Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää ihminen, johon narsisti ei pysty vaikuttamaan?

Vierailija
27.04.2024 |

Kaikkihan tietää millainen narsisti voi pahimmillaan olla. Manipuloi, mitätöi, valehtelee, häiriköi jne. 

Millainen on mielestäsi ihminen johon moinen ei vaikuta mitenkään? 

Kommentit (179)

Vierailija
21/179 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vahva itsetuntoinen ja ehjä , ei-traumatisoitunut ihminen. Ehkä perhe lapsuudessa.

Eikä ole, vaan puhdasverinen sosiopaatti. Tulee sitäpaitsi hyvin juttuun narsistisen persoonallisuuden kanssa.

Miksi jonkun manipulointiviritelmien ja huonon käytöksen pitäisi antaa mennä ihonsa alle vain siksi, että hänen persoonansa on vikaantunut? Ja miten tämä tarkoittaisi sitä, että "tulee juttuun"?

Olen tavannut 1-2 vahvasti narsistiselta vaikuttavaa henkilöä elämässäni niin, että ovat olleet jotenkin elämään liittyneinä, ei onneksi liian läheisesti kuitenkaan. Ei tuollaisella käytöksellä ole minuun pysyvää vaikutusta, mutta totta kai kiersin sekopäät niin kaukaa kuin pystyin ja pyrin pitämään neutraalia mutta vahvaa etäisyyttä potentiaalisesti vaarallisiksi/haitallisiksi arvioimiini tapauksiin. 

Varmasti on eri asia, jos narsisti onkin vaikka oma vanhempi, silloin irroittautuminen on ihan eri prosessi. Mutta sitähän ei nyt kysytty. 

Vierailija
22/179 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä asemassa narsisti on. Yleensä pyrkivät niin korkealle että pystyvät manipuloimaan mahdollisimman monia. Aika harva ihminen alemmassa asemassa kuin narsisti pystyy olemaan immuuni.

Entisellä esimiehen esimiehelläni oli selkeitä narsistisia piirteitä, jouduin työskentelemään hänen kanssaan satunnaisesti. Ihmettelin ensin, miksi toiset työpäivät olivat niin paljon uuvuttavampia kuin toiset, kunnes tajusin että sen ihmisen ennakoimaton käytös vei hirveästi energiaa. Usein päätökset tuntui olevan enemmän arvovaltakysymyksiä kuin rationaalisesti harkittua toimeenpanoa, hän saattoi olla yhdellä hetkellä toiselle ihmiselle sokeria ja aurinkoa ja silmänräpäyksessä kääntyä henkisesti höykyttämään toista, ja välillä valehteli kirkkain silmin asioista joista varmasti pitäisi tietää jäävänsä kiinni. 

En uskaltanut tästä ääneen puhua. Mutta kerran sattui, että koko muu ryhmä oli tätä henkilöä lukuunottamatta paikalla. Ja joku aloitti : "niin... X varmaan haluaisi että tehdään näin... mutta kuitenkin tuntuu että olisi parempi tällä tavalla.. mitä olette mieltä?" Ja kappas, X:n mielipide ei ollut kovinkaan arvossa. Toki hän vaikutti ihmisiin paikalla ollessaan sikäli, että lisäsi paineita ja hankaloitti poukkoilullaan tekemistä, mutta hovin kerääminen ei ollut onnistunut erityisen hyvin. 

Seuraavissa yt-neuvotteluissa hänelle sitten tulikin lähtö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistia älykkäämpi, empaattinen=tunnistaa narsistin kylmyyden, ei lahjottavissa tai vaikutettavissa ulkoisilla asioilla tai henkisesti, moraalinen ja selkeät periaatteet, henkisesti vahva, aiempaa kokemusta narsisteista. Narsistihan on helposti tunnistettavissa ja läpinäkyvä, jos on aiheesta yhtää kokemusta.

Kerrotko vielä miten tällainen ihminen toimii jos saa narsistin esimiehekseen? 

Vierailija
24/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs. Asiaan perehtynyt. Peloton. Elämännälkäinen. Rohkea. Seksikäs.

Anto kuulla kunniansa.  🍄🖕😅

Vierailija
25/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistia älykkäämpi, empaattinen=tunnistaa narsistin kylmyyden, ei lahjottavissa tai vaikutettavissa ulkoisilla asioilla tai henkisesti, moraalinen ja selkeät periaatteet, henkisesti vahva, aiempaa kokemusta narsisteista. Narsistihan on helposti tunnistettavissa ja läpinäkyvä, jos on aiheesta yhtää kokemusta.

Tämä juuri

Vierailija
26/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, sellaisen kanssa 2 lasta. Olen itse tuollainen ihmeteltävä ihminen. Ei se siltikään tarkoita että se ei vaikuta mitenkään, te ette sitä vain näe. En ole kovanaamari mutta olen kyllä vahvempi kuin moni muu.

Vierailija
27/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille ei kannata sanoa: minuun ei voida vaikuttaa, se vain yllyttää.  Paras olla hiljaa.

Vierailija
28/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielipiteeni:

Uskon, että kaikkiin vaikuttaa siinä vaiheessa, jos narsisti vaikka pahoinpitelee lapsesi tmv. Jos ei, kyseessä on luultavasti psykopaatti.

Mutta manipuloinnille immuuni on monesti älykäs, korkea itsearvostus ja hyvä itsetunto, tuntee itsensä ja heikot kohtansa, ei kovin tunteellinen, ei reagoi voimakkaasti kehuihin, realistisen epäluuloinen, muutoinkin realisti, paljon tietoa ihmismielestä.

Uhkailuun ja vainoamiseen vähemmän reagoi sellainen, jolla hyvät tunteiden säätelykeinot, ei kovin tunteellinen, kyky kokea pelkoa on heikompi, osaa huijata itseään niin, että aliarvioi riskit omalle/toisten fyysiselle kärsimykselle, hyvä kivunsieto, psyykkisesti vahva

Vierailija
29/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kovin tunteellinen", mutta vain tietyissä tilanteissa. Kyllä sitä voi kytkeä pois päältä tietyn puolen itsestään tietynlaisten ihmisten seurassa. Tämä on juuri niitä tunteittensa säätelykeinoja.  En kyllä ala kiusaajan ja tietoisesti ilkeän ihmisen seurassa tunteilemaan.

Kukaan tuskin on myöskään "manipuloinnille täysin immuuni", siksi uhri kerran saattaa joutua uhriksi uudestaan. Narsistit käyttävät hyväkseen tavallisen ihmisen hyväntahtoisuutta ja uskoa muihin. Se piirre on pakko myös säilyttää ja sitä vaalia, jollei halua muuttua itse narsistiksi. Uskon yhä hyvään ja siihen, että suurin osa ihmisistä tahtoo toisilleen hyvää.

Apunani narsistin tunnistamiseksi on lukuisia seikkoja, joita olen oppinut havainnoimaan muissa ihmisissä. Narsismi tulee esiin pienistä asioista tai teoista, ilmeistä, sanoista. Sitä ei voi piilottaa narsisteja paljon kohdanneelta. Tämä voi näyttäytyä tunteettomuutena tai että on immuuni manipuloinnille, muttei ole sitä.

Tuohon itsearvostukseen, sen allekirjoitan. Ettei reagoi voimakkaasti kehuihin, en. Riippuu kuka kehuu. Kehut ovat yhtä tyhjän kanssa, jos en luota tai arvosta kehujaa. Itselle tärkeän ihmisen kehut tuntuvat hyvältä.

Vierailija
30/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien kohtaaminen on kyllä vaikuttanut itseeni siten, että osa itsestä on muuttunut vähän 'narsistiksi'. Tämä ilmenee niin, että nykyään saatan seurailla ympärillä hääräävää narskua pitkäänkin, ennen kuin hyppään kuviosta pois. Ihan vain jatkoa varten, seurailen mitä kaikkea tekee ja miten paljon narsistin teot ovat itseasiassa ennakoitavissa. Opettelen toimintatapojaan, jotta tunnistan ne seuraavan ihmisen kohdalla. On siinä myös ripaus vallantunnetta, kun toinen on jo paljastanut todellisen itsensä minulle, muttei vielä tiedä sitä tai ei ole varma ja yrittää yhä manipuloida. Narsisti kyllä osaa laskea 1+1 jälkikäteen ja ottaa varmasti päähän se tuhlattu aika, jonka olisi voinut laittaa uuteen uhriin. Käytän termiä narsisti, mutta näillä ihmisillä voi olla vaihtelevaa, yksilöllistä pers.häriötä, jotka ilmenevät narsistisena käyttäytymisenä.

Vierailija
31/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kovin tunteellinen", mutta vain tietyissä tilanteissa. Kyllä sitä voi kytkeä pois päältä tietyn puolen itsestään tietynlaisten ihmisten seurassa. Tämä on juuri niitä tunteittensa säätelykeinoja.  En kyllä ala kiusaajan ja tietoisesti ilkeän ihmisen seurassa tunteilemaan.

Kukaan tuskin on myöskään "manipuloinnille täysin immuuni", siksi uhri kerran saattaa joutua uhriksi uudestaan. Narsistit käyttävät hyväkseen tavallisen ihmisen hyväntahtoisuutta ja uskoa muihin. Se piirre on pakko myös säilyttää ja sitä vaalia, jollei halua muuttua itse narsistiksi. Uskon yhä hyvään ja siihen, että suurin osa ihmisistä tahtoo toisilleen hyvää.

Apunani narsistin tunnistamiseksi on lukuisia seikkoja, joita olen oppinut havainnoimaan muissa ihmisissä. Narsismi tulee esiin pienistä asioista tai teoista, ilmeistä, sanoista. Sitä ei voi piilottaa narsisteja paljon kohdanneelta. Tämä voi näyttäytyä tunteettomuutena tai että on imm

Immuuni oli huono sanavalinta. Olisi pitänyt kirjoittaa vaikeasti manipuloitava. Uskon kyllä, että tunteettomampi ihminen on keskimäärin vähemmän altis, kuin tunteellisempi. Mutta kokonaisuus ratkaisee, ei se onko kaikki ominaisuudet, jotka vaikeuttavat manipulointia. 

Siitä olen täysin eri mieltä, että on itse narsistinen, jos ei usko muiden hyväntahtoisuuteen. Tunnen tällaisia ihmisiä ja olen itsekin sellainen. Olen luonnostaan epäluuloinen.

Vierailija
32/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, oli huonosti ilmaistu tuo "muuttuu narsistiksi" itse jne. Ehkä myös jotakin itselleni valehtelua, tunnereaktiota. Olen muuttunut vuosien varrella epäluuloiseksi itsekin, mutta haluaisin yhä uskoa ihmisten hyvyyteen. Kyllä se usko on karissut näiden kokemusten myötä.

Vierailija
33/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, oli huonosti ilmaistu tuo "muuttuu narsistiksi" itse jne. Ehkä myös jotakin itselleni valehtelua, tunnereaktiota. Olen muuttunut vuosien varrella epäluuloiseksi itsekin, mutta haluaisin yhä uskoa ihmisten hyvyyteen. Kyllä se usko on karissut näiden kokemusten myötä.

Voi olla, että elämästä saa enemmän irti uskomalla ihmisten hyvyyteen, vaikka siihen liittyykin riskinsä. Koita pitää pieni epäluuloisuus mukana, jos pystyt.

Vierailija
34/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistille ei kannata sanoa: minuun ei voida vaikuttaa, se vain yllyttää.  Paras olla hiljaa.

No tilannetajua, aina ei kannatakaan sanoa ärsyttääkseen tarkoituksella häntä.

Vierailija
35/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin suhtautumista sanaan ystävä on ollut mielenkiintoista seurata. He pudotti sanan keskelle keskustelua muutaman muun seurassa, viitaten minuun. Sana oli kuin lahja minulle, pitkästä palvelusta, tai jotakin millä yritti lähentää meitä. Ystävä -määritelmä oli täysin epäsopiva, ottaen huomioon miten vähän hän itsestään oli kertonut. Joka tapauksessa hän käytti sanaa hyötyäkseen.

Kun sitten myöhemmin totesin sivulauseessa, etten koe meitä ystäviksi vielä, ei mitään reaktiota. Ei mitään. Ei surua, pettymystä, häpeää. En koskaan sanoisi noin toiselle, empaatiselle ihmiselle, koska osaan kuvitella, miten pahalta tuntuisi. Enkä ilmaissut asiaa noin suoraan. Tiesin kuitenkin, että reaktio olisi tyhjyys. Sen sijaan hän tarttui toiseen asiaan, kohtaan jossa käyttäydyin häntä kohtaan epäarvostavasti, hänen mielestään (en käyttäytynyt).

Kolaus narsistiselle egolle oli tunteita hänessä enemmän aiheuttava kuin ystävyyden menetys.

Vierailija
36/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen niin ku minä.

Vierailija
37/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka ei pelaa. Joka ymmärtää lähteä.

Vierailija
38/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadas narsistista pska pälinä.. Hyi 

Vierailija
39/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadas narsistista pska pälinä.. Hyi 

Tämä sama mätyskä näitä tehtailee ja pitkästi vastailee itselleen muka viisaana... Moukka 

Vierailija
40/179 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olen varmaan mä. Tottakai jonkun pahuus satuttaa ja huono käytös, se aiheuttaa muille kaaosta mieleen. Siksi sellaisiin paikkoihin ei pitäisi mennä jossa joku tekee sitä. Oli se mikä virasto tai ihminen tahansa, tai vaikka se tyyppi tekisi ammattinsa varjolla hämärähommia. Usein muiden kotiin vielä lähettelevät sairaita kirjeitään ja moitteitaan. Ihmisten pitää tietää mikä on hyväksi ja mikä ei. Ja mihin suuntaan itse menee tai on menossa. Myös mainoksia vältän. Toki joskus on ollut muutama hyödyllinen mainos jos on ollut muutenkin hankkimassa ja alennus, vaikka osa olisi roskiskamaa. Ihmisten pitää miettiä jo nuorena onko alkoholi aivopesua helpottamassa vai pystyykö sanomaan myös ei jollekin väärälle asialle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä