Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikka (pomot) on ärsyyntyneitä kun minulla on lapsi

Vierailija
27.04.2024 |

Äitiysloma ja hoitovapaa meni ok, koska ottivat siihen minulle sijaisen. Mutta kun palasin työhön, niin ovat selvästi todella ärsyyntyneitä siitä, että minulla on lapsi. Palasin 80 pros työajalle, joka siis on ihan sallittu juttu, eivät voineet sitä minulta evätä. Mutta tekivät selväksi miten hankalaa ja negatiivista se on, etten ole kokopäiväisenä. Ja huomauttelevat asiasta aina välillä edelleen. Aina kun lapsi sairastuu, niin saan vihat niskoilleni, vaikka minulla on tessin mukaan oikeus olla silloin kotona hoitamassa lasta. Minulle valitetaan koko ajan siitä, että lapsen isä ei osallistu sairauspäiviin. Minkä minä sille voin? Se harmittaa minuakin, mutta en voi aikuista miestä pakottaa. Olen muuttunut lapsen takia pidetystä ja arvostetusta työntekijästä ärsytyksen ja lähes vihan kohteeksi. Juristi sanoi minulle, ettei voi auttaa, koska kuitenkin pomot suostuu antamaan minulle lakisääteiset oikeudet, huonolle johtamiselle ei voi mitään. Onko kukaan muu kokenut vastaavaa? Sote-ala kyseessä.

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsen takia saikuttelija ja kyllähän se turhauttaa koko porukkaa ja laskee yleistä motivaatiota. Yritetään saada se savustettua ulos.

Vierailija
2/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sote-alalla, vaihdat vaan paikkaa niin kauan, että löytyy mieleinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samanlaista. Vain kahdella meidän työntekijöistä on lapsia, ja molemmat saa kyllä kuulla siitä valitusta. 

Vierailija
4/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua harmittaa, ettei mies osallistu. No niin harmittaa sun työnantajaakin. Olisko aika tehdä sille asialle jotain? Saikutatte miehen kanssa 50-50, niin ei enää harmita sua eikä sun pomoa.

Vierailija
5/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua harmittaa, ettei mies osallistu. No niin harmittaa sun työnantajaakin. Olisko aika tehdä sille asialle jotain? Saikutatte miehen kanssa 50-50, niin ei enää harmita sua eikä sun pomoa.

On aika vaikea pakottaa exää tekemään mitään. Ap

Vierailija
6/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo oli kans yks tauluapää jos lapseni sairastui. Vaihdoin työpaikkaa ja nyt on mukava pomo. Jos olen ehtiny olla vaan tunnin töissä, kun kotoa tulee soitto lapselta et heräsi ja oksensi, niin pomo sanoo vaan lähde kotiin lapsesi luokse. Työpaikkaa vaihtamalla yleensä se homma toimii itselle paremmin, ei siinä muu auta. 

Vierailija
7/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotessa sen kun vaihdat naapuriin töihin. Työvoimapula.

Vierailija
8/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kantamaan vastuun sinun pentusi sairastelun.... ei yhtään ota vastuuta siittämästään penikasta?

Tee kaikille palvelus ja irtisanoudu. 

Oletpa vitt***mainen vanhapiika!

Vierailija
9/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani eivät juurikaan tykänneet, kun lapsia piti olla hoitamassa, kun olivat kipeitä. Vuoroin molemmat vanhemmat hoidettiin. Mulle kuitenkin lasten hyvinvointi oli tärkein asia. Ei työnantajan kiukuttelu hetkauttanut. Huonoa johtamista, kun syyllistetään siitä, että kantaa vastuunsa omista lapsistaan. 

Vierailija
10/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 

Sulle ei koskaan kelpaa MIKÄÄN aloitus!

Vierailija
11/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajani eivät juurikaan tykänneet, kun lapsia piti olla hoitamassa, kun olivat kipeitä. Vuoroin molemmat vanhemmat hoidettiin. Mulle kuitenkin lasten hyvinvointi oli tärkein asia. Ei työnantajan kiukuttelu hetkauttanut. Huonoa johtamista, kun syyllistetään siitä, että kantaa vastuunsa omista lapsistaan. 

Olin myös sote-hommissa ja pomo naukui poissaoloista.

Vein piruuttaan joka kerran lääkärintodistuksen ja miehen työvuorolistan, oli 3-vuorotyössä.

Loppui natinat!

niin eikä niitä poissaoloja niin montaa ollut sen alle vuoden aikana.

Vaihdoin myös.

Vierailija
12/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairaan lapsen hoito on isälle palkallista, mutta äidille ei, miksi silti jää lähes aina äiti hoitamaan?

Lukekaa ne työehtosopimukset! Ehkä te ette edes tiedä, että eräissä se on palkallista, eräissä ei. Jostakin syystä minun mieheni työnantaja ei narissut siitä, että hän käytti kaikki mahdolliset hoitovapaat, myös sairaan lapsen.  Eikä koskaan vaadittu mitään todistusta siitä, missä minä olin.

Vierailija
13/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 

Toki kelpaa. Mutta ei näin huonot provot. Ens kerralla ees vähän yritystä peliin tai sitten jätät vaan suosiolla homman niille, jotka hallitsee provoilun taidon paremmin. 

Vierailija
14/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sairaan lapsen hoito on isälle palkallista, mutta äidille ei, miksi silti jää lähes aina äiti hoitamaan?

Lukekaa ne työehtosopimukset! Ehkä te ette edes tiedä, että eräissä se on palkallista, eräissä ei. Jostakin syystä minun mieheni työnantaja ei narissut siitä, että hän käytti kaikki mahdolliset hoitovapaat, myös sairaan lapsen.  Eikä koskaan vaadittu mitään todistusta siitä, missä minä olin.

Sinä nyt et osannut lukea edes tätä aloitusta...

Vierailija
15/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 

Toki kelpaa. Mutta ei näin huonot provot. Ens kerralla ees vähän yritystä peliin tai sitten jätät vaan suosiolla homman niille, jotka hallitsee provoilun taidon paremmin. 

Miksi ihmeessä aloitukseni olisi provo? Outo idea sinulta. Enkä edes ole ollenkaan ainoa nainen, jolle on käynyt niin, että joutuu lapsen saatuaan eitoivotuksihenkilöksi pomojen silmissä. Ap

Vierailija
16/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aina kotona kun lapset sairastuivat koska:

Se oli ok itselleni ja mies ei pyytänyt tai halunnut olla. Työpaikka sen verran paska, että ei väliä jos katsotaan pahalla ja jos seuraavassa yt:ssä tulee kenkää. 

Sitäpaitsi ei tarvinnut muutenkaan hirveän huonoa omaatuntoa tuntea, vaikka olin pois lasten sairastuessa, nimittäin omilla saikulla olin sitten tosiaan harvoin ja mikään poissaolo kuningatar en ollut, kun katsoo poissaolojen lukumäärää noin keskimääräisesti kyseisellä osastolla ja varmaan koko yrityksessäkin. 

Muistan kun olin äitiyslomalla ja silloin oli taas jotkut yt:t. Jännitin että pääsiskö nyt ansiosidonnaiselle. En päässyt silloin. Soiteltiin vaan, että koska palaan töihin.  

Vierailija
17/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poissaolo on poissaolo olkoon se työntekijän omaa salkkua tai lapsen takia. Näin varmaan työnantaja sen kokee. 

Vierailija
18/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kans töissä hermot yhteen lapselliseen kun ensin lapsi oli viikon sairas, sitte se oli itte toisen viikon sairas ja sitte teki viikon töitä ja taas sama kierros alusta. Ei toki sanottu mitään mutta kai sitä tuli vahingossa ilmeiltyä tms. 

Vierailija
19/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ainakin ottaa päähän se, kun joissain perheissä vaikuttaa olevan niin, että kipeän lapsen kanssa kotiin jää aina se sama vanhempi. Me työkaverit joudutaan kuitenkin ottamaan silloin osa vastuusta, olisi reilua jos sen lapsen kanssa jäisi edes välillä kotiin joku muukin.  

Toki voit miettiä tätä vain omalta näkökulmaltasi ja löytää selityksen miehestäsi, mutta se ei vähennä kollegoiden ja esimiehen työmäärää. 

Vierailija
20/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajankin pitää tajuta että työntekijä on paketti perheineen. Tottakai ahkerat sinkut oikein työnantajan unelmia.