Yhteiskunnan tulisi ottaa koppi pitkäaikaistyöttömistä
Koppia voitaisiin jatkaa kunnes työtön löytäisi itselleen töitä.
Kommentit (120)
Itselläni on pari kaveria, jotka eivät ole saaneet elämänsä aikana aikaiseksi oikein mitään. Toinen on tehnyt joskus jotain pätkätöitä, mutta ollut käytännössä työttömänä lähes koko aikuisikänsä. Toisen kohdalla on tilanne hieman sama. Miten tällaisia tapauksia voisi laittaa oikein mihinkään töihin, kun osaaminen ja kaikki muukin on vanhentunutta?
Vierailija kirjoitti:
On erikoista, että nämä pitkäaikaistyöttömät ei löydä kuin pätkätöitä ja muita kelvottomia töitä, joihin ei kannata mennä.
Me muut luemme niitä samoja työpaikkailmoituksia, ja niissä on töitä tarjolla vaikka kuinka paljon. Kyllä se vika on ihan siinä työttömässä itsessään, joka ei vain halua töihin, koska tuilla elää mukavasti.
Työnantajastahan se on kiinni kenet palkkaa. Jos työpaikkoja on 5000-20 000 ja työttömiä 300 000 niin miksi työttömiä pitää raipata ja kopittaa? Miten työttömän raippaaminen lisää työpaikkoja?
Milloin aletaan raippaamaan työnantajia kun eivät palkkaa kaikkia halukkaita??
Vuoden työttömänä ollut on pitkäaikaistyötön.
Vierailija kirjoitti:
Suuri määrä pitkäaikaistyöttömistä on jotain vammaisia, rikollisia, päihdeongelmaisia jne.
Juuri tuollaisia varmaan palkataan töihin josta maksetaan normaalisti palkkaa!
Itse palkkaisin mielummin jonkun niistä tuhansista irtisanotuista korkeastikoulutetuista virkamiehistä, koska uskon, että ovat parempia ja luotettavampia työntekijöitä, ihan vain vertailuksi.
Mulla on tuttu poliitikkona ja tiedot teidän 40 minuutin kahvitauoista menee sille.
Suomalaiset on niin tyhmiä, että luulee, että poliitikkojen sukulaiset on suhteilla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä päätän SINUSTA TULEE POLIITIKKO
Minä päätän SINUSTA TULEE VALTIONHALLINNON VIRKAMIES
MINÄMINÄMINÄ
Kuka normaaliälyinen normaali aikuinen haluaa, että JOKU MUU päättää sinun puolestasi sinun ammatin ja sinun työpaikan ja etsii sinun puolestasi sinulle työpaikan sinun selän takana pyytämättä ja yllättäen? Tykkäisitkö itse jos minä ilmestyisin sinun elämääsi päättämään sinun, täysvaltaisen aikuisen ihmisen, elämästä, työpaikoista, asunnoista, ihmisistä, kaikesta, minä omistaisin sinut ja sinulla ei olisi mitään valtaa omaan elämääsi?
Totta puhut. MUTTA, näistä nössöistä ei ole minkään tekijöisi, siksi heitä yritetään ohjailla. Sekö on aikuisuutta?
No, kuinka hyvä itse olisit jos olisit koko ajan uudessa työpaikassa?
Hemmetin helppoa olla jossain kelassa 20 vuotta ja tehdä koko ajan samaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
No, kuinka hyvä itse olisit jos olisit koko ajan uudessa työpaikassa?
Hemmetin helppoa olla jossain kelassa 20 vuotta ja tehdä koko ajan samaa työtä.
Tehdään vakituisille samaa kuin työttömille.
Ensi syksynä olet 6 kuukautta kelassa töissä. Vuoden päästä menet 6 kuukaudeksi maanmittauslaitokselle töihin. Ja kolmantena vuotena menet toimistotöihin 6 kuukaudeksi oikeusaputoimistoon. Neljäntenä vuonna menet 6 kuukaudeksi museoon toimistotöihin jne.
Me arvostelemme kuinka nopeasti teet työt.
Tukia saavaa lapsiperheellistä ei työllistä yhtään mikään kun se ei halua töihin mennä eikä aamulla aikaisin herätä. Tukien takia pärjää ilmankin kuin raatamatta.
Suomalainen työelämä on aivan sairas, yhteiskunta ei kestä työnantajien kranttumaisuutta ja työttömien hyljeksintää. Tähän on pakko puuttua ja otteita työantajia vastaan kovennettava lainsäädännöllä jos ei löydy omaa älyä!
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen työelämä on aivan sairas, yhteiskunta ei kestä työnantajien kranttumaisuutta ja työttömien hyljeksintää. Tähän on pakko puuttua ja otteita työantajia vastaan kovennettava lainsäädännöllä jos ei löydy omaa älyä!
Suomi on yksi Euroopan rasisitisimmista maista ja sen vuoksi täältä lähteekin nyt tuo äärioeikeiston nousu mistä esimerkkinä tämä hallitus on.
Kun ulkomaalaisviha ei enää auta niin käännytään vihaamaan omia huono-osaisia ja mikä hulluinta, työväestöä joka tätä sirkusta on verorahoillansa rahoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Tukia saavaa lapsiperheellistä ei työllistä yhtään mikään kun se ei halua töihin mennä eikä aamulla aikaisin herätä. Tukien takia pärjää ilmankin kuin raatamatta.
Ei kukaan voi tehdä työsopimusta yksin.
Miten niitä pätkätöitä jatketaan, jos työnantaja ei jatka sopimusta.
Ehkä se kohta helpottaa, kun vakituisia saa helposti irtisanoa eikä alle 50 hengen organisaatioilla ole takaisinottovelvollisuutta ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Onko se kuitenkin niin että pitkäaikaistyöttömistä otetaan jo vuosikymmenien ajan niin saatanasti koppia, että meinaa kyykahtää koko hyvinvointivaltion idea? Ollaan kaikki työttömien asioiden hoidon panttivankeja ja keskiluokka kurjistuu. Ehkä tämä yhteiskunnan panos riittää ja loput paukut laittaa pitkäaikaistyötön ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne vaan raahataan lisää jengiä pitkäaikaistyöttömiksi. Jengiä, jolla ei ole koulutusta, ei kielitaitoa, eivät osaa edes kirjoittaa. Ei siis mitään järkeä. Mutta niitä pidetään parempina työttöminä.
Siis keitä raahataan? Miten ja mistä?
Persut ja kokkareet on tuonut vuonna 2015 ja tällä hallituskaudella ainakin 50 000.
Ja reilu viikko sitten lindman (demari) vaati että suomen talous korjataan tuomalla vuosittain 40 tuhatta lisätyöntekijää maahan. Joten se siitä persujankutuksesta kun tuo hanke on ilmiselvästi vasemmiston.
Aina kun tähän maahan on tullut iso määrä maahn muut tajia, niin persut on olleet hallituksessa
Kuten 80-luvun lopussa kun neuvostoliitto sai idean testata tulijoilla suomivasemmiston hermoja ja havaitsi ne heikoiksi?
Siitä lähtienhän nuo on valmistaneet hybridioperaatioilla ettei vasemmisto kestä nykyään edes ajatusta että kulkemista rajoitettaisiin mitenkään. Persuilla ei ole tuota ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsensä työllistäminen helpommaksi! Yel:in tulisi perustua todelliseen ansaintaan.
Ja sen maksaminen pitäisi tapahtua vasta vuoden lopussa ei etukäteen. Pienyrittäjän/kevytyrittäjän pienet tulot ei pitäisi vaikuttaa mitenkään työttömyyskorvauksiin tai muihin tukiin. Korkeintaan kuten palkkatyö eli jokainen ansaittu euro vähentäisi tukea (tukieuroa) 50snt. Paitsi että vähennys pitäisi olla pienempi koska yrittäjän tuloista menee vähintään puolet veroihin ja muihin maksuihin toisin kuin palkkatyöntekijällä.
Tiedän itseni lisäksi monta työtöntä jotka olisivat valmiita tekemään, tai vähintään kokeilemaan, kevytyrittäjänä toimimista. Nykyään se ei ole mahdollista koska käytännössä se tarkoittaa yrittäjän statusta ja kaikki tuet loppuvat siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko se kuitenkin niin että pitkäaikaistyöttömistä otetaan jo vuosikymmenien ajan niin saatanasti koppia, että meinaa kyykahtää koko hyvinvointivaltion idea? Ollaan kaikki työttömien asioiden hoidon panttivankeja ja keskiluokka kurjistuu. Ehkä tämä yhteiskunnan panos riittää ja loput paukut laittaa pitkäaikaistyötön ihan itse.
Edelleen, työnantaja tekee päätöksen kenet palkkaa. Päätös ei ole työttömän. Jos työnantajat ei palkkaa esimerkiksi 50v tai 60v työttömiä niin kerrotko mitkä ne paukut on jotka työtön laittaa ja minne? Ei kyse ole siitä etteikö työtön haluaisi töihin, kyse on siitä että työnantajilla on varaa olla nirsoja (yäk, ne on wanhoja!!!111!) ja jättää palkkaamatta koulutettuja ammattilaisia pelkän ikäsyrjinnän nojalla.
Aina kun tähän maahan on tullut iso määrä maahn muut tajia, niin persut on olleet hallituksessa.