Ihmisten uskomaton RÖYHKEYS. Ke saatetaan perua tapaaminen kun sairaana ja pe päivitetään kuvaa jostain ulkomailta
Buahahahha itse en kestä miten tyhmiä ihmiset on. Some paljastaa aivan kauhean kaksinaamaisuuden. Sovitaan, perutaan, rynnätään sinne mihin napa näyttää, ei ole niin mitään tapoja.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te tunne ketään, jolla on esimerkiksi migreeni tai muu kipusairaus? Myös näin noroaikana kannattaa perua epäilystäkin, ja toisen osapuolen olla kiitollinen.
Joo no mulla on ollut migreeniä lapsesta saakka, eikä se koskaan ole estänyt kertomasta asiasta ihmisille. Jos olo on oikein huono, niin viimeistään toivuttuani laitan viestiä että oli niin superpaha olo, ettei vaan pystynyt ja voitaisko sopia uusiks? Ei niin, että poden migreeniä, perun perjantain menon epämääräisesti sairauteen vedoten ja sitten laitan kuvia itsestäni jonkun toisen kanssa maanantaina.
Nyt en ymmärrä. Miksi ei riitä, että sanoo olevansa kipeänä? Miksi olisi paha asia laittaa someen kuva maanantaina, toisen kanssa tai ilman?
Ovatko ystävyyssuhteet uusi m
No kyllä se on minusta huomaavaista ja hyvätapaista ilmottaa. Ystäväni ovat minulle tärkeitä, en taas ymmärrä miksen antaisi selitystä? Minusta toisen aikaa pitää myös kunnioittaa. En käsitä mitä hyötyä kertomatta jättämisestä olisi.
Aloittajan tuttavahan nimenomaan on ilmoittanut, mutta se ei aloittajalle riitä. Syynä voi olla alkuraskauden pahoinvointi, lapsettomuushoitojen sivuvaikutukset, suolistosairauden kiusalliset oireet, ahdistuneisuushäiriö - mikä tahansa, mitä tuttava ei halua kaikkien (tai juorukellona tunnetun ystävän) tietoon.
En tosiaan ymmärrä, miksi ystävällinen ilmoitus sairastumisesta ei riitä, tai miksi matka kaksi päivää myöhemmin on niin tuomittavaa? Kuka vaatii hallinnan tuttaviensa yksityiselämään terveystietoja myöten? Minusta tuo on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te tunne ketään, jolla on esimerkiksi migreeni tai muu kipusairaus? Myös näin noroaikana kannattaa perua epäilystäkin, ja toisen osapuolen olla kiitollinen.
Joo no mulla on ollut migreeniä lapsesta saakka, eikä se koskaan ole estänyt kertomasta asiasta ihmisille. Jos olo on oikein huono, niin viimeistään toivuttuani laitan viestiä että oli niin superpaha olo, ettei vaan pystynyt ja voitaisko sopia uusiks? Ei niin, että poden migreeniä, perun perjantain menon epämääräisesti sairauteen vedoten ja sitten laitan kuvia itsestäni jonkun toisen kanssa maanantaina.
Nyt en ymmärrä. Miksi ei riitä, että sanoo olevansa kipeänä? Miksi olisi paha asia laittaa someen kuva maanantaina, toisen kanssa
Pakko ei ole kommunikoida avoimesti. Minä en käsitä miksi ei. En olisi vapaaehtoisesti tekemisissä ihmisen kanssa joka ei ole rehellinen ja kunnioittava.
Sehän on ilmiselvää, että myös ystävyyssuhteissa ja kaveruudessa voi olla sellaisia eroja, joita ei pysty neuvottelemalla korjaamaan. Joku haluaa olla vapaa ja toimia sen hetken tunteen mukaan, toinen haluaa avoimuutta ja mahdollisuuden suunnitella menojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä. Miksi ei riitä, että sanoo olevansa kipeänä? Miksi olisi paha asia laittaa someen kuva maanantaina, toisen kanssa
oletaan, että ap:n ystävä oli rehellinen sairastumisensa suhteen. Jos minä olisin ollut tuo ystävä, niin olisin toki perunut tapaamisen, kertonut, että sairastuin ja kertonut myös, että olen myös lähdössä matkalle kahden päivän päästä ja siksi pitää nyt erityisen paljon levätä ja koittaa toipua, jotta ylipäätään pääsen sitten matkustamaan lentokoneella. Noin olisi ehkä vältetty ap:lle tuleva epävarmuus siitä, että hänet dumpattiin jonkin teosyyn nojalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä. Miksi ei riitä, että sanoo olevansa kipeänä? Miksi olisi paha
Juuri näin. Ja jos haluaa pitää tarkan sairauden omassa tiedossaan, niin kyllä minusta silti voi jotenkin selittää tuon tilanteen ja sanoa, että peruminen ei millään tapaa johdu siitä ystävästä, olisi kovasti halunnut tavata, ja palaa asiaan vaikkapa parin viikon kuluttua. En vain ymmärrä minä siinä on vaikeaa, minulle nämä on opetettu alakouluikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap katsonut koskaan peiliin? Että jos siellä olisi yhtään syytä miksi muut toimivat näin.
En onneksi itse ollut tapaamisessa mukana 😁 En itse pidä yhteyttä tälläisiin sopijiin-perujiin
Tästä aloittajan viestistä näkee, että tapaaminen ja peruminen ei ole ollut hänen kanssaan, vaan hän retostelee kolmansien osapuolten asioilla.
Perumisviesti on voinut olla vaikka kuinka asiallinen, yksityiskohtainen ja ystävällinen. Joko ap on saanut sen asiattomasti haltuunsa tai sitten hän on vetänyt johtopäätökset kuulopuheista ja tullut tänne tekemään kaunaisen aloituksensa. Kumpikin vaihtoehto kertoo huonoa aloittajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä. Miksi ei riitä, että sanoo olevansa kipeänä? Miksi olisi paha
oletaan, että ap:n ystävä oli rehellinen sairastumisensa suhteen. Jos minä olisin ollut tuo ystävä, niin olisin toki perunut tapaamisen, kertonut, että sairastuin ja kertonut myös, että olen myös lähdössä matkalle kahden päivän päästä ja siksi pitää nyt erityisen paljon levätä ja koittaa toipua, jotta ylipäätään pääsen sitten matkustamaan lentokoneella. Noin olisi ehkä vältetty ap:lle tuleva epävarmuus siitä, että hänet dumpattiin jonkin teosyyn nojalla.
Minusta on erikoinen ajatus, että ystävän lähtökohtaisesti oletetaan valehtelevan. Pitäisi siis sairastuessaan ensin perua ja sitten vielä todistella, ettei valehtele? Ei kuulosta mukavalta ystävyys-/tuttavuussuhteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä. Miksi ei riit
Aika oudosti tulkitsit viestini, kun nimenomaan kirjoitin, että oletetaan, että ystävä oli sairastumisensa suhteen rehellinen.... mutta minusta se jatkokin, että ystävä kertoisi ystävälleen, että on koha lähdössä matkalle on vain sellainen pieni asia, joka ystävyyteen ja ihmissuhteiden hoitamiseen kuuluu. Tuollaisilla pienillä asioilla, joilla kertoo elämästään, voi kertoa toiselle, että välittää ja arvosti pyyntöä, sekä voi myös kertoa lyhyesti mitä omassa elämässä on tapahtumassa: kaikki tuollainen auttaa oppimaan toisesta enemmän ja se lisää ymmärrystä ja se taas vähentää väärinymmärryksiä.
Aika oudosti tulkitsit viestini, kun nimenomaan kirjoitin, että oletetaan, että ystävä oli sairastumisensa suhteen rehellinen.... mutta minusta se jatkokin, että ystävä kertoisi ystävälleen, että on koha lähdössä matkalle on vain sellainen pieni asia, joka ystävyyteen ja ihmissuhteiden hoitamiseen kuuluu. Tuollaisilla pienillä asioilla, joilla kertoo elämästään, voi kertoa toiselle, että välittää ja arvosti pyyntöä, sekä voi myös kertoa lyhyesti mitä omassa elämässä on tapahtumassa: kaikki tuollainen auttaa oppimaan toisesta enemmän ja se lisää ymmärrystä ja se taas vähentää väärinymmärryksiä.
Toki on ihan ok kertoa matkasta ja välittämisestä, mutta se, ettei niin hoksaa sairaana tehdä, ei mitenkään oikeuta tällaista buahahaa-aloitusta. Jos se, että kommunikoi vähän kömpelösti, johtaa välirikkoon ja viha-aloitukseen anonyymipalstalla, niin pienestäpä on kiinni.
On kokemusta. Valmistelin ruokatarjoilut ja oli grillikin kuumana, vaan ei vieraita näy. Kyselin missä olette. Vastaukseksi tuli kaikilta vuorotellen tyyliin "joo sori mut nyt tuli vähän sitä ja tätä" selittelyä. Myöhemmin kävi ilmi vahingossa, että olivatkin olleet keskenään viettämässä iltaa muualla! Hupsista, jäivät kiinni. Oli viimeinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Toki on ihan ok kertoa matkasta ja välittämisestä, mutta se, ettei niin hoksaa sairaana tehdä, ei mitenkään oikeuta tällaista buahahaa-aloitusta. Jos se, että kommunikoi vähän kömpelösti, johtaa välirikkoon ja viha-aloitukseen anonyymipalstalla, niin pienestäpä on kiinni.
Kolmannen keskenmenon jälkeen ei tosiaan tullut mieleen esittää surunvalitteluja kun kaverin kanssa ei kyennyt tapaamaan. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki on ihan ok kertoa matkasta ja välittämisestä, mutta se, ettei niin hoksaa sairaana tehdä, ei mitenkään oikeuta tällaista buahahaa-aloitusta. Jos se, että kommunikoi vähän kömpelösti, johtaa välirikkoon ja viha-aloitukseen anonyymipalstalla, niin p
ilmeisesti sinä sitten olet tuo ap.n kaveri vai
Vierailija kirjoitti:
Tää menee nyt vähän ohi aiheen koska ei sisällä lomamatkoja eikä somea.
Mun ystäväni itse ehdottaa tapaamista mun luokseni. On innoissaan, sopii puhelimitse ja kirjoittaa sähköpostia perään kuinka kivaa ja mitä hän on aikeissa tuoda, yleensä viiniä. Ai-ku kivaa, päästään turisemaan naisten kesken. Mä lupaan laittaa purtavaa.
Pari tuntia ennen h-hetkeä hän peruu ja tämä on tapahtunut usein. Soittaa uskovansa vatsataudin juuri iskevän.
Ilmeisesti vatsatauti aiheuttaa hänellä kivan nousuhiprakan oireita. Parin-kolmen tunnin päästä hän soittaa taas ja toteaa, että olipa hyvä ettei hän tullut koska olo on käynyt yhä huonommaksi. Tässä vaiheessa pikkuhiprakka on kääntynyt vahvan humalan puolelle.
Seuraava päivänä ei kuulu mitään mutta myöhemmin tulee sähköposti selityksineen kuinka kammottava olo oli seuraavankin päivän, että olipa tauti! Pyytelee vielä tuhannesti anteeksi ja kertoo, että meille
Mun kaveri on lopettanut juomisen, mutta harrastaa edelleen tuota. Taitaa vanhat tavat istua tiukassa. Suuttuu kyllä, jos mä perun tapaamisen hyvissä ajoin ja kunnon syyllä toisin kuin hän. Olen välillä pohtinut välien katkaisemista... En jaksa ymmärtää tuollaista venkoilua.
Periaatteessa olen samaa mieltä että venkoilu ja valehtelu ärsyttää, mutta itse olen juuri ollut flunssassa ja tämä alkoi paranemaan tosi nopeasti kun lepäsin yhden päivän kotona. Eli luultavasti ei täysin valhe ollutkaan ja hän vain toipui tarpeeksi lähteäkseen jo matkalle. Keskiviikkona perui ja lepäsi, ehkä myös torstaina, ja perjantaina pystyy jo matkustamaan. Tuo vielä menee.
Mutta ymmärrän että epäilykset herää. Itsellä kaveri venkoili tapaamista ja sitten perui viime tingassa johonkin ripuliin vedoten. En minä oikein tiedä uskoinko enää koska oli jo aiemmin venkoillut. Olisi parempi jos sanoisi suoraan ettei oikein huvita nähdä. Mutta koska on aina mahdollisuus että oikeasti sairastuikin niin ei tässä mitään voi oikein sanoa.
Hanki oma elämä niin ei tarvitse raivota jos ihmiset peruvat. Jos on parisuhde ja lapsiakin niin ne menevät automaattisesti vähemmän tärkeiden juttujen edelle. Kalenteri voi muuttua ihan pikaisestikkin. Eri asia sellaisella sinkulla jolla ei ole perheessä muita ihmisiä vaikuttamassa.
Lasten sairastumisien takia minunkin on täytynyt sietää paljon tapaamisten peruutuksia. Ei siinä sitten mitään ja olen mennyt yksin shoppailemaan ja syömään.
Joillakin ihmisillä ei vaan ole käytöstapoja eikä arvosteta muiden aikaa ja vaivannäköä. Kyllä näitä yli-innokkaita satuilijoita on, jotka ovat niiiiin innoissaan suunnittelemassa, tulemassa ja menemässä, mutta hetki ennen h-hetkeä vedetään liinat kiinni ja iskee se paskatauti tai vastaava helposti valehdeltava juttu. Tulikin joku "parempi" tarjous toisaalta tai oli unohdettu sopia sen kumppanin kanssa eikä lapsilla olekaan hoitopaikkaa tai olikin sovittu yhtä innokkaasti menoa kolmeen muuhunkin paikkaan.
Kyllä valehtelijat tunnistaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Hanki oma elämä niin ei tarvitse raivota jos ihmiset peruvat. Jos on parisuhde ja lapsiakin niin ne menevät automaattisesti vähemmän tärkeiden juttujen edelle. Kalenteri voi muuttua ihan pikaisestikkin. Eri asia sellaisella sinkulla jolla ei ole perheessä muita ihmisiä vaikuttamassa.
Lasten sairastumisien takia minunkin on täytynyt sietää paljon tapaamisten peruutuksia. Ei siinä sitten mitään ja olen mennyt yksin shoppailemaan ja syömään.
Hanki oma elämä? Kyllä itselläni on menoa ja meininkiä kahden alle kouluikäisen kanssa, MUTTA minun elämääni kuuluu myös ystävien tapaamiset aina silloin tällöin. Nykyisen ystäväporukan kanssa onnistuu aina sovitut tapaamiset ja lasten sairastelut tms. on ihan uskottavaa, mutta harvoin näitä on kohdalle sattunut. Sitten on kyllä pari tuollaista entistä ystävää, jotka valehtelivat, keksivät tekosyitä eikä mikään koskaan onnistunut, kuten sovittu. Siksi ovat nimenomaan entisiä ystäviä.
No jos mulla olis migreeni niin mä kertoisin että olen pahoillani mutta nyt iski migreeni ja ylihuomenna on reissuun lähtö niin koetan parantua. Jos en taas jotain haluaisi tavata en sovi sitä alunperinkään. Eli selittelijät, mikä on tekosyynne että ette toimi näin?
Kyllä mä ymmärtäisin tuossa tapauksessa. Lomamatka on varmaan valmiiksi maksettu ja sitä yrittää toipua nopeasti sitä varten lepäämällä. Suunnitellulle lomamatkalle ei tietenkään haluaisi olla menemättä jonkun pienen flunssan takia, mutta ei sitä kannata ehdoin tahdoin muihin tartuttaa. Siitä myös toipuu nopeiten lepäämällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ymmärtäisin tuossa tapauksessa. Lomamatka on varmaan valmiiksi maksettu ja sitä yrittää toipua nopeasti sitä varten lepäämällä. Suunnitellulle lomamatkalle ei tietenkään haluaisi olla menemättä jonkun pienen flunssan takia, mutta ei sitä kannata ehdoin tahdoin muihin tartuttaa. Siitä myös toipuu nopeiten lepäämällä.
Se on kumma, että juuri tietyille ihmisille sattuu ja tapahtuu näitä yllättäviä sairastumisia aina juuri ennen sovittua hetkeä...
Itselläni on tuollaiset nk. ystävät jääneet jo kauas taakse. Onneksi.
Jos menen naimisiin, en edes halua polttareita.