Onko täällä autotietäjiä?
Missä vika? Kesken ajon tuntui puhti loppuvan autosta eikä totellut kaasua ollenkaan. Pääsin nilkuttamalla muutaman kilometrin päähän määränpäähän, sammutin auton ja vähän ajan päästä käynnistin sen uudelleen ja tuntui kuin hlvetti olisi revennyt: se otti tyhjäkäynnillä niin kovat kierrokset että luulin sen nousevan ilmaan. Joten vika on mutta mikä?
Kommentit (21)
Yleensä jos nykii ja sitten sammuu, vika on sähkössä, jos teho katoaa nykimättä, vika on polttoaineen syötössä.
Vierailija kirjoitti:
kuulostaa siltä, että joku vika autossa saattaa olla
No niin minäkin diagnosoin. -ap-
Kaasuläppä jumii. Eikö syttynyt keltaista häiriö valoa? Virrat pois, kaasu hitaasti pohjaan, virrat päälle. Nosta kaasupoljin ja kokeile käynnistää.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jos nykii ja sitten sammuu, vika on sähkössä, jos teho katoaa nykimättä, vika on polttoaineen syötössä.
Joo, ei pahemmin nykinyt eikä sammunut mutta tehot ajon aikana oli kateissa. Mistä se kehitti sitten ne älyttömät kierrokset tyhjäkäyntiin.-ap
Auto on rellu 2013. Varoitusvalona oli sellainen sahalaitakuvio ja tietenkin työkalun kuva. -ap
Onko se lentävä auto? Aika hienoa!
Kaasuläpän asentotunnistin meni mulla Rellussa joskus paskaksi. Ajossa tuntui että ei saa pensaa, mutta tuon tunnistimen kun vaihtoi niin toimi taas.
Kiitos vastauksista. Pitää hinauttaa korjaamolle, ajaa sillä ei uskalla. -ap
Vierailija kirjoitti:
Kaasuläpän asentotunnistin meni mulla Rellussa joskus paskaksi. Ajossa tuntui että ei saa pensaa, mutta tuon tunnistimen kun vaihtoi niin toimi taas.
Tuo hälytys tulee, mutta tuolla kaasukikkailulla joka edellisessä viestissä saa monesti pois. Fordissa jo pari vuotta kun ekakerran teki hälytyksen. Mönkkärissä oli sama homma
Vierailija kirjoitti:
Mikä auto ja vuosimalli?
Wartburg 1954
Tiedän autoista sen, että tiettyjen ajettujen kilometrien jälkeen alkaa vikavalot loistamaan ja kun yhden vian olet saanut korjautettua, niin alkaa uusi kierros. Paljon ajetun auton omistaminen on todella kallis liikkumismuoto. Ne on oikeasti kertakäyttö tuotteita. Jos ei ole pakko sellaista omistaa, niin mieluummin ilman.
Jakohihna on löystynyt jolloin voimaväkipyörä lyö tyhjää eikä moottorin propelli pyöri kunnolla vaan moottori lähinnä huutaa ja on muiltaosin tehoton. Näin sen on pakko olla.
Turbon muuttuvasiipiset siivet jumissa tai kytkin loppu, veikkaan tuota viimeistä, koska kyseessä on nainen. Eli kierrokset nousee mutta auto ei kulje. Kun nouset autosta niin haisee märälle tiskirätille, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän autoista sen, että tiettyjen ajettujen kilometrien jälkeen alkaa vikavalot loistamaan ja kun yhden vian olet saanut korjautettua, niin alkaa uusi kierros. Paljon ajetun auton omistaminen on todella kallis liikkumismuoto. Ne on oikeasti kertakäyttö tuotteita. Jos ei ole pakko sellaista omistaa, niin mieluummin ilman.
200 000km alkaa olla raja jos ei itse korjaa. Itse en osta alle tuon ajettuja, on aikaa, työkalut ja paikka missä rassata. 40v menty halvoilla.
Jos kyseessä Volvo niin kaasuläppäkotelo purettava ja putsattava. Tai jos tonni ylimääräistä rahaa niin voi vaihtaa uuden. Turha vaihtaa anturia vaikka testeri väittää.
kuulostaa siltä, että joku vika autossa saattaa olla