Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on seurustellut monen ihmisen kanssa, niin onko sillä enää mitään merkitystä?

Vierailija
29.06.2023 |

Kuinka monta ihmistä sitä voi oikeasti, romanttisessa mielessä rakastaa?

Kuinka monelle sitä voi sanoa rakastan sinua ja tarkoittaa sitä?

Kuinka monen ihmisen kättä voi pitää, katsoa silmiin ja vain olla hiljaa siinä, niin että sillä on mitään merkitystä?

Kuinka monta kertaa sitä jaksaa tutustua aidosti, syvästi toiseen ja hyväksyä se ihminen, ennen kuin se on vain jotain ininää?

Ottaako nämä ihmiset samat kuluneet rakkauslaulut ja aina uudelle ihmiselle kertoo että tämä muistutti hänestä?

Onko se lopulta vain sellaista kulunutta pelleillyä jota täytyy täytyy tehdä ettei tarvitse olla yksin?

Välittääkö nämä ihmiset ollenkaan sen jälkeen kun on ollut yksi, kaksi, kolme.viisitoista kumppania?

Onko se mahdollista?

Merkitseekö parisuhde ja rakkaus enää mitään siinä vaiheessa?

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
2/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan musta, mutta en ole expertti... Itse olen rakastanut yhtä ihmistä, ja muutamasta muusta olen ollut ns kiinnostunut mutta ei se rakkautta ole ollut. 

Kuka tietää. Jotkuthan tietty sanoo ihan päinvastoin että voi rakastaa vaikka miljoonaa eri ihmistä ja kukaan ei ole se oikea ja kaikki on huonoa jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa kun en ole ollut parisuhteessa, mutta kun tuossa kuvailit ja tekstin luin, niin ei kyllä tosiaan joo houkuta ihminen jolla on kauheasti kokemusta.

Vierailija
4/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika teennäiseltä kuulostaa, ja miten ihmiset ylipäätään jaksavat sitä samaa rumbaa kerta toisensa jälkeen? Onko se joku peli mikä aina aloitetaan alusta?

Vierailija
5/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ihminen on määrä olla yksiavioinen. Nmä sarja rakastujat saavat jonkunlaista huumaa aina uudesta ihastumisesta,m utta en usko että ne pitkään pysyvät missään suhteessa. Aina homma loppuu siihen huuman hiipumiseen, mikä on toisaalta ihan luonnollista, mutta nämä eivät muunlaisesta rakkaudesta tiedä.

Vierailija
6/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen elää vanhaksi on kyllä aikaa ja täysin mahdollista rakastaa montaa. Ja rakkautta on erilaista, sellainen romanttinen palvova rakkaus ei normaalisti kestä kovin kauaa, jos ei saa jotain ihmistä mielestään, se voi olla myös pakkomielle -eikä rakkautta.

Rakkaus rakastettuun, perheeseen ja ystäviin on kaikki erilaista.

Sanoisin että jos

yksipuolinen rakkaus kestää yli kolme vuotta, kyse ei ole rakkaudesta..

Vierailija
7/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla absoluuttista määrää rakkauden kohteille, kuten ei myöskään ole kaikille yhtä pitkää elinikää.

Kun elää 90 vuotta, mahtuu elämään mahdollisesti useampia rakkauksia eri elämänvaiheista. Uskon, että rakkauskin muuttuu myös sen mukaan, mikä itselle on tärkeää sekä sen mukaan, että kuinka kauan yksittäinen suhde kestää. Nuorena rakkaus on vähän salaperäistä ja naivia, varhaisaikuisuudessa intohimoista, keski-ikäiseksi saakka päästyään sitä usein löytää syvempää kumppanuutta. Minua itseäni vanhemman uskon olevan rakkaudessa itseäni viisaampi. Joskus jäädään leskiksi varhain, jolloin uusi rakkaus saattaa yllättää jopa haluamatta - hyvä niin.

Vierailija
8/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi rakastaa vain äitiään ja kauneutta. ei naista

Vierailija
9/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on mies?

Vierailija
10/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on, että nämä sarjamonogamistit paheksuvat pitkässä liitossa olevia, jotka ovat 40-vuotisen suhteen aikana esimerkiksi kerran pikkujouluissa pettäneet puolisoaan. Itse vaihdetaan uusi "rakas" parin vuoden välein ja ollaan muka niin uskollisia luonteita.

Vierailija
11/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on mies?

Juuri tätä tarkoitin . Naiset eivät tajua elämää

Vierailija
12/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa? En tiedä. Rakastaako täällä kukaan ketään? Ei siltä vaikuta.

Muualla maailmassa, missä ihmiset oikeasti välittää toisistaan? Siellä ei kyllä aiempien kumppaneiden määrällä ole mitään merkitystä. Jokainen suhde voi olla myös aito sen aikaa kun se kestää, vaikkei olisi ikuinen. Voi myös rakastaa ja silti erota, koska haluaa elämältä eri asioita. Sitten molemmat voi löytää itselleen paremmat kumppanit.

Vierailija
13/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastumisen biokemia kestää noin kaksi vuotta. Jos aloitat 16-vuotiaana, olet 80-vuotisjuhliisi mennessä rakastanut 34 ihmistä.

Miksi rakastuminen olisi jotenkin epätodellisempaa, jos se kestää lyhyen aikaa?

Vierailija
14/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on "seurustellut" monen kanssa, niin se kertoo vain siitä, että ihminen on epäluotettava ja/tai todella tyhmä.

Vierailija
15/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sotkea sitä kaikkiin miehiin, jos sinä ja muut elinpiirisi miehet ette osaa rakastaa.

Sillä se, että te ette osaa, ei todellakaan liity jokaiseen maailman mieheen.

Vierailija
16/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ihan rehellisiä, suurinosa ihmisistä seurustelee statuksen takia ja sen takia ettei tarvitsisi olla yksin. Se kumppani on monilla ihan sama, kuhan siinä on joku. Tästähän se valittaminen parisuhteissakin monesti johtuu, ihan vääränlainen kumppani valittu ja vääristä syistä. 

Suomessa ihminen on "outo" jos ei seurustele. Se on outoa. 

Vierailija
17/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on mies?

mutta mikä tärkeintä; kaunis.

Vierailija
18/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tyylillään mutta kyllä se naurettavaa on kuinka nopeasti jotkut hyppivät seuraavan suhteeseen ihankuin mitään ei olisi tapahtunutkaan 

Vierailija
19/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen seurustellut 4 ihmisen kanssa elämäni aikana. Luullut olevani rakastunut ja kaikkea, joka kerta kun olen sanonut et rakastan sinua olen tarkoittanut sitä..

Vilkasta liitosta kun erosin, ajattelin etten enää koskaan seurustele. Päivää sen jälkeen mä törmäsin nykyiseen puolisooni.

Ja tän matkan aikana mä olen oppinut että mä en ole edes tiennyt aiemmin mitä rakkaus on.

Vierailija
20/139 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  se ensirakkaus tai ainakin ensimmäinen suhde on ainoa, johon paukkuja riittää. Mitä enemmän on suhteita takana, sitä laimeammaksi tunteet muuttuvat. Muutaman kerran jälkeen ei enää ero edes itketä. Hyvä niin.