Tuttavat nauraa meidän uuden ökykeittiön teräksiselle altaalle, kuulemma kasaria. So what minä tykkään
Oli muuten kallis keittiöremppa, kateelliset saa naureskella ihan rauhassa. Mikään ei ole niin huoleton ratkaisu kuin teräksinen keittiöallas.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Ja jos vaan mahtuu, ainakin toiseen altaista kannattaisi mahtua uunipelti ja jääkaapin hyllyt. Mulla on minikeittiö, tiskipöytä onneksi rosteria mutta näiden isojen pesu on sieltä itsestään!
Minikeittiössä ei ehkä ole tiskikonetta. Mutta itse laitan kaikki nuo koneeseen.
Meillä on kiveä altaat, samaa graniittia mitä tasotkin, ei varsinaisesti erotu. Kestävät aikaa ja kulutusta.
Ajattele, että 80-luvulla olisivat nauraneet, jos olisi ollut tavallinen valkoinen WC-pönttö vessassa, eikä sellainen paskanruskea pönttö. Ne oli tosi muodikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos vaan mahtuu, ainakin toiseen altaista kannattaisi mahtua uunipelti ja jääkaapin hyllyt. Mulla on minikeittiö, tiskipöytä onneksi rosteria mutta näiden isojen pesu on sieltä itsestään!
Minikeittiössä ei ehkä ole tiskikonetta. Mutta itse laitan kaikki nuo koneeseen.
Joo, ei ole tiskikonetta. Mutta silti, lähteekö se uunipelti koneessa kunnolla puhtaaksi? Lisäksi jääkaappien valmistajat eivät kai suosittele irtoavia sisäosia pestäväksi koneessa vaikka eräs you-tube -siivoaja näin kertoo. No, lasihyllyt ehkä kestää mut ne muoviset osat, vihanneslaatikot ja ovihyllyt, hmm.
Teräksinen on tyylikäs ja huoleton. Jokainen laittaa kotinsa oman makunsa ja tarpeensa mukaan, trendeistä viis.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas tuttavien luona käydessä pelkästään ihmetten mutta en arvostele veskien ja kylppäreiden öljypuutasolla tönöttäviä korkeita käsienpesualtaita. Mielipiteen ilmaisuna en koskaan kuivaa puutasolle roiskunutta vettä.Pitäis kuulemma tehdä mutta siivous on isäntäväen homma.
Teräsallas on mullakin uudessa keittiössä. Ja kunnon posliinialtaat pesutiloissa. Tasot sellaisia, että eivät roiskeista kärsi. Saa arvostella kuka haluaa. Kysyjille kerron perustelut valinnoilleni. Itselle nuo tehdään eikä vieraille.
Juuri tuo on ärsyttävää. Roiskeiden varominen siis.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä saria tai syriä on tupla-altaat, mutta tiskikoneesta huolimatta meidän keittiöön tulee rempan yhteydessä kaksi kunnollisen kokoista allasta. Ajankohtaista parin vuoden päästä. Poika etsii asuntoa ja hylkäsi yhden sillä perusteella, että uuteen keittiöön olisi pitänyt heti tehdä remppaa kun oli vain yksi allas ja kummallinen hana.
Tätä kaipaan nykyasuntoihin myös. Nyt sellainen yksi pyöreä allas.... voi helkkari, et on epäkäytännöllinen. Vuokralla asun, joten siihen on tyytyminen nyt.
Minäkin halusin taloa rakennuttaessani keittiöön ihan perinteisen terästiskipöydän ja kaksi kunnollisen kokoista allasta. Hetkeäkään en ole katunut.
Mä inhoon niitä nykyisiä täysin mustia keittiöitä, jossa on vaan sileetä mustaa pintaa koko keittiö. Ahdistavaa.
minkälainen nykyään on trendi, n 10 v sitten ja terästä on, ihan ok.
Teräs parhautta keittiössä,jos tykkää kokata ,eikä esitellä vieraille designia.
Keittiömme on oikea keittiö, eikä rivi kaappeja olohuoneessa. Meillä on teräksinen tiskipöytä. Toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoon niitä nykyisiä täysin mustia keittiöitä, jossa on vaan sileetä mustaa pintaa koko keittiö. Ahdistavaa.
Niitä hankkii ihmiset, jotka kokkailee keittössään lähinnä espresson kalliilla kahvikoneella. Ne on ns. imago-keittiöitä, tasolla esillä yksi laadukas oliiviöljypullo ja pari sitruunaa Alessin metallilankakorissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis pelkät altaat terästä vai koko tiskitaso altaineen? Ja miten teidän sisustusvalinnat voi näin paljon muita kiinnostaa?
Erikoispitkä taso kahdella syvällä isolla altaalla. Hana Rhythm-merkkinen harjattua terästä (ovh 500 euroa)
Minulla on erikoispitkä taso ja myös erikoispitkä allas, vain yksi allas, mutta se on 120cm pitkä. En tiskaa käsin muita kuin oikein isoja kattiloita, pannuja ja uunipeltejä tai isoja uunivuokia. Ai että otti ne kaksi pikkuallasta aina päähän ja vesi roiskui kaikkialle. Nyt menee hienosti ja tiskikone pesee pienemmät kaikki. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen valitsee sellaiset altaat jotka ovat itselle mieluisia ja käytännöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei ole tiskikonetta. Mutta silti, lähteekö se uunipelti koneessa kunnolla puhtaaksi? Lisäksi jääkaappien valmistajat eivät kai suosittele irtoavia sisäosia pestäväksi koneessa vaikka eräs you-tube -siivoaja näin kertoo. No, lasihyllyt ehkä kestää mut ne muoviset osat, vihanneslaatikot ja ovihyllyt, hmm.
Lähtee puhtaaksi, jos ei ihan pinttynyt ole. Muoviosia en ole tiskikoneeseen laittanut, mutta ne mahtuvat kyllä tiskialtaaseen.
Talomme valmistui 2016 ja keittiössä kaksi hyvän kokoista teräksistä tiskiallasta. En vaihtaisi pois.
On kyllä yksinkertaista porukkaa, kun tuollaisesta naureskelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä hankkii ihmiset, jotka kokkailee keittössään lähinnä espresson kalliilla kahvikoneella. Ne on ns. imago-keittiöitä, tasolla esillä yksi laadukas oliiviöljypullo ja pari sitruunaa Alessin metallilankakorissa.
Höpö höpö. Meillä on musta keittiö ja kokkaaminen onnistuu ihan yhtä hyvin kuin valkoisessakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan ne tiskikoneeseen. Uunipelti menee lappeelleen poikittain yläkorin (ja astioiden) päälle ja jääkaapin hyllyjä varten otan yläkorin kokonaan pois ja pistän ne alakoriin vierekkäin.
Tyhmäähän se olisi isolla rahalla rempata toisten mieleiseksi! Se on teidän keittiö, joten ihan oikein teit, kun teit sellaisen rempan mihin itse olet tyytyväinen! Lähinnä säälittävää olisi remontoida omaa kotiaan miettien pitääkö muut siitä.