Mitä ajatuksia herättää ihminen, johon narsisti ei pysty vaikuttamaan?
Kaikkihan tietää millainen narsisti voi pahimmillaan olla. Manipuloi, mitätöi, valehtelee, häiriköi jne.
Millainen on mielestäsi ihminen johon moinen ei vaikuta mitenkään?
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Narsistia älykkäämpi, empaattinen=tunnistaa narsistin kylmyyden, ei lahjottavissa tai vaikutettavissa ulkoisilla asioilla tai henkisesti, moraalinen ja selkeät periaatteet, henkisesti vahva, aiempaa kokemusta narsisteista. Narsistihan on helposti tunnistettavissa ja läpinäkyvä, jos on aiheesta yhtää kokemusta.
Näin just. Itselläni oli aika pitkälti nuo muut ominaisuudet, mutta ei aiempaa kokemusta. Elämän myötä sitten olen tajunnut, miten sinisilmäinen olen ollut. Edelleen on vaikea uskoa miten pahoja ihmisiä maailmassa on, mutta epäluuloisuus on astunut mukaan. Toisaalta koen, että tunnistan nuo nykyään aika nopeasti ja siksi ei tarvitse olla kaikkia kohtaan epäluuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistia älykkäämpi, empaattinen=tunnistaa narsistin kylmyyden, ei lahjottavissa tai vaikutettavissa ulkoisilla asioilla tai henkisesti, moraalinen ja selkeät periaatteet, henkisesti vahva, aiempaa kokemusta narsisteista. Narsistihan on helposti tunnistettavissa ja läpinäkyvä, jos on aiheesta yhtää kokemusta.
Kerrotko vielä miten tällainen ihminen toimii jos saa narsistin esimiehekseen?
Voi olla, että jossain tilanteessa on pakko vähän leikkiä mukana. Eli yrittää pitää enimmäkseen etäisyyttä, pysyy asialinjalla, käyttäytyy ystävällisesti, valitsee taistelunsa, voi joutua manipuloimaan itse tuota esimiestä, on kuin teflonia ja etsii mahdollisimman pian uuden työpaikan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadas narsistista pska pälinä.. Hyi
Tämä sama mätyskä näitä tehtailee ja pitkästi vastailee itselleen muka viisaana... Moukka
Kyllä, palstan narsistihulluhan se.
Narsisti ei kestä eikä pärjää ihmiselle, joka on idearikkaampi ja tarkempi kuin hän itse. Ei kyse kilpailusta, mutta narsisti haluaa voittaa kuitenkin.
Viisas ihminen, joka osaa laskea narsistin seuraavat siirrot ja käyttäytyy siten, että siirrot mitätöityvät. Eli pystyy adaptoitumaan narsistiksi itsekin.
Ei halua sääliä tms, vaan nimenomaan pysyy kyljessä vaatien oikeutta.
Ihminen jolla on sana niin hallussa että heittää narskulle piikittelevän kommentin joka kerta kun tämä yrittää jotain.
Tunnistan itseni monista kirjoituksista, kun mietin millainen olen ja miten toimin suhteessa elinpiiriini ujuttautuneen narsistisen henkilön kanssa. Hän ei kuitenkaan ole älykkäimmästä päästä narsisti, joten hänen manipulointiyrityksensä ovat ainakin minulle aika läpinäkyviä. En tiedä pärjäisinkö alkuunkaan yhtä hyvin huippuälykkään ja ovelan narsistin kanssa. Siitä olen kuitenkin aika ylpeä miten hyvin osaan vetää rajoja tälle ihmiselle ja tarvittaessa sanoa melko suoraankin, että jokin asia ei ole ok. Ennen en ole tunnistanut rajojani ja olen antanut ihmisten kohdella minua huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan itseni monista kirjoituksista, kun mietin millainen olen ja miten toimin suhteessa elinpiiriini ujuttautuneen narsistisen henkilön kanssa. Hän ei kuitenkaan ole älykkäimmästä päästä narsisti, joten hänen manipulointiyrityksensä ovat ainakin minulle aika läpinäkyviä. En tiedä pärjäisinkö alkuunkaan yhtä hyvin huippuälykkään ja ovelan narsistin kanssa. Siitä olen kuitenkin aika ylpeä miten hyvin osaan vetää rajoja tälle ihmiselle ja tarvittaessa sanoa melko suoraankin, että jokin asia ei ole ok. Ennen en ole tunnistanut rajojani ja olen antanut ihmisten kohdella minua huonosti.
Miten hän on yrittänyt manipuloida? Hyvä, että osaat vetää rajat huonolle käytökselle.
"Miten hän on yrittänyt manipuloida?"
Imartelu, jalustalle nostaminen, ystäväksi kutsuminen, maanittelu, painostaminen, jankkaaminen, syyllistäminen, loukkaantuminen.
Tuo kierros on käyty läpi jo lukuisia kertoja. Lisäksi mustamaalaa ihmisiä, joista ei pidä tai kokee uhkana.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Imartelu, jalustalle nostaminen, ystäväksi kutsuminen, maanittelu, painostaminen, jankkaaminen, syyllistäminen, loukkaantuminen.Tuo kierros on käyty läpi jo lukuisia kertoja. Lisäksi mustamaalaa ihmisiä, joista ei pidä tai kokee uhkana.
-sama
Jatkan vielä: hän myös rakentaa hovia, jonka hyödyllisin jäsen olisin ollut jos hoviin suostuisin. Tähän liittyen tuo em. kuvio käytiin erityisellä intensiteetillä läpi. Oksettaa kun ajattelenkin koko ihmistä.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Imartelu, jalustalle nostaminen, ystäväksi kutsuminen, maanittelu, painostaminen, jankkaaminen, syyllistäminen, loukkaantuminen.Tuo kierros on käyty läpi jo lukuisia kertoja. Lisäksi mustamaalaa ihmisiä, joista ei pidä tai kokee uhkana.
-sama
Kuulostaa tutulta, samaa tekee oma narsistini. Yleensäkin ihminen, joka painostaa tekemään jotakin, tai jankuttaa että jotakin pitäisi tehdä, yhä uudestaan on nykyään red flag itselle. Normaali empatialla varustettu tavallinen ihminen ehdottaa jotakin kerran, ja jos toinen ei tartu siihen, jättää asian sikseen. Normaali ystävyyssuhteet niin etenevät luonnollisesti, ettei näitä edes mieti. Mutta kun joku toistuvasti utelee tai painostaa, onhan se hieman outoa, ja alkaa kuulostella muutakin tarkemmalla korvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen narsisti? Tunnistaako narsistit toisensa?
Hyi että tiedän tälläisen pariskunnan. Tän miehen olen tuntenut jo 9 vuotta ja säännöllisin väliajoin ei olla tekemisissä, manipuloi,huijaa ja ajaa omaa etuaan. Käyttää häikäilemättömästi ihmisiä hyväkseen , varastaa ja valehtelee ja on esim varastanut vanhan äitinsä vuokrarahat ja tää vanha nainen hypäää poikansa perässä ja tuo jatkuvasti hälle kaikkea. Katkaisee aina välit jos ei saa haluamaansa.
Nyt vuoden ollut uusi nainen ja en kestä heitä yhdessä kun ovat ihan kuin toistensa kopiot. Nainenkin istunut vankilassa ja samalla tavalla valehtelee ja huijaa ja käyttää hyväkseen ihmisiä, tehtailee muista ilmoituksia ja on kavereita vaan jos hyötyy.
ja velat muuttuvat 15 eurosta 150€ ja ovat väkiva
Voi sua. Tee pesäeroa noihin.
Narsisteja siellä, narsisteja täällä, mokomakin muotisana. Valtaosa teistä narsisteista vaahtoavista ei ole oikeaa narsistia koskaan tavannutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä miten tällainen ihminen toimii jos saa narsistin esimiehekseen?
Älykäs lähtee lätkimään.
Narsistien tai narsistiksi epäilemänsä kanssa kannattaa kommunikoida mahdollisimman paljon viesteillä. Narsisti haluaisi puhua puhelimessa tai kasvotusten, koska manipulointi on helpompaa. Viesteillä pystyy itse säätelemään omia rektioitaan, ehtii miettiä mitä sanoo, mitä toinen tarkoittaa, lukea rivien välistä. Narsisti pyrkii ajamaan viestittelynkin sitten mahdollisimman nopeatempoiseksi, jotta edelleen: pystyy manipuloimaan helpommin.
Teille narsisti on hankala exä ja mulkku naapuri, ja joillekin suunnilleen joka toinen vastaantulija, kun ette edes tiedä mitä koko sana tarkoittaa. Narsistinen persoonallisuushäiriö on niin harvinainen, että ette te raukat tiedä mistä puhutte. Minulle narsisti on oma hirviöisäni, henkisen väkivallan mestari, joka ajoi äidin itsemurhaan ja veljen työkyvyttömyyseläkkeelle, enkä itsekään siitä helvetistä ihan ehjänä selvinnyt. Te v*tun jeesustelijat ette ole narsistia koskaan nähneetkään.
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja siellä, narsisteja täällä, mokomakin muotisana. Valtaosa teistä narsisteista vaahtoavista ei ole oikeaa narsistia koskaan tavannutkaan.
Voi sinua. Olethan tietoinen, ettei sinun ole suinkaan pakko tulla tähän keskusteluun? Vai onko sinut manipuloitu tulemaan? Säälittää oikein, onhan tämän keskustelun lukeminen sinulle valtavan rasittavaa ja ärtymystä tuottavaa, ja silti täällä pyörit kommentoimassa kauniina kesäpäivänä. Menehän ulos kävelylle, niin piristyt.
Vierailija kirjoitti:
Narsistien kohtaaminen on kyllä vaikuttanut itseeni siten, että osa itsestä on muuttunut vähän 'narsistiksi'. Tämä ilmenee niin, että nykyään saatan seurailla ympärillä hääräävää narskua pitkäänkin, ennen kuin hyppään kuviosta pois. Ihan vain jatkoa varten, seurailen mitä kaikkea tekee ja miten paljon narsistin teot ovat itseasiassa ennakoitavissa. Opettelen toimintatapojaan, jotta tunnistan ne seuraavan ihmisen kohdalla. On siinä myös ripaus vallantunnetta, kun toinen on jo paljastanut todellisen itsensä minulle, muttei vielä tiedä sitä tai ei ole varma ja yrittää yhä manipuloida. Narsisti kyllä osaa laskea 1+1 jälkikäteen ja ottaa varmasti päähän se tuhlattu aika, jonka olisi voinut laittaa uuteen uhriin. Käytän termiä narsisti, mutta näillä ihmisillä voi olla vaihtelevaa, yksilöllistä pers.häriötä, jotka ilmenevät narsistisena käyttäytymisenä.
Jep, pahimmat on sekä narsisteja että psykopaatteja. Mullakin on ikävää kokemusta molemmista, mutta silti kiehtoo seurata näiden älyttömyyksiä juuri siksi, että osaa varoa vastaavia ihmisiä tulevaisuudessa. On jännää, kun löytää sen kaavan, miten samanlaisia narsistit on keskenään. Mutta oikeesti tätä seurantaakaan ei kannattaisi tehdä, sillä narsistit kostaa aina, kun joku suututtaa ne. Pitkä välimatka on ainoa oikea ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen jolla on sana niin hallussa että heittää narskulle piikittelevän kommentin joka kerta kun tämä yrittää jotain.
Vähän ku käsvisi sukeltaessaan tökkimässä haita. Ei kannata.
Yläpeukuttaako sama myös 30 kertaa...