Miten parisuhteet edes alkavat nykypäivänä? En ymmärrä
Minä en ole koskaan käynyt treffeillä vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Ei ole ollut edes missään tuttavapiirissä naisia. Ei ole siis ollut mahdollista edes kohdata missään tosielämän tilanteessa vastakkaisen sukupuolen edustajia.
Työelämässä ei ole tullut vastaan. Minulla on ollut elämäni aikana noin 10 eri työpaikkaa. Yhdessäkään en ole kohdannut ikäisiäni naisia.
Insinööritoimistossa kukaan ei puhunut mitään ylimääräistä eikä ollut kahvitaukoja. Naiset eivät ole koskaan puhuneet minulle oikein mitään ja jos olen itse jotain puhunut, on yleensä vain tullut vaivautunut hiljaisuus.
Kavereita on, mutta tällä ikää heillä on omat perheensä ja omat menonsa.
Miten helvetissä tässä elämässä muka ketään voi missään kohdata? Sellaista, jonka kanssa jaamme samat arvot.
Tinderissä mätsejä saa vain alusvaatemallit. Välillä masentaa, välillä tulee itsemurhakin mieleen.
Välillä unohdan asian ja keskityn harrastuksiini. Joskus masennus, kun näen jollain ikäiselläni miehellä nätin naisen käsipuolessa. Siksi on aika ahdistavaa käydä missään.
M38
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihmetyttää nämä, jotka kaipaavat seuraa, mutta eivät muka edes tapaa ketään.
Facebook on pullollaan sinkkuryhmiä, harrastuksia voi pohtia myös tästä näkökulmasta ja Tinderkin toimi,i, jopa minulla, vaikken alusvastemalliksi kelpaisi edes other danish guylle.
Facebookin sinkkuryhmät ne vasta masentaakin. Siellä on satoja miesten ilmoituksia. Naisten ilmoituksia äärimmäisen vähän. Ei heidän tarvitse tehdä mitään ilmoituksia
M38
Oikeastiko kaikki pitää väntää sulle kädestä pitäen. Ne sinkkuryhmät järjesteää tapaamisia, joissa tapaa ihmisiä. Paikka x ajankohta y saa tulla. Ja bonuksena, esim. liikunnan ympärille kokoontuneissa ryhmissä lähes aina NAISenemmistö - joskus olen ollut ainoa mies paikalla.
Toiseksi noissa liikuntaryhmissä on myös se, että tapaamiselle alentaa kynnystä, kun kyselee esim. harresteseuraa. Lenkille tulee lähdettyä matalammalla kynnyksellä kuin treffeille.
Tiedätkö ap missä on aivan järkyttävä pula miehistä? Missä piireissä kymmenet naiset juoksee sen yhden miehen perässä? No tanssipiirit eli sinne vaan mukaan! Ensin alkeiskurssille, sitten jatkoryhmiin, lavatansseille, salsabileisiin yms.
Itsekin etsin miestä (viejää) juuri tanssipiireistä, mutta ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihmetyttää nämä, jotka kaipaavat seuraa, mutta eivät muka edes tapaa ketään.
Facebook on pullollaan sinkkuryhmiä, harrastuksia voi pohtia myös tästä näkökulmasta ja Tinderkin toimi,i, jopa minulla, vaikken alusvastemalliksi kelpaisi edes other danish guylle.
Facebookin sinkkuryhmät ne vasta masentaakin. Siellä on satoja miesten ilmoituksia. Naisten ilmoituksia äärimmäisen vähän. Ei heidän tarvitse tehdä mitään ilmoituksia
M38
Oikeastiko kaikki pitää väntää sulle kädestä pitäen. Ne sinkkuryhmät järjesteää tapaamisia, joissa tapaa ihmisiä. Paikka x ajankohta y saa tulla. Ja bonuksena, esim. liikunnan ympärille kokoontuneissa ryhmissä lähes aina NAISenemmistö - joskus olen ollut ainoa mies paikalla.
Toiseksi noissa liikuntaryhmissä on my
Aika harva tuntemani mies harrastaa liikuntaa.
Ei ole mitään salimakea tutuissa liiaksi asti. Muutama vähään aktiivisemmin harrastaa jotain.
Nyt olen onneksi töissä työpaikassa, jossa on liikunnallista väkeä ja potkitaan porukalla toisiin vauhtia ja motivaatiota. Jos en käy hetkeen työpaikan salilla, saa kuulla kuittailua ettei ole äijää hetkeen näkynyt.
M38
Koita jotain muuta netin treffipalstaa kuin tinderiä.
" Aika harva tuntemani mies harrastaa liikuntaa.
Ei ole mitään salimakea tutuissa liiaksi asti. Muutama vähään aktiivisemmin harrastaa jotain.
Nyt olen onneksi töissä työpaikassa, jossa on liikunnallista väkeä ja potkitaan porukalla toisiin vauhtia ja motivaatiota. Jos en käy hetkeen työpaikan salilla, saa kuulla kuittailua ettei ole äijää hetkeen näkynyt.
M38"
Sun ajattelu ei aukea nyt ollenkaan. Se pointti ei ollut nyt harrastaa liikunta siellä työpaikalla. Eikä nyt välttämättä harrastaa liikuntaa ylipäätään missään.
Sinkkuskenessä deittiapeissa on miesylitarjonta, sinkkumiiteissä nainen. Etsi sopiva ryhmä, ala pyöriä tapaamisissa, tapaat naisia.
Voin myös sanoa, ettei edes liikuntaryhmissä tarvitse olla salimake. Eikä mikään make. Siellä on ihan tavallisia ihmisiä, jotka haluavat tutustua toisinsa ja liikunta on se mitä tehdään. Tätä siis tein itse - sinä voit hakea oman viiteryhmäsi.
Mutta jos sitkeästi kieltäydyt menemästä minnekään, missä voit tavata naisia, niin sittenhän et niitä tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarisssa oli ennen naisia. Nykyään taitaa olla ainakin Helsingissä tilanne se, että ma munaiset ovat tiukan is lamistisen kasvatuksen mukaisesti kotona, kun taas ma mumiehet ovat vallanneet kaikki yökerhit ja kuppilat, ja niistä on poistuneet ne naiset jotka eivät pidä ma mumiehistä, ja niihin jääneet ne naiset jotka haluavat lakupötköä.
Eli eipä taida perinteisesti enää baaristakaan seuraa löytyä.
Ehkä kesäterassilta iltapäiväaikaan?
Baareissa kaikki ovat omissa porukoissaan ja omissa pöydissään. Sama koskee kesäterasseja jne. Jos siellä joku ventovieras tunkisi sekaan, niin keskettäisiin poistumaan ja tulisi vain tarpeetonta mielipahaa. Viime kesän terassireissu oli niin kamala kokemus, etten taida enää koskaan mennä.
M38
Kylmiltään julkisessa paikassa lähestyminen on lähes mahdotonta edes kaikkein itsevarmimmille ja hyvännäköisille miehille ja naisille. Ei kannata yrittää, koska paineet ovat liian isot molemmin puolin, ja se asettaa kaikki todella kiusalliseen asemaan. Tuossa epäonnistuu lähes jokainen.
Onko sinulla miespuolisia ystäviä? Jos ei, niin siitä voisi aloittaa, että saisit luotua jonkinlaista tuttavapiiriä vähitellen, ja sitä kautta sosiaalista painetta pienemmäksi. Että tottuisin juttelemaan normaaleja keskusteluja ihmisten kanssa. Ja ehkä saisit vähitellen kutsuja vaikka johonkin illanistujaisiin sitä kautta. Ihan vaan joku sulkisporukka tai mikä vaan urheiluharrastuskin jos riittää alkuun. Että saisit itsellesi ihmisiä joita näet viikottain tai pari kertaa kuussa.
Lisäksi kuulostaa, että olet todella masentunut. Tätä asiaa on tärkeä hoitaa ensin, jos ihmissuhteen haluat löytää. Onneksi olet insinööri, eli sulla on varaa etsiä terapeutti itsellesi (yksityiseltä puolelta niitä saa nopeastikin rahalla), josta pidät ja jolle koet voivasi puhua täysin rehellisesti. Ja lopulta sanoa jopa sen, että olet halunnut tappaa itsesi. Toi mielentilahan on nyt niin musta, että ihmiset aistii sen sinusta heti. Millainen nainen sopisi mielestäsi parisuhteeseen itsetuhoisen ja masentuneen ihmisen kanssa? Sellaisia sinulle on tällä hetkellä tarjolla. Jos haluat muunlaisia naisia, esim. nättejä ja hyvinvoivia, sitten sinun pitää rohkaistua hoitamaan mielenterveyttäsi paremmalle tolalle. Ihmiset tarvitsevat toisia eikä yksin tarvitse pärjätä, mutta jotkin perusasia pitäisi saada paremmalle tolalle ennen kuin joku tasapainoinen nainen voi sinusta kiinnostua, koska parisuhteessa pitää olla kaksi tasa-arvoista ihmistä että se toimii. Jo ihan toi sosiaalisten tilanteiden pelkokin on selvästi nyt tiellä, että voisi edes ihmisten kanssa jutella. Sut olisi tärkeä hoitaa sellaiseen tilaan, että susta on ihan kiva jutella vieraille ihmisille, ja halaut heille hyvää jne. Niin sitten alkaa sitä seuraakin löytymään.
Et ole toivoton tapaus, mutta ei toi itsestään parane. Kaikki käy nykyään terapiassa, eli turha kuvitella itseään niin tärkeäksi että olisit sen yläpuolella. Erikoista oikeastaan, ettet ole vielä mennyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
Oikeastiko kaikki pitää väntää sulle kädestä pitäen. Ne sinkkuryhmät järjesteää tapaamisia, joissa tapaa ihmisiä. Paikka x ajankohta y saa tulla. Ja bonuksena, esim. liikunnan ympärille kokoontuneissa ryhmissä lähes aina NAISenemmistö - joskus olen ollut ainoa mies paikalla.&nbs
Monet sohvaperunamiehet silti identifioi itsensä hyvin atleettiseksi ja kovakuntoiseksi sillä perusteella että 10-20 vuotta sitten harrastivat jotain liikuntaa ja coopperissa tuli armeijassa 3000 metriä. Monesti miesten juttuja kuunnellessa huomaa että joku tynnyrimahainen 50v äijä, jonka rasvaprosentti on jossain 40 hujakoilla pitää itseään ihan ok kuntoisena, vaikka nykykondiksessa realistinen coopperitestin tulos olisi sydänkohtaus.
Oman mieheni tapasin baarin tanssilattialla. Jos mietin tuttuja pariskuntia niin moni on tavannut deittisovelluksen kautta, ei sitä varten tarvitse olla malli. Harrastusten ja yhteisten tuttujen kautta löytyy myös seuraa. Miehille suosittelisin ehdottomasti teatteriharrastusta jossain paikkakuntasi harrastelijateatterissa, ne on naisvoittoisia paikkoja joissa moni parisuhde on alkanut :). Eikä ole pakko näytellä, voi hakea vaikka lavastuksen tai valojen puolelle. Joku muu kulttuuriharrastus varmaan kävisi myös, katso onko paikkakunnallasi esim lukupiirejä? Vastoin yleistä luuloa moni nainen valitsee mieluummin nenä romaanissa istuvan miehen kuin salimaken. Lukutoukkamiehistä vaan on nykyään pulaa.
"Monet sohvaperunamiehet silti identifioi itsensä hyvin atleettiseksi ja kovakuntoiseksi sillä perusteella että 10-20 vuotta sitten harrastivat jotain liikuntaa ja coopperissa tuli armeijassa 3000 metriä. Monesti miesten juttuja kuunnellessa huomaa että joku tynnyrimahainen 50v äijä, jonka rasvaprosentti on jossain 40 hujakoilla pitää itseään ihan ok kuntoisena, vaikka nykykondiksessa realistinen coopperitestin tulos olisi sydänkohtaus."
Huoh. Ei kyseessä ole se, miten kukain itsensä identifioi. Se mitä yritän vääntää nyt rautalangasta on se, että ihmisten tapaaminen on ongelma muillekin. Tätä ongelmaa on ratkottu mm. järjestäytymällä mm. Facebookissa sinkkuryhmiin, jotka järjestävät tapaamisia.
Minulla toimi liikunta. Olen ylipainoinen, lopultakin aika huonokuntoinen, mutta tykkään liikkua. Liikuntaryhmienkään miiteissä ei tarvitse olla superfitissä tai superkuntoinen - sinne ei mennä pätemään VAAN tapamaan uusia ihmisiä.
Tämä sopi minulle, joka olen hieman ujo ja sosiaalisesti kömpelö. Liikunta on kuitenkin luonnollinen tapa ottaa muihin yhteyttä ja samat ihmiset tapaa uudelleen eri miiteissä - on aikaa tutustua.
Sopii minulle, ei ehkä sinulle. Ihmisiä kokoontuu yhteen kuitenkin muidenkin teemojen ympärille. Yleensähän nämä liittyy juhlimiseen tms., mitä minä taas en halunnut ehdä.
Vai oliko viestisi tarkoistus vain tulla dissaamaan 50 vuotiaita sinkkumiehiä, jotka eivät luonnollisesti sinulle kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö ap missä on aivan järkyttävä pula miehistä? Missä piireissä kymmenet naiset juoksee sen yhden miehen perässä? No tanssipiirit eli sinne vaan mukaan! Ensin alkeiskurssille, sitten jatkoryhmiin, lavatansseille, salsabileisiin yms.
Itsekin etsin miestä (viejää) juuri tanssipiireistä, mutta ei löydy.
No ei varmaan löydy, jos samaa ukkoa piirittää kymmenet akat.
No mulla ystäväpiiriin on aina kuulunut sekä miehiä että naisia. Kaikki parisuhteet on alkaneet illanistujaisista tai juhlista joissa on tutustunut johonkuhun, tai sitten muuten kaverien kautta tavannut. Mulle ihan vieras ajatus, ettei vastakkaisen sukupuolen edustajia kohtaisi arjessa jatkuvasti.
Oma neuvo myöskin samanikäisenä miehenä on deittisovellukset. Ainut realistinen väylä päästä treffeille.
Panosta kuviin kunnolla ja lataa hinge/bumble/tinder/FB dating/okcupid/badoo.