Onko teillä kotona aina niin siistiä, että kuka tahansa voi tulla koska tahansa kylään, ettekä häpeä?
Enkä nyt kysy sitä, oletteko sellaisia ihmisiä, ettette häpeä mitään, vaan onko teillä keskivertoiltana siistiä?
Meillä nimittäin ei ole. Pikasiivous on tehtävä aina, jos joku tulee. Usein on sanottavat että tule vasta parin tunnin päästä.
Kommentit (49)
Lapsuuskotini oli ihanan boheemin huoleton. Ja sitten aina välillä tuli hurjia siivouspäiviä jotka vei kaikki voimat ja tuntui että aamusta iltaan vain siivotaan.. niinpä minulla nyt aikuisena, omassa kodissani, on aina ollut sellaista tasaisen siistiä.
Hajallaan on harvoin mitään ja keittiössä ei ole ikinä astiavuoria, astiat tiskikoneeseen ja isot tiskataan heti. Välillä on joku homma kuten marmeeladien ja hillojen keitto ja keittiössä hommat kesken. Silti saa tulla milloin vain yllätysvierailulle ja kahville. En tunne minkäänlaista kotihäpeää, en ole koskan tuntenut. En ymmärrä miksi joillakin roikkuu ja riippuu vaatteitä jopa kasoissa lattioilla. Lapsiperheissä ketään ei häiritse lasten lelut levällään. Koiralle koiran peite sohvalle, ettei koko sohvaa karvaa.
Tottakai on. Emme itsekään viihdy sekasotkussa, vaan kaikki pitää olla siistiä. Ainoastaan apukeittiön oven saatan joutua sulkemaan yllätysvieraiden varalta, koska siellä voi olla pyykkiä kuivumassa.
Täällä myös on nykyään aina siistiä, korkeintaan voi olla joku juomaslasi sohvapöydällä. Ja toki työhuoneessa on muutama turha mappi, ja lokerikossa on vähån tarpeettomia papereita. Nykyiseen siistey4een vaikuttaa moni asia.
Ensinnäkin olen joskus asunut sotkuisesti, mutta se oli hankalaa. Nykyään on paljon mukavampaa, kun tietää, missä kaikki on.
Toiseksi asun yksin, niin siivoan vain omia sotkujani.
Kolmanneksi astianpesukoneeseen piiloutuvat likaiset astiat ja kaikille tavaroille on paikkansa. Lisäksi pikku hiljaa lahjoitan ja laitan kierrätykseen itselleni tarpeeetonta tavaraa.
Meillä ei ole kovin siistiä, mutta aina voi tulla kylään. Olen kyllästynyt siivoamaan toisten jälkiä, niin sitten en siivoa niitä.
Aina on siistiä siinä mielessä, että on puhdasta eikä likaista. Mutta ei todellakaan ole paikat aina tiptop ja järjestyksessä, päinvastoin jonkinlainen hallittu kaaos kaikilla vapailla tasoilla. Siinä mielessä mielelläni tiedän etukäteen, että joku on tulossa, että voi järjestellä, mutta jos joku tupsahtaa yllättäen, niin siitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Aina on siistiä siinä mielessä, että on puhdasta eikä likaista. Mutta ei todellakaan ole paikat aina tiptop ja järjestyksessä, päinvastoin jonkinlainen hallittu kaaos kaikilla vapailla tasoilla. Siinä mielessä mielelläni tiedän etukäteen, että joku on tulossa, että voi järjestellä, mutta jos joku tupsahtaa yllättäen, niin siitä vain.
Itse siivoan kaikki tasot kerralla. Minua masentaa se hallittu kaaos.
Ei ole turhan siistiä, mutta en häpeä sitä. Muodollisesti voin mainita, että en ole nyt juuri ehtinyt tiskata. Meillä ei ole astianpesukonetta, ja mulla on tapana kerätä vähän isompi läjä tiskiä ennen kuin ryhdyn tiskaamaan.
Koti näyttää taistelutantereelta/varasto/roskikselta.
Joskus on siistiä ja joskus ei. Yllätysvieraille en avaa kummassakaan tapauksessa ovea. Inhoan vieraita.
Ihan voi tulla vaikka puolen tunnin varoajalla käymään. Perussiistinä pidän asunnon aina. Työhuone voi joskus olla kuin pommin jäljiltä, mutta silloin vedän sen oven kiinni. Pääsääntöisesti myös tämä huone on siisti. Olohuoneessa saatta olla pyykkitelineellä pyykkiä kuivumassa tai tyhjä teline.
Oletan, että ihminen menee toisen luo tapaamaan ihmistä ja koti ympäristönä on vieraalle sivuseikka, koska vieras ei asu toisen kodissa. Tai näin ainakin haluaisin asian olevan. Lisäksi haluaisin välittömyyttä vierailuihin niin, ettei tarvitsisi miettiä, mikä on kenenkin mielestä sopiva varoitusaika, mikä pitää odottaa, että voi mennä käymään. Maailmassa on muutenkin riittävästi liikaa stressattavaa.
Joo on aina kyllä siistiä, joka päivä kun tekee pieniä juttuja ja vie tavarat paikalleen ym nii pysyy siistinä ja puhtaana. Meillä asustaa vielä taapero ja 2 kissaa, lapsen huone on leikeistä päivisin sotkuinen, mutta niin sen kuuluu ollakki.
On minullakin elämä mutta perussiistiä on kodissani aina. Kyllä kehtaan vastaanottaa vieraita.
On aina siistiä. On eläimiä joten imuroin joka päivä ja koskaan ei ole tiskiä pöydillä koska kissat on heti nuolemassa niitä. Astiat laitetaan heti koneeseen. Muutenkin tykkään siivota. En tykkää jos tavaroita lojuu lattioilla
Täällä ei ole koskaan siistiä vaan tämä on aivan kaatopaikka. Näen vähän väliä painajaista että tänne on pakko kutsua lyhyellä varoituksella esim. huoltomies käymään.
Ei ole siistiä. Tavarat on järjestyksessä, mutta lattia on täynnä pientä roskaa/pölyä/karvoja/tahroja ja wc pytty likainen, niin hävettäisi erityisesti tuo vessan kunto. Runsaskarvainen koira tuo paljon imuroitavaa, mutta en jaksa joka päivä tai edes joka viikko.
En pysty olla rennosti, jos vieraita tulisi tällaiseen asuntoon, sillä tuntuu että muilla on aina siistiä.
Olen kyllä yrittänyt pitää siistinä mutta aina vaan kohta on paikat sekasin.