Yhteiskunnan tulisi ottaa koppi pitkäaikaistyöttömistä
Koppia voitaisiin jatkaa kunnes työtön löytäisi itselleen töitä.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpo Leppäsen työllisyyslaki takaisin käyttöön. Vuoden työttömyyden jälkeen kunnalle velvoite tarjota vähintään 6kk töitä oikealla palkalla. Kokoomus poisti aikanaan tämän lain ja pitkäaikaistyöttömyys räjähti sen jälkeen.
Miten se 6 kk määräaikaisuus poistaa pitkäaikaistyöttömyyden kun työsuhde päättyy sen 6 kuukauden jälkeen?
Eli markkinointialan huippuosaaja haiseviin koteihin vanhusten koteja putsaamaan puoleksi vuodeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömyyteen auttaisi lähinnä eutanasian laillistaminen. Muut toimet on tässä taloustilanteessa turhan kalliita, jos ihmiset eivät itse suostu töihin.
Siis oletat että työtön haluaa tehdä itsemurhan??? Tiedäthän mitä eutanasia tarkoittaa??
No jos ei töitä löydä, tai sitten kuolee nälkään.
Siis uhkailet täällä työttömien tappamisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömyyteen auttaisi lähinnä eutanasian laillistaminen. Muut toimet on tässä taloustilanteessa turhan kalliita, jos ihmiset eivät itse suostu töihin.
Siis oletat että työtön haluaa tehdä itsemurhan??? Tiedäthän mitä eutanasia tarkoittaa??
Siis maailmassa ei ole muita työpaikkoja kuin valtionhallinnon työ valtiolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpo Leppäsen työllisyyslaki takaisin käyttöön. Vuoden työttömyyden jälkeen kunnalle velvoite tarjota vähintään 6kk töitä oikealla palkalla. Kokoomus poisti aikanaan tämän lain ja pitkäaikaistyöttömyys räjähti sen jälkeen.
Miten se 6 kk määräaikaisuus poistaa pitkäaikaistyöttömyyden kun työsuhde päättyy sen 6 kuukauden jälkeen?
Mitä tarjoat vaihtoehdoksi? Kokoomuksen temppuutyöllistämistä eli 9e/pv ja toimeentulotuen työvelvoitetta? Kyllä työtön tarvitsee palkkatyön eikä työtä josta ei saa ylimääräistä rahaa tukiin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä joka ei halua apua
On vaikea auttaa
noiden rivien väliin sopisi "joka on lähinnä kiusaamista"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin malli auttaisi tähän. Siellä arvostetaan iäkkäämpiä työntekijöitä ja ihan lain mukaan viimeksi tulleet lähtevät ensimmäisenä irtisanomistilanteissa.
Kai Ruotsissa itse saa valita oman ammattinsa?
Ja kun ovat valinneet ei heitetä kadulle koska syntymäaika on 1970.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis uhkailet täällä työttömien tappamisella?
Uhkailee tappamisella jos ei tule valtiolle töihin valtionhallintoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki siis haluavat olla valtion virkamiehiä valtionhallinnossa valtiolla, aivan!
En sanallakaan viitannut virkamieheen tai hallintoon. Me emme ehkä keskustele asiasta samalla tasolla joten ehkä sinun pitäisi öyhöttää jollekin toiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarjoat vaihtoehdoksi? Kokoomuksen temppuutyöllistämistä eli 9e/pv ja toimeentulotuen työvelvoitetta? Kyllä työtön tarvitsee palkkatyön eikä työtä josta ei saa ylimääräistä rahaa tukiin nähden.
Vaihtoehtona pienestäkin ikäsyrjinnästä TODELLA kovat rangaistukset yrityksille.
tässäkin ketjussa oikeistolaisten natsismi ja murhanhimo läikkyy räikeästi läpi, sairasta porukkaa joka pitäisi sulkea mielisairaaloihin pysyvästi.
Työttömyys hoidetaan parhaiten estämällä 40+ikäisten irtisanomiset. Nuoret saavat aina työtä pelkällä hymyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa puolueesi pitäisi muuttaa perustuslakia joka onkin aika suuri urakka varsinkin yhdelle puolueelle. Oletan sinun olevan äärioikeiston kannattaja jolla on taipumus ajatella sadistisesti ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin malli auttaisi tähän. Siellä arvostetaan iäkkäämpiä työntekijöitä ja ihan lain mukaan viimeksi tulleet lähtevät ensimmäisenä irtisanomistilanteissa.
Ja kun ovat valinneet ei heitetä kadulle koska syntymäaika on 1970.
Kai niitä muitakin työpaikkoja on olemassa kuin Ely-keskus?
Vierailija kirjoitti:
tässäkin ketjussa oikeistolaisten natsismi ja murhanhimo läikkyy räikeästi läpi, sairasta porukkaa joka pitäisi sulkea mielisairaaloihin pysyvästi.
kyllä tuo taitaa olla enemmänkin kommunismia
Tämän maan yrityksten keskijohto on kolmekymppistä. Ja keskijohto on se joka rekrytoinkista päättää.
Yksikäön kolmekymppinen ei halua kollegakseen vanhempiensa ikäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki siis haluavat olla valtion virkamiehiä valtionhallinnossa valtiolla, aivan!
*hoiva-avustajia
Työ=valtion virkamies
Miten minä löydän miljoona muutakin ammattia ja miljoona muutakin työnantajaa kuin Suomen valtio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä tuo taitaa olla enemmänkin kommunismia
Kerokaas missä on lähin kommunistinen maa? Tai no ehkä kommunistinen puolue edes? Tiedätkö edes mitä on kommunismi?
Yksikään normaali aikuinen ei halua itselleen tällaista pakottajaa, määräilijää ja ohjaajaa valitsemaan hänelle työpaikat ja ammatit selän takana hänen puolestaan.