Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavat nauraa meidän uuden ökykeittiön teräksiselle altaalle, kuulemma kasaria. So what minä tykkään

Vierailija
26.04.2024 |

Oli muuten kallis keittiöremppa, kateelliset saa naureskella ihan rauhassa. Mikään ei ole niin huoleton ratkaisu kuin teräksinen keittiöallas.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos vaan mahtuu, ainakin toiseen altaista kannattaisi mahtua uunipelti ja jääkaapin hyllyt. Mulla on minikeittiö, tiskipöytä onneksi rosteria mutta näiden isojen pesu on sieltä itsestään!

Mä laitan ne tiskikoneeseen. Uunipelti menee lappeelleen poikittain yläkorin (ja astioiden) päälle ja jääkaapin hyllyjä varten otan yläkorin kokonaan pois ja pistän ne alakoriin vierekkäin. 

Ahaa, sun tiskikone on sitten erilainen kuin mulle tutut mallit. Niissä mitä mulla on ollut, oli vedentulo yläkoriin liitetyissä lavoissa jotka ruiskivat veden tiskikoneeseen pyörimällä. Ilman yläkoria vettä ei edes tullut koska vedentuloaukko avautui kun yläkori lykättiin kiinni takaseinään.

Ohoh, onpa kurjaa suunnittelua. Mä en ole edes tullut ajatelleeksi tuollaista vaihtoehtoa, tai olen seilannut konekaupoilla ihan moukan tuurilla. Muistaakseni olen kyllä aina kitissyt yläkorin poistosta yhtenä kriteerinä juuri siksi, että pesen koneessä myös keittiön pikkuroskikset ja muuta konepesun kestävää sälää. Inhoan sitä altailla roiskimista, ja meillä on sentään kaksi hyvää ja syvää teräsallasta, taattua ysärityyliä.

Vierailija
62/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräs on ainoa kestävä, joka kestää myös desifiointiaineet. Komposiitti on nolo minun mielestäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan tajunnut, että miksi keittiö pitäisi uusia muutaman vuoden välein uusimman muodin mukaiseksi. Meidän talo rakennettiin 2007 ja keittiö on alkuperäinen. On kunnolliset kattoon asti olevat kaapit, kunnollinen astiankuivauskaappi, teräksinen tiskipöytä kahdella isolla altaalla jne. Näin hyvää ja toimivaa keittiötä ei enää saa. 

Eiköhän ne uusita kun on pakko eikä yhtään liian aikaisin. Keittiörempat on kuule hintavia. Eipä näe asuntonäyttelyissä kun tavallisia vanhoja keittiöitä. Samoin kylpyhuoneen suhteen.

Vierailija
64/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Juuri yksi sukulainen siirtyi takaisin teräksiseen tiskipöytään kun edellinen hieno valkoinen emaliratkaisu oli ihan hirveän näköinen parin vuoden käytön jälkeen. Ei sitä pystynyt enää puhdistamaan ja pintakin jotenkin oudosti huokoinen ja ikivanhan näköinen.

Jos itse vielä joskus teen keittiöremontin, niin keittiöön (= se huone, jossa tehdään ruokaa ja mahdollisesti myös arkena omalla porukalla syödään, ei yksi olkkarin seinä) tulee ilman muuta vanhan liiton teräksinen pitkä tiskipöytä, silenä, kahdella altaalla. Jos raaka-aineita (vaikka kaloja)  keittiössä käsittelee, niin se on ainoa oikea ratkaisu. Jos ruoanlaitto perustuu eineksiin, niin sitten ei niin väliä.

Vierailija
65/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoiler alert: näin ei tapahtunut. 

Vierailija
66/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan tajunnut, että miksi keittiö pitäisi uusia muutaman vuoden välein uusimman muodin mukaiseksi. Meidän talo rakennettiin 2007 ja keittiö on alkuperäinen. On kunnolliset kattoon asti olevat kaapit, kunnollinen astiankuivauskaappi, teräksinen tiskipöytä kahdella isolla altaalla jne. Näin hyvää ja toimivaa keittiötä ei enää saa. 

Meillä 1990 tehty keittiö ja edelleen täysin siisti ja toimiva. Typerää uusia keittiötä muutaman vuoden välein.

Meidän keittiökaapit ovat valkoista Serlan ikilevyä vuodelta 79 ja ovat täysin moitteettomat. Tätä materiaalia ei juuri siksi saa enää, koska se kestää iäisyyden. Tasot ja vetimet on vaihdettu muutamia kertoja ja välitila. 

Ihmiset aina luulevat, että on uusittu koko keittiö.😅

Vierailija
67/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 1990 tehty keittiö ja edelleen täysin siisti ja toimiva. Typerää uusia keittiötä muutaman vuoden välein.

Meidän keittiökaapit ovat valkoista Serlan ikilevyä vuodelta 79 ja ovat täysin moitteettomat. Tätä materiaalia ei juuri siksi saa enää, koska se kestää iäisyyden. Tasot ja vetimet on vaihdettu muutamia kertoja ja välitila. 

Ihmiset aina luulevat, että on uusittu koko keittiö.😅

Lisään vielä, että silloinen terästaso kahdella isolla altaalla on kunnossa pysynyt hyvin.

Vierailija
68/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole montaa ammattikeittiötä nähnyt joissa ei olisi teräsallasta. Kertonee jotain siitä mikä on kätevin sellaiselle, joka oikeasti käyttää keittiötään ruoanlaittoon. Ei se minustakaan kaikkein kaunein ole, mutta kyllä keittiössä muut asiat ovat tärkeämpiä. 

Vierailija
69/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan  nauraa...

Huoh

"Ökykeittö"

Phuuh

Vedetään ensin keuhkot täyteen ilmaa ja puhalletaan ulos.

Sitten aloitetaan naurujoogaharjoitus, he he he he he, ha ha ha ha ha, hytkytään samalla ja muistetaan hymyillä, jatketaan tätä 10 sarjoissa.

Vierailija
70/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiösuunnittelija huokaili ja voivotteli, mutta mä sain pitkän tiskipöydän kahdella isolla altaalla.

Vierailija
71/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uusittiin keittiö 10 v sitten. Kivitasoon upotettiin kaksi isoa teräsallasta. Ollut tosi toimiva ratkaisu. Tosin teräksinen tiskipöytä on kätevä, kun vesi ei valu reunoilta alas. Me otettiin keittiö siltä valmistajalta, joka sai mahtumaan kaapistot ja kaksi isoa allasta. Muut olivat sitä mieltä, että kaksi allasta on ihan turhaa. Voin sanoa ettei ole. 

Mökillä uusittiin teräksinen tiskipöytä, jostain syystä tämä uusi jää aina pyyhinnän jälkeen jotenkin laikukkaaksi. Eri tavalla kuin vanha. 

Vierailija
72/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukseen ei mahdu, siis:

"Ohoh, onpa kurjaa suunnittelua. Mä en ole edes tullut ajatelleeksi tuollaista vaihtoehtoa, tai olen seilannut konekaupoilla ihan moukan tuurilla. Muistaakseni olen kyllä aina kitissyt yläkorin poistosta yhtenä kriteerinä juuri siksi, että pesen koneessä myös keittiön pikkuroskikset ja muuta konepesun kestävää sälää. Inhoan sitä altailla roiskimista, ja meillä on sentään kaksi hyvää ja syvää teräsallasta, taattua ysärityyliä."

Tämä on mielenkiintoista. Mä innostuin googlaamaan tiskikonetta josta voisi yläkorin irrottaa isompien esineiden pesua varten. Ei tullut vastaan ainuttakaan. Sen sijaan varoituksia "älä käytä tiskikonetta ilman yläkoria".

Mikä merkki ja malli sinulla on?

Vierailija
73/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan  nauraa...

Huoh

"Ökykeittö"

Kateellinen kotkottaja. Oot varmaan demari.

Vierailija
74/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuparinen.

pehmeä metalli ja myrkyllinen

Vierailija
75/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa? Oikeesti?

Vierailija
76/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saa, kyllä keittiövalmistajilta voi tilata ihan millaisen tykkää. 

Vierailija
77/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!

Vierailija
78/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä uusittiin keittiö 10 v sitten. Kivitasoon upotettiin kaksi isoa teräsallasta. Ollut tosi toimiva ratkaisu. Tosin teräksinen tiskipöytä on kätevä, kun vesi ei valu reunoilta alas. Me otettiin keittiö siltä valmistajalta, joka sai mahtumaan kaapistot ja kaksi isoa allasta. Muut olivat sitä mieltä, että kaksi allasta on ihan turhaa. Voin sanoa ettei ole. 

Mökillä uusittiin teräksinen tiskipöytä, jostain syystä tämä uusi jää aina pyyhinnän jälkeen jotenkin laikukkaaksi. Eri tavalla kuin vanha. 

Sama huomio.meillä kesäkeittiössä mökillä kalusteliikkeen takapihalta saatu terästaso altaineen ja mökkiin sisälle hankittiin uusi Stalan taso, niin vanha on paljon parempi. Kokeilkaa ruokaöljyllä terästason puhdistamista. Yllätyin itse.

Vierailija
79/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diivailua lavuaareilla? OMG.

Vierailija
80/82 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ökykeittiö?

köyhät kyykkyyn-keittiö, naapuritkateellisiksi-keittiö, meillä on kalliimpi kuin teillä-keittiö. Riittääkö tämä?

Onko sulle tärkeää mitä keittiö tuli maksamaan vai se että se on toimiva?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi