Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavat nauraa meidän uuden ökykeittiön teräksiselle altaalle, kuulemma kasaria. So what minä tykkään

Vierailija
26.04.2024 |

Oli muuten kallis keittiöremppa, kateelliset saa naureskella ihan rauhassa. Mikään ei ole niin huoleton ratkaisu kuin teräksinen keittiöallas.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja tuttavasi olette ihan vajaita

Vierailija
42/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla siis pelkät altaat terästä vai koko tiskitaso altaineen? Ja miten teidän sisustusvalinnat voi näin paljon muita kiinnostaa?

Erikoispitkä taso kahdella syvällä isolla altaalla. Hana Rhythm-merkkinen harjattua terästä (ovh 500 euroa)

Minulla on erikoispitkä taso ja myös erikoispitkä allas, vain yksi allas, mutta se on 120cm pitkä. En tiskaa käsin muita kuin oikein isoja kattiloita, pannuja ja uunipeltejä tai isoja uunivuokia. Ai että otti ne kaksi pikkuallasta aina päähän ja vesi roiskui kaikkialle. Nyt menee hienosti ja tiskikone pesee pienemmät kaikki. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen valitsee sellaiset altaat jotka ovat itselle mieluisia ja käytännöllisiä. 

No tämä! Mulla on minikeittiössä kaksi allasta, eikä edes vierekkäin vaan toinen edessä ja toinen pienempi sen takana. Ymmärrän kaatoallasidean mutta ei siitä takana olevasta pikkualtaasta ole mitään hyötyä. 

Paljon käytännöllisempi olisi yksi reilumman kokoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos vaan mahtuu, ainakin toiseen altaista kannattaisi mahtua uunipelti ja jääkaapin hyllyt. Mulla on minikeittiö, tiskipöytä onneksi rosteria mutta näiden isojen pesu on sieltä itsestään!

Minikeittiössä ei ehkä ole tiskikonetta. Mutta itse laitan kaikki nuo koneeseen. 

Joo, ei ole tiskikonetta. Mutta silti, lähteekö se uunipelti koneessa kunnolla puhtaaksi? Lisäksi jääkaappien valmistajat eivät kai suosittele irtoavia sisäosia pestäväksi koneessa vaikka eräs you-tube -siivoaja näin kertoo. No, lasihyllyt ehkä kestää mut ne muoviset osat, vihanneslaatikot ja ovihyllyt, hmm.

Hyvin kestävät laatikot konepesun.

Vierailija
44/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Juuri yksi sukulainen siirtyi takaisin teräksiseen tiskipöytään kun edellinen hieno valkoinen emaliratkaisu oli ihan hirveän näköinen parin vuoden käytön jälkeen. Ei sitä pystynyt enää puhdistamaan ja pintakin jotenkin oudosti huokoinen ja ikivanhan näköinen.

Miten joku yleensä on päätynyt emaliseen- nykyaikana?

Vierailija
45/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin laitettiin just rempassa terästaso isolla altaalla. Todella kätevä. Ei mikään halpa, joten en ymmärrä, miksi joku nauraisi.

Vierailija
46/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ökykeittiö?

Vierailija
47/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos vaan mahtuu, ainakin toiseen altaista kannattaisi mahtua uunipelti ja jääkaapin hyllyt. Mulla on minikeittiö, tiskipöytä onneksi rosteria mutta näiden isojen pesu on sieltä itsestään!

Mä laitan ne tiskikoneeseen. Uunipelti menee lappeelleen poikittain yläkorin (ja astioiden) päälle ja jääkaapin hyllyjä varten otan yläkorin kokonaan pois ja pistän ne alakoriin vierekkäin. 

Ahaa, sun tiskikone on sitten erilainen kuin mulle tutut mallit. Niissä mitä mulla on ollut, oli vedentulo yläkoriin liitetyissä lavoissa jotka ruiskivat veden tiskikoneeseen pyörimällä. Ilman yläkoria vettä ei edes tullut koska vedentuloaukko avautui kun yläkori lykättiin kiinni takaseinään.

Vierailija
48/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ökykeittiö?

köyhät kyykkyyn-keittiö, naapuritkateellisiksi-keittiö, meillä on kalliimpi kuin teillä-keittiö. Riittääkö tämä?

Vierailija
49/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sen keittiön altaan sitten pitäisi nykytrendien mukaan olla? 

Komposiittia

Minäkin  pähkäilin komposiitin ja teräksen välillä ja onneksi otin teräksisen tiskialtaan.

Vierailija
50/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kiveä altaat, samaa graniittia mitä tasotkin, ei varsinaisesti erotu. Kestävät aikaa ja kulutusta.

Eikö se mene rikki, jos siihen putoaa vaikka jokin painavampi kattila tai keraaminen esine?

Vierailija
51/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihtuu komposiittinen allas teräksiseen. Komposiittinen nimittäin halkesi kun kaadettiin sinne kuumaa vettä... Teräksinen on helpompi pitää puhtaanakin ja on jotenkin hygieenisemmän oloinen. Komposiitin hyvä puoli on nätti ulkonäkö, mut on sitä ihan hyvän näköisiä moderneja teräsaltaitakin saatavilla. 

Vierailija
52/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Juuri yksi sukulainen siirtyi takaisin teräksiseen tiskipöytään kun edellinen hieno valkoinen emaliratkaisu oli ihan hirveän näköinen parin vuoden käytön jälkeen. Ei sitä pystynyt enää puhdistamaan ja pintakin jotenkin oudosti huokoinen ja ikivanhan näköinen.

Niinpä. Emalihan menee rikki, kun tulee yksikin kunnon isku. Teräs taas ei ole moksiskaan.

Vierailija
53/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla siis pelkät altaat terästä vai koko tiskitaso altaineen? Ja miten teidän sisustusvalinnat voi näin paljon muita kiinnostaa?

Erikoispitkä taso kahdella syvällä isolla altaalla. Hana Rhythm-merkkinen harjattua terästä (ovh 500 euroa)

Minulla on erikoispitkä taso ja myös erikoispitkä allas, vain yksi allas, mutta se on 120cm pitkä. En tiskaa käsin muita kuin oikein isoja kattiloita, pannuja ja uunipeltejä tai isoja uunivuokia. Ai että otti ne kaksi pikkuallasta aina päähän ja vesi roiskui kaikkialle. Nyt menee hienosti ja tiskikone pesee pienemmät kaikki. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen valitsee sellaiset altaat jotka ovat itselle mieluisia ja käytännöllisiä. 

Hyvä allas kun uunipelti mahtuu altaaseen. Ei lähde tiskikoneessa puhtaaksi.

Vierailija
54/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Emalihan menee rikki, kun tulee yksikin kunnon isku. Teräs taas ei ole moksiskaan.

Olikohan tämä takavuosien maalaisrustiikkimuotia? Ei todellakaan käytännöllistä. Nyt näkyy joskus maalaistyylisiä posliinialtaita.

Vierailija
55/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoon niitä nykyisiä täysin mustia keittiöitä, jossa on vaan sileetä mustaa pintaa koko keittiö. Ahdistavaa. 

Oltiin joskus 90-luvun loppupuolella asuntomessuilla, jossa oli täysin valkoinen keittiö. Kaapistojen ovet olivat kiiltävän valkoisia, tasot olivat valkoisia ja lattiakin oli valkoinen. Keittiön pöytä oli valkoinen ja sen ympärillä oli läpinäkyvät muovituolit. Pöydän päällä oli valkoinen Lokki-valaisin. Tila oli pelottavan steriili, toisaalta ei tuo mustakaan houkuta.

Vierailija
56/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan tajunnut, että miksi keittiö pitäisi uusia muutaman vuoden välein uusimman muodin mukaiseksi. Meidän talo rakennettiin 2007 ja keittiö on alkuperäinen. On kunnolliset kattoon asti olevat kaapit, kunnollinen astiankuivauskaappi, teräksinen tiskipöytä kahdella isolla altaalla jne. Näin hyvää ja toimivaa keittiötä ei enää saa. 

Vierailija
57/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan  nauraa...

Huoh

"Ökykeittö"

Juuri näin 🤣😂🤣

Vierailija
58/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

me remparriin keittiö ja ostettiin kierrätysallas, terästä. Tahnalla ja porakoneen kiillotuslaikalla tuli kuin uusi. Ei taida komposiittialaaalle onnistua.

Vierailija
59/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan tajunnut, että miksi keittiö pitäisi uusia muutaman vuoden välein uusimman muodin mukaiseksi. Meidän talo rakennettiin 2007 ja keittiö on alkuperäinen. On kunnolliset kattoon asti olevat kaapit, kunnollinen astiankuivauskaappi, teräksinen tiskipöytä kahdella isolla altaalla jne. Näin hyvää ja toimivaa keittiötä ei enää saa. 

Meillä 1990 tehty keittiö ja edelleen täysin siisti ja toimiva. Typerää uusia keittiötä muutaman vuoden välein.

Vierailija
60/82 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

me remparriin keittiö ja ostettiin kierrätysallas, terästä. Tahnalla ja porakoneen kiillotuslaikalla tuli kuin uusi. Ei taida komposiittialaaalle onnistua.

Tämä on loistojuttu. Mulla oli aikoinaan paikalleen rakennettu 50-luvun keittiö kivitalossa, niin kuin ne silloin tehtiin. 

Vuonna 2000 tuli sinne sitten putkiremontti. Keittiötä, sitä ihanaa maailman toimivinta Työtehoseuran suunnitelmien ja mittojen mukaan rakennettua keittiötä ei ollut tarkoitus rempata mitenkään.

Kuitenkin tiskialtaan alle alakaapin kautta piti mennä ja työmies oli laikalla vahingossa vetäissyt tiskialtaan alakautta vekille! Vekki oli paha sinänsä mutta ei edes puhki.

No niin, piti sitten uusia tiskipöytä. Järkytys oli kova kun näin upouuden rosterisen tiskipöydän. Stalalta se oli, mutta ihan paperin ohutta laatua. 

Tässäkin ketjussa joku sanoi, että teräs kestää mitä vaan. Ei  kestä. Jotain jos siihen putoaa, lommo jää!

Olen siis iloinen puolestasi jos olet saanut tosilaatua olevan vanhan kierrätetyn tiskipöydän. Ei nämä uudet vedä niille vertoja likimainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi