Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin uudet silmälasit. Kehyksien valinta oli tällä kertas erittäin hankalaa, tuntui ettei mistään löydy mieleisiä

Vierailija
23.04.2024 |

Valitsin mustat kehykset. Nyt olen alkanut miettimään että teinköhän sittenkään oikeaa valintaa... onko muilla ollut samoja ajatuksia uusien lasien suhteen? Totuitko nopeasti uusien kehysten väriin?

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustiin kehyksiin kyllästyy nopeasti. Mutta jos entiset kehykset ovat hyvät, niihin voi teettää uudet linssit.

Ehkä sinä kyllästyt nopeasti mustiin kehyksiin, mutta ei tuo mikään fakta ole. Monella on mustat kehykset ihan aina ja ovat tyytyväisiä.

Tuo noin, ihmettelen tuota kyllästymistä, eihän niitä itse edes näe! Paitsi jos koko ajan katselee itseään peilistä...

Minulla on mustat suht matalat kehykset, ostettu ehkä yli kymmenen vuotta sitten, välillä ollut muita, nyt laitatin uudet linssit näihin kaikista mieluisimpiin sankoihin.

Inhoan noita "poskilaseja" niin kuin niitä itse kutsun, hymyillessä kehykset osuvat poskiin, inhoan sitä tunnetta. Minulla olisi monta matalaa kehystä myydä...

Vierailija
42/100 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vuosien ja vuosikymmenten mittaan voisi olettaa oppivan tietyt seikat silmälasikehysten valinnasta. On hiukan  surkeaa tarinaa, jos on kovin vaikeaa; vähän samanlaista kuin pohdinta, ostaako mustat  pillifarkut vai mustat pillifarkut, ja kun ei mistään löydy mitään vaatteita. Sori tästä, mutta avuttomuus nurkkaan ja rohkeutta asioihin! Kenenkään ei tarvitse olla näkymätön, ja myös neutraaleja kehyksiä, joita on aina ollut ja joka toisella edelleen on, varmasti löytyy.

Tähän asti olen löytänyt helposti uudet mieleiset lasit. Nämä uusimmat ovat jo kolmannet monitehot, ensimmäiset oli lukulasit. Tilasin sitten tuskastuneena yhdet  lasit kun en parempiakaan mistään ollut löytänyt. Nyt sitten harmittelen että meniköhän pieleen, malli niissä hyvä mutta väristä en enää tiedä... pakko oli jo ostaa kun vanhat rikki. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on? Ihminen näyttää viisasta ja uskottavalta kun on silmälasit päässä. Normaali tilavan se ei ole, että ylipäätään on lasit joten ihan sama. Tietää kuitenkin olevansa uskottavampi.

Vierailija
44/100 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on? Ihminen näyttää viisasta ja uskottavalta kun on silmälasit päässä. Normaali tilavan se ei ole, että ylipäätään on lasit joten ihan sama. Tietää kuitenkin olevansa uskottavampi.

///

Sori kirj.virh

Asia lienee kuitenkin selvä.

-sama

Vierailija
45/100 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vain miehille todella typeriä kehyksiä varman päälle ja lähes kaikki aina mustia.

Vierailija
46/100 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit käydä vaihtamassa jos kaduttaa. Itse uusin aina linssit vanhoihin kehyksiin kun on useammat lasit. Parissa vuodessa kehykset vielä kuin uudet ja säästyy se 150-300€.

Voiko vaihtaa jo tilatut lasit toisiin jos ei olekkaan tyytyväinen? Se varmaan kuitenkin maksaa jotakin? 

Silmälaseissa on tyytyväisyystakuu ainakin instrussa ja silmäasemalla. Oli joku aikarajoitus 1-4kk niin sai käydä vaihtamassa eikä maksa mitään. 

Vierailija
47/100 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on niin vahvat linssit, että joka kerta on vaikea löytää sopivaa kehystä. Vahvaan miinuslinssiin ei voi ajatellakaan suurta kehystä. Tulee painavat pullonpohjalasit, vaikka ottaisikin kolme kertaa ohennetut linssit. 

Sitten sitä vaan yrittää etsiä pienehköjä kehyksiä, jotka kuitenkaan eivät olisi liian pienen näköiset omaan naamaan. 

Yleensä jonkun kompromissin joutuu tekemään ja se, mistä ennen kaikkea joutuu tinkimään on muodikkuus. 

Vierailija
48/100 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muillakin, minulla on aina sama pettymys uusiin laseihin. Yleensä olen parissa viikossa tottunut uusiin.

Nyt on mennyt puoli vuotta uusista laseista, ja ne on edelleen mielestäni järkyttävän rumat. Mutta minkäs teet, kun ei ole varaa hankkia heti uusia.

Ilmeisesti tämän hetken lasimuoti on vaan sellaista, ettei minulle löydy sopivia, sillä valitsin pienimmät ja vähiten pyöreät lasit mitä löysin (en kuitenkaan ihan lukulasikokoa, koska minulla on miinuslasit). Silti ne on pyöreät hehtaarilasit. Minulla olisi kyllä yhdet käyttämättömät vanhemmat kehykset, mutta niihin olisi todella kallista teettää linssejä. Olen kysynyt. Aika outoa ja nurinkurista - eikä kovin ekologista!

Kun kaikesta muustakin pukkaa aina jotain EU-asetusta, niin saisi tulla tähänkin jokin sääntö, että vanhoihin kehyksiin pitäisi saada halutessaan teettää linssit samalla hinnalla kuin uusiinkin.

Vierailija
49/100 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa kuulla etten ole ainut kenellä lasiongelma tämän hetkisen muodin/suuntauksen suhteen. Nyt ei auta muu kuin odotella lasien valmistumista ja katsoa miltä ne kotona päässä näyttää... ap

Vierailija
50/100 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäisten monitehojen hankinta edessä ja en edes tiedä mistä ne hankkisin, maksavat esim Instrussa 900-1100€+kehykset. Ja ärsyttää, kun pitää tihrustaa kehyksiä sovitellessa 10cm päässä peilistä, koska en näe.

Vierailija
51/100 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustiin kehyksiin kyllästyy nopeasti. Mutta jos entiset kehykset ovat hyvät, niihin voi teettää uudet linssit.

Ei kannata. Itse ostan pokat Silmäasemalta kun saa kahdet yksien hinnalla plus bonukset.

Vaikka jostain saa kahdet lasien yksien hinnalta, se ei tarkoita että sellainen olisi kannattava diili. Optikkoliikkeet ottaa kyllä tuollaiset tarjoukset huomioon hinnoittelussaan. Siksi vastaavantasoiset kehykset, jotka maksaa "2 yhden hinnalla"-liikkeessä 100 €, voi maksaa jossain muualla 50-60 €.

Suosin itse laadukkaita titaanikehyksiä, joista joutuu maksamaan tavallista enemmän. Viimeksi uudet mieluisat kehykset olisi maksanut yli 300 €, kun taas uusien linssien vaihtaminen vanhoihin kehyksiin maksoi n. 80 €. Pidin tietysti vanhat kehykseni, koska en ollut käyttänyt niitä vielä vuottakaan.

Vierailija
52/100 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ex-poikakaverini? Kerran tavatessamme hänellä oli silmälasit ja sitä ihmettelin, kun ei hänellä koskaan ennen ollut laseja ollut. Totesi että ei hän laseja tarvitsekaan, mutta tilasi ne, koska hän näyttää niissä viisaammalta. Vähän kuulemma oli hinta kirpaissut, kun merkkilasit, mutta mitään vahvuuksia niissä ei siis ollut. Hänestä tuli aika pian ex. 

Vierailija
53/100 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen lasimuoti on kamalaa. Ämpärin kokoisia pokia, jotka ylettävät puoleen naamaan asti. Hyi.

Sitten on niitä punaisia, sinisiä ja vihreitä kehyksiä, jotka ilmaisee ihmisen alleen.

Puhutaan jostain, että se vihreäsilmälasinen 🤣.

Vierailija
54/100 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on aina yhtä hankalaa. Vanhat kehykset näyttää vain hyviltä. Mutta nopeastihan niihin tottuu ja sitten taas ne vanhat näyttää ihan hölmöiltä.

Vierailija
55/100 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite haluisin mustat silmälasit mut eivät sovi kasvoilleni. Eli kasvoista näkyis vain ne silmälasit jos olisi mustat kehykset

Vierailija
56/100 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tulla ihan asian vierestä sanomaan, että mä tykkään tästä nykyisesta silmälasimuodista. Mulle itselleni sopii isot lasit mielestäni parhaiten. Mulla on naiseksi aika isot kasvot ja aiemmin onkin ollut tosi haastavaa löytää sopivia kehyksiä. Miesten valikoimassa olisi sopivan kokoisia, mutta ne on sitten usein kulmikkaampia ja maskuliinisempia. Isojen kehysten muodin myötä lasien löytäminen on tullut helpommaksi.

Vierailija
57/100 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen lasimuoti on kamalaa. Ämpärin kokoisia pokia, jotka ylettävät puoleen naamaan asti. Hyi.

Sitten on niitä punaisia, sinisiä ja vihreitä kehyksiä, jotka ilmaisee ihmisen alleen.

Puhutaan jostain, että se vihreäsilmälasinen 🤣.

Mitä pahaa siinä olisi, jos sulla kerran on vihreät silmälasit? Jos ei ole laseja niin puhutaan että se lyhythiuksinen, se punapaitainen, se tosi pitkä, tai se jolla on iso luomi kasvoissa. Mukavampihan se on sanoa vaikka että se vihreälasinen, kuin että se melko pyöreä.

Vierailija
58/100 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikesta muustakin pukkaa aina jotain EU-asetusta, niin saisi tulla tähänkin jokin sääntö, että vanhoihin kehyksiin pitäisi saada halutessaan teettää linssit samalla hinnalla kuin uusiinkin.

Tuo on täysin kuolleena syntynyt idea.

Kun vanhoihin kehyksiin teetetään uudet linssit, on tärkeää että kehysten kunto tarkastetaan ensin: Vaikka kehykset näyttäisi päällisin puolin hyväkuntoisilta, niissä voi silti olla jotain sellaista kulumaa tai muuta vikaa, ettei niihin kannata enää laittaa uusia linssejä.

Linssit hiotaan useimmiten keskitetysti jossain ulkomailla. Siitä aiheutuu optikkoliikkeelle ylimääräisiä kustannuksia, kun vanhat kehykset lähetetään postissa ulkomaille ja niistä otetaan tarkat mitat, joiden avulla linssit voidaan hioa juuri kyseisiin kehyksiin sopiviksi.

Uusien linssien vaihtaminen vanhoihin kehyksiin tapahtuu viime kädessä asiakkaan vastuulla. (Jokainen varmasti ymmärtää miksi, jos vähänkin miettii asiaa.) Kuinka motivoituneita optikkoliikkeissä oltaisiin tekemään ilmaista työtä, josta aiheutuu heille pelkkiä kustannuksia? Kuinka moni asiakas joutuisi maksamaan turhasta ja hankkimaan uudet lasit ennen aikojaan, kun linssien vaihdossa mennään siitä missä aita on matalin?

Vierailija
59/100 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vahvaa miinusta ja pyydän aina piilarit laittamaan kun valitsen kehystä. Ja tuosta mustasta väristä, se on kuitenkin ajaton väri ja enemminkin johonkin värilliseen kehykseen kyllästyy. Ja jos ajattelee pukeutumista ja kehysten väriä niin mustaan käy kaikki.

Vierailija
60/100 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosiaan hyvä, ajaton väri kehyksille. Käytin itse yli 15 vuotta samanlaisia mustia kehyksiä. Vaihdoin kehysmallia vasta kun oli pakko, kun vaihdoin toiseen optikkoliikkeeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi