Ostin uudet silmälasit. Kehyksien valinta oli tällä kertas erittäin hankalaa, tuntui ettei mistään löydy mieleisiä
Valitsin mustat kehykset. Nyt olen alkanut miettimään että teinköhän sittenkään oikeaa valintaa... onko muilla ollut samoja ajatuksia uusien lasien suhteen? Totuitko nopeasti uusien kehysten väriin?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla laaja valikoima kehyksiä.Ja halpoja.10 E/kpl.Linssit mukana.Ei valitettavasti ole niitä Dame Edna hirvityksiä joita naiset ostavat kun luulevat olevansa hienoja sellaiset päässään.
Joo, pelkkää plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Voit käydä vaihtamassa jos kaduttaa. Itse uusin aina linssit vanhoihin kehyksiin kun on useammat lasit. Parissa vuodessa kehykset vielä kuin uudet ja säästyy se 150-300€.
Missä uusit ja mitä maksaa?
Onneksi on jo muitakin kehyksiä kuin vaan setä- tai tätimäisiä matalia kehyksiä. Eivät sovi kuin niille, jotka haluavat korostaa elävänsä vielä 90-lukua ja siihen voisi yhdistää vielä kanantakamushiukset 80-luvulta. Eivät ainakaan nuoremmat halua näyttää seitsemänkymppisiltä. Ostakaa uimalasit, ne näyttävät samalta kuin kaipaamanne lasit.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on jo muitakin kehyksiä kuin vaan setä- tai tätimäisiä matalia kehyksiä. Eivät sovi kuin niille, jotka haluavat korostaa elävänsä vielä 90-lukua ja siihen voisi yhdistää vielä kanantakamushiukset 80-luvulta. Eivät ainakaan nuoremmat halua näyttää seitsemänkymppisiltä. Ostakaa uimalasit, ne näyttävät samalta kuin kaipaamanne lasit.
Tämä 😳 *mulle sopii pienet lasit ja lyhyt tukka* Paitsi että ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä 😳 *mulle sopii pienet lasit ja lyhyt tukka* Paitsi että ei sovi.
Paitsi että kananperse ei ollut kasaria.
Vierailija kirjoitti:
Mitä! Eikö siis kouvolatukka ja suorakulmiolasit olekaan ainoa vaihtoehto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on? Ihminen näyttää viisasta ja uskottavalta kun on silmälasit päässä. Normaali tilavan se ei ole, että ylipäätään on lasit joten ihan sama. Tietää kuitenkin olevansa uskottavampi.
Oletko ex-poikakaverini? Kerran tavatessamme hänellä oli silmälasit ja sitä ihmettelin, kun ei hänellä koskaan ennen ollut laseja ollut. Totesi että ei hän laseja tarvitsekaan, mutta tilasi ne, koska hän näyttää niissä viisaammalta. Vähän kuulemma oli hinta kirpaissut, kun merkkilasit, mutta mitään vahvuuksia niissä ei siis ollut. Hänestä tuli aika pian ex.
Niin, mitäpä sitä silmälasipäisen kanssa kulkemaan.
Mun on kohta jo pakko mennä silmälasikaupoille ja pelottaa jo etukäteen. Suuret lasit eivät asetu mitenkään, kun nenä on kapea ja poskipäät korkeat. Jo viime kerralla optikolla oli tarjota vain näitä poskien päällä keikkuvia kehyksiä, joita inhoan yli kaiken. Niitä saa olla pesemässä monta kertaa päivässä ja ne tuntuu pahalta. Nykyisiin kehyksiin olen jo kertaalleen vaihdattanut linssit, ne eivät ole erityisen hyvässä kunnossa ja olen käyttänyt niitä ainakin 10 vuotta. Toiset, jotka ostin uutena samaan aikaan, ovat vielä huonommassa kunnossa. Tällä kertaa on siis pakko löytää uudet.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin myös lukemaan jostakin artikkelista että mustat lasit sopivat harvoille. Ap
Tiedä tuota. Vielä minulla siniset kehykset, tuntuu ettei sovi yhtään minulle. Nissenillä monta kertaa silmäillyt mustilla metallikehyksillä varustettuja cat eye-mallisia silmälaseja, ja hintaa alle 100 €. Ei hinnalla pilatut eikä uskoisi, että olisivat alle satasen kehykset. Ensi viikolla pääsen ostamaan ne. Mieleiset kehykset sitten löytyi ja on varattu minulle, todella persoonalliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin myös lukemaan jostakin artikkelista että mustat lasit sopivat harvoille. Ap
Tiedä tuota. Vielä minulla siniset kehykset, tuntuu ettei sovi yhtään minulle. Nissenillä monta kertaa silmäillyt mustilla metallikehyksillä varustettuja cat eye-mallisia silmälaseja, ja hintaa alle 100 €. Ei hinnalla pilatut eikä uskoisi, että olisivat alle satasen kehykset. Ensi viikolla pääsen ostamaan ne. Mieleiset kehykset sitten löytyi ja on varattu minulle, todella persoonalliset.
https://www.nissen.fi/silmalasit/unofficial-unof0437-bd00-51-17
Eli nämä. Saa tämäkin köyhä nauttia kauneudesta, ja silmälasien kohdalla on merkitystä, että istuvat kasvoille. Toki siitä hieman extraa saa maksaa ottaen huomioon Kelan maksusitoumuksen, mutta nuo on sellaiset silmälasit, joita ei voisi uskoakaan alle satasen kehyksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun on kohta jo pakko mennä silmälasikaupoille ja pelottaa jo etukäteen. Suuret lasit eivät asetu mitenkään, kun nenä on kapea ja poskipäät korkeat. Jo viime kerralla optikolla oli tarjota vain näitä poskien päällä keikkuvia kehyksiä, joita inhoan yli kaiken. Niitä saa olla pesemässä monta kertaa päivässä ja ne tuntuu pahalta. Nykyisiin kehyksiin olen jo kertaalleen vaihdattanut linssit, ne eivät ole erityisen hyvässä kunnossa ja olen käyttänyt niitä ainakin 10 vuotta. Toiset, jotka ostin uutena samaan aikaan, ovat vielä huonommassa kunnossa. Tällä kertaa on siis pakko löytää uudet.
Minä ostin uudet lasit. Sain ne juhannusviikolla. Minäkin inhoan sitä, että lasit "hyppii" hymyillessä tai osuu poskiin koko ajan. Korkeat poskipäät minullakin. Nenälle ei sovi kiinteöt muovikehykset, kun nenänselkä ei ole leveä. Siksi säädettävät tyynyt pakolliset. Olen joutunut käyttämään 15 vuotta suhteellisen suorakaiteen muotoisia ja varsin kapealinssisiä laseja edellisen vuoksi. Nyt ensimmäistä kertaa oli tarjolla isompilinssisiä, jotka ei ole poskilla ja hypi hymyillessäkään. Se linssi on "ylempänä".
Ja sen lisäksi, että kehykseni on olleet lähinnä "greigen" värisiä, niin nyt on sitten savunsiniset, joiden yläreunassa ihan kapea kirkkaamman sininen osa. Metallia, ja sirot kehykset. Kapeat sangat.
Minäkin epäröin kolme viikkoa jälkeenpäin, että onko täyshuti. Mutta nyt ok. Miellyttävän tuntuiset päässä, ja jotain muuta kuin aina ennen.
Että kannattaa kokeilla ennakkoluulottomasti siellä liikkeessä. Minullekin tällaiset sopi kasvoille ensimmäistä kertaa.
Silmälasikaupoilla pyöriminen on uuvuttavaa, varsinkaan jos ei tunnu löytyvän oikeanlaisia silmälaseja. Olen yrittänyt kierrellä optikkoliikkeissä silloinkin, kun en varsinaisesti vielä tarvitse uusia laseja. Tällä tavalla löysin tämän hetkiset lasit, jotka puoli vuotta löytämisen jälkeen kävin ostamassa. Haasteena on korkeat poskipäät ja matala nenänselkä, joten nenätyynyt on pakko olla. Tämän lisäksi todennut kissamaiset silmälasit parhaimmaksi kehysmalliksi kasvoilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustiin kehyksiin kyllästyy nopeasti. Mutta jos entiset kehykset ovat hyvät, niihin voi teettää uudet linssit.
Ei kannata. Itse ostan pokat Silmäasemalta kun saa kahdet yksien hinnalla plus bonukset.
Edulliset tarjoukset koskevat vain tehdasvoimakkuuksia. Kun taittovika on enemän kuin +-0,5 kuvetta saakin kaivaa ihan eri malliin.
Vähänkään isommilla voimakkuuksilla uusien linssien vaihto kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Oon sen ikäinen, että mulle tyrkytetään räväköitä kehyksiä. En toisaalta halua yksin sovitella, mutta nykyään myyjät eivät tunnu tajuavan millaiset sopii kenenkin naamaan ja tyyliin.
Pitäisi ostaa uudet lasit, mutta saa sitten jännittää minkälaisten pokien kans sitä taas joutuu elämään, kun puolisokeana valitset ja myyjä tyrkkää ehdolle jotain omaan naamaan ja olemukseen sopimatonta.
Keski-iän kiroja XD Ei, vaikka olen halju ja naama alkaa olla ryppyisempi kuin toivoisin niin en koe tarpeelliseksi tai tavoiteltavaksi kompensoida vetisiä silmiäni riemunkirjavilla kehyksillä. Itse haluan neutraalit, ennemmin pienehköt mutta ennen kaikkea, kevyet kehykset. Harmaat hiirulaiset kunniaan! Aikuisten oikeasti, kun silmälaseja pitää koko päivän siitä hetkestä kun silmänsä aamulla aukaisee aina siihen hetkeen kun illalla antautuu Nukkumatin hellään huomaan niin niiden haluaa olevan mahdollisimman kevyet ja mukavat. Toki tämäkin on subjektiivista koska ihmiset on erilaisia.
Kävin kattelemassa uusia silmälasikehyksiä.... ei voi olla totta, kun kaikki samantyylisiä, isoja...
Ei näytä hyvältä, jos on paljon miinusta
Kuka näitä sankoja tilaa näihin ketjuihin?
Suorastaan v*tuttaa kun aina esitellään niitä kalliita kehyksiä. Nykyään sanonkin ihan suoraan että katselen vain halvimpia kehyksiä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina ärsyttää silmälasiostoksilla myyjän esittelemä muoti. Sillä ole itunkaan väliä onko lasit muotia, niiden pitää istua mun kasvoihin.
Myyjä näkee itseäsi paremmin mikä kehys sinulle sopii parhaiten. Itse on vaikea katsoa sivukuvaa esimerkiksi. Kuuntele ainakin sitä toista mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Aina vaikeaa. Sitten kun löytää mielestään kivat ja kun saa ne, ei ne näytäkään samalta, koska miinuslinssi pienentää silmät jonnekin sinne naaman perälle.
Ymmärrän täysin. Itsellänikin on miinuslinssit ja vielä vahvat sellaiset. Vaikeus alkaa jo kehyksen valinnasta. Ei voi ottaa liian isoja, koska tulee painavat ja paksureunaiset, vaikka ottaisi kolme kertaa ohennetut linssit. Liian pienet kehykset taas näyttää naamalla naurettavilta ja kaikki tämän hetkiset isot muoti-televisio-lasit voi unohtaa. Sitten pitäisi osata vielä kuvitella miltä ne kehykset näyttää silloin kun niissä on vahva miinuslinssi. Paras kehys on melko klassinen, pienehkö ja painoltaan kevyt, muttei laadultaan liian ohut rimpula. Jo sovitusvaiheessa yhtään painavalta tuntuvaa kehystä ei kannata ottaa, sitten se vasta painaakin kun siihen vahva linssi laitetaan. Kokemusta on, osaan jo suoraan torpata optikoitten tuhoon tuomitut kehysehdotukset.
Tokmannilla laaja valikoima kehyksiä.Ja halpoja.10 E/kpl.Linssit mukana.Ei valitettavasti ole niitä Dame Edna hirvityksiä joita naiset ostavat kun luulevat olevansa hienoja sellaiset päässään.