Te jotka olette pystyneet opiskelemaan akateemisen tutkinnon
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisenlaisessa palkkatyöjärjestelmässä on pakko vaatia vuosikausien koulutus sellaisiinkin hommiin, jotka todellisuudessa oppisi parissa viikossa. Muuten kaikki pyrkisivät vain koko ajan suositumpiin hommiin eikä kukaan tekisi niitä paskatöitä. Tästä johtuu se, että lastenhoitajilta, anteeksi varhaiskasvatuksen opettajilta vaaditaan korkeakoulututkinto, mutta valintatalon kassaksi pääsee ilman mitään koulutusta.
Ylikouluttautuminen ei koske ainoastaan sellaisia hommia, joita jokainen pystyisi ilmiselvästi tekemään pelkän työhön ohjauksen perusteella. Myös sellaisiin töihin, jotka todella vaativat koulutusta on koulutusaika usein monta kertaa pidempi kuin olisi tarpeellista. Tämä käy huvittavan avoimesti ilmi siitä miten ammattikorkeakouluihin otetaan porukkaa sekä lukioista että ammattikouluista. Sähköteknikon ammattikorkeakoulututkinnon aloittavat samalta viivalta se, joll
Sähköalan koulutus amiksesta on nykyään todella pilipalikamaa. Jos joku opiskelijoista osaa pyöritellä Kirchhoffin yhtälöitä, on se 99% varmuudella lukion käynyt.
ohis
Missä yliopistossa kirjoitetaan gradu Wordillä? Opiskelen itse HY:llä ja meillä ainakin kandi tehdään Latexilla. Uskoisin, että gradukin.
Vierailija kirjoitti:
Missä yliopistossa kirjoitetaan gradu Wordillä? Opiskelen itse HY:llä ja meillä ainakin kandi tehdään Latexilla. Uskoisin, että gradukin.
Onko sun kandissa matemaattista tekstiä?
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan HY:ssä on kirjoitettu graduja Wordillä vuosikymmeniä. Itse tein Wordiin kirjoitetun graduni 20 vuitta sitten.
Juuri näin. Ir'tsekin olen elämäni huipulla akateemisena työttömänä.
Opiskeli 10 vuotta yliopistossa ja päätyi tekemään laadutonta räppiä kontulaan
Vierailija kirjoitti:
Tein graduni ilman minkäänlaista ohjausta. Vasta kun olin valmis, otin ensi kertaa yhteyttä ohjaajaani ja lähetin tälle tekstin. Sain arvosanaksi vitosen sekä aineeni vuosittaisen gradupalkinnon. Nyt teen väitöskirjaa, jälleen täysin itsenäisesti.
Opettajat on lukutaidottomia varten.
Jos on omaan koulutukseensa tyytyväinen, ei luulisi olevan tarvetta halveksia toisten opintoja.