Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyskeskuksen ajanvaraus mahdoton

Vierailija
26.04.2024 |

Soitin tänään ja jonotin tunnin, lopetin puhelun ja jätin soittopyynnön. Soittoa ei ole tullut, vaikka tästä on jo 8 tnt.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vie useamman päivän että soittavat takaisin. Jos on hätä on paras mennä vaan päivystykseen.

Eivät soita enää seuraavina päivinä Hgissä niin muistelen nähneeni uutisoidun, mutta sen pystyy tarkistamaan sielä ajanvarausinfosivustolta.

https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveydenhoito/tervey…

Kun jätät meille takaisinsoittopyynnön, sinun ei tarvitse enää ottaa yhteyttä muuta kautta.

Sinulle soitetaan yhden kerran takaisin. Jos sinua ei tavoiteta, saat tekstiviestin,jossa sinua kehotetaan ottamaan yhteyttä tarvittaessa uudelleen.

Vierailija
22/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun sun pitää mennä jonottamaan sinne terveyskeskukseen, niin pääset sairanahoitajalle, joka kirjoittaa sulle lähetteen lääkärille ja sitten se lääkäri soittaa sulle takaisin ja sanookin, että koska sulla ei ole sairautta x tai y niin et itse asiassa pääsekään lääkäriin, vaan sun pitää kustantaa käyntisi yksityislääkärillä itse. Näin Suomessa 2024. 

Surullista. Tässä maassa on joskus ollut hyvä ja toimiva terveydenhoito. Pääkaupungissa pääsi terveysasemalle ja lääkäriin parissa päivässä. On totta, että lääketiede on kehttynyt sen jälkeen, mutta mitä se auttaa, jos ei pääse lääkäriin diagnoosia tai reseptiä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ollut jo pitkän aikaa. Köyhät kyykkyyn ja korkeampituloiset menevät vaan suoraan työnantajansa sopimuksen mukaisesti yksityisen terveydenhuollon puolelle.

Työssäkäyvät ovat lähtökohtaisesti terveitä ja hyvässä kunnossa. He eivät pystyisi olemaan työssä, jos olisivat kovin sairaita. Eli kuten on aikaisemminkin todettu, tässä maassa hoidetaan terveitä ja sairaiden on vaikeaa päästä lääkäriin.

Vierailija
24/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaali ja terveysministerinä on persu Kaisa Juuso joka on aivan pihalla. Vähensi jus t vanhustenhoitajien määrää vaikka itse on vanhusten hoitajan tullut politiikkaan.

Mitään muutosta parempaan ei ole tulossa niin kauan kun tyhmät persut  ovat hallituksessa.

Se hoitajamitoitus on aivan järjetön. Tähän päätelmään tulee kun miettii kahdenkymmenen asiakaspaikan hoitokotia. Nämä pärjäävät mainiosti jos parempikuntoiset auttavat töissä. Ei tarvita kuin yksi vuorossa oleva hoitaja, tämä tekee myös mikroruuat. Siivooja käy päivittäin.

Alkakaa opetella optimointia.

Ymmärsinkö oikein? Sinä toivot, että joku pitkälle dementoitunut tekee sinulle ruokaa tai annostelee lääkkeesi? Vain hyvin huonokuntoinen pääsee hoitokotiin.

Vierailija
25/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laboratoriotuloksiakaan ei kerro enää lääkäri. Kysyin tuloksista Maisassa ja toinen lääkäri vastasi, että emme enää vastaa laboratorio tuloksiin kuin Maisassa. Eli jos niissä jotain huolestuttavaa joutuu odottamaan 3 kk kunnes on seuraava lääkärin aika enneenkuin voi kysyä, että mitä tässä epäillään. Koko nykyinen järjestelmä ontuu niin raskauttavalla tavalla, että sitä ei voi uskoa todeksi. Pks:lla olemme täysin eri asemassa, kuin muualla Suomessa, sillä ruuhkat ovat niin valtavia. 

Vierailija
26/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla takaisinsoittoajat 3-4kk. Että semmosta hoitoa saatavilla.

Missä kunnassa?

Helsingissä soitin tämän viikon alussa TA:lle ja jäin jonottamaan kiireellisen hoidon numeroon. Hoitaja vastasi muutamassa minuutissa ja sain lääkäriajan reilun kolmen tunnin päähän. 

Kiireettömässä hoidossa voi myös laittaa viestiä omalle tiimilleen Maisan kautta. Kiireettömissä asioissa olen saanut takaisinsoiton saman tai seuraavan päivän aikana, ja vastaanottoajat ovat menneet noin 6 viikon päähän.

Vierailija
27/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaali ja terveysministerinä on persu Kaisa Juuso joka on aivan pihalla. Vähensi jus t vanhustenhoitajien määrää vaikka itse on vanhusten hoitajan tullut politiikkaan.

Mitään muutosta parempaan ei ole tulossa niin kauan kun tyhmät persut  ovat hallituksessa.

Viime hallituksella oli neljä vuotta aikaa tehdä muutos. No, tuliko muutosta parempaan? Ei tullut!!!

Vierailija
28/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vie useamman päivän että soittavat takaisin. Jos on hätä on paras mennä vaan päivystykseen.

Tai useamman kuukauden, kuten minä olen odottanut. Menin kyllä yksityiselle, mutta odotan edelleen sitä soittoa viime elokuusta lähtien .

Vierailija
29/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne soittaa nyt niin en olisi ollenkaan henkisesti valmis puhumaan vaan todennäköisesti vain burgeroin jotain.

Kannattaisi jättää nuo hampurilaisten vetelyt vähemmälle, niin ei tarvitsisi ravata siellä terveyskeskuksessa.

Vierailija
30/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laboratoriotuloksiakaan ei kerro enää lääkäri. Kysyin tuloksista Maisassa ja toinen lääkäri vastasi, että emme enää vastaa laboratorio tuloksiin kuin Maisassa. Eli jos niissä jotain huolestuttavaa joutuu odottamaan 3 kk kunnes on seuraava lääkärin aika enneenkuin voi kysyä, että mitä tässä epäillään. Koko nykyinen järjestelmä ontuu niin raskauttavalla tavalla, että sitä ei voi uskoa todeksi. Pks:lla olemme täysin eri asemassa, kuin muualla Suomessa, sillä ruuhkat ovat niin valtavia. 

Eikö siellä muka ole hoitajia, joilta voisi kysellä tuloksia?

En nyt ihan usko, että homma on noin siellä...

Vierailija
31/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ollut jo pitkän aikaa. Köyhät kyykkyyn ja korkeampituloiset menevät vaan suoraan työnantajansa sopimuksen mukaisesti yksityisen terveydenhuollon puolelle.

Sinustako olisi parempi, että työssä käyviltä lopetettaisiin työterveyspalvelut, jotta HEKIN olisivat sitten kuormittamassa julkista terveydenhoitoa? Ja miten tämä mielestäsi auttaisi tilannetta?

Odotan innolla vastauksiasi.

Vierailija
32/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime hallituksella oli neljä vuotta aikaa tehdä muutos. No, tuliko muutosta parempaan? Ei tullut!!!

Päinvastoin. Hehän juuri tämän sotepaskan pistivät käyntiin. 😒 

Niin että vaan kiitos Marin ja kanssakanat tästäkin pahasta.

Vierailija
33/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai useamman kuukauden, kuten minä olen odottanut. Menin kyllä yksityiselle, mutta odotan edelleen sitä soittoa viime elokuusta lähtien .

Ei ole käynyt mielessä, että siellä on kenties käynyt jokin tekninen vika ja soittopyyntösi hävinnyt?

Vierailija
34/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveysasemalle ainakaan siten pääse, että menisi paikan päälle jonottamaan. Kerran kun yritin, neuvottiin soittamaan ajanvarausnumeroon, muuta vaihtoehtoa ei ollut vaikka olin tullut paikan päälle. Puhelimeni vetelee viimeisiään eli pian ei ole enää sitäkään keinoa yrittää päästä hoitoon.

Turha kehottaa menemään päivystykseenkään, sinne ei päässyt edes 5-7 vuotta sitten kriittisessä tilanteessa, miten nyt voisi? 

Osasin jälkeenpäin itse tehdä sen diagnoosin joka jäi tuolloin ja sitä aiemminkin toistuvasti saamatta. Olen myös saanut asialle vahvistuksen. Kyse on oireesta jonka vuoksi olisi pitänyt tuolloin päästä hoidettavaksi osastolle, mutta edes diagnoosia ei osattu tai haluttu tehdä.

Ongelman kiistäminen antoi hoitohenkilöille oikeutuksen käännyttää minut kätevästi pois.

Vierailija
35/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaisinsoittopalvelusta pitää saada sujuva, tämä ei ole kohtuuton vaatimus.

Soitat terveyskeskukseen, kuulet jonotusajan, päätät valita takaisinsoiton. Kuulet saman tien puhelimesi kilahtavan tekstiviestin. Siinä kerrotaan kolme vaihtoehtoa, tunnin jaksoja, jolloin sinun on oltava passisa. Vastaat viestiin siten että puhelun vastaanottoaika on sinulle sopiva.

Jos et vastaa tuon valitun tunnin aikana, OLET syyllinen. Kaikki alkaa alusta.

SOITAN, kuuntelen litanian, valitsen paikan minne menen (kaupunginosa) sitten takaisinsoitto numeroon, sitten odotan!

Joskus menee viisi minuuttia, joskus pari päivää että takaisinsoitto tulee.

Ei tervkeskukseen enää mennä odottelemaan joko joku...ottais vastaan.

Vierailija
36/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun sun pitää mennä jonottamaan sinne terveyskeskukseen, niin pääset sairanahoitajalle, joka kirjoittaa sulle lähetteen lääkärille ja sitten se lääkäri soittaa sulle takaisin ja sanookin, että koska sulla ei ole sairautta x tai y niin et itse asiassa pääsekään lääkäriin, vaan sun pitää kustantaa käyntisi yksityislääkärillä itse. Näin Suomessa 2024. 

Surullista. Tässä maassa on joskus ollut hyvä ja toimiva terveydenhoito. Pääkaupungissa pääsi terveysasemalle ja lääkäriin parissa päivässä. On totta, että lääketiede on kehttynyt sen jälkeen, mutta mitä se auttaa, jos ei pääse lääkäriin diagnoosia tai reseptiä varten.

Puhut täyttä puppua, niin kauan kuin muistan, ei koskaan ole oltu tyytyväisiä hoitoon. Kun pikkukylällä oli tk, jossa vain muutama asiakas päivässä, niin kyllähän se toimi. Mutta kalliiksi tuli yhteiskunnalle per asiakas se hoito.

On tämä uusi reilumpi järjestelmä, kun ei enää ole niitä TK-ita, joissa hoitoon pääsi vain sisälle lampsimalla ja isommassa kunnassa sai jonotttaa viikkoja.

Vierailija
37/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaisinsoittopalvelusta pitää saada sujuva, tämä ei ole kohtuuton vaatimus.

Soitat terveyskeskukseen, kuulet jonotusajan, päätät valita takaisinsoiton. Kuulet saman tien puhelimesi kilahtavan tekstiviestin. Siinä kerrotaan kolme vaihtoehtoa, tunnin jaksoja, jolloin sinun on oltava passisa. Vastaat viestiin siten että puhelun vastaanottoaika on sinulle sopiva.

Jos et vastaa tuon valitun tunnin aikana, OLET syyllinen. Kaikki alkaa alusta.

Jokaiselle paikkakunnalla on omat systeemit. AP:ta ei auta se että kerrot oman paikkakuntasi käytännöstä.

Vierailija
39/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Hehän juuri tämän sotepaskan pistivät käyntiin. 😒 

Niin että vaan kiitos Marin ja kanssakanat tästäkin pahasta.

Sitä sotepaskaa on kuule suunniteltu melkein 20 vuotta. Ei se ole mikään Marinin hallituksen keksintö.

Se oli tarkoitus ottaa käyttöön jo Sipilän hallituksen aikana, mutta sitä on aina vaan lykätty ja siirretty seuraavalla hallitukselle monta kertaa. Kukaan ei uskaltanut lähteä sitä toteuttamaan vaikka se oli hyväksytty eduskunnassa.

Vierailija
40/92 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko niiden pitänyt jotenkin ennakoivasti estää nykyisen hallituksen tehtailemat heikennykset? Vai millä perusteella syytät edellistä hallituksesta nykyisen hallituksen tekemistä päätöksistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi