Yhteiskunnan tulisi ottaa koppi pitkäaikaistyöttömistä
Koppia voitaisiin jatkaa kunnes työtön löytäisi itselleen töitä.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne vaan raahataan lisää jengiä pitkäaikaistyöttömiksi. Jengiä, jolla ei ole koulutusta, ei kielitaitoa, eivät osaa edes kirjoittaa. Ei siis mitään järkeä. Mutta niitä pidetään parempina työttöminä.
Siis keitä raahataan? Miten ja mistä?
Persut ja kokkareet on tuonut vuonna 2015 ja tällä hallituskaudella ainakin 50 000.
Vierailija kirjoitti:
YEL:istä:
https://www.etasku.fi/blogi/yel-vakuutus/
Mistä yrittäjä oikeasti maksaa nuo YEL-maksut, (jotka määräytyvät työtulon mukaan ja liikevaihdon mukaan.) Liikevaihto voi sisältää myöskin kuluja, kuten esim. kivijalkamyymälän vuokra, verkkokauppamaksut, valmistus- ja materiaalikulut ym ym.
YEL-laskenta tällä hetkellä ei perustu todelliseen ansaintaan!
https://www.mikrojayksinyrittajat.fi/kirje-yrittajalta-paattajalle/
On niitä muitakin ammatteja kuin joko yrittäjä tai valtionhallinnon virkamies kuten maailmaan mahtuu paljon muitakin värisävyjä kuin musta tai valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne vaan raahataan lisää jengiä pitkäaikaistyöttömiksi. Jengiä, jolla ei ole koulutusta, ei kielitaitoa, eivät osaa edes kirjoittaa. Ei siis mitään järkeä. Mutta niitä pidetään parempina työttöminä.
Persut ja kokkareet on tuonut vuonna 2015 ja tällä hallituskaudella ainakin 50 000.
Jumalauta ettekö tajua että on muitakin ammatteja olemassa kuin poliitikko tai valtionhallinnon virkamies? Eikö koulussa koskaan ole kerrottu, että on muitakin ammatteja?
Vierailija kirjoitti:
Urpo Leppäsen työllisyyslaki takaisin käyttöön. Vuoden työttömyyden jälkeen kunnalle velvoite tarjota vähintään 6kk töitä oikealla palkalla. Kokoomus poisti aikanaan tämän lain ja pitkäaikaistyöttömyys räjähti sen jälkeen.
Valtion ja kuntien ensisijainen tehtävä ei ole työllistää. Toki sen verran töitä tarjotaan, mitä infran ja julkisten palveluiden ylläpitäminen vaatii, mutta liika on liikaa.
Olen itse ollut 80-luvulla valtion leivissä ja pitkäksi tuli aika niissä hommissa, piti oikein keksimällä keksiä tekemistä.
Ja jos nyt ihan talouden kannalta ajatellaan, niin onhan se halvempaa pitää työtön työttömänä kuin maksaa samalle ihmiselle palkkaa näennäispuuhastelusta, joka ei tuota mitään.
Niinhän se on ottanutkin. Erilaisia toimenpiteitä työttömille on vaikka kuinka paljon. Tähän mennessä kopin ottaminen on tullut hyvin kalliiksi ja ollut melko hyödytöntä.
Kokeilisin eri mallia. Eli perustulo tyyppinen tuki (ei kovin korkea) ja kaikki rajoitukset pois. Saa vapaasti opiskella, yrittää, tehdä vapaaehtoistyötä tms.
Tai jos koppien ottamisen sijaan keskittäisitte koko työvoimavirkamiehistön panoksen kunnissa ja valtiolla keksimään mistä suomeen saataisi työpaikkoja yksityiselle sektorille.
Liian loogista? Niin arvelinkin, ja siksipä koko virkamiehistö keskittyykin edelleen ja ikuisesti kaikenmaailman epäolennaiseen paikallapyörivään sirkukseen aktivointeihin ja kyykyttämiseen jotka ei ratkaise tuota suomen perusongelmaa (toistetaan kerran vielä, työpaikkojen puute) ollenkaan.
Miten tämä on sinulta pois, että en ole töissä
- valtiolla valtionhallinnossa
- poliitikkona
?
En tule sinua panemaan ikinä vaikka olisinkin töissä valtionhallinnossa, en koskisi edes tikullakaan.
Poliitikko en koskaan ole halunnutkaan olla joten se on muutenkin mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on ottanutkin. Erilaisia toimenpiteitä työttömille on vaikka kuinka paljon. Tähän mennessä kopin ottaminen on tullut hyvin kalliiksi ja ollut melko hyödytöntä.
Kokeilisin eri mallia. Eli perustulo tyyppinen tuki (ei kovin korkea) ja kaikki rajoitukset pois. Saa vapaasti opiskella, yrittää, tehdä vapaaehtoistyötä tms.
En tule ikinä koskaan panemaan ketään äijää sieltä valtionhallinnosta, en koskisi pitkällä tikullakaan. Ja ne akat, hyi vddu miten rumia.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnalle ei ole antaa työttömälle palkkatyö hyvällä palkalla jotta ei tarvii tukia hakea kelasta. Sen takia työttömän kannataa olla työtön koska pärjää paremmin. Huonopalkkaisesta työstä ei ole työttömälle mitään hyötyä, tulee vaan velkaa ja hyvä jos rahat riittää ruokaan ja uusiin vaatteisiin.
Eli nyt ne tuet on niin hyvät, ettei kannata ottaa vastaan työtä, josta seuraisi uutta, paremmin palkattua työtä. Ennemmin kannattaa jäädä tuille, koska ne riittää ruokaan ja uusiin vaatteisiin. Jopa paremmin kuin työstä saatava palkka
Älä sitten enää valehtele, että tuet on pienet ja valita, kun niitä leikataan.
On erikoista, että nämä pitkäaikaistyöttömät ei löydä kuin pätkätöitä ja muita kelvottomia töitä, joihin ei kannata mennä.
Me muut luemme niitä samoja työpaikkailmoituksia, ja niissä on töitä tarjolla vaikka kuinka paljon. Kyllä se vika on ihan siinä työttömässä itsessään, joka ei vain halua töihin, koska tuilla elää mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä päätän SINUSTA TULEE POLIITIKKO
Minä päätän SINUSTA TULEE VALTIONHALLINNON VIRKAMIES
MINÄMINÄMINÄ
Kuka normaaliälyinen normaali aikuinen haluaa, että JOKU MUU päättää sinun puolestasi sinun ammatin ja sinun työpaikan ja etsii sinun puolestasi sinulle työpaikan sinun selän takana pyytämättä ja yllättäen? Tykkäisitkö itse jos minä ilmestyisin sinun elämääsi päättämään sinun, täysvaltaisen aikuisen ihmisen, elämästä, työpaikoista, asunnoista, ihmisistä, kaikesta, minä omistaisin sinut ja sinulla ei olisi mitään valtaa omaan elämääsi?
No eihän sillä työttömällä ole nytkään mitään valtaa omaan elämään? Muuta kuin valittaminen. Nehän elää muiden rahoilla, tuilla. Töihin ei "pääse" koska kelpaa vain joku tietty työ. Siinä sitä sitten on, toisten armoilla, vuodesta toiseen.
Ennemmin kai sitä valitsee itsenäisyyden ja vapauden. Tekee työtä, tienaa omat rahansa eikä elä muiden armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja reilu viikko sitten lindman (demari) vaati että suomen talous korjataan tuomalla vuosittain 40 tuhatta lisätyöntekijää maahan. Joten se siitä persujankutuksesta kun tuo hanke on ilmiselvästi vasemmiston.
Työ on hyvä lääke moneen vaivaan
Otsikko kuulostaa huvittavalta äärioikeistohallitus Suomessa-
Kiitos nauruista
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä haluan olla pelinappula, marionetti ja pallo mitä pompotellaan. Ah, on niin ihanaa olla kaasuputkihankkeen vanki!
Ihanaa seurata putousta ja salkkareita, sekä jonotella ilmaisia ämpäreitä ja äänestää i d i o o t t e j a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄMINÄMINÄ
Kuka normaaliälyinen normaali aikuinen haluaa, että JOKU MUU päättää sinun puolestasi sinun ammatin ja sinun työpaikan ja etsii sinun puolestasi sinulle työpaikan sinun selän takana pyytämättä ja yllättäen? Tykkäisitkö itse jos minä ilmestyisin sinun elämääsi päättämään sinun, täysvaltaisen aikuisen ihmisen, elämästä, työpaikoista, asunnoista, ihmisistä, kaikesta, minä omistaisin sinut ja sinulla ei olisi mitään valtaa omaan elämääsi?
No eihän sillä työttömällä ole nytkään mitään valtaa omaan elämään? Muuta kuin valittaminen. Nehän elää muiden rahoilla, tuilla. Töihin ei "pääse" koska kelpaa vain joku tietty työ. Siinä sitä sitten on, toisten armoilla, vuodesta toiseen.
Ennem
En ole valittanut yhtään mitään paitsi kuspää ex- työnantajasta (Suomen valtio) ja sen stalkkereista, trolleista, vainoajista, pakottajista, jonka äijiä en koskaan ikinä panis joten pllua täältä ei ainakaan heru jos niin olet ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄMINÄMINÄ
Ennem
Et sä saa multa pllua koskaan vaikka kuinka vonkaisit mua sinne valtiolle töihin!
Suuri määrä pitkäaikaistyöttömistä on jotain vammaisia, rikollisia, päihdeongelmaisia jne.
Juuri tuollaisia varmaan palkataan töihin josta maksetaan normaalisti palkkaa!
Itse palkkaisin mielummin jonkun niistä tuhansista irtisanotuista korkeastikoulutetuista virkamiehistä, koska uskon, että ovat parempia ja luotettavampia työntekijöitä, ihan vain vertailuksi.
Jos joku työllistetään jollain tuella niin mitä hyötyä siitä on, kulut ovat edelleen aivan samat, säästö 0e?
Miten laitat kouluttautoman röööööösistin matalapalkka töihin, kun siellä on lähinnä vain tummia työntekijöitä, laitatko myös pöööödöfiilejä päiväkotiin?
Eikö nämä työttömät juuri potkittu POIS sieltä töistä, IRTISANOMISTA HELPOTTAMALLA, miksi heidät pitää nyt väkisin työntää sinne takaisin, uudestaan irtisanottavaksi?
Kyllä minä haluan olla pelinappula, marionetti ja pallo mitä pompotellaan. Ah, on niin ihanaa olla kaasuputkihankkeen vanki!