Ethän jätä koiran ulosteita keräämättä
Koiran ulosteista leviää myyräekinokokkia joka tekee marjojen syönnistä hengenvaarallista.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai jätän. En todellakaan ala toisten ihmisten eläinten paskoja keräilemään. Mun käärme ulostaa siististi terraarioonsa.
Miksi koiraa ei voi opettaa paskomaan vessan nurkkaan laitettuun laatikkoon? Onnistuu se kissoiltakin.
Koira ei ole yhtä viisas eläin kuin kissa, ehkäpä näin sitten. Tai koiranomistajat ovat vain niin hölmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te koiran paskat maahan jättäjät ymmärrä, että aiheutatte koiravihaa joka kohdistuu ihan syyttömiin koiriin ja omistajiin? Kiitti siitä jos koira syö sitten maahan kylvettyjä suklaapaloja/ksylitolipastilleja/naulalihapullia tai pahimmassa tapauksessa jotain myrkytettyjä herkkupaloja jotka ovat erittäin vaarallisia myös lapsille.
Toki järjestyslain mukaan koiran kakat pitää kerätä tajamassa hoidetuilta alueilta, mutta myrkyttäminen ja muu vahngoittaminen on kyllä ihan eri luokan rikos kuin koirankakkojen keräämättä jättäminen. Ei koirista tietenkään tarvitse tykätä, mutta kaikilla myrkkyjä ja neuloja levittelevillä koirien vihaajilla on kyllä jotain suurempaa päässä vialla.
Koiralle kannattaa pyrkiä myös opettamaan ettei ota mitään maasta tai vieraalta.
No meidän koirat ei syö mitään maasta.
En keräile ulosteita, rahaa jos näkyy niin sen poimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai jätän. En todellakaan ala toisten ihmisten eläinten paskoja keräilemään. Mun käärme ulostaa siististi terraarioonsa.
Miksi koiraa ei voi opettaa paskomaan vessan nurkkaan laitettuun laatikkoon? Onnistuu se kissoiltakin.
Koira ei ole yhtä viisas eläin kuin kissa, ehkäpä näin sitten. Tai koiranomistajat ovat vain niin hölmöjä.
Voishan se tehdä kyykkärit pönttöönkin. Osaahan ne venäläisetkin.
Miksi omistajalle ei koskaan kelpaa, että se koira paskantaa omalle pihalle?
Ei kannata kerätä marjoja sieltä, missä koiria ulkoilutetaan. Eihän se koirankusikaan ole mukava lisä niissä marjoissa.
Minä en ainakaan kerää marjoja kuin erämailta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kerätä marjoja sieltä, missä koiria ulkoilutetaan. Eihän se koirankusikaan ole mukava lisä niissä marjoissa.
Myyräekinokokki kun kerran pääsee Suomen luontoon sitä ei sieltä enää ikinä saada pois ja se levittäytyy vähitellen kaikkiin metsiin myös sinne erämaihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi omistajalle ei koskaan kelpaa, että se koira paskantaa omalle pihalle?
Koska koira ei ryhdy paskantamaan omalle pihalle!
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa, jos niitä myyntiin poimii?
Vierailija kirjoitti:
Mihis ne metsän eläimet pissii?
Toki jätän. Miksi muka en jättäisi? Ei seuraamuksia. Joskus väännän itsekin pökäleet kadulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tonne pururadan viereen pökäleitä mahtuu. Sinne ne maatuu. Typerää kääriä luonnontuote muoviin ja kantaa sekajätteeseen.
Saako sinne sitten lekkeilijätkin paskantaa...sehän on samaa paskaa. 🙄🙄🙄🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tonne pururadan viereen pökäleitä mahtuu. Sinne ne maatuu. Typerää kääriä luonnontuote muoviin ja kantaa sekajätteeseen.
Saako sinne sitten lekkeilijätkin paskantaa...sehän on samaa paskaa. 🙄🙄🙄🙄
Ei muuta kun duunaat. Jos pokka pitää. Sinne se maatuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, roskiksia pitäisi olla enemmän. Mutta onko se tosiaan syy jättää keräämättä? Onko niin hankalaa kantaa sitä pussia? Ei se niin painava ole...
Isoilla koirilla ainakin on kookkaat ulosteet :D Jos taajamassa kävelytien varteen tekee niin pyrin keräämään jos tiedän roskiksen mihin viedä. Syrjemmässä koiran voi myös antaa pitkässä hihnassa mennä ojan pohjalle, tai oksalla tökkiä pökylät pois polulta. Koirankakat sentään maatuu pusikkoon, toisin kuin tupakan tumpit sun muut roskat.
Sako ihmisetkin paskoja ojanpohjille ja polun varteen.. Mitä olet mieltä ????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vissiin jokakeväinen perinne ensin kauhistella koirankakkoja ja sitten naulalihapullia. Sopiiko, että kakat kerätään ja koiria ei vahingoiteta?
Ei kerätä. Mut ne talot kärsii joiden pihoilta niitä pullia löytyy.
Mitenkäs sinä pääset tutkimaan toisten pihoja? Jokainen voi pitää pihallaan mitä haluaa. Vaikka unohtuisi joku pilaantunut pulla. So what.
Voihan se koira käväistä jos ei ole aidattu alue...
Minun pihalla ei monta kertaa irtokoira käväse... 🗡
Jos mulla olisi oma koira, niin kyllä raivostuttaisi muiden koirien siivoamattomat jätökset. Juuri ne levittävät loisia ja tauteja koirien kesken. Eli kun wuffe ripuloi, kiitä laiskaa kerääjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, roskiksia pitäisi olla enemmän. Mutta onko se tosiaan syy jättää keräämättä? Onko niin hankalaa kantaa sitä pussia? Ei se niin painava ole...
Isoilla koirilla ainakin on kookkaat ulosteet :D Jos taajamassa kävelytien varteen tekee niin pyrin keräämään jos tiedän roskiksen mihin viedä. Syrjemmässä koiran voi myös antaa pitkässä hihnassa mennä ojan pohjalle, tai oksalla tökkiä pökylät pois polulta. Koirankakat sentään maatuu pusikkoon, toisin kuin tupakan tumpit sun muut roskat.
Mikä ääliö oikein olet? Olen myös koiranomistaja ja niitä kakkoja ei "pyritä" keräämään kadunvarresta ja kävelytien viereltä, vaan ne kerätään aina, vaikka joutuisit kantamaan kakkapussin kotiisi asti.
Vituttaa tollaset ihmiset. Älä pidä koiraa, jos noin yksinkertaset asiat muiden ihmisten huomioimisessa ja yleisten kulkuväylien siistinä pitämisessä on liian ylivoimaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vissiin jokakeväinen perinne ensin kauhistella koirankakkoja ja sitten naulalihapullia. Sopiiko, että kakat kerätään ja koiria ei vahingoiteta?
Ei kerätä. Mut ne talot kärsii joiden pihoilta niitä pullia löytyy.
Mitenkäs sinä pääset tutkimaan toisten pihoja? Jokainen voi pitää pihallaan mitä haluaa. Vaikka unohtuisi joku pilaantunut pulla. So what.
Voihan se koira käväistä jos ei ole aidattu alue...
Minun pihalla ei monta kertaa irtokoira käväse... 🗡
Minkäs sinä sille voit, nösssssö?
En ymmärrä mikä oikeus koiralla on paskoa ja kusta ympäriinsä. Kun lapseni oppi talvella kävelemään niin piti koko ajan kieltää ja tarkkailla missä kävelee tai mihin istahtaa kun paskakasoja oli joka paikassa. Kyseessä hiekkapohjaiset kävelytiet Helsingissä. Ihan oikeasti, ei paskaaminen ja kuseskelu ympäriinsä ole ok. Meillä myös talon portin pielessä aina paskat tai keltaiset kuset. Ei ole millään muotoa okei.
Koiran ulkoiluttaminen on aika yksinkertaista. Kakat kerätään pussiin tai haudataan maahan metsässä ja koira pidetään kiinni aina muiden mailla. Jos ei onnistu niin ei ole koiran omistajaksi sopiva.
Omalla tontilla voi sitten antaa kakata ja juoksennella vapaasti silloin kun laki sen sallii.