Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelevat parit ja avoparit, joilla on iso eri tuloissa! Miten jaatte kustannukset?

Vierailija
25.04.2024 |

Miten sovitte esimerkiksi matkustamisesta ja ravintolassa syömisestä, kun toisella on hyvät tulot ja toisella pienemmät? Kustantaako varakkaampi toisellekin jotain? Oletteko sovittaneet tekemiset pienituloisen mukaan? Vai matkusteleeko varakkaampi useammin ja toinen odottaa kotona? Kerro, miten teillä toimitaan. 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 / 50 tietenkin. Mitä muutakaan? Jokainenhan on valinnut tulotasonsa itse. 

Näkisin että nettotulojen prosenttisuhde yhteisiin menoihin olisi aika hyvä lähtökohta asiasta neuvotteluun ja sopimiseen. 

Vierailija
42/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaimo oli kotona lasten kanssa, minä maksoin kaiken.

Kun rakennettiin talo, vaimo sanoi maksavansa osansa, mutta lopputulos oli että minä maksoin kaiken.

Sitten vaimo otti eron ja lapset, vei puolet omaisuudesta ja minulle jäi velat.

In Finland we Have thing called reilu meininki.

Reilu meininki niille jotka eivät tee heti alkuun avioehtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin maksaa omat kulunsa kokonaan itse.

Jos parempituloinen haluaa viedä toisen ravintolaan syömään, niin silloin hän kutsujana maksaa kaiken. Sama matkustamisen kanssa - se maksaa, joka matkalle haluaa.

Miksi seurusteluaikana(kaan) pitäisi ryhtyä maksulliseksi kumppaniksi?

Ohiksena kyselen, että miksi vain parempituloinen maksaa jos haluaa viedä toisen ravintolaan syömään - kai se pätee sitten molempiin suuntiin jos se maksaa, joka haluaa?

Vierailija
44/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avovaimo työssä ja minä opiskelen eli tulotasomme on kovin erilainen. Vaikkakin käyn myös opintojen lisäksi työssä itsekin niin hän maksaa valtaosan menoistamme. Oli kyseessä niin asumismenot kuin vaikka matkat. Hän on hyvätuloinen ja tulee aina olemaankin minua paremmin tienaava. Kotityöt teemme yleensä yhdessä ja kokkaamme kerralla isomman määrän ruokaa esimerkiksi pakkaseen. 

Vierailija
45/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu samalla viivalla, kun tavattiin. Joten kaikki oli yhteistä silloin ja nytkin.

Hänellä on nelinkertaiset tulot. Mä olen mahdollistanut tuon urapolun ja kyllä hän sen tietää.

Vaikka joku katkera taas haluaa jotain ilkeetä sanoa, niin hyvä tiimi oltu. Kumpikin on saanut mitä haluttu. Ja munkin tulevaisuus on turvattu taloudellisesti.

Hän matkustelee enemmän, koska liittyy työhön ja pitää siitä. Pidän kotilinnaketta pystyssä.

Vierailija
46/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menemme molemmat yhdessä ja jos toiselta loppuu rahat, toinen auttaa.

Kuulostaa erikoiselta, otatte kaksi laskua ravintolassa.. 

Kyllä luulisi aikuisen tietävän onko tilillä katetta.

Vierailija
47/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suunnilleen sovittu, että miten menot jaetaan. Minä olen meillä pihimpi ja pienituloisempi, joten "joudun" välistä kieltämään miehen jotain suuria ideoita. Reissut maksaa yleensä mies. Tietenkin se, jolla on rahaa maksaa. 

Vierailija
48/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jokaisen pitäis pyrkiä lääkäriksi tai lakimieheksi? Kuka siivoaa ja kerää roskat yhteiskunnasta, tai tekee ja myyy ruokaa tai ajaa busseja? Ei tämä niin toimi, että kaikki ovat kalliistipalkattuja henkilöitä.

Toisekseen, voinhan haluta olla vaikka presidentti, mut ei se valinta aina niin vain toimi. Ei kaikki fiksutkaan pääse lääkikseen, oikikseen tai TKK:lle, eli miten henkilö siis valitsee sen superpalkkaisen tulotason itselleen?

Anteeksi mut ei taida olla ihan penaalin terävimpiä kyniä. Kiinnostaa, saitko kuitenkin valittua itsellesi toivomasi tulotason?

Vierailija
49/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaimo oli kotona lasten kanssa, minä maksoin kaiken.

Kun rakennettiin talo, vaimo sanoi maksavansa osansa, mutta lopputulos oli että minä maksoin kaiken.

Sitten vaimo otti eron ja lapset, vei puolet omaisuudesta ja minulle jäi velat.

In Finland we Have thing called reilu meininki.

Ai Suomessa on asiat huonommin kuin muissa maailman maissa? Mietipä uudelleen...

https://www.eeva.fi/jutut/tinder-mies-petti-ja-huijasi-rahaa-hanella-ol…

Tässä muuten tuore esimerkki, et miehetkin osaa loisia. Tosin avioliitossa, kun on yhteisiä lapsiakin, on hävytöntä puhua puolison loisimisesta!

Vierailija
50/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jokaisen pitäis pyrkiä lääkäriksi tai lakimieheksi? Kuka siivoaa ja kerää roskat yhteiskunnasta, tai tekee ja myyy ruokaa tai ajaa busseja? Ei tämä niin toimi, että kaikki ovat kalliistipalkattuja henkilöitä.

Toisekseen, voinhan haluta olla vaikka presidentti, mut ei se valinta aina niin vain toimi. Ei kaikki fiksutkaan pääse lääkikseen, oikikseen tai TKK:lle, eli miten henkilö siis valitsee sen superpalkkaisen tulotason itselleen?

Anteeksi mut ei taida olla ihan penaalin terävimpiä kyniä. Kiinnostaa, saitko kuitenkin valittua itsellesi toivomasi tulotason?

Jos ei oysty, niin sitten elää.sen tulotasonsa mukaan eikä oleta että joku muu hoitaa laskun. Disclaimer: ne neliraajahalvaantuneet. Parisuhteessa saa mun puolesta lokkeilla niin paljon kuin puoliso antaa myöden, ei se meille muille kuulu.

Vierailija
51/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurusteluaikana varakkaampi eli mies maksoi käytännössä kaiken, nykyään menee usein toisinpäin eli minä maksan. Naimimisissa olaan nyt jo oltu yli kaksikymmentä vuotta.

Jos todella noin niin mihin mies pistää rahansa, salaisiin sijoituksiin? 

Mitä väliä? Pitääkö toisen rahankulutusta oikein kytätä, sitäkö rakkaus sinulle on?

Vierailija
52/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahamme ovat yhteisiä. Emme kummatkaan tuhlaile erityisemmin. Riitoja rahasta ei ole koskaan ollut. Yksi yhteinen lapsi. Tällä hetkellä opiskelen, joten tuloni ovat todella pienet, mutta puolisoni käy töissä, joten pärjäämme ihan mukavasti. Kohta palaan takaisin työelämään kun valmistun. 

Vierailija
53/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaan kulut puoliksi, vaikka minä olen pienempituloinen. Ei tunnu enää kauhean hyvältä, koska viime vuosina kaikki kulut ovat nousseet niin valtavasti, mutta palkkani ei. Mies pärjää erittäin hyvin edelleen tuloillaan. Viime aikoina hän on kyllä maksanut esim. elokuvalippuni, koska olen ilmoittanut, että en lähde, koska 15-20 € maksava elokuvalippu on yksinkertaisesti liian kallis tuloihini nähden.

En ymmärrä yhtään tällaista. Meillä on ollut aina sama elintaso perheessä, riippumatta perheenjäsenten tuloista.

Vierailija
54/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset tilit ja yhteiset rahat, joita kumpikin käytämme. Näin on ollut yli 30 vuotta eli koko avioliittomme ajan. Rahasta ei ole riidelty.

Vierailija
55/55 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ansaitsee nettona noin 2000€, minä 6000€. Maksan kaikesta aika paljon enemmän koska elintaso määräytyy pitkälti minun mukaani ja miehellä ei riitä rahat siihen. Isompi osuus paremmasta autosta, isosta talosta, paremmasta ruuasta jne. Jotkut matkat olen maksanut kokonaan.

Jos mentäisiin 50/50 niin pitäisi kyllä elää rosi köyhästi ja sitä en halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän