Ostin uudet silmälasit. Kehyksien valinta oli tällä kertas erittäin hankalaa, tuntui ettei mistään löydy mieleisiä
Valitsin mustat kehykset. Nyt olen alkanut miettimään että teinköhän sittenkään oikeaa valintaa... onko muilla ollut samoja ajatuksia uusien lasien suhteen? Totuitko nopeasti uusien kehysten väriin?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Voit käydä vaihtamassa jos kaduttaa. Itse uusin aina linssit vanhoihin kehyksiin kun on useammat lasit. Parissa vuodessa kehykset vielä kuin uudet ja säästyy se 150-300€.
Voiko vaihtaa jo tilatut lasit toisiin jos ei olekkaan tyytyväinen? Se varmaan kuitenkin maksaa jotakin?
Oon sen ikäinen, että mulle tyrkytetään räväköitä kehyksiä. En toisaalta halua yksin sovitella, mutta nykyään myyjät eivät tunnu tajuavan millaiset sopii kenenkin naamaan ja tyyliin.
Pitäisi ostaa uudet lasit, mutta saa sitten jännittää minkälaisten pokien kans sitä taas joutuu elämään, kun puolisokeana valitset ja myyjä tyrkkää ehdolle jotain omaan naamaan ja olemukseen sopimatonta.
Ei väreissä mitään, mutta silmälasien mallit ovat minusta kotona ihan erilaiset kuin kaupan karseassa valaistuksessa. Kotona ihmettelen miten tuli taas ostettua lasit jotka eivät näytä hyvältä.
Älkää ainakaan spechuijareilta mitään ostako.
Ennen loppuu kusi apinalta, kuin näiltä valheet.
100% tyytymättömyys on takuuna tällä ketjulla.
Vierailija kirjoitti:
Aina järkytys kun lasit saa, että todellako olen tällaiset valinnut. Tai myyjät ovat esittäneet hyväksi vaihtoehdoksi. Kerran olen ostanut kyselemättä keneltäkään, niihin olin tyytyväinen monta vuotta.
Ärsyttää se myyjien kehuminen, kun kotona sitten heti itse näkee että lasit ei sovi yhtään. Kaikissa liikkeissä ei saa edes vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ainakaan spechuijareilta mitään ostako.
Ennen loppuu kusi apinalta, kuin näiltä valheet.
100% tyytymättömyys on takuuna tällä ketjulla.
Sama juttu Nissenillä.
Erehdyin myös lukemaan jostakin artikkelista että mustat lasit sopivat harvoille. Ap
Oikeastaan kaikkien silmälasien kanssa on ollut epäilystä että tuliko tilattua oikeat. Nyt kun uusin lasit viimeksi niin ostin kahdet eri kehykset, toiset räväkät ja toiset hillityt. Tämä on muuten hyvä, mutta nyt ne räväkät tuntuvat liian räväköiltä ja hillityt taas vähän liiankin vaisuilta Pitää kai tilata vielä kolmannet siitä välistä.
Vierailija kirjoitti:
Oon sen ikäinen, että mulle tyrkytetään räväköitä kehyksiä. En toisaalta halua yksin sovitella, mutta nykyään myyjät eivät tunnu tajuavan millaiset sopii kenenkin naamaan ja tyyliin.
Pitäisi ostaa uudet lasit, mutta saa sitten jännittää minkälaisten pokien kans sitä taas joutuu elämään, kun puolisokeana valitset ja myyjä tyrkkää ehdolle jotain omaan naamaan ja olemukseen sopimatonta.
Ota joku kaveri tai perheenjäsen makutuomariksi. Joku joka tuntee sinun makusi. Kaveri voi ottaa sinusta kuvan, mistä näet mille pokat näyttää sinun päässä
Jos esillä on vain HarryPotter laseja ja suuria mummolaseja, käsken myyjää kaivamaan kaapista suorakulmiolaseja joissa on pyöristystä. Pari kertaa on löytynyt näin sopivat kehykset. Tosin metalli allergisoi sangoissa, ehkä paksu muovi olisi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Jos esillä on vain HarryPotter laseja ja suuria mummolaseja, käsken myyjää kaivamaan kaapista suorakulmiolaseja joissa on pyöristystä. Pari kertaa on löytynyt näin sopivat kehykset. Tosin metalli allergisoi sangoissa, ehkä paksu muovi olisi vaihtoehto.
Tosin siis kaikki sangat sisältävät metallia (kai) mutta se päällys siis voi olla muovia. Jos ei halua kutinaa, näppyjä ja haavoja metalliallergian vuoksi.
Jokaisella on kännykkä mukana. Ota selfie kaikkien harkitsemiesi kehysten kanssa ja fiilistele pari päivää rauhassa kotona mikä malli toimii parhaiten. Näytä kuvia myös kaverille ja pyydä mielipide. Järjestä vaikka somessa äänestys parhaasta mallista (mutta tee toki päätös itse).
Netistä löytyy myös paljon optikko- ja silmölasiliikkeiden sivustoja missä voi kokeilla eri kehyksiä virtuaalisesti.
Aloita kehysten valinta suurista linjoista: sopiiko sinulle matalat vai pyöreät? Yksiväriset vai värikkäät? Mikä värisävy sopii ihoon ja silmien väriin? Massiiviset vai sirot? Jne. Sitten kavennat siitä valintaa, haet uusia samoihin ehtoihin sopivia kehyksiä ja valitset niistä parhaat. Jos sinulla on vain yhdet lasit ja käytät niitä jatkuvasti niin on todennäköistä että neutraalimpi malli voi olla parempi kuin kovin eksoottinen. Kannattaa myös kokeilla joitakin sellaisia jotka eivät ensin vaikuta kiinnostavilta.
Onnea matkaan!
Minulla meni kehyksien valintaan kolme minuuttia. Kahdet kehykset.
t. mies 60v
Olen ollut samassa tilanteessa lähikuukausina. Kaikki kehykset olivat liian isoja! Onneksi lopulta löytyi pienempi malli. En pidä jättikehysmuodista.
aloitan kehyksistä jos ei mieleisiä ole vaihdan kauppaa ja luotan vain omaan makuuni koska ne kehykset ovat minun naamassa, muotikehyksiä en osta.
Kyllä vuosien ja vuosikymmenten mittaan voisi olettaa oppivan tietyt seikat silmälasikehysten valinnasta. On hiukan surkeaa tarinaa, jos on kovin vaikeaa; vähän samanlaista kuin pohdinta, ostaako mustat pillifarkut vai mustat pillifarkut, ja kun ei mistään löydy mitään vaatteita. Sori tästä, mutta avuttomuus nurkkaan ja rohkeutta asioihin! Kenenkään ei tarvitse olla näkymätön, ja myös neutraaleja kehyksiä, joita on aina ollut ja joka toisella edelleen on, varmasti löytyy.
Lasit pitää olla mieleiset, kompromissilaseja en ostaisi. Silti nyt vähän epäröin kun kävin katselemassa kehyksiä aikani kuluksi, ja rakastuin kirkuvan vihreisiin. En ole vielä tilannut näöntarkastusaikaakaan mutta haluan nuo lasit. Ja samalla mietin onko ne jo liiankin erikoiset.
Enkä siis etsi erikoisia laseja, vaan sellaisia joista tuntuu että haluan ne. Mutta aiemmat lasit olleet huomaamattomammat, nyt nämä aivan eri maata. Ja silti haluaisin vain ne, kaikki muut on nyt niiden rinnalla aivan blaah.
Vierailija kirjoitti:
Mustiin kehyksiin kyllästyy nopeasti. Mutta jos entiset kehykset ovat hyvät, niihin voi teettää uudet linssit.
Ehkä sinä kyllästyt nopeasti mustiin kehyksiin, mutta ei tuo mikään fakta ole. Monella on mustat kehykset ihan aina ja ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota joku kaveri tai perheenjäsen makutuomariksi. Joku joka tuntee sinun makusi. Kaveri voi ottaa sinusta kuvan, mistä näet mille pokat näyttää sinun päässä
Tai sitten ihan vaan selfie
Mun pitäis uusia lasit, koska en näe nykyisillä enää hyvin. Inhottaa vaan, kun ei saa rauhassa katsella ja tyrkytetään jotain naamalaseja tai heidän mukaan tosi ihanan värisiä, joita en halua. En voi teetättää nykyisiin linssejä, koska nämä ovat ainoat lasini.