Ostin uudet silmälasit. Kehyksien valinta oli tällä kertas erittäin hankalaa, tuntui ettei mistään löydy mieleisiä
Valitsin mustat kehykset. Nyt olen alkanut miettimään että teinköhän sittenkään oikeaa valintaa... onko muilla ollut samoja ajatuksia uusien lasien suhteen? Totuitko nopeasti uusien kehysten väriin?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Aina vaikeaa. Sitten kun löytää mielestään kivat ja kun saa ne, ei ne näytäkään samalta, koska miinuslinssi pienentää silmät jonnekin sinne naaman perälle.
Ja miten edes näkee kunnolla, miltä ne lopulta näyttävät, jos/kun miinusta runsaasti. Naama kiinni peilissä ei anna oikeaa kuvaa kokonaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on tosiaan hyvä, ajaton väri kehyksille. Käytin itse yli 15 vuotta samanlaisia mustia kehyksiä. Vaihdoin kehysmallia vasta kun oli pakko, kun vaihdoin toiseen optikkoliikkeeseen.
Hyvin harvan suomalaisen ihoon sopii musta.
Hyvin harva on sellaisessa työssä tai muussa asemassa, jossa tuollaisilla asioilla on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vaikeaa. Sitten kun löytää mielestään kivat ja kun saa ne, ei ne näytäkään samalta, koska miinuslinssi pienentää silmät jonnekin sinne naaman perälle.
Ja miten edes näkee kunnolla, miltä ne lopulta näyttävät, jos/kun miinusta runsaasti. Naama kiinni peilissä ei anna oikeaa kuvaa kokonaisuudesta.
Melkein kaikilla on kännykässä kamera, jolla voi ottaa kuvien lisäksi videota. Sen avulla näkee helposti, miltä kehyset näyttää mistäkin suunnasta.
Kannattako silmäleikkaus jottei tarvitsisi laseja hommata? viis tonnia per nuppi suurinpiirtein?
Vierailija kirjoitti:
Kannattako silmäleikkaus jottei tarvitsisi laseja hommata? viis tonnia per nuppi suurinpiirtein?
Ei kannata, ellei leikkaukselle ole jotain erityistä syytä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä pohtiessa kannattaa miettiä, miksi niin monella silmälääkärillä on silmälasit.
Minulla on jo kolmannet mustat lasit. Olen vaalea, tykkään mustista vaatteista. Toisena lasina on kullan väriset, lähes pyöreät metallisankaiset lasit. Niitä käytän silloin kun päälläni on jotakin muuta kuin mustaa vaatetta. Minulla on ollut myös kahdet hengettömät, ja ostaisin vielä sellaiset, jos vain löytyisi. Eivät ole kuulemma muotia. Fenno optikossa luvattiin kyllä vanhoihin sankoihin laittaa uudet linssit.
Vierailija kirjoitti:
Kuten muillakin, minulla on aina sama pettymys uusiin laseihin. Yleensä olen parissa viikossa tottunut uusiin.
Nyt on mennyt puoli vuotta uusista laseista, ja ne on edelleen mielestäni järkyttävän rumat. Mutta minkäs teet, kun ei ole varaa hankkia heti uusia.
Ilmeisesti tämän hetken lasimuoti on vaan sellaista, ettei minulle löydy sopivia, sillä valitsin pienimmät ja vähiten pyöreät lasit mitä löysin (en kuitenkaan ihan lukulasikokoa, koska minulla on miinuslasit). Silti ne on pyöreät hehtaarilasit. Minulla olisi kyllä yhdet käyttämättömät vanhemmat kehykset, mutta niihin olisi todella kallista teettää linssejä. Olen kysynyt. Aika outoa ja nurinkurista - eikä kovin ekologista!
Kun kaikesta muustakin pukkaa aina jotain EU-asetusta, niin saisi tulla tähänkin jokin sääntö, että vanhoihin kehyksiin pitäisi saada halutessaan teettää linssit samalla hinnalla kuin uusiinkin.
Mistä ihmeestä ostit lasisi, jos tarjolla oli vain isoja pyöreitä kehyksiä? Jopa Specsaversin 29 euron kehysvalikoimasta löytyy erimuotoisia kehyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen silmälasikehysmuoti on ruma, lasit peittää puolet naamasta ja on liian hallitsevia.En tiedä ketään kenelle ne sopii.
Nuorille jotka eivät ole eläneet 70-luvulla. Silloin ei ollut muita.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vain miehille todella typeriä kehyksiä varman päälle ja lähes kaikki aina mustia.
Tilaamalla sai liikkeen kautta Italiasta entisen malliset , pienemmät kuin ns.naamalasit.Toimitusaika tosin oli 3 kk.
Taidat olla sinkku ja lapseton kun ajatuksesi pyörii noin paljon oman nappasi ympärillä. Minä ja minun kehykset.
Kasva ihmisenä niin ongelmasi häipyvät. Mene vaikka johonkin vapaaehtoistyöhön ja ala elää oikeata elämää.
Nämä lasit ovat varmasti kuin sinulle tehdyt, luulisi jostain löytyvän.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQFHKvdm_uf6Kus66t…
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sinkku ja lapseton kun ajatuksesi pyörii noin paljon oman nappasi ympärillä. Minä ja minun kehykset.
Kasva ihmisenä niin ongelmasi häipyvät. Mene vaikka johonkin vapaaehtoistyöhön ja ala elää oikeata elämää.
Olen naimisissa, lapsista nuorinkin jo täysi-ikäinen ja ihan palkkatyössä vakituisena olen. Vapaaehtoistyöhön ei nyt aikaa ole, eläinsuojeluyhdistystyö olisi kyllä lähellä sydäntä. Ehkä sitten kun eläkkeelle pääsen, siihen vielä pitkä aika. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä helevetin "kertas"?
Helevetin kirjoitusvirhe. Sulla lamppu pimeenä?
Mulla on matala nenärusto tuossa silmien välissä ja korkeat poskipäät. Ei meinaa löytyä millään pokia, jotka eivät satu poskiin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen lasimuoti on kamalaa. Ämpärin kokoisia pokia, jotka ylettävät puoleen naamaan asti. Hyi.
Ihmisen näkökenttä on kuitenkin aika laaja muuallekin kuin suoraan eteen, niin on kiva että laseilla näkee.
Itse siirryin jossain vaiheessa pelkkiin piilareihin, kun en vaan löytänyt kivoja laseja. Itselleni onneksi sopii ja toimii yllättävän hyvin myös näyttöpäätetyössä, kun on otti 0,25 pienemmällä vahvuudella kuin yleensä. Minulla on kuukausilinssit, joten eivät aiheuta edes mitään ylimääräistä vaivaa. Itseasiassa tämän päätöksen tehtyäni en ole kyllä katunut. Elämä on yllättävän paljon helpompaa ilman laseja. En ollut tullut edes ajatelleekseni ennen tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on tosiaan hyvä, ajaton väri kehyksille. Käytin itse yli 15 vuotta samanlaisia mustia kehyksiä. Vaihdoin kehysmallia vasta kun oli pakko, kun vaihdoin toiseen optikkoliikkeeseen.
Osa ei mahda asialle mitään, kun ovat syntyneet mustaihoisena.
Ihan sama, mitkä valitsee. Aina kaduttaa. Ajan säästämiseksi kannattaa siis ottaa ensimmäiset.