Paljonko sinulla menee rahaa vaatteisiin vuodessa?
Siis keskimäärin ja montako vaatetta ostat? Suomalaiset keskimäärin ostavan vaatteita vähän yli 700 eurolla vuodessa ja lähemmäksi 40 vaatetta eli yhden vaatteen hinnaksi tulisi keskimäärin 20 euroa hintaa. Suomalaiset ovat selvästi markettikansaa vaateostoksien suhteen.
Minä olen uusinut lähes koko vaatekaapin muutaman viime vuoden aikana, joten rahaa on palanut monia tuhansia mutta toisaalta olen elänyt joskus vuosia ihan muutaman kympin vaatebudjetilla. Eli keskimäärin 700 euroa voisi pitää kutinsa mutta enimmäkseen vaatteeni ovat hintaluokassa 50 euroa kappale kuin 20 euroa.
Kommentit (63)
Varmaan n. 80-120e. Sukat menee yllättävän nopeasti rikki ja paidat kulahtaa koska vähätuloisena pitää ostaa sitä halvinta. En edes omista kuin 2 housut joita käyttää ulkona, joten kolmennet pitäisi ostaa lisää.
Olisikohan noin 300 euroa vuodessa. Vaatteiden keskihinta lienee kympin luokkaa eli kolmisenkymmentä vaatetta vuodessa. Kuulostaa kyllä hurjalle luvulle, voi olla oikeasti 200 / 20 vaatetta.
N.20€ viimeksi ostin sukat ja kalsarit, käytän vaatteet aina lopuun, pikku reikä ei haittaa.
N 600 e menee. Joka vuosi 1 kalliimpi. Tänä vuonna laukku 450 e, viime vuonna 2 kengät 350 e.
6 kpl ostan. Vaatekaappi on lähes minimalisti
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan noin 300 euroa vuodessa. Vaatteiden keskihinta lienee kympin luokkaa eli kolmisenkymmentä vaatetta vuodessa. Kuulostaa kyllä hurjalle luvulle, voi olla oikeasti 200 / 20 vaatetta.
Jos vaatteidesi keskihinta on 10 euroa niin mistä ostat vaatteesi. Markettivaatteetkin maksaa 20 eurosta ylöspäin paitsi jos ostokset enimmäkseen sukkia. Ostat kirpputorilta enimmäkseen?
Ei paljoa mene kun ostan käytettyjä.
En osaa sanoa. Minulla on aivan kamalasti vaatteita, ostelen niitä ulkomailta outlettien alennusmyynneistä. Tyyliin bossin 300 e takki 40 eurolla.
olen myös aina uusinut lähes koko vaatekaapin 7-8 vuoden välein. Eli jonain vuonna menee paljon, toisena ei. Nyt minulla on uusittu kaappi. Tänä vuonna olen ostanut vasta parilla sadalla, enkä oikein mitään enää tarvi.
En tiedä. Hävettää. Olin pitkään osto-palautus kierteessä, joten tarkkaa summaa siitä, paljonko ostokset ovat lopulta tehneet on vaikea sanoa. Joskus on mennyt monta kuukautta joku 200-300€ vaatteisiin. Välillä en osta mitään. Mutta veikkaisin että ainakin tuplaten ellei jopa triplaten tuo 700€/vuosi.
Suurin osa vaatteistani on saatuja tai käytettyjä. Farkut takit ja hupparit ostaa aina uutena ja alusvaatteet. Sanoisin että varmaan joku 200-300e.
Keskimäärin 50 euroa. Sukkia ja kalsareita ostan n. 5 vuoden välein. Farkut, verkkarit, paidat, takit menee sen 20 vuotta. Kengät 10 vuotta.
Ei mene yhtään jos vain kulkee nukkavieruna
Kun sitä aina yrittää säästää johonkin kivaan, mitä voisi tehdä perheen kanssa yhdessä, niin ei mene paljon, mutta välillä on pakko ostaa ainakin alusvaatteita, t-paitoja ja kenkiä kuluneiden tilalle. Menisikö joku muutama satanen vuodessa, joka pitää sisällään jo kaikkien kolmen hengen vaateostokset...
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin 50 euroa. Sukkia ja kalsareita ostan n. 5 vuoden välein. Farkut, verkkarit, paidat, takit menee sen 20 vuotta. Kengät 10 vuotta.
Ei nykyään enää vaatteet kestä 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaatteidesi keskihinta on 10 euroa niin mistä ostat vaatteesi. Markettivaatteetkin maksaa 20 eurosta ylöspäin paitsi jos ostokset enimmäkseen sukkia. Ostat kirpputorilta enimmäkseen?
Jos tietäisit muita ostospaikkoja kuin marketit ja kirppikset, niin voisit hämmästyä millaisia hintoja Suomen ulkopuolella on. Kokeilepa vaikka kysellä Googlelta UK:n suurimmasta urheiluvaateketjusta.
Hyvin epäsäännöllistä ja riipuu vuodesta, mielentilasta ja löydöistä. Joinakin vuosina ei mene yhtään, useimpina ehkä 200e-500e kaikkiaan. Sitten toisinaan tulee esim tyylimuutos ja rahaa voi mennä tonneja kerralla.
Kenkien uusiminen maksaa aina eniten, kaikki on yli 100e parilta ja uusin ekotrendi on vielä se että kengät eivät kestä vaan niiden pohja murenee omia aikojaan n kolmessa-neljässä vuodessa vaikkei niitä edes käytä.
Juuri nyt olen vaatekaapin kasvatusvaiheessa, eli enemmän kuin pitkiin aikoihin menee tällä hetkellä rahaa. Mutta ostan laatua, eli tarkoituksena on, että sitten jatkossa käytän vain näitä. Käytän aina vaatteitani useamman vuoden, kunnes menevät rikki. En jaksa olla myymässä ja ostamassa käytettyä, sen sijaan mieluummin sitten ostan kerralla jotain, mistä oikeasti tykkään. Teen myös itse vaatteita, eli materiaaleihin menee jonkun verran rahaa.
Olen vielä marketti- ja kirpparikansaa, mutta kun työllistyn, ajattelin teettää vaatteita. Esimerkiksi takkiin voi mennä helposti useita satasia.
Liian vähän. Hävettää välillä kulkea kauhtuneissa vaatteissa. Ostan vain tarpeeseen ja käytän samoja paitoja vuodesta toiseen.
Rahaa kyllä riittäisi, mutta en tunnu löytävän kivijalkakaupoista yhtään mitään, välikausitakkiakin olen etsinyt kohta 3 vuotta.
Parisataa menee väkisinkin - tälle vuodelle pakko-ostoja ovat rintaliivit ja pikkuhousut, talvikengät. Yritän nuukailla, mutta varmasti muutakin ostettavaa löytyy.
Ostin muistaakseni viime vuonna vain yhdet talvikengät alesta. Taisivat maksaa 45e.