Yhteiskunnan tulisi ottaa koppi pitkäaikaistyöttömistä
Koppia voitaisiin jatkaa kunnes työtön löytäisi itselleen töitä.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyden suurin syy on työantajien haluttomuus palkata ketään työttömiä.
Ja aivan aiheesta. Mitä pitempään joku vetelehtii ilman töitä sitä epätodennäköisempää että siitä on enää työntekijäksi.
Aivan uskomaton yleistys ja käsitys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aivan aiheesta. Mitä pitempään joku vetelehtii ilman töitä sitä epätodennäköisempää että siitä on enää työntekijäksi.
Sitten on turha ulista, jos joutuu maksamaan sosiaalitukia veroistaan.
Tai siis kun joudut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...joten "menkää töihin" -huutelu on siis turhaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä päätän SINUSTA TULEE POLIITIKKO
Minä päätän SINUSTA TULEE VALTIONHALLINNON VIRKAMIES
MINÄMINÄMINÄ
Kuka normaaliälyinen normaali aikuinen haluaa, että JOKU MUU päättää sinun puolestasi sinun ammatin ja sinun työpaikan ja etsii sinun puolestasi sinulle työpaikan sinun selän takana pyytämättä ja yllättäen? Tykkäisitkö itse jos minä ilmestyisin sinun elämääsi päättämään sinun, täysvaltaisen aikuisen ihmisen, elämästä, työpaikoista, asunnoista, ihmisistä, kaikesta, minä omistaisin sinut ja sinulla ei olisi mitään valtaa omaan elämääsi?
Mikäli elätytät itsesi yhteiskunnan varoilla niin ihan itse luovutat päätösvaltasi pois ja yhteiskunta saa päättää asioistasi. Ainahan sinulla on vaihtoehto- voit ihan itse hakea itsellesi sen työn ja toimeentulon.
Persuuden ytimessä ollaan tässäkin ketjussa. Vieläkö joku luulee, että ne vihaa tulijoita suomalaisia köyhiä ja työttömiä enemmän?
Vierailija kirjoitti:
no can do? no can do? Mikä hieno pieru olet kun pitää tunkea anglismeja suomenkieliseen keskusteluun!
Sekin auttais, jos hoidettaisiin työkykyä estävät vammat (7v odottanut hoitoa julkisella)
Vierailija kirjoitti:
Persuuden ytimessä ollaan tässäkin ketjussa. Vieläkö joku luulee, että ne vihaa tulijoita suomalaisia köyhiä ja työttömiä enemmän?
Noh. Tänä vuonna tulijoita enemmän kuin viime vuonna samassa ajassa, joten prioriteetit on heillä selvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on käsittämätön ennakkoluulo, yleistys ja suorastaan rasistinen väite!!
Kahdet puheet työnantajilla, mene töihin siitä mutta me ei ainakaan palkata sinua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä päätän SINUSTA TULEE POLIITIKKO
Minä päätän SINUSTA TULEE VALTIONHALLINNON VIRKAMIES
MINÄMINÄMINÄ
Kuka normaaliälyinen normaali aikuinen haluaa, että JOKU MUU päättää sinun puolestasi sinun ammatin ja sinun työpaikan ja etsii sinun puolestasi sinulle työpaikan sinun selän takana pyytämättä ja yllättäen? Tykkäisitkö itse jos minä ilmestyisin sinun elämääsi päättämään sinun, täysvaltaisen aikuisen ihmisen, elämästä, työpaikoista, asunnoista, ihmisistä, kaikesta, minä omistaisin sinut ja sinulla ei olisi mitään valtaa omaan elämääsi?
Mikäli elätytät itsesi yhteiskunnan varoilla niin ihan itse luovutat päätösvaltasi pois ja yhteiskunta saa päättää asioistasi. Ainahan sinulla on vaihtoehto- voit ihan itse hakea itsellesi sen työn ja toimeentulon.
Höpöhöpö työnantaja se päättää kenet palkkaa. Jos ette anna töitä työttömälle, niin maksatte hänen elämisen jotenkin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Miten työhaluttoman ja -kyvyttömän pystyy työllistämään kun kaikki on sille no can do? Tälläkin palstalla sen näkee. Keksitään miljoona syytä miksi ei voi ottaa tarjolla olevaa työtä vastaan. Osa on myös kyvyttömiä edes työ ilmoituksia löytämään ja kunnollisia hakemuksia tekemään kaikesta hakukolutuksesta huolimatta. Monen ongelmat ratkeaisi kun muuttaisi sinne ,missä töitä on tarjolla
Sen työntekijän saa edelleen, kun maksaa sille palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdet puheet työnantajilla, mene töihin siitä mutta me ei ainakaan palkata sinua!
Näin nämä ajattelee ihan oikeasti. Jos ihminen on vuoden ollut työttömänä, niin se ei osaa enää mitään ja sen ammattitaito on kadonnut. Ei palkata.
Naurettavaa hevonpaskaa :D
Kuntia ei kiinnosta työttömyys luvut niin kauan kun kela maksaa heidän kulunsa, jos kunnat joutuisivat maksumieheksi kyseiset työttömät olisi jo työllistetty kunnan toimesta.
Vierailija kirjoitti:
"tulisi ottaa koppi" Teeppä uusi aloitus ilman tommosta paskakapulakieltä!
Jep, olin huono pesiksessä, kun en koskaan osannut ottaa koppia😨
Työttömyys ei ole synti vaan korvausten saaminen. Vallanpitäjät rakentavat köyhyyttä ja kurjuutta tänne täysin voimin.
. vi--
i
Höpö höpö. En mä ole enkä haluakaan olla mikään pallo mitä kopitellaan. 😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin nämä ajattelee ihan oikeasti. Jos ihminen on vuoden ollut työttömänä, niin se ei osaa enää mitään ja sen ammattitaito on kadonnut. Ei palkata.
Naurettavaa hevonpaskaa :D
Työttömyys= ei ole töissä valtiolla
Saa tulla kopittamaan mutta olen täällö noin 12 000 kilometrin päässä Balilla. Täällä on aika paljon parempi ostovoima oleskella pitköaiksistyöttömänä kuin siellä kalliissa sateisessa Suomessa.
YEL:istä:
https://www.etasku.fi/blogi/yel-vakuutus/
Mistä yrittäjä oikeasti maksaa nuo YEL-maksut, (jotka määräytyvät työtulon mukaan ja liikevaihdon mukaan.) Liikevaihto voi sisältää myöskin kuluja, kuten esim. kivijalkamyymälän vuokra, verkkokauppamaksut, valmistus- ja materiaalikulut ym ym.
YEL-laskenta tällä hetkellä ei perustu todelliseen ansaintaan!
https://www.mikrojayksinyrittajat.fi/kirje-yrittajalta-paattajalle/
Ah, minä omistan sinut! Sinä tulet minun työpaikalle, koska MINÄ HALUAN SINUT. Sinä olet minun. Minun minun minun!