Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteiskunnan tulisi ottaa koppi pitkäaikaistyöttömistä

Vierailija
26.04.2024 |

Koppia voitaisiin jatkaa kunnes työtön löytäisi itselleen töitä. 

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, minä omistan sinut! Sinä tulet minun työpaikalle, koska MINÄ HALUAN SINUT. Sinä olet minun. Minun minun minun!

Vierailija
62/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyden suurin syy on työantajien haluttomuus palkata ketään työttömiä.

Ja aivan aiheesta. Mitä pitempään joku vetelehtii ilman töitä sitä epätodennäköisempää että siitä on enää työntekijäksi.

Aivan uskomaton yleistys ja käsitys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan aiheesta. Mitä pitempään joku vetelehtii ilman töitä sitä epätodennäköisempää että siitä on enää työntekijäksi.

Sitten on turha ulista, jos joutuu maksamaan sosiaalitukia veroistaan.

Tai siis kun joudut

Vierailija
64/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...joten "menkää töihin" -huutelu on siis turhaa?

Vierailija
65/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä päätän SINUSTA TULEE POLIITIKKO

Minä päätän SINUSTA TULEE VALTIONHALLINNON VIRKAMIES

MINÄMINÄMINÄ

Kuka normaaliälyinen normaali aikuinen haluaa, että JOKU MUU päättää sinun puolestasi sinun ammatin ja sinun työpaikan ja etsii sinun puolestasi sinulle työpaikan sinun selän takana pyytämättä ja yllättäen? Tykkäisitkö itse jos minä ilmestyisin sinun elämääsi päättämään sinun, täysvaltaisen aikuisen ihmisen, elämästä, työpaikoista, asunnoista, ihmisistä, kaikesta, minä omistaisin sinut ja sinulla ei olisi mitään valtaa omaan elämääsi?

Mikäli elätytät itsesi yhteiskunnan varoilla niin  ihan itse luovutat päätösvaltasi pois ja  yhteiskunta saa päättää asioistasi. Ainahan sinulla on vaihtoehto- voit ihan itse hakea itsellesi sen työn ja toimeentulon.

Vierailija
66/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuuden ytimessä ollaan tässäkin ketjussa. Vieläkö joku luulee, että ne vihaa tulijoita suomalaisia köyhiä ja työttömiä enemmän?

Vierailija
67/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no can do?    no can do? Mikä hieno pieru olet kun pitää tunkea anglismeja suomenkieliseen keskusteluun!

Vierailija
68/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin auttais, jos hoidettaisiin työkykyä estävät vammat (7v odottanut hoitoa julkisella)

Vierailija
69/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuuden ytimessä ollaan tässäkin ketjussa. Vieläkö joku luulee, että ne vihaa tulijoita suomalaisia köyhiä ja työttömiä enemmän?

Noh. Tänä vuonna tulijoita enemmän kuin viime vuonna samassa ajassa, joten prioriteetit on heillä selvät.

Vierailija
70/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on käsittämätön ennakkoluulo, yleistys ja suorastaan rasistinen väite!!

Kahdet puheet työnantajilla, mene töihin siitä mutta me ei ainakaan palkata sinua!

Vierailija
71/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä päätän SINUSTA TULEE POLIITIKKO

Minä päätän SINUSTA TULEE VALTIONHALLINNON VIRKAMIES

MINÄMINÄMINÄ

Kuka normaaliälyinen normaali aikuinen haluaa, että JOKU MUU päättää sinun puolestasi sinun ammatin ja sinun työpaikan ja etsii sinun puolestasi sinulle työpaikan sinun selän takana pyytämättä ja yllättäen? Tykkäisitkö itse jos minä ilmestyisin sinun elämääsi päättämään sinun, täysvaltaisen aikuisen ihmisen, elämästä, työpaikoista, asunnoista, ihmisistä, kaikesta, minä omistaisin sinut ja sinulla ei olisi mitään valtaa omaan elämääsi?

Mikäli elätytät itsesi yhteiskunnan varoilla niin  ihan itse luovutat päätösvaltasi pois ja  yhteiskunta saa päättää asioistasi. Ainahan sinulla on vaihtoehto- voit ihan itse hakea itsellesi sen työn ja toimeentulon.

Höpöhöpö työnantaja se päättää kenet palkkaa. Jos ette anna töitä työttömälle, niin maksatte hänen elämisen jotenkin muuten. 

Vierailija
72/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työhaluttoman ja -kyvyttömän pystyy työllistämään kun kaikki on sille  no can do? Tälläkin palstalla sen näkee. Keksitään miljoona syytä miksi ei voi ottaa tarjolla olevaa työtä vastaan. Osa on myös kyvyttömiä edes työ ilmoituksia löytämään ja kunnollisia hakemuksia tekemään kaikesta hakukolutuksesta huolimatta. Monen ongelmat ratkeaisi kun muuttaisi sinne ,missä töitä on tarjolla 

Sen työntekijän saa edelleen, kun maksaa sille palkkaa.

Vierailija
73/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdet puheet työnantajilla, mene töihin siitä mutta me ei ainakaan palkata sinua!

Näin nämä ajattelee ihan oikeasti. Jos ihminen on vuoden ollut työttömänä, niin se ei osaa enää mitään ja sen ammattitaito on kadonnut. Ei palkata.

Naurettavaa hevonpaskaa :D

Vierailija
74/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntia ei kiinnosta työttömyys luvut niin kauan kun kela maksaa heidän kulunsa, jos kunnat joutuisivat maksumieheksi kyseiset työttömät olisi jo työllistetty kunnan toimesta. 

Vierailija
75/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"tulisi ottaa koppi" Teeppä uusi aloitus ilman tommosta paskakapulakieltä!

Jep, olin huono pesiksessä, kun en koskaan osannut ottaa koppia😨

Vierailija
76/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys ei ole synti vaan korvausten saaminen.                          Vallanpitäjät rakentavat köyhyyttä ja  kurjuutta  tänne                                                                                                                                                      täysin voimin.

.                                                                             vi--

i

Vierailija
77/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. En mä ole enkä haluakaan olla mikään pallo mitä kopitellaan. 😡

Vierailija
78/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin nämä ajattelee ihan oikeasti. Jos ihminen on vuoden ollut työttömänä, niin se ei osaa enää mitään ja sen ammattitaito on kadonnut. Ei palkata.

Naurettavaa hevonpaskaa :D

Työttömyys= ei ole töissä valtiolla

Vierailija
79/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla kopittamaan mutta olen täällö noin 12 000 kilometrin päässä Balilla. Täällä on aika paljon parempi ostovoima oleskella pitköaiksistyöttömänä kuin siellä kalliissa sateisessa Suomessa.

Vierailija
80/120 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YEL:istä:

https://www.etasku.fi/blogi/yel-vakuutus/

Mistä yrittäjä oikeasti maksaa nuo YEL-maksut, (jotka määräytyvät työtulon mukaan ja liikevaihdon mukaan.) Liikevaihto voi sisältää myöskin kuluja, kuten esim. kivijalkamyymälän vuokra, verkkokauppamaksut, valmistus- ja materiaalikulut ym ym.

YEL-laskenta tällä hetkellä ei perustu todelliseen ansaintaan! 

https://www.mikrojayksinyrittajat.fi/kirje-yrittajalta-paattajalle/