Kansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut baarissa
Kommentit (11076)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Et siis kykene vastaamaan sinulle esitettyyn kysymykseen?
Et ole esittänyt minulle mitään kysymystä.
Pyysin sinua listaamaan ne lakipykälät joita Vornanen mielestäsi rikkoi, ja pyydän sitä edelleen.
Sinulle kerrottiin jo, ajantasaisen ampuma-aselain pykälä 43.
Ei auta linkata vanhentunutta versiota, minkä kohta 8 ei ole voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nyt asiantuntijoita ja paikalla olijoita. Ihan vaan Vornanen yksin aloitti ampumisen ilman mitään syytä. Ei hyvää päivää. Eletään kuin keskiajalla, väki linkkaa. Hävetkää, poliisi selvittää ettekä te.
Herra kansanedustaja Vornanen on jo teilattu palstalaisten toimesta.
Miehet tekee mitä päättömämpiä ja idioottimaisia tekoja naisten takia, mutta että perheellinen, yli viisikymppinen kansanedustajakin vielä jaksaa seota naisten huomiosta, niin on se kieltämättä erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Ai se on Vornanen löytänyt lankaan? Uhriutuu ja puolustelee itseään epätosilla argumenteillaan.
Mistä teitä psykoositapauksia oikein riittää? Vai oletko sinä se sama joka tässä ketjussa jo näkee mielikuvitushahmoja joka paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Olitko sinä paikalla? Mistä sinä tämän tiedät?
Olin paikalla.
Joo, varmaan olit.
Siellä oli paljon muitakin.
Olitko kenties niitä uhkailevia työmiehiä?
Vornanen näkee alkoholipsykoosissaan uhkailevia työmiehiä varmaan joka puolella. Yli 10 vuotta saatu tappouhkaus joltain humalaiselta on merkittävä syy kantaa kännissä asetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä valvontakameravideoissa ei näy poliisinkaan mukaan mitään aloitettua tai välittömästi uhkaavaa, näkyy vain yksi harhainen vornanen. Tämä jo tiedetään. Voiko siis jankkaamisen jo lopettaa?
Ei tiedetä, eikä poliisi tietenkään voisi tuollaista edes väittää vielä tässä kohtaa.
Kukaan ei edes lyönyt Vornasta. Että sellainen "uhka" häntä kohtasi.
Case Aino Pennanen: Poliisi oli luovuttamassa kansainvälisen etsintäkuulutuksen perusteella väkivalta/raiskaajarikollista Berliiniin Saksan poliisille, niin Aino koki tilanteen tämän rikollisen henkeä uhkaavaksi ja puuttui peliin puolustaakseen hänen henkeään. Oliko vihreä konekaappaus perusteltu vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin paikalla.
Joo, varmaan olit.
Vornanen näkee alkoholipsykoosissaan uhkailevia työmiehiä varmaan joka puolella. Yli 10 vuotta saatu tappouhkaus joltain humalaiselta on merkittävä syy kantaa kännissä asetta.
Missä psykoosissa?
Vornalla jäänyt lääkkeet ottamatta? Dosettia kannattaa käyttää.
"Rajoittaapa, tapauskohtaisesti tietysti ja ennakkotapausten kautta"
Ei tietenkään rajoita. Atomipommin käytöstä itsesuojelutarkoituksessa ei taida olla ennakkotapausta, mutta käytännössä kaikesta muusta on, ja tapauksia on sekä täysin vapauttavia, hätävarjeluksi laskettuja ja myös hätävarjelun liiotteluksi laskettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin paikalla.
Joo, varmaan olit.
Kyllä minä ainakin poliisina halusin suojella itseni henkeä, kun tuo Suomen laki on mitä on. Velat muuttuu saataviksi ja uhri syylliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nyt asiantuntijoita ja paikalla olijoita. Ihan vaan Vornanen yksin aloitti ampumisen ilman mitään syytä. Ei hyvää päivää. Eletään kuin keskiajalla, väki linkkaa. Hävetkää, poliisi selvittää ettekä te.
Emme kykene häpeämään, olemmehan silakoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysin sinua listaamaan ne lakipykälät joita Vornanen mielestäsi rikkoi, ja pyydän sitä edelleen.
Et ole esittänyt minulla mitään kysymystä.
Kyllä varmaan joku lakipykälä on, joka kieltää kansanedustaja-poliisilta alkoholipsykoosissa aseen kanssa riehumisen kun ensin on hävitty paini teinityttöjen huomiosta.
No voitko esittää sen, kiitos? Kas siinä sinulle kysymys, jos et tuosta alkuperäisestä pyynnöstä vielä ymmärtänyt mitä sinulta pyysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin paikalla.
Joo, varmaan olit.
Missä psykoosissa?
Ei kai psyykkisesti terve ihminen ala ammuskelemaan, kun häntä ei edes kukaan lyönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vornalla jäänyt lääkkeet ottamatta? Dosettia kannattaa käyttää.
Älä kuule maalita. Keksi jotain muuta tekemistä ettei tarvitse tänne tulla pahaa oloa tuputtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole esittänyt minulla mitään kysymystä.
Kyllä varmaan joku lakipykälä on, joka kieltää kansanedustaja-poliisilta alkoholipsykoosissa aseen kanssa riehumisen kun ensin on hävitty paini teinityttöjen huomiosta.
No voitko esittää sen, kiitos? Kas siinä sinulle kysymys, jos et tuosta alkuperäisestä pyynnöstä vielä ymmärtänyt mitä sinulta pyysin.
Ajantasaisen ampuma-aselain pykälä 43.
Ei auta linkata vanhentunutta versiota, minkä kohta 8 ei ole voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli kunhan humalainen psykoosipotilas vain itse kuvittelee, että häntä uhataan, se oikeuttaa ammuskelun?"
Etkö osaa lukea, vai etkö ymmärrä lukemaasi?
"Aloitetun tai välittömästi uhkaavan oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi tarpeellinen puolustusteko on hätävarjeluna sallittu."
"Eli kunhan humalainen psykoosipotilas vain itse kuvittelee, että häntä uhataan, se oikeuttaa ammuskelun?"
Siis onko tämä humalainen psykoosipotilas sinä, vai miksi toistat jo useasti vastattua kysymystä jotenkin maanisesti?
Ken miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu. Pätee näköjään myös pistooliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepuolustuksen määritelmä on kyllä suomalaisessa lainsäädännössä käytännössä erittäin suppea. Esimerkiksi ne tilanteet, joissa vaimonhakkaajien uhrit tarttuvat epätoivoissaan johonkin kättä pitempään tilanteen ollessa päällä, ovat käytännössä aina törkeitä pahoinpitelyitä tai yrityksiä, eivät juuri koskaan mahdu itsepuolustuksen raameihin. Miten sitten yhden kännisen maalaispoliisin veetutus toisen miehen suunsoitosta voisi aiheuttaa tarpeen itsepuolustukseen?
Justiinsa tämä. Persujen mielestä raavas poliisisetä on oikeutettu humalassa ampumaan pyssyllä olemattomia "uhkaajia", kun todellisuudessa esim perheväkivaltatilanteissa itseään puolustavat huomattavasti hyökkääjää pienempikokoiset ihmiset saavat takuu varmasti syytteen pahoinpitelystä.
Myös esim huoltamoyrittäjä, joka oli jatkuvien murtokeikkojen takia jäänyt aseen kanssa kyti
Mistä hevonperseestä sinä tuollaista revit? Eihän tässä ole vielä tehty tutkintaa eikä syyteharkintaa.
Et ollut.