Mitä ajatuksia herättää ihminen, johon narsisti ei pysty vaikuttamaan?
Kaikkihan tietää millainen narsisti voi pahimmillaan olla. Manipuloi, mitätöi, valehtelee, häiriköi jne.
Millainen on mielestäsi ihminen johon moinen ei vaikuta mitenkään?
Kommentit (188)
Tälläinen ihminen on terve, eikä höplästä vedettävä lammas.
Minulla alkoi aina noin tuntia ennen työpäivän päättymistä selittämätön vatsakipu. En itsekään aluksi tajunnut, mistä se johtui.
Sittemmin ymmärsin, että se liittyi vain siihen pahaan oloon, hermostumiseen, pelkoon siitä mitä kotona olisi edessä.
Kun erosimme, se vatsakipu ja jännittyneisyys ei ihan heti helpottanutkaan, vaikka olisi luullut.
Minun täytyi aina oikein muistuttaa itseäni, että mitään ikävää ei ole odotettavissa. Kaikki on rauhallista, ei tarvitse jännittää.
Ihminen on aika mielenkiintoinen kokonaisuus. Hermostoni oli virittäytynyt vuosien mittaan tietyllä tavalla toimivaksi, ihan tiettyyn vuorokauden aikaan. Meni varmaan ainakin puoli vuotta, ennen kuin se vatsakipu hellitti.
Kyllä se vaan sellainen kausi elämässäni oli, että ikinä ei sitä kenellekään toivoisi. Siitä on jo kymmeniä vuosia, mutta pystyn vieläkin palauttamaan mieleeni niitä tunteita, joita silloin jouduin kokemaan. Enpä niitä varta vasten muistele, mutta ne tulee jonkun tietynlaisen tapahtuman tuomana. Joku ääni, tunnetila, ihminen siltä ajalta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja siellä, narsisteja täällä, mokomakin muotisana. Valtaosa teistä narsisteista vaahtoavista ei ole oikeaa narsistia koskaan tavannutkaan.
Voi sinua. Olethan tietoinen, ettei sinun ole suinkaan pakko tulla tähän keskusteluun? Vai onko sinut manipuloitu tulemaan? Säälittää oikein, onhan tämän keskustelun lukeminen sinulle valtavan rasittavaa ja ärtymystä tuottavaa, ja silti täällä pyörit kommentoimassa kauniina kesäpäivänä. Menehän ulos kävelylle, niin piristyt.
Minua on kuule aikanaan manipuloitu diagnosoidun narsistin toimesta sen verran pahasti, että sinun on turha tulla siihen minua vähättelemään. Narsisti-isäni teki minun ja veljeni lapsuudesta täyttä helvettiä, ja äiti ei edes selvinnyt siitä hengissä, siksi nämä teidän keskustelut on niin naurettavia
OLEN PAHOILLANI KAIKESTA MITÄ OLETTE JOUTUNEET VELJESI KANSSA KÄRSIMÄÄN. Sinun isäsi oli ehkä psykopaatti, narsistia pahempi. Tässä ketjussa on keskusteltu narsisteista ja psykopaatti on myös narsisti, mutta narsisti ei ole useinkaan psykopaatti. Nimimerkillä "kokemusta molemmista"
Sellainen ihminen on riippumaton narsistista.
Ei Trump pysty vaikuttamaan maihin, joiden kanssa ei käydä kauppaa.
Sama pätee ihmissuhteisiin. Jos ei ole mitään, millä kiristää, ei ole vaikutustakaan.
Tuosta kuvauksestasi tulee mieleen Saksikäsisadisti, Saksikäsipetturi.
Mulla on Asperger, enkä kestä lainkaan manipulointia/vaikutusyrityksiä. Olen niille myös aika immuuni, koska sellaiset sosiaaliset ja statukselliset maalit, joita narsistiset ihmiset pitävät voitokkaina ja tavoiteltavina, ovat minulle yhdentekeviä. Vihaa kyllä herätän totaalisen välinpitämättömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei ole perso imartelulle. Se on ensimmäinen asia jolla narsisti metsästää uhrinsa.
Tämä. On hyvin onnellista olla ihminen, joka ei pidä turhanaikaisesta kehumisesta eikä pahemmin piittaa muiden mielipiteistä.
Siinä on muutkin kuin narskut ihmeissään.
Itseohjautuvuus ja sisäinen motivaatio, ei ulkoinen, auttavat myös kaikenlaisia manipulointiyrityksiä vastaan.
Sen kyllä myönnän että vanhemmillani oli varmaan aika vaikea kasvatustehtävä, kun minua ei voi ulkoapäin motivoida. Huonommat pomotkin ovat nähneet sen ongelmana.
Eli olet helvetin vaikea ihminen muillekin kuin vain nyt näille tässä esitetyille narskuille. Oletko koskaan ajatellut, että sinussa voisi itsessäsi olla narsismia?
Itseohjautuvuus ei ole aina se paras tie
Eri. Edellinen kuulostaa mahdollisesti jonkin sortin aspergerilta tmv. Narsistit vihaa autisteja, koska heidän temppunsa eivät näihin toimi ja koska autistit eivät ymmärrä tai tunnusta narsistille elintärkeää valtahierarkiaa. On nähty monesti, varsinkin urheilussa.
KYMMENEN PISTETTÄ!
Tasan noin se on. Koettu. Ei mitään lisättävää, ei mitään pois otettavaa.