Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt lopettavat eläinlääkärit: maalitusta ja asiatonta kommentointia

Vierailija
26.04.2024 |

Onnea Suomi! Tähän maahan on onnistuttu luomaan sellainen ilmapiiri, että eri alojen ammattilaiset joutuvat vaihtamaan alaa vihapuheen, perusteettomien syytösten ja ylipäätään henkilöön kohdistuvan ränttäämisen ja maalittamisen takia. Tämän päivän uutisissa asiasta kertoivat eläinlääkärit, mutta sama ilmiö näkyy mm. opetusalalla, sote-puolella ja politiikassa.

Itse näen syyksi ainakin yhden tietyn puolueen agitoiman linjan, jonka mukaan vihapuhetta tai maalittamista ei ole olemassakaan ja aina "pitää saada sanoa mielipide". Tulos on sitten se, että toisia solvataan sumeilematta, jopa julkisesti omalla nimellä ja naamalla, koska valtakunnan politiikassa toimitaan samoin.

Mikä neuvoksi? Millä saisimme somelynkkaukset loppumaan ja ammattilaisille työrauhan?

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen kommenttikentät pois. 

Muutenkin raivofoorumit veks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset asialla vai miehet? 

Vierailija
4/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset asialla vai miehet? 

Lemmikinomistajat. 

Vierailija
5/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntynyt ilmeisesti samaa tahtia kuin hoidon hinta. Se vaan ettei eläinlääkärit itse edes päätä niistä hinnoista. 

Vierailija
6/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some + "vapautunut" keskusteluilmapiiri = myrkkyä.

En ymmärrä, mitä tapahtuu sen ihmisen päässä, joka hyökkää (sanallisesti) toisten kimppuun. Puuttuuko impulssikontrolli? Kadutaanko näitä myöhemmin? Vai onko tämä vaan ns. uusi normaali?

Vierailija
7/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen evidensia kommentoi siellä. Evidensia on häpeäksi eläinlääkäreille. Itse en eläintäni siihen eläinlääkinnän irvikuvaan vie. Pelkkää rahastusta, sitten evidensian eläinlääkärit vinkuu, kun "ei me hintoja päätetä" no, kyllä päätätte, kun työskentelette evidensian kaltaiselle p4sk4firmalle. 

Pienet, yksityiset ell-asemat takaisin ja hinnat järkevällä tasolle, niin maalituskin loppuu.

PS. Haukun evidensiaa näin yleisesti, en maalita enkä hauku yksittäisiä eläinlääkäreitä.

Vierailija
8/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntynyt ilmeisesti samaa tahtia kuin hoidon hinta. Se vaan ettei eläinlääkärit itse edes päätä niistä hinnoista. 

Niinpä. Evidensian työntekijät ovat päinvastoin itsekin huolissaan jatkuvasti nousevista hinnoista. Lemmikit tuodaan hoitoon liian myöhään, esim. odotetaan maanantaihin kun ei ole varaa maksaa kalliita päivystyshintoja. 

Vierailija
9/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lemmikinomistajat voivat myös syyttää itseään hintojen noususta. Kun ollaan menty siihen, että sille lemmikille pitää saada suurinpiirtein samantasoista hoitoa kuin ihmisille ja vaiva kun vaiva pitää voida hoitaa, niin tietenkin ne hinnatkin nousee. Ei laitteet, leikkaussalivalmius jne. ilmaisia ole.

Itselläni on koiria ja pakko sanoa, että en välttämättä lähtisi esim. mihinkään syöpähoitoihin sen kohdalla. Jos kyseessä olisi nuori koira jolle riittää pelkkä leikkaus, niin saattaisin harkita. Mutta esim. joidenkin sytojen anto eläimellä menee jo vähän kiduttamisen puolelle, annokset on pieniä jotta eläimen toimintakyky säilyy ja vaste on mitä on. 

Vierailija
10/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi olla eläinlääkäri, sillä mua turhauttaisi niin paljon idiootit lemmikkien omistajat, jotka ei välitä eläinten terveydestä (hampaat mätänee suussa, vaikea kivulias nivelrikko etc. mutta mitään ei tehdä koska Murre ja Sissi on ihan terveitä omistajan mielestä), että en voisi olla hiljaa.

Vierailija
11/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen evidensia kommentoi siellä. Evidensia on häpeäksi eläinlääkäreille. Itse en eläintäni siihen eläinlääkinnän irvikuvaan vie. Pelkkää rahastusta, sitten evidensian eläinlääkärit vinkuu, kun "ei me hintoja päätetä" no, kyllä päätätte, kun työskentelette evidensian kaltaiselle p4sk4firmalle. 

Pienet, yksityiset ell-asemat takaisin ja hinnat järkevällä tasolle, niin maalituskin loppuu.

PS. Haukun evidensiaa näin yleisesti, en maalita enkä hauku yksittäisiä eläinlääkäreitä.

Ensimmäinen maalittaja löytyi.

Lue itsesi eläinlääkäriksi ja avaa ilmaisklinikka.

Vierailija
12/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin niiden pitäisi mennä töihin kun Evidensia on aggressiivisesti laajentunut ja ostanut pienet toimijat pois? Ei ole enää vaihtoehtoja! 

Vierailija
13/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä lemmikkejä voi vaan lopettaa. Miksi niitä pitäisi hoitaa?

Vierailija
14/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lemmikinomistajat voivat myös syyttää itseään hintojen noususta. Kun ollaan menty siihen, että sille lemmikille pitää saada suurinpiirtein samantasoista hoitoa kuin ihmisille ja vaiva kun vaiva pitää voida hoitaa, niin tietenkin ne hinnatkin nousee. Ei laitteet, leikkaussalivalmius jne. ilmaisia ole.

Itselläni on koiria ja pakko sanoa, että en välttämättä lähtisi esim. mihinkään syöpähoitoihin sen kohdalla. Jos kyseessä olisi nuori koira jolle riittää pelkkä leikkaus, niin saattaisin harkita. Mutta esim. joidenkin sytojen anto eläimellä menee jo vähän kiduttamisen puolelle, annokset on pieniä jotta eläimen toimintakyky säilyy ja vaste on mitä on. 

Hinnat on nousseet kun lätkäistään miljoona eri verikoetta ja tutkimusta ja toimistomaksua ja lääkettä vaikka kyse olisi vain jalan venähdyksestä tms. 

Vierailija
15/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikissa paikoissa. Mutta just Evidensiassa varmasti. 

Vierailija
16/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy sen paremmin selän takana haukkumista kuin somessa haukkumista (joka on tavallaan selän takana haukkumista sekin). Negatiivinen palaute tulee antaa suoraan, ja asiallisesti.

Ylen uutinen on kuitenkin huonoa journalismia. Eläinlääkärit ovat uutisen mukaan viime aikoina joutuneet maalittamisen ja nettikiusaamisen kohteeksi. Uutinen syntyy siitä, että monet Ylen haastattelemat eläinlääkärit kokevat niin. Kuinka montaa eläinlääkäriä Yle haastatteli, ja kuinka moni heistä koki nettihäirinnän lisääntyneen? Miten on varmistettu se, että itse häirintä on lisääntynyt, eikä siitä koettu mielipaha?

Uutisen tueksi pitäisi antaa numeraalista dataa; kuinka monta prosenttia epäasiallisen palautteen määrä on kasvanut? Kuinka paljon väärien ilmiantojen määrä on kasvanut? Miten maalittamisen kasvu on käytännössä laskettu? Ilman konkreettisia tilastoja uutinen jää vähän asteelle "näin nämä asiat koetaan".

Vierailija
17/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen maalittaja löytyi.

Lue itsesi eläinlääkäriksi ja avaa ilmaisklinikka.

Enidensiassa Kennelliiton virallinen lonkkakuvaus ALKAEN 245€ + rauhoitus kunnaneläinlääkärillä 35kg koiran virallinen lonkka-, selkä- ja kyynärkuvaus 254e. sisältäen rauhoituksen. Eikä se kunnanellikään persnetolla tee.

Vierailija
18/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihapuheella ja maalituksella yritetään manipuloida hyvässä työssä hyvällä palkalla olevia lopettamaan vakituisen kokoaikaisen työn jotta heistä saadaan vuorotteluvapaasijaisia kolmeksi kuukaudeksi Elyyn, Postille jne tai Helsingin kaupungille 6 kuukaudeksi palkkatukeen. Siinä menee hyväpalkkainen VAKITUINEN KOKOAIKATYÖ jonkun 3 kuukauden määräaikaisen vuorotteluvapaasijaisuuteen takia tai 5 vuoden korkeakouluopiskelut roskiin kun jonkun päällikön pitää saada lyhytaikaista tulosta vuotirteluvapaasijaisuuksilla. 

Vierailija
19/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyväksy sen paremmin selän takana haukkumista kuin somessa haukkumista (joka on tavallaan selän takana haukkumista sekin). Negatiivinen palaute tulee antaa suoraan, ja asiallisesti.

Ylen uutinen on kuitenkin huonoa journalismia. Eläinlääkärit ovat uutisen mukaan viime aikoina joutuneet maalittamisen ja nettikiusaamisen kohteeksi. Uutinen syntyy siitä, että monet Ylen haastattelemat eläinlääkärit kokevat niin. Kuinka montaa eläinlääkäriä Yle haastatteli, ja kuinka moni heistä koki nettihäirinnän lisääntyneen? Miten on varmistettu se, että itse häirintä on lisääntynyt, eikä siitä koettu mielipaha?

Uutisen tueksi pitäisi antaa numeraalista dataa; kuinka monta prosenttia epäasiallisen palautteen määrä on kasvanut? Kuinka paljon väärien ilmiantojen määrä on kasvanut? Miten maalittamisen kasvu on käytännössä laskettu? Ilman konkreettisia tilastoja uutinen jää vähän asteelle "näin nämä asiat koetaan".

Eiköhän eläinlääkäreiden itsemurhien lisääntyminenkin jotain kerro. 

Vierailija
20/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en voisi olla eläinlääkäri, sillä mua turhauttaisi niin paljon idiootit lemmikkien omistajat, jotka ei välitä eläinten terveydestä (hampaat mätänee suussa, vaikea kivulias nivelrikko etc. mutta mitään ei tehdä koska Murre ja Sissi on ihan terveitä omistajan mielestä), että en voisi olla hiljaa.

Entäs kun ei ole varaa hoidattaa? Eläinten hammaslääkäri maksaa enemmän kuin ihmisten. Pari tonnia yksi hoitokerta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä