Millä ohjelmalla (kuinka kauan kestää) ja missä lämpötilassa pesette alusvaatteet? Niissähän voi olla hikeä, ulosteita jne? Tuleeko puhdasta
Millä ohjelmalla (kuinka kauan kestää) ja missä lämpötilassa pesette alusvaatteet? Niissähän voi olla hikeä, ulosteita jne? Tuleeko puhdasta?
Olen pessyt lyhytohjelmilla ja varmaan vaan 40 astetta mutta se taitaakin olla 'väärin'... pyykkini ei kyllä ole kovin likaista.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Ulosteita alusvaatteissa? Ei ainakaan minulla. Minä paskannan wc-pyttyyn, en housuun. Ja pyyhin ja pesen takapuoleni. Koskaan ei ole alusvaatteissa ulostetta.
Tutkijat kampasivat miesten partoja tutkimusmielessä, että mitä löytyy.
Osasta löytyi ulostebakteereja.
Pesen kaikki hygieeisiksi mieltämäni tekstiilit, kuten alusvaatteet ja sukat sekä lakanat ja pyyhkeet aina vähintään 60c ja vähintään 2 tuntia.
Joskus pesen 90c jos joku perheestä on ollut esim vatsataudissa tmv
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaatte nämä pyykkierät, nimittäin tuntuu ihan hullulta pyörittää kuudenkympin yli 2 tunnin ohjelmaa muutamien alkkarien takia. Se vaan maksaa ihan hirveästi. Yksin kun asuu ei niitä alkkareita ole kuin n. 14 kpl, pitääkö tässä ostaa 50 paria lisää että saa koneeseen täytettä... Ei vaan ole rahaa pyörittää lähes tyhjiä kuumia koneita, vaikka haluan tietenkin pestä vaatteeni kunnolla.
Pyyhkeet ja lakanat samaan pesuun.
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaatte nämä pyykkierät, nimittäin tuntuu ihan hullulta pyörittää kuudenkympin yli 2 tunnin ohjelmaa muutamien alkkarien takia. Se vaan maksaa ihan hirveästi. Yksin kun asuu ei niitä alkkareita ole kuin n. 14 kpl, pitääkö tässä ostaa 50 paria lisää että saa koneeseen täytettä... Ei vaan ole rahaa pyörittää lähes tyhjiä kuumia koneita, vaikka haluan tietenkin pestä vaatteeni kunnolla.
Pyyhkeet ja lakanat menee siinä samassa kuuskymppisessä. Sen verran hommaa alkkareita, että saa samaan tahtiin lakanapyykin kanssa pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen kaikki alushousut 95 asteessa.
Rintsikat 40 tai 60 asteessa.
Voi tulla kaikenlaisia sitkeitä tulehduksiakin, jos ei koskaan pese alushousuja korkeassa lämpötilassa.
Rintsikoita ei kuuluisi pestä ollenkaan koneessa.
Kuka muka pesee niitä käsin, haloo. 30 vuotta olen ne koneessa pessyt eikä siitä ole mitään haittaa ollut. En osta sellaisia pitsejä jotka tuota eivät kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen alusvaatteita usein, joten 40 astetta riittää. Vaatteet kuluvat nopeammin kuumemmassa. Lakanat pesen tietysti kuudessakympissä.
Voi hölmö, ne alushousut on likaisimmat pyykit mitä löytyy. Ihan hassua että peset lakanat 60c mutta alushousut huljuvat kädenlämpöisessä vedessä. Eikä mulla ainakaan kulu alkkarit 60c pesusta nopeasti
Mutta alushousut on olleet päällä max vuorokauden, ne lakanat on likaantuneet ainakin pari viikkoa ja etenkin nakuna nukkujien.
On muuten todella ällöttävää kun nukutaan alasti eikä silti vaihdeta lakanoita joka viikko... väitetään että en minä ainakaan hikoile vaikka jokainen hikoilee öisin yli litran. Jokainen. Itse nukun vaatteet päällä ja silti vaihdan lakanat joka ikinen perjantai. Miksi haluaisin pyöriä 8 tuntia hiessä ja ihosoluissa kun voisi nauttia puhtaiden sileiden lakanoiden luksuksesta?
40 astetta normaalipesussa muiden vaatteiden kanssa. Jos jotain vatsatautia on, niin sitten 60 asteen pesu. Vaihdan alusvaatteet päivittäin. Noin kolmasosa alusvaatteistani ei välttämättä kestä kuudenkympin pesua enkä ole ajatellut testata, meneekö monen kympin pöksyt pilalle jos pesen kuumemmassa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5559506/milla-ohjelmalla-kuinka-kauan-k…
Kyllä on vielä kokemista elämässä jos ei ole sitä kokenut että ihmisen alushousuissa voi olla kakkia... niissä voi myös olla verta - ei vain kuukautisverta vaan joillakin voi olla peräpukamia ja niistä voi tulla verta... niihin pukamiin voi myös tarttua sitä kakkia sen verran että ainakin pisara sitten pöksyissä... on niitäkin joilla suoli jostain syystä vuotaa ja on jotain nk ohivuotoa... ne jotka harrastavat anaaliyhdyntää eivät vielä ehkä ole ehtineet kokea jos vaikka sekin hommeli tuottaisi jotain niihin pikkupöksyihin joista jopa jotkut maksavat jotta saisivat haistella noita ihanuuksia... KYLLÄ TÄÄLLÄ PALSTALLA ALKAA MENNÄ JO SEKSIELÄMÄ JA KAIKKI SEN TUOTOKSET PESUOHJELMIEN KANSSA AIVAN SIKIN SOKIN... ei tiedetä mikä pesuohjelma sille kaikelle mikä likaantuu noissa seksileikeissä... OK... ehkä ne seksielämän kaikki tuotokset on niin ihania että ei NIITÄ KANDEIS IKINÄ PESTÄ... aina vaan säästellä ja nuuskia... TEILLÄ KAIKILLA ON ISOMMAT NENÄT KUIN VOITTE AAVISTAAKAAN... menkää peilin eteen ja tutkikaa vaikka asiaa... viimeisin juttu oli että PENIKSEN PITUUDEN VOI MÄÄRITELLÄ NENÄN PITUUDESTA... kun liikutte ulkona niin ihmiset tuumaa teidän nenän pituudesta kuinka pitkä se teidän 'juttunne' oikein on...
Siis kaikkea niistä pöksyistä kyllä löytyy... ja varmaan on oikein jos lakanat pesee 90 %... ja kuinka usein? Ja alkkarit sitten ehkä 60 astetta koska siinä lämpötilassa hikikin irtoaa... minä käytän tota 40 astetta ja hienopesua mutta käytän myös pikkuhoususuojia joten mitä pöksyissä sitten loppujen lopuksi on ei ole mulle ihan selvä juttu.
Mitä pikkuhoususuojiin tulee niin olen alkanut ajatella että niissä on ikäviä kemikaaleja joita en enää halua ihoani vasten. Onko myös miehille jotain bokserinsuojuksia vai miten on - kaikki suoraan pöksyihin vai?
Miettiikö joku sitä että pestäiskö kaikkien perheenjäsenten alusasut samassa ohjelmassa vai vähän niin kuin erikseen... voi olla että siinäkin olisi jotain järkeä...
Hotellin siivousliinat, joilla pyyhitään myös WC pöntöt pestään 40 asteessa.
Jos siis pöpöt ei kuole siinä astemäärässä ja pesuaineessa, hotellit ovat oikeita bakteeripesiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla kaikenlaisia sitkeitä tulehduksiakin, jos ei koskaan pese alushousuja korkeassa lämpötilassa.
Kuka muka pesee niitä käsin, haloo. 30 vuotta olen ne koneessa pessyt eikä siitä ole mitään haittaa ollut. En osta sellaisia pitsejä jotka tuota eivät kestä.
Kaarituki voi irrota pesussa ja mennä koneen sisään. Koko rumpu pitää sitten ottaa ulos kun sitä tukea aletaan metsästämään, sillä pesukone voi hajota lopullisesti jos tuki jää seuraavan pesun ajaksi koneeseen ja iskeytyy jonnekin väliin linkouksen aikana. Näin käy meillä ikävä kyllä suht säännöllisesti kerran tai kaksi vuodessa taloyhtiön pesutuvassa ja siihen tarvitaan aina huolto korjaamaan kone. Rintaliivit pitää vähintään pestä pesupussissa, jos ne aikoo koneeseen laittaa, ja sekin on vähän riski kun pesupussit välillä aukeavat pesussa.
Alkkarit ja sukat aina 60 asteessa.
Alusvaatteet samanväristen lakanoiden tai pyyhkeiden kanssa, sukkia koneellinen omassa seurassaan.
Molemmat vaihdetaan päivittäin. Tietenkin.
Pyykinpesu ei ole sterilointia, se on lian puhdistusta varten.Siihen asiantuntijoiden mukaan riittää alhaisempikin lämpötila,sillä pesuaine auttaa puhdistuksessa.
Ethän pese käsiäsikään 60 asteessa ja silti luotat niiden puhtauteen.
60 asteessa kaikki, silloin ei myöskään tarvi paljon pesuainetta. Ei muuten tuu puhtaaksi. Ällöttää niin paljon kun ihmiset pesee matalissa lämpötiloissa vaatteet eivätkä jätä pesukoneen luukku auki. Vaatteet haisevat sitten hiiva ulosteelta.
Onks kivaa pestä kaikki 30-40 asteessa? Pyykit pyörii kaikki maailman bakteereissa sitten koneessa.
Vasta 60 asteessa ne kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen rintaliivini joka toisen käyttökerran jälkeen käsin. Ei se minusta sentään niin iso homma ole. Urheiluliivit toki koneessa.
Tätä en oo koskaan ymmärtänyt. Joidenkin mielestä alusvaatteet pitää jotenkin desinfioida bakteereista? Siis mitä hittoa, en mä niitä naamalle laita, ne menee ihan sinne samaan paikkaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
60 asteessa kaikki, silloin ei myöskään tarvi paljon pesuainetta. Ei muuten tuu puhtaaksi. Ällöttää niin paljon kun ihmiset pesee matalissa lämpötiloissa vaatteet eivätkä jätä pesukoneen luukku auki. Vaatteet haisevat sitten hiiva ulosteelta.
Onks kivaa pestä kaikki 30-40 asteessa? Pyykit pyörii kaikki maailman bakteereissa sitten koneessa.
Vasta 60 asteessa ne kuolee.
Mitä ihmeen bakteereja kuvittelet niissä olevan? Ja mistä ne on muka tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaarituki voi irrota pesussa ja mennä koneen sisään. Koko rumpu pitää sitten ottaa ulos kun sitä tukea aletaan metsästämään, sillä pesukone voi hajota lopullisesti jos tuki jää seuraavan pesun ajaksi koneeseen ja iskeytyy jonnekin väliin linkouksen aikana. Näin käy meillä ikävä kyllä suht säännöllisesti kerran tai kaksi vuodessa
Rintsikat pesen koneessa sellaisessa tiiviissä pesupussissa, josta ei läpi tulla. Jos kaarituki lähtee irti koneessa, rintsikoissa on reikä jo pesukoneeseen laittaessa.
Hienopesu, pienin mahdollinen linkous tai ilman linkousta.
Pesen kaikki vaatteet 40 asteessa. Hyvin puhdistuvat. Eikä mun vaatteet haise likaisenakaan, mitä ne oikein teette niissä?