aina ja on oleva. Ei ole vanhempaa uskoa kuin usko kolmiyhteiseen pyhään Jumalaan.

Vierailija
31/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan

Mun täytyy myöntää että mustakin on tuntunut jo välillä tuolta "kuinka toivoisinkaan että se olisi jo syttynyt". Raamatussa on kyllä niin mahtavia lauseita. Ihan järisyttävä kirja. Kunpa joka kirjain olisi niin elävänä muistissa että voisi vaan päästä kaivaa kaikki jakeet pläräämättä Raamattua. Vaikka kyllä se Raamatun lehtien kääntelyn äänikin on kiva.

Vierailija
32/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kun oman elämän vastoinkäymiset ovat luokkaa "toksinen parisuhde ja vaikea ero" tai "ammatillinen turhautuminen", niin on helppo viisastella, että karma, tämän elämän opetukset, sielun oppiläksyt jne jne. Moni vuosia tuuliajoilla ollut, parisuhde-/opiskelu-/työelämäänsä pettynyt saa noista new age -touhuista voimaa, kun voi ajatella, että ne hukkaan heitetyt vuodet ovat olleet aivan välttämättömiä ja hirveän tärkeitä. Elämään saa kivasti sisältöä, kun märehtimiseen ja itsekeskeiseen piehtarointiin tulee henkinen näkökulma mukaan. Mutta sitten, kun oikein todella osuu tuulettimeen; esim. lapsen parantumaton syöpä osuu tarpeeksi lähelle perhepiiriin, niin tulee yleensä "parantuminen" uushenkisyydestä, kun kaikki karmapaska saa lähinnä häpeän punan poskille. Tuo on myös pohjimmiltaan syy uushenkisyyden nousuun viimeisen kymmenen vuoden aikana pullamössölänkkäreiden keskuudessa; ei ole kosketusta elämän raadollisuuteen, epäoikeudenmukaisuuteen tai oikeasti hirveisiin tapahtumiin, kuolemaan. Nyt, kun ajat ovat viime vuosina muuttuneet vaikeammaksi ja arvaamattomaksi, on kristillisyys alkanut taas puhutella ihmisiä enemmän.

Ja joo, onhan noita itämaisia uskontoja harrastettu idässä jo ties kuinka kauan. Ihmiset ovat siellä aivan erilaisia mentaliteetiltaan kuin länkkärit, jotka ovat loppujen lopuksi kristillisen kulttuurin (esim. käsitys ihmisarvosta) tuotoksia, olivat vanhemmat uskovaisia tai eivät. Esim. hindujen perinteinen kastijärjestelmä ja kylmä, epäempaattinen suhtautuminen vähäosaisiin juontaa juurensa siitä uskosta, että kerjäläinen on ansainnut osansa edellisen elämänsä tekojen takia. 

Vierailija
33/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskossa on muutakin kuin mainitsemasi lahkot. Luterilainen kirkko ei hassahda eikä hurahda lahkojen tyyliin. Mitä nyt muutama kapinapappi, muttei heidän messuissa kukaan järkevä ihminen käy.

Luterilainen kirkko on kyllä liian avarakatseinen asioiden suhteen. Kirkkojoogat ja lasten loitsujenkeksimispajat ei kuulosta kovin epähassataneelta/hurahtaneelta

Vierailija
34/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan

Olet siis valehteleva helvetin lähettiläs, kun kutsut rakastavaa Jumalaa epäloogisesti "helvetiksi." 

Vierailija
35/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua nondualismiin ja Ihmeiden oppikurssiin; sitten huomaa kristinuskon olevan samaa egoistista jargonia kuin New Age.

Vierailija
36/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, määritteletko, mitä new age pitää sisällään? Siitä kun kuulee erilaisia variaatioita.

Toisten mielestä se on sama kuin usko korkeampaan voimaan. Eli ihan samakuin kristinusko, mutta puhutaan universumista.

Toiset taas liittävät mukaan kaiken enkeleistä tarotkorteista kristalleihin.

Vierailija
37/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Tulin uskoon ja sitä ennen olin New age jutuissa mukana. Nyt vasta ymmärrän kuinka pimeydessä olin. Se mitä luulin sillon valoksi, olikin pimeyttä ja mitä rakkaudeksi, olikin valheellinen tunne. Nyt on Jeesuksessa todellinen valo, rakkaus ja rauha. 

Vierailija
38/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua nondualismiin ja Ihmeiden oppikurssiin; sitten huomaa kristinuskon olevan samaa egoistista jargonia kuin New Age.

olen tutustunut kristinuskoon ja ihmeiden oppikurssiin. En näe niissä paljoakaan eroa. Helvetti vain puuttuu. 

Vierailija
39/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis valehteleva helvetin lähettiläs, kun kutsut rakastavaa Jumalaa epäloogisesti "helvetiksi." 

Ei tuo nyt mitenkään epäloogista ole. Sanotaanhan tämä jo uskontunnustuksessakin, tosin hieman eri sanoin.

Eihän "Uuteen Jerusalemiin" pääse mitään epäpuhdasta. Jopa vanha taivas ja maa katoavat. Matt. 24:35, Matt. 12:36, Joh. 12:48 ja  5. Moos. 18:19

Eikö Jumalan Poika (sana) ole totuus ja totuus ei pala tulessakaan. Joh. 17:17, Joh. 15:3  ja 1. Piet. 1:22, Ap. t. 10:15

Laki on helvetti ilman armoa ja totuutta. Joh. 1:12,18

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! Matt. 23:15

Sillä Herra, sinun Jumalasi, on kuluttava tuli, kiivas Jumala. 5. Moos. 4:24

Tämä on se siunaus, jolla Jumalan mies Mooses siunasi israelilaiset ennen kuolemaansa; hän sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli. Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi. 5. Moos. 33:1,3

Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika". Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Vierailija
40/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskis on uskis vaikka uskois mihi